احتمال حذف آزمون کارشناسی ارشد تا سال ۱۴۰۰

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حذف آزمون کارشناسی ارشد و دکتری در دستور کار نقشه جامع علمی کشور است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

پذیرش کارشناسی ارشد از طریق کنکور

در حال حاضر پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد از طریق کنکور صورت می گیرد. بدین صورت که داوطلبان در زمان مقرر کنکور ارشد ثبت نام کرده و سپس در جلسه امتحان حضور پیدا می کنند.

پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، نتایج کنکور ارشد اعلام می شود.

با انتشار دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد، داوطلبان سراسری و آزاد نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته کارشناسی ارشد به صورت جداگانه در سایت اسزمان سنجش و دانشگاه ازاد اقدام می کنند.

در نهایت، نتایج نهایی پذیرش آزمون کارشناسی ارشد از طریق سازمان سنجش اعلام می شود.

مرحل پذیرش کنکور کارشناسی ارشد

زمزمه های حذف کنکور کارشناسی ارشد

در سال ۹۸، رییس دانشگاه شریف با تاکید بر این که لازم است پروسه حذف کنکور از حذف کنکور ارشد و دکتری آغاز شود، گفت: اگر قرار است در کنکور اتفاقی رخ دهد بهتر است از مقطع دکتری، سپس ارشد و در نهایت کارشناسی کار شروع شود و بهترین زمان برای اعمال تغییرات در کنکور اول مهر سال آینده است.

وی معتقد بود که با حذف کنکور در مقطع ارشد و دکتری می‌توان ضمن اصلاح روند پذیرش دانشجویان از خروج دانشجویان از کشور جلوگیری کرد.

حذف آزمون ارشد ۹۹؛ روی میز نمایندگان مجلس

در تیر ماه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کنکور کارشناسی ارشد و دکتری به عنوان اولین اقدام در ساماندهی نظام سنجش و پذیرش دانشگاه‌ها باید حذف شود. او تصریح کرد: به عنوان اولین اقدام در ساماندهی نظام سنجش و پذیرش دانشگاه‌ها، کنکور کارشناسی ارشد و دکتری باید حذف شود و اختیار آزمون و پذیرش دانشجو در این مقاطع به دانشگاه‌ها داده شود.

همچنین با شیوع کرونا، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس درباره طرح دو فوریتی حذف کنکور کارشناسی ارشد توضیحاتی را ارائه کرد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: اگر بتوانیم دراین مقطع این طرح را به تصویب برسانیم و تبدیل به قانون شود، اجرایی می‌شود و به احتمال قوی این قانون درصورت تصویب نهایی در تکمیل ظرفیت این ترم برای رشته شهرهای کارشناسی ارشد مد نظر وزارت علوم به مورد اجرا درمی‌اید.

از طرفی دانشگاه ها نیز شرایط موجود و تعویق های مکرر کنکور کارشناسی ارشد به علت کرونا را فرصتی مغتنم شمرده و برای «حذف کنکور ارشد» اعلام آمادگی کردند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان اینکه همواره در سال‌های اخیر، در خصوص واگذاری اختیارات پذیرش دانشجو به دانشگاه‌ها و حذف کنکور صحبت شده و اخیراً نیز مجلس به آن ورود کرده است، گفته بود:

شاید برهه زمانی کنونی، بهترین زمان ممکن و فرصت برای چنین تصمیمی باشد، البته اگر صحبت‌های مطرح شده، صرفاً جنبه شعاری و تبلیغاتی نداشته باشد.

رئیس دانشگاه ازاد نیز از تمایلش برای حذف کنکور صحبت کرده بود:

به نظر می‌رسد تا زمانی که سازمان سنجش آموزش کشور از یک سازمان مجری سنجش به سازمان تنظیم‌گر سنجش تحصیلی تبدیل نشود ما در چنبره کنکور گرفتاریم و روز به روز شاهد تخریب پایه‌های آموزش کارشناسی در کشور خواهیم بود.

حذف کنکور ارشد ۹۹ محقق نشد

علیرغم همه صحبت هایی که در خصوص حذف کنکور کارشناسی ارشد سراسری مطرح شد، در نهایت آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ در مردادماه برگزار شد و همه صحبت ها در خصوص حذف کنکور کارشناسی ارشد در سال ۹۹ و لغو کنکور ارشد ۹۹ را به باد فراموشی سپرد.

حذف کنکور کارشناسی ارشد

احتمال حذف کنکور کارشناسی ارشد تا ۱۴۰۰

با برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۹۹، حالا صحبت از حذف کنکور ارشد ۱۴۰۰ آغاز شده است.

دکتر سعیدرضا عاملی در حاشیه جلسه مشترک ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت اصلاح سهمیه های ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اظهار کرد: برخی سهمیه های شاخص مثل سهمیه ایثارگران مصوب مجلس شورای اسلامی هستند. بنابراین اصلاح یا لغو این گونه سهمیه ها باید توسط مجلس شورای اسلامی انجام شود و تحقق این امر نیازمند همفکری بیشتر با مجلس در خصوص است. در مجموع امیدوارم تغییرات در سهمیه ها به کنکور و آزمون‌های بعدی برسد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه حذف آزمون کارشناسی ارشد و دکتری در دستور کار نقشه جامع علمی کشور است، تاکید کرد: کمیسیون آموزش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی دنبال اعمال تغییرات در نحوه برگزاری این دو آزمون است، ضمن اینکه مجلس شورای اسلامی در مورد برگزاری آزمون دوره دکتری یک مصوبه دارد و آن اینکه آزمون این دوره باید به صورت متمرکز برگزار شود، اما حل این موضوع باید در تعامل با مجلس صورت گیرد.

وی تاکید کرد: قصد داریم به سمت تغییر روش سنجش و پذیرش دانشجو برویم، حتی مجلس قانونی را در این زمینه تصویب کرد که بر اساس آن حذف کنکور تا پنج سال آینده قطعی شود اما پنج سال گذشت و این اتفاق هم نیفتاد.

عاملی ادامه داد: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مصمم است که کنکور را به یک نتیجه مشخص برساند اما باید روش جایگزینی برای کنکور وجود داشته باشد که ضریب اطمینانی که هم اکنون در این آزمون است نظیر امنیت و عدالت در سنجش را به همراه داشته باشد.

استاد دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: به نظر می رسد در زمینه تصمیم گیری برای حذف کنکور  به چند اصل توجه کرد، اصل اول تمایز ایجاد کردن بین سنجش و پذیرش است چرا که در حال حاضر سازمان سنجش آموزش کشور  کار سنجش و  پذیرش انجام می دهد در حالی که می توانیم سنجش را در دوره کارشناسی به صورت متمرکز انجام دهیم ولی پذیرش را بر عهده دانشگاه ها بگذاریم.

به گفته عاملی، سالهای اولیه پیروزی انقلاب اسلامی و در مقطعی حتی بین سنجش و پذیرش تمایز وجود داشت. سنجش را به صورت متمرکز انجام می دادند و فرد با نمره سنجش اقدام به درخواست پذیرش در دانشگاه های مختلف می کرد؛ روشی که در بسیاری از کشورها متداول است حتی افراد در این کشورها بر اساس برآورد نمره سال آخر دبیرستان به صورت موازی برای پذیرش در چند دانشگاه اقدام می کردند.

وی یادآور شد: اصل دوم برگزاری امتحان در چند مقطع زمانی است که اضطراب انحصار زمانی را باید از بین ببریم و شانس افراد را برای آزمون در چند مقطع قرار دهیم. اما به طور کلی و طبق تجارب موجود،  سیاست اصلاح روش سنجش و پذیرش اقدامی موفق است به همین جهت در حال حاضر آسیب شناسی وضعیت سنجش و پذیرش دانشجو به عنوان قدم اول شروع شده است تا با جمع بندی این آسیب شناسی و بررسی مطالعات تطبیقی در خصوص تجربیات جهانی در نهایت به مدلی برسیم که با شرایط ما سازگار باشد.

وی درباره احتمال ایجاد تغییرات در آزمون های ورودی دانشگاه ها در سال ۱۴۰۰ گفت: به نظر می‌رسد در سطح آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری جای امیدواری باشد که این اتفاق رخ دهد اما در سطح کنکور سراسری باید بیشتر پیش برویم تا بتوانیم اظهار نظر دقیق تر داشته باشیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین در خصوص میزان تعامل این شورا با مجلس برای ساماندهی سهیمه های کنکور نیز خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای اصلاح سهمیه ها تمایل دارند حتی نمایندگان اعلام آمادگی کردند که طرح دو فوریتی برای این امر آماده کنند. در حال حاضر نیز کمیته مشترکی در این خصوص متشکل از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و ستاد نقشه جامع علمی کشور شکل گرفته است که امیدواریم کارکرد آن به نتیجه مفید و موثر منتهی شود.

ایا کنکور ارشد حذف می شود؟

هنوز هیچ تصمیم قطعی ای در این باره گرفته نشده است. همه اخبار و اطلاعات در خصوص حذف کنکور کارشناسی ارشد در سایت مسترتست اطلاع رسانی خواهد شد.

در صورت حذف کنکور کارشناسی ارشد، پذیرش به چه صورت خواهد بود؟

احتمالا حذف کنکور ارشد برای رشته محل های کم طرفدار باشد. برای پذیرش در این رشته محل ها احتمالا بر اساس سوابق تحصیلی عمل خواهد شد.

آیا احتمال حذف آزمون ارشد سراسری وجود دارد؟

در صورتی که جایگزین مناسبی برای کنکور ارشد ارائه شود، امکان حذف آن وجود خواهد داشت.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۹۷ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
بهزاد
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۷:۳۷ ب٫ظ

دیر یا زود این کل کنکور حذف میشه.چون اشباع شده خیلی از دانشگاهها کمبود دانشجو دارن
در حال ورشکستگی.و اصلا در تمام دنیادانشگاههای که تو واسه درس خوندن پول میدی کنکور معنی نداره

مائده
آذر ۲۰, ۱۳۹۹ ۹:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  بهزاد

یعنی سوابق تحصیلی خداییش ظلم‌
اومدیم یکی سوابقش خوب نبود بخواد بره دانشگاه تهران با کنکور حداقل ی امیدی داشت که

علیرضا نیکرو
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۱:۵۱ ق٫ظ

دوران تحصیل بدین صورت باشد
دوره سیکل ۶ سال
دوره دیپلم ۶ سال
دوره لیسانس ۵ سال
دوره دکترا ۵ سال
حذف دوره ی فوق لیسانس

نازنین
مهر ۲۱, ۱۳۹۹ ۸:۰۵ ب٫ظ

خدا رو شکر تاریخ جدید برگزاری کنکور های سراسری از سوی سازمان سنجش منتشر شده و دیگه دوستان نگران حذف کنکور ها نباشن.
البته از همون اول هم مشخص بود که کاری غیر ممکن و نشدنیه و حذف کنکور میتونست باعث تجمعات اعتراضی دانشجویان در کل کشور بشه
در هر صورت برای همه ی داوطلبین کنکور به خصوص کنکور کارشناسی ارشد آرزوی موفقیت دارم

اسلامی
مهر ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۹ ق٫ظ

دوستانی که قصد شرکت در کنکور ارشد ۱۴۰۰ رو دارن و نگران اخبار منتشر شده در مورد حذف کنکور ارشد هستن و میخوان از سردرگمی دربیان، پیشنهاد میکنم از این مطالبه حمایت کنن :

https://www.farsnews.ir/my/c/41491

کمپین مطالبه اعلام قطعی نحوه پذیرش دانشجوی ارشد و دکترا برای ۱۴۰۰

برای اینکه هر تغییری حداقل از یک سال قبلش باید اطلاع رسانی بشه

یا حسین (ع)
مهر ۱۳, ۱۳۹۹ ۳:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  اسلامی

لطفا از کمپین مخالفت با حذف کنکور ارشد حمایت کنید :

https://www.farsnews.ir/my/c/41766

باور کنید خطر حذف کنکور ارشد جدیه دوستان!

دانشجو
مهر ۲, ۱۳۹۹ ۲:۰۳ ب٫ظ

مگه ما رو سر کار گذاشتند؟! من برای ارشد سال بعد برنامه ریزی کردم. اگە میخوان حذفش کنن باید برای چند سال بعد این کار رو‌ بکنن که دانشجوها (و دانش آموزان) با علم به اینکه کنکور ارشدی در کار نخواهد بود برنامه ریزی درستی داشته باشند. مگه مسخره بازیه که بخوان یه دفعه کنکور ارشد و‌ دکتری رو‌ حذف کنن؟

احدی
مهر ۳, ۱۳۹۹ ۸:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

👌👌👌

سعیده
مرداد ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  احدی

نباید حذف بشه منم برای کنکور ارشد برنامه ریزی کردم

سپیده
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۵ ب٫ظ

ایا واقعا ارشد فراگیر حذف شده تروخدا جواب بدین

احدی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده

سلام من زنگ زدم قسمت فراگیر دانشگاه پیام نور شهر خودم گفتن بله مثل این که از امثال دیگه نمیخوان ارشد و دکترا رو به شکل فراگیر بردارن.من خودم یکی دو ماه بود داشتم کتاب میخوندم تا برای آزمون فراگیر آماده بشم چون رشتم کاملا غیر مرتبط بود به خاطر این زودتر شروع کردم به خوندن.ولی متاسفانه زمزمش هست که امسال دیگه ارشد فراگیر نداریم.😢
حالا هم که تو خبرا اومده میخوان کنکور ارشد و هم بردارن.هر دم از این باغ بری میرسد.

