لزوم ثبت‌نام داوطلبان کنکور ارشد فراگیر تنها از طریق سایت سازمان سنجش

 مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام‌نور گفت: این دانشگاه به هیچ موسسه‌ای مجوز همکاری نداده است و افراد برای ثبت‌نام در دوره‌های کارشناسی ارشد این دانشگاه باید صرفا در سایت سازمان سنجش ثبت‌نام کنند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

امیرحسین بهروز در گفت و گو با ایرنا درباره فعالیت موسسات بی هویت با عنوان «سامانه ثبت نام فراگیر پیام نور» اظهار کرد: ثبت نام آزمون فراگیر دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش صورت می گیرد.

وی افزود: بازده زمانی ثبت نام آزمون فراگیر دانشگاه پیام نور اواخر آبان ماه هر سال انجام می شود، این ثبت نام‌ها با آزمون همراه است.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور با اشاره به اینکه هیچ مجموعه آموزش عالی در کشور نمی تواند مدرک کارشناسی ارشد را بدون برگزاری آزمون سراسری و برگزاری دوره‌های تحت نظارت وزارتخانه برگزار کند، یادآورشد: دانشگاه پیام نور نیز برای ورود به دوره کارشناسی ارشد از دروس اختصاصی مشخص آزمون برگزار می‌کند.

به گفته بهروز، موسسات بی هویت با عنوان «سامانه ثبت نام فراگیر پیام نور» در تبلیغات دروغی خود عنوان می کنند که داوطلبان بدون آزمون می‌توانند در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنند.

وی با اشاره به اینکه موسسات بی هویت با عنوان سامانه ثبت نام فراگیر پیام نور از داوطلبان هزینه‌های بالایی اخذ می‌کنند، خاطرنشان کرد: هزینه ثبت‌نام در آزمون فراگیر دانشگاه پیام نور از طریق سازمان سنجش مشخص می شود که هزینه‌ای کمتر از ۱۰۰ هزار تومان است اما این موسسات ارقامی از یک تا ۱۵ میلیون هم از داوطلبان اخذ کرده اند.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور ادامه داد: این موسسات از داوطلبان امضاء می‌گیرند که باید در تمامی کلاس‌های درسی شرکت کنند و به هنگام برگزاری آزمون، غیبت دانشجویان در کلاس را بهانه ای برای حذف دانشجو می کنند.

بهروز در ادامه درباره روند تحصیل دانشجویان در موسسات بی هویت با عنوان « سامانه ثبت نام فراگیر پیام نور» اظهار کرد: این موسسات در نهایت نمی توانند به دانشجویان خود مدرک فارغ التحصیلی ارایه کنند، از این رو پس از برگزاری دو تا سه دوره آموزشی از داوطلب می خواهند که در کنکور سراسری سازمان سنجش شرکت کنند.

وی افزود: افراد پذیرفته شده در کنکور سراسری در کلاس‌های درس دانشگاه پیام نور حاضر می‌شوند و درنهایت با مقایسه خود با سایر دانشجویان متوجه می شوند که هزینه بیش از حد معمول متحمل شده اند اما افراد تکلیفی برای افراد پذیرفته نشده در کنکور مشخص نکرده اند.

بهروز در پایان افزود: دانشگاه پیام نور شکایت خود را که مبنی بر اینکه این موسسات از نام و اعتبار دانشگاه سوءاستفاده می کنند به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دادسرای فرهنگ و رسانه ارسال کرده و خواستار پایان دادن به فعالیت این سایت‌ها شده است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات