نخبگان

اعلام جزئیات سهمیه رتبه اول کارشناسی در پذیرش ارشد آزاد ۹۸

سهمیه رتبه اول کارشناسی در پذیرش ارشد آزاد 98

جزئیات سهمیه رتبه اول کارشناسی در پذیرش کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۸ اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، بر اساس آن چه در دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد آمده است، فارغ التحصیلان ممتاز هر رشته در محل دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی فردی است که دارای امتیازات درج شده در موارد زیر باشد:

امتیازات سهمیه شاگرد اولی در پذیرش ارشد ۹۸ دانشگاه آزاد

واجدین شرایط برخورداری از امتیاز ممتازین بر اساس ظرفیت محاسبه شده (۱۰ درصد ظرفیت هر رشته/شهر) و حدنصاب قبولی (۹۰ درصد نمره آخرین فرد قبولی عادی آن رشته/شهر) بررسی و نتایج آنها اعلام خواهد شد.

بنابراین به داوطلبان اکیداً توصیه میشود که در این مورد هیچگونه مدرکی را ارسال نکنند و تنها با مراجعه به محل دانشگاهی مربوطه موضوع درخواست خود را مطابق ضوابط مربوطه اعلام نمایند.

شرایط استفاده از سهمیه شاگرد اولی در پذیرش کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

بند ۱: فارغ التحصیل رتبه اول هر سال تحصیلی محل دانشگاهی، فردی است که در رشته تحصیلی مربوطه دارای بالاترین معدل کل در بین فارغ التحصیلان آن سال تحصیلی باشد.

بند ۲: برای تعیین فارغ التحصیل رتبه اول هر سال، دانشجویان رشته یا گرایشی را که حداکثر تا پایان تیر ماه هر سال فارغ التحصیل شده و مشمول شرایط و ضوابط تعیین شده باشند با هم مقایسه می کنند و از میان فارغ التحصیلان هر رشته و گرایش هر سال، فردی که میانگین کل بالاتری را کسب کرده باشد به عنوان رتبه اول آن رشته و یا گرایش مشخص می گردد.

بند ۳: فارغ التحصیلان باید از طریق آزمون سراسری (رشته های با آزمون) وارد دوره تحصیلی شده باشند و حداکثر مدت تحصیل آنها برای دوره کارشناسی پیوسته ۴ سال و کارشناسی ناپیوسته ۲ سال از زمان شروع به تحصیل در نظر گرفته شود.

بند ۴: فارغ التحصیلان رشته هایی که براساس سرفصل مصوب، طول مدت تحصیل آنها بیش از زمانهای مذکور در بند ۳ می باشد نیز می توانند از این امتیاز استفاده نمایند.

بند ۵: در هیچکدام از نیمسال‌های تحصیلی مشروط نشده باشند و همچنین فاقد دروس معادل‌سازی شده باشند.

بند ۶: در موارد استثنایی چنانچه چند نفر دارای شرایط کاملاً مساوی باشند فردی که مدت تحصیل او حداقل یک نیمسال کوتاه‌تر باشد به عنوان رتبه اول رشته معرفی می شود و در غیر این صورت همه آنها به عنوان نفر اول معرفی می گردند.

بند ۷: فارغ التحصیلان ممتاز مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی نیز با رعایت مفاد بندهای ۱ الی ۶ میتوانند از مزایای مذکور بهره مند گردند.

مهلت ارسال فرم معدل الف پذیرش کارشنارسی ارشد آزاد

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی لازم است حداکثر تا ۱۵مرداد ماه ۹۸ فرم های متقاضیان واجد شرایط را به مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه ارسال نمایند.

پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور ممتازین در دانشگاه آزاد

علاوه بر سهمیه فوق، داوطلبان واجد شرایط می‌توانند جهت پذیرش بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اقدام کنند. جهت اطلاع از شرایط به لینک زیر مراجعه نمایید:

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۶ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
سجاد
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۴ ق٫ظ

سلام
اگه متقاضی دانشگاه های دولتی هم باشیم دانشگاه باید اون فرم رو واسه سازمان سنجش ارسال کنه یا نه؟ چون تو اون دفترچه نوشته بود منحصرا از طریق سایت اعلام بشه و این فرم تو پرونده بایگانی بشه.

سجاد
مرداد ۸, ۱۳۹۸ ۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  سجاد

کسی نیست جواب بده?

nah
تیر ۳۰, ۱۳۹۸ ۸:۲۸ ق٫ظ

این سهمیه رو کسایی که سراسری درس خوندن هم دارن؟

مهسا
تیر ۳۰, ۱۳۹۸ ۸:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  nah

سلام
خیر سهمیه شاگرد اولی در دانشگاه ازاد مختص فارغ التحصیلان دانشگاه سراسری است.

هانیه
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

باسلام ببخشید میشه لطف کنید جواب سوال منو هم بدین، برای انتخاب رشته ارشد ازاد میتونیم از سهمیه بسیج استفاده کنیم؟

هانیه
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  هانیه

به دانشگاه آزاد رنگ میزنم ولی حواب نمیدن
..این دیگه چ وضعشه.قطع میکنن?