سارا.ر
شهریور ۱۶, ۱۳۹۹ ۴:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  احدی

با سلام میشه لطفا یک کم بیشتر در مورد ارشد پیام نور توضیح بدین؟؟کنکور فراگیرش حذف میشه؟؟من چندین ساله فاصله گرفتم .اونوقت من رشتم مهندسیه خیلی کم بر میدارن.ترم اول فراگیر خودخوان میشه؟؟؟باید نمره قبولی بیاریم؟یا شرط معدله؟؟ممنون میشم توضیح بدید🙏

احدی
شهریور ۱۶, ۱۳۹۹ ۵:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  سارا.ر

تا اون جایی که من اطلاع دارم .برای ارشد فراگیر پیام نور هر سال آخر مهر یا اوایل آبان وقت ثبت نام آزمون ارشد فراگیر هستش .بعد دفترچه آزمون و مطالعه میکنی و طبق دفترچه اون منابعی رو که برای رشته مورد نظرتون هستش رو میخونید .این منابع همون دروس ترم اول ارشد هستش اگر دروس خوندید بعد آخر آذر یا اوایل دی باید برید در آزمون شرکت کنید اگر نمراتی که میارید بالاتر از ۱۴ باشه و رتبه ای که میارید خوب باشه میتونید در یکی از دانشگاه های پیام نوری که انتخاب کردید به عنوان دانشجو از ترم دوم شروع کنید چون ترم اول و در آزمون گذروندید.ولی متاسفانه اعلام کردن که به احتمال زیاد از امسال دیگه آزمون فراگیر ارشد برگزار نمیشه.

سارا.ر
شهریور ۲۱, ۱۳۹۹ ۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  احدی

پس چطوری قبول میکنند؟؟مثل کارشناسی نیست خیلی محدود برمیدارند،ازموناش خیلی سخته فکر کردم دوازده هست شرط نمره پس بالای چهارده.الان که زده ازمون برگزار میگردد.حالا با این دغدغه ها و کرونا من که امسال شرکت نمیکردم اما پیگیر بودم .ممنون از پاسخگوییتون.🙏🙏🙏

سپیده
شهریور ۲۱, ۱۳۹۹ ۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  احدی

انفاقا شرایط من هم دقیقا مثل شماهست اما هنوز امید دارم شاید برگزار شد

احدی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۹:۱۰ ب٫ظ

نمیدونیم دردمون و به کی بگیم .شب می خوابن صبح بیدار میشن یه تصمیمی میگیرن .به اندازه کافی مشکلات داریم حالا این چند روزه کلا گیر دادن به ارشد.

علیرضا
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  احدی

من هم برنامه خاص خودم رو دارم که البته با حذف کنکور کلا میره رو هوا😊
ولی همین جا از خدا میخوام شما یه روز خبر قبولی تو آموزش و پرورش رو بشنوید و برید سر کلاس به عنوان یه معلم موفق

احدی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۹:۰۴ ب٫ظ

من به امید این که روزی دبیر زیست بشم کارشناسی رشته زیست شناسی خوندم .ولی بعد از این که مدرک گرفتم هر وقت خواستم برم آزمون استخدامی شرکت کنم شهر ما یا اصلا دبیر زیست نمیخواست یا یک دونه اونم آقا .چند سال به عشق معلمی مربی پیش دبستانی هستم امسال تصمیم گرفته بودم برم و ارشد فراگیر رشته علوم تربیتی شرکت کنم تا بتونم با گرفتن مدرک تو آزمون استخدامی برای معلم ابتدایی شرکت کنم .چند روز پیش خبرا رو خوندم که امسال پیام نور دیگه ارشد فراگیر نمیگیره چقدر کتاب خوندم و پول کتاب داده بودم.باز نا امید نشدم میخواستم برای سال بعد کنکور ارشد شرکت کنم و حالا این خبر و شنیدم .به خدا اینا با اعصاب و وقت و پول ما دارن بازی میکنن .به خدا حق والناس آخه ما چه گناهی کردیم؟

پرنیان
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۷ ب٫ظ

من لیسانسمو یه رشته دیگه بودم یه دانشگاه غیرانتفاعی حالا میخوام ببینم چه خاکی تو سرم بریزم امسال واسه تغییر رشته اگه بخواد کنکور حذف شه؟!! پس تکلیف من چیه میخواستم ارشد برم رشته دیگه دانشگاه خوب؟؟؟ جواب درست حسابی هم که به آدم نمیدن هر روز یه قانون جدید! هزار تا مشکل هستن تو مملکت فقط گیر دادن به کنکور ما موش آزمایشگاهی هستیم دیگه!

مانی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  پرنیان

نگران نباشید برگزار میشه اینا همش بازی سیاسی یه عده نماینده مجلس برای جلب توجه هست.

