انتخاب رشته ۴۵ درصد داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۹۸

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تاکنون ۴۵ درصد داوطلبان مجاز شده در آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

حسین توکلی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: تا صبح امروز ۲۵ تیرماه از ۴۵۶ هزار و ۸۶۴ داوطلب مجاز، ۲۰۶ هزار و ۲۹۶ داوطلب انتخاب رشته کرده اند.
وی علت کاهش استقبال داوطلبان از انتخاب رشته کارشناسی ارشد را تشریح کرد و افزود: مؤسسه‌های غیردولتی غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی یا به عبارت دیگر دانشگاه‌های شهریه پرداز مقصد اصلی این داوطلبان هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، اظهار کرد: داوطلبان تا ساعت ۲۴ امشب مهلت دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به انتخاب ۱۰۰ کد رشته محل به ترتیب اولویت علاقه اقدام کنند.
توکلی تاکید کرد که مهلت انتخاب رشته دیگر تمدید نمی‌شود.

کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۸ دانشگاه‌ها در روزهای ۲۳ و ۲۴ خردادماه امسال با مشارکت ۶۱۵ هزار داوطلب برگزار و در این آزمون ۴۵۶ هزار و ۸۶۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند. ظرفیت پذیرش در این آزمون ۱۶۰ هزار و ۸۱۷ نفر اعلام شده است.

گزینش دانشجو در هر یک از رشته‌های امتحانی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته از بین داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته هستند، با توجه به نمره کل اکتسابی و اولویت کد رشته‌های انتخابی، همچنین نتیجه بررسی صلاحیت‌های عمومی مطابق ضوابط مربوط انجام می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور گزینش نهایی در تمام رشته‌های تحصیلی بر اساس ۸۰ درصد نمره آزمون کتبی (حاصل از تراز نمرات دروس) در هر گرایش با توجه به ضریب مربوط و ۲۰ درصد معدل تراز شده انجام می‌شود.

طبق مصوبه جلسه ۹ شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در ششم بهمن ماه ۹۷، در آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ حد نصاب نمره علمی (نمره حاصل از میانگین وزنی نمرات خام تراز شده با توجه به ضرایب مربوطه) در هر رشته گرایش و در تمام دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی دولتی، غیردولتی، همچنین دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ‌تر از صفر است.

بنابراین با استناد به این مصوبه، داوطلبان در کد ضریب‌هایی مجاز به انتخاب رشته شده‌اند که نمره علمی کد ضریب مربوطه بزرگ‌تر از صفر باشد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱۵ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
زهرا
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۶ ب٫ظ

سلام ایا در گرایشی که فقط ۴ نفر میگیره ایا این ظرفیت ۵ درصدی تاثییر داره یا نه؟

مهسا
تیر ۳۰, ۱۳۹۸ ۹:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
خیر ظرفیت ۵ درصدی فقط وقتی لحاظ میشه که ظرفیت بالاتر از ۱۰ باشه.
مگر این که ظرفیت سهمیه ۲۵درصدی خالی بمونه و به ۵ درصدی برسه

مینا
تیر ۳۰, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

با سلام
اگر اینطور باشه که شما میفرمایید، پس تو خیلی از رشته ها اصلا هیچ سهمیه ۵درصدی ای اعمال نمیشه.
خیلی از رشته ها هستن که ظرفیت پایینی دارن.
ممنون از توضیحات شما

Mehrab
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۹:۰۱ ب٫ظ

مهسا خانم کدوم انتخاب بهتره
شیمی تجزیه یا شیمی کاربردی
!!!!!!!؟؟؟؟

مهسا
تیر ۳۰, ۱۳۹۸ ۹:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  Mehrab

سلام
شما کاملا باید به علاقه خودتون توجه کنید.
در شرایط حاضر بدتر و بهتر بین رشته ها خیلی معنای زیادی نداره.
بازار کار اغلب رشته ها مشابه هست.

علی
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۶:۳۸ ب٫ظ

سایت سازمان سنجش چرا از دسترس خارج شده انتخاب رشته رو انجام ندادم هنوز اه

ستایش
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۷:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

اگه قصد دانشگاه رفتن ندارید لطفا انتخاب رسته نکنید.

علی
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۷:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  ستایش

قصد دارم و انتخاب رشته رو هم انجام میدم موفق باشید

مهسا
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۷:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
من الان چک کردم سایت باز میشه. اینترنتتون رو عوض کنید ببینید مشکل رفع میشه یا نه.

علی
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۷:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

تو اون ساعت که مخیواستم ویرایش کنم سایت از دسترس خارج شده بود و تعداد ویرایش ها از ۱۰ تا شد ۱۵ تا

امیر
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۸:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام وقت بخیر ببخشید یه سوال داشتم. من بعد از ثبت نام یه رسید بهم داده که ۱۶ رقمه و همون کد پیگیری اول هست که موقع خرید کد ثبت نام گرفته بودم هست. آیا درسته یا همون کد پیگیری اولیه رو به همه میده؟

امیر
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۹:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

ممنونم مهسا خانم. یه سوال دیگه هم دارم که خیلی نگرانم کرده. من کارشناسی پیوسته خوندم اما الان مقع انتخاب رشته پیش فرض صفر گذاشته بود برای کاردانی. من هم فکر کردم پیش فرض عدد صفر سازمان سنجش به معنای نداشتن مدرک کاردانی هست و به خیال اینکه درسته، انتخاب رشته کردم. الان که نگاه میکنم تو صفحه انتخاب رشته میبیینم صفر زده و میگه معدل انتخابیه شما همینه یعنی صفر در حالیکه من اصلا کاردانی ندارم. حالا نگرانم که معدلمو تحت تاثیر قرار نده. میشه لطفا کمکم کنید

محمدامین
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

سلام وقتی کارشناسی پیوسته خوندید معدل کاردانی معنا ندارد موفق باشید

امیر
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  محمدامین

سلام درسته منم موافقم با شما اما چرا باید صفر باشه؟ چرا خط تیره نمیذاره. چون برای دوستم که کارشناسیه پیوسته ست، هم خط تیره گذاشته.