جزئیات سهمیه رزمندگان و ایثارگران در پذیرش کارشناسی ارشد ۹۸ دانشگاه آزاد

سهمیه رزمندگان و ایثارگران در کارشناسی ارشد 98 آزاد

جزئیات سهمیه رزمندگان و ایثارگران در پذیرش کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، مطابق دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد ۹۸، با توجه به تصویب «قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (۱۳۹۶-۱۴۰۰)» توسط مجلس شورای اسلامی، اجرا و گزینش داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان و ایثارگران براساس این قوانین صورت می گیرد.

امتیازات سهمیه رزمندگان و ایثارگران در کارشناسی ارشد ۹۸ آزاد

بر اساس قوانین فوق:

۱- ۲۵ درصد ظرفیت هر کد رشته/محل به «همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر»، «آزادگان و همسر و فرزندان آنان»، «جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان» اختصاص دارد. (سهمیه ایثارگران ۲۵درصد ظرفیت)

۲- ۵ درصد ظرفیت هر کد رشته/محل نیز به «جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آنان» و «همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبان در جبهه» اختصاص دارد. (سهمیه ایثارگران ۵ درصد ظرفیت)

تذکر: طبق تبصره بند «الف» ماده ۹۰ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، در صورتی که سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران توسط داوطلبان مشمول سهمیه فوق تکمیل نشود، خالی مانده آن، ابتدا به مشمولین سهمیه ۵ رصدی ایثارگران که شرایط و حدنصاب لازم را داشته باشند تخصیص یافته و اگر باز هم این ظرفیت خالی ماند باقیمانده آن به داوطلبان سهمیه آزاد اختصاص می یابد.

تذکرات مهم درخصوص سهمیه رزمندگان و ایثارگران در پذیرش ارشد دانشگاه آزاد

۱- براساس قوانین مذکور حدنصاب نمره ایثارگران (اعم از ایثارگران مشمول ظرفیت ۲۵ درصدی و یا ۵ درصدی) ۷۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته/محل و حدنصاب نمره رزمندگان ۸۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته/محل می باشد.

۲- ظرفیت در کد رشته/محل هایی به سهمیه های فوق تخصیص می یابد که امکان گرد کردن ریاضی برای آنها وجود داشته باشد.

۳- سهمیه های فوق براساس قوانین و مقررات موجود بوده و در صورت هرگونه تغییر در این سهمیه ها توسط مراجع ذیصلاح ضوابط و مقررات اعمالی اطلاع رسانی خواهد شد.

۴- بر اساس مصوبه چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی مورخ ۹۵/۱۰/۱۸ آن دسته از داوطلبانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران یک بار در دوره روزانه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته پذیرفته شده باشند، حق استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران و رزمندگان در آزمون های سال های بعد در همان مقطع را نخواهند داشت.

 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۳ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مژده چناری
شهریور ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۵ ب٫ظ

سلام اگه فرزند جانباز پنجاه درصد باشه با معدل ۱۵.۸۸میتونهدر ثبت نام بدون آزمون ارشد شرکت کنه؟

محمود۳۳
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۱:۱۴ ق٫ظ

سهمیه ۵ درصد تخفیف دانشجویی داره یا نه؟
میگن داره ولی دانشگاه ها گفتن چیزی اعلام نشده

مهسا
تیر ۳۰, ۱۳۹۸ ۸:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  محمود۳۳

سلالم
سال گذشته خبری اعلام شد که اطلاعات این دسته از داوطلبان جمع آوری میشه تا تصمیم برای تخفیف شهریه گرفته بشه. اما تا الان خبری در مورد قطعی شدن تخفیف منتشر نشده