Mobin
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۳ ب٫ظ

خطاب به عزیزانی که خواستار حذف کنکور هستند

بنده فارغ التحصیل ارشد دانشگاه تهران (روزانه) رشته زبان انگلیسی هستم (این هم نگفتم که خودستایی باشه، خاک پای همتون هم هستم) با این خواستم به اینجا برسم که بنده دوره کارشناسی فارغ‌التحصیل دانشگاه پیام نور بودم، و اگه کنکور حذف میشد هیچوقت نمی تونستم جبران کنم و تو همون دانشگاه می موندم

بنده همین الان می تونم با سابقه تحصیلی تو همون دانشگاه تهران برای دکتری اقدام کنم و به کسی هم کاری نداشته باشم

ولی فقط بدونید خیلی از جون های هستند که می خواهند برای ارشد جبران کنند و شرایط بهتری برای خودشون به دست بیارن، و چه آرزوهایی که دارند

نه از دست شما و نه من هیچ کاری برنمیاد ولی چه بهتر که برای داوطلبین محترمی که کنکور ارشد و کتری ۱۴۰۰ دارند آرامش ایجاد کنیم و بهشون انرژی بدیم، نه استرس

دیگه خودتون می دونید

مانی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  Mobin

موفق باشید و دکتری هم انشالله همون دانشگاه تهران قبول بشید.

Mobin
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۴:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  مانی

چاکرم
آرزوی بهترینها برای شما داداش گل ⁦❤️⁩💐

مانی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  Mobin

برگزار میشه شما از الان با تمرکز و ارامش برای دکتری ۱۴۰۰ بخون. به لطف خدا و کوری چشم ادم های کوته بین و تنگ نظر که خودشون حال تلاش کردن ندارن و از تلاش کردن دیگران هم میترسن حتما قبولی.

زهرا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  Mobin

آفرین به این درک و شعور و آفرین به این احساس مسئولیت
تقریبا یکی از بهترین کامنت هایی بود که تا حالا خوندم
به لطف یزدان اون کسایی که دارن زور میزنن تنها نماد عدالت یعنی کنکور رو حذف کنن هرگز موفق نخواهند شد

Mobin
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۴:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

🙏💐
ممنون از محبتتون

hossein
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۳:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  Mobin

دقیقا اگر اینکارو کنن دیگه جای جبران برای کسی که میخواد دوران ارشد جبران کنه نیست.

بید مشک
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۳:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  Mobin

خطاب به عزیزانی که مخالف حذف کنکور ارشد هستند

بنده فارغ التحصیل دانشگاه غیرانتفاعی خیام هستم. بهترین دانشگاه غیرانتفاعی کشور و معدل بالایی هم داشتم که توانستم در بین سه نفر نخست ورودی سال خودم انتخاب شوم. با پافشاری و سخت کوشی هایی که برای معدل کردم، به علت شرط یکی از قانون استعداد درخشان یعنی پاس نکردن حداقل ۳/۴ واحدها تا نیمسال ششم که تنها من یک واحد را پاس نکرده بودم، نتوانستم سهمیه استعداد درخشان بگیرم. کنکور ۱۳۹۹ با توجه به شیوع کرونا، جنگ روانی بین دولتمردان و … منجر شد که با این رتبه ای که اکنون به دست آوردم، هیچ دانشگاهی قبول نشوم.

اگر من و سایر افراد توانایی تست زنی در کنکور را نداریم و به جایش دانشجویان پرتلاشی هستیم و معدل های خوبی با سوابق تحصیلی خوبی داریم، چرا نباید در یک دانشگاه قبول شویم. این نتیجه به گونه ای توهینی بود به چهارسال تلاش من در دوران کارشناسی با این همه سخت کوشی و کسب رتبه و مقاله پژوهشی معتبر.

دیگه خودتون می دونید

مانی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۱:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  بید مشک

دوست عزیز قرار نیست براساس معدل گزینش کنن اگر کنکور حذف بشه. قراره پذیرش به عهده دانشگاه باشه و هر دانشگاه خودش امتحان و مصاحبه بگیره شما بهترین دانشگاه غیر انتفاعی جهان هم که درس خونده باشی، دانشگاه های سراسری مطمئنا دانشجوهای خودشون با معدل های خیلی پایین تر از شما رو اگر قرار به معدل باشه حتی پذیرش میکنن. شما اگر به قول خودتون مهارت تست زنیت رو قوی کنی امید برای قبولی دانشگاه های درجه یک سراسری داری ولی با محول شدن پذیرش به دانشگاه حتی اگر تست زنیت رو قوی کرده باشی تو ازمون خود دانشگاه پارتی بازی ها بهت اجازه دانشجوی دانشگاه برند شدن رو نخواهد داد.

Tar
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۱:۲۹ ق٫ظ

سوسنگردی تو هنوز خواب تعویق و اکانت فیک میبینی

Samira
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۹:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  Tar

😂😂👍

رضا سوسنگرد
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۹:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  Samira

سیمرا خانم به همکارتون بگین من هیچ وقت دنبال تعویق نبودم و نخواهم بود … حافظه همکار جانبعالی ظاهرا ثانیه ای هست اطلاع نداره کل همین موضوع سر حذف کنکوره، در کل بعضیا زیاد خوندن و همزمان آزمونهای ارشد و دکتری داشتن تو این زمونه همه چی ممکنه و میشه در یک بازه زمانی هم داوطلب ارشد باشی و هم دکتری شایدم رزق و روزی در کار باشه و با حذف کنکور دوستان ما بیکار خواهند شد 😂😂
هشتگ مورد علاقه #کنکور_را_حذف_کنید

Samira
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  رضا سوسنگرد

دیگه اینجا دوجبهه بود. تعویقی و غیرتعویقی. جبهه ی شما چون تک نفری بود ادغامت کردیم با تعویقی ها. اره ما مافیا هستیم.از طریق کامنت های مسترتست مافیا پیروز خواهد شد.
#من_عامل_نفوذی_ام .حقوق بگیر مافیا😂

رضا سوسنگرد
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  Samira

خب دیگه با این اعتراف حرفی برا گفتن نمونده و همه فهمیدن با حذف کنکور شما به جامعه بیکاران مملکت ملحق خواهید شد
در بخش های دیگر جویای کار باشید ان شا الله همه ما روزی استخدام خواهیم شد شاید هم نه
#کنکور_را_حذف_کنید

مانی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۱:۱۸ ق٫ظ

و نکته جالبتر اینکه طرفدارای حذف کنکور عموما از دانشگاه های بی کیفیت فارغ التحصیل شدن که نمره های ابکی بشون دادن و فکر میکنن با این معدل های مثلا بالا مدال المپیاد بشون میده دانشگاه تهران. در حالی که اگر بدیدش دست دانشگاه تهران وقتی معدل رو براساس رتبه بندی قابل قبول از طرف خودش تراز بکنه معدل ۱۹ دانشگاه های ازاد یا غیر انتفاعی یا حتی سراسری های غیر تهران و شهرهای خاصی مثل اصفهان یا شیراز رو در حد ۱۲ و ۱۳ خودش هم شاید در نظر نگیره و عملا امتیاز معدل به جز برای عده کمی که در بهترین دانشگاه ها درس خوندن عملا حذف میشه. تو مصاحبه دکتری دانشگاه های برند تهران اساتید رسما همین رو به چند نفر از دوستان خود من گفته بودن و برای جبران امتیاز اجباری که در حال حاضر سنجش بابت معدل در ازمون دکتری میده از نمره مصاحبه که دست خودشون هست کم میکنن تا به قول خودشون حق دانشجوهای خودشون که معدل واقعی دارن ضایع نشه.

S
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  مانی

من طرفدار حذف کنکورم
فارغ التحصیل بهشتی ام و هم چنین شاگرد دوم کلاس هم شدم
پس انقدر با قطعیت حرف نزنید

مانی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  S

بهشتی که چیزی نیست اینجا همه میتونن بیان بگن من دانشجوی هارواردم ، رتبه یک کلاسم هم هستم.

مانی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  S

بعدشم شاید شما نهایت افق دیدت همون بهشتی باشه. اما کسی که به هر دلیل کارشناسی مثلا دانشگاه تهران قبول نشده الان بخواد برای ارشد با تلاش بیشتر اونجا درس بخونه. با واگذاری کنکور ارشد به خود دانشگاه احتمالش نسبت به وجود کنکور سراسری ارشد خیلی خیلی خیلی خیلی کمتره و این یعنی تبعیض آموزشی.

سارا.ر
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۵:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  S

خیلی ممنون از طرز رفتارتون.خیلی بی ادبانه نوشته از دماغ فیل افتاده.ما همون پیام نور ادامه میدیم و جا ایشون رو نمیگیریم حداقل اگر کنکور ارشدش رو حذف میکردندچون تعداد خیلی کم بر میدارن و واقعا امتحاناتش همین طوری هم سخته خصوصا مهندسی

سارا.ر
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۴:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  مانی

کنکور یک چیز استرس زاست واقعا دانشگاه های بی کیفیت که میگی مثلا همین پیام نور که بی کیفیته و فکر میکنی الکی خوندیم کتاب قطور رشته مهندسی و تست و تشریحی مفهومی تازه اوایل که نمره منفی داشت.ما اگرم بی کیفیت درس خوندیم نگران نباش جای شماها رو نمیگیریم و همون دانشگاه خودمون رو میخونیم دانشگاه تهران و شریف ارزونی تمام شماهایی که از غرور دارین خفه میشین و اخرشم دانشگاه رفتن باعث نمیشه کسی تخصص خاص کسب کنه .دنبال تخصص باشین به جای این حرفا .

مانی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۱:۰۷ ق٫ظ

در ادامه صحبتم اتفاقا از این اتفاق فقط مافیای کنکور نفع میبرن چون به جای یک کنکور باید چند کنکور در دانشگاه های مختلف بدی و اونوقت نون این موسسات کنکور تو روغنه که بابت مشاوره و بسته های اموزشی متنوع برای دانشگاه های مختلف هزینه های جداگانه خواهند گرفت. تازه بحث پیگیری تقلب و اعتراض به سئوالات و …. هم که کلا کشک خواهد شد الان یه کنکور برگزار میشه وضع اینه وای به حال اینکه هر دانشگاه یکی برگزار کنه.

مانی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۰:۵۹ ق٫ظ

وقتی میگن حذف کنکور ارشد منظورشون این نیست که براساس معدل دانشجو میگیرن. پس لطفا با خوشحالی استقبال نفرمایید. دانشگاه هایی مثل دانشگاه شریف و تهران اصلا به غیر از معدل خودشون معدل هیچ دانشگاه دیگه رو معدل حساب نمی کنن که بخوان براساسش دانشجو بگیرن ولو معدل ۲۰. حذف کنکور ارشد یعنی حذف کنکور سراسری ارشد و برگزاری کنکور توسط خود دانشگاه و این یعنی کسب درامد برای خود دانشگاه و صد البته باز شدن دست دانشگاه برای گرفتن دانشجوهای خودش و از ما بهتران. و تقریبا کسی که توی فلان دانشگاه برتر لیسانس یا ارشد نگرفته و پارتی به درد بخور نداره باید رویای قبولی در یک دانشگاه برند رو با خودش به گور ببره. خواهشا نیاید بگید ۲۰ سال پیش همین طور برگزار میشد و همش هم پارتی بازی نبود. ۲۰ سال پیش اوضاع مملکت مثل الان نبود و مردم هم مردم الان نبودن، متاسفانه در حال حاضر اژدهای پارتی بازی و طمع هر جا ذره ایی راه نفوذ داشته همه چیز رو بلعیده حتی در بین قشر تحصیل کرده و مثلا فرهیخته. متاسفانه ارزش های معنوی تقریبا نابود شدن و موکول شدن به بعد از داشتن بهترین ویلا و فلان ماشین و فلان سفر لاکچری. از… ادامه نظر»

سهند
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  مانی

دقیقا همینطوره مملکت پر مشکلات هست گیر دادن به این کنکور،مطمئنا بدنبال این هستن دانشگاهها رو پر کنن از آدمای خودشون نه نخبه ها، اینا اگه فکر نخبه ها و ارزش گذاری به نخبه ها بودن ، هرسال این همه دانشجو اپلای نمی کردن و از کشور مهاجرت نمیکردن ،لطفا به شعور دانشجوها احترام بذارین . اگه کسی عرضه داشته باشه حق خودشو از همین آزمون کنکور می گیره شما لطفا برید به فکر مشکلات مردم باشید و این آزمون رو اجازه بدید به همین منوال باشه البته اگر ذره ای برای دانشجوها ارزش قائل هستین.

نازنین
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  مانی

کاملا باهاتون موافقم
ضمن اینکه قبلا هم دو سه سالی حذف کردن و خیلی افتضاح بود جوری که صدای همه رو درآورد
من نمیدونم تو این کشور دیگه مشکلی نیست که گیر دادن به کنکور

پرنیان
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۰:۴۱ ق٫ظ

اگه حذف بشه منی که میخوام تغییر رشته بدم تکلیفم چیه؟ :( یعنی نخونیم واسه امسال؟! یکی جواب بده :(

نازنین
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  پرنیان

البته که نباید تسلیم شد
حتی نباید اجازه داد زمزمه ی حذفش هم جدی بشه چه برسه به اینکه بخوان عملیش کنن

Narsis
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۲ ب٫ظ

این تصمیم واقعا ظالمانس و سیاستیه برا باز کردن نفوذ هرچه بیشتر رانت. این مجلس انگار قاطی داره؛اونکه از وعده های دروغش برا تعویق اینم از حالا که معلوم نیست چه پدر کشتگی با کنکور داره. هرچند بهتره بدونین آقای منادی رییس کمیسیون آموزش خودش دانشگاه غیر انتفاعی داره و طبیعیه ک ایشون و بقیه همکاران(همدستان)شون همچین تصمیماتی بگیرن چون به نفعشونه و فکر میکنن اینجوری داوطلبین مجبور میشن تواین مدل دانشگاها ثبت نام کنن و درآمدش بره تو جیب اونا و عملا رتبه بندی علمی به فنابره. بهتره هرچه سریعتر داوطلبین مخالفت خودشون رو مخصوصا که خیلیا امسال با توجه به این شرایط رو سال بعد حساب باز کردن اعلام کنن وگرنه نجنبیم هیچی از این مجلس بعید نیست

Samira
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۲ ب٫ظ

من ارشد. بحث حذف کنکور برای هرکسی که اندکی قدرت تحلیل داشته باشه روشنه و خب من سر عدم حذفش اسممو گرو میذارم. برا همین جای بحث نداره برام. فقط حرفم اینه که هشتگات کودکانه است. کمکی نمیکنه. حس تاثیرگذاربودن نکن.

Samira
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  Samira

این در جواب شماس جناب سوسنگرد.اشتباهی اینجا گذاشتم

Samira
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۵:۱۹ ب٫ظ

سوسنگردجان، در جواب کامنتت باید بگم تو این چندماه باحرف های ناب و کودکانه تعویقی ها اسم های زیادی گرفتم:مافیا،شهین، علی، تار،سهیل،و خیلیاش یادم نیس.امروزم‌نسترن. کاش حرف تازه بلدبودی. من که قبول کردم کل اکانت های مسترتست مال منه.پس حرف ها و رفتارهای کودکانتو بذار کنار و اصل مطلبو جواب بده. باز هم میگم اصل مطلب اینه که امان از ذهن ساده و کودکانه تو که فکر میکنی تصمیمات مملکت با هشتگ ها گرفته میشه. من نسترن، من مافیا، من شهین، علی، حسین. همههه قبول ولی اصل مطلب رو دریااااااب سوسنگرددد! بزرگگگ شو

رضا سوسنگرد
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۶:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  Samira

حالا همش به کنار داوطلب ارشدی یا دکتری ؟! احتمالا هم یادتان رفته مساله حذف کنکور سالهاست سر بحثه و کلی تغییر در نظام آموزشی پیش آمده و اگر اندکی مطالعه داشتید الآن دفترچه کاردانی به کارشناسی صرفا بر اساس سوابقو مطالعه کردید و یه خورده به رشته های پیراپزشکی مینداختید که بدون آزمون شده … در هر صورت من در تعجبم از کسانی که هی میگن ما زیاد درس خوندیم و مخالف حذف کنکورریم … آگه شما درسخونید با معدل بالا و دانشگاه تاپ دیگه برا چی استرس داری و از حق خوری میگی …
#در_تعجبم_در_تعجب
😂😂😂😂😂😂😂

ثریا قاسم دوست
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۷:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  Samira

تار هنوز خسته نشدی؟

رضا سوسنگرد
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۷ ب٫ظ

خسته بشه رزق و روزیش قطع میشه، به بنده خدا سمیرا خانم حق بدین …

Samira
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  رضا سوسنگرد

حرف جدید بزززززن. من که گفتم مافیا هم هستم، تار هم هستم، نسترن هم هستم. چقدر تکرار کنم. به دیوار میگفتم، موضوع حل شده بود تا الان

رضا سوسنگرد
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۹:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  Samira

قرار بود بعد کنکور استراحت کنید چون چند ماه بود که فوق العاده مطالعه سخت داشتید و قراره رتبه برتر باشین .. به استراحت خودتان برسید شما که همزمان از سد کنکورهای ارشد و دکتری عبور کردید دیگه حذف بشه یا نشه چی به جنابعالی میرسه
هشتگ مورد علاقه
#کنکور_را_حذف_کنید

محمد
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۸:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  Samira

مسائل کشوری و لشکری فقط با حرف کسی حل میشه ریاست بخش یا مجموعه رو بهش دادن و داره حقوقشو میگیره برای اون کار،هشتک و اینا بهانس

Samira
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۹:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

با حرف اونم حل نمیشه. سیاست مسئله ی پیچیده ایه. از درک ما فراتره

Samane
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۵:۰۶ ب٫ظ

همش حرف

Niloo
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۵:۰۴ ب٫ظ

الکیه

فاطیما
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۳:۵۴ ب٫ظ

یه سوال پیش میاد داوطلبانی که امسال به هر دلیلی در آزمون دکتری یا ارشد انتخاب رشته نکنند و بخوان سال بعد آزمون بدهند تکلیف چیه درس بخونن واسه آزمون یا نه؟؟🤔🤔

احمد
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۵:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  فاطیما

کلا تو ایران یاد گرفتیم هیچ وقت برنامه خاصی نداشته باشیم من که به این شرایط عادت کردم 😊
هر چند وقت یکبار یه نفر میاد تز میده که کنکور ارشد حذف بشه بدون هیچ زیر ساختی
رشته شما چیه؟
منم داوطلب سال دیگه ام اگه بخواد

محمد
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۸:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  فاطیما

تا انتخاب رشته نکنی مشکلی نیست چون صندلی پر نمیشه بخاطر شما ولی اگر انتخاب رشته کردی و نری دو سال مانع از کنکور دادنت میشن که فقط باید بری تهران و دفتر اصلی برای درست کردنش

علی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۲:۴۷ ب٫ظ

میشه یه نفر بگه جواب ارشد کی میاد ؟

ریحانه
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۳:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

اصلا انگار نه انگار ماها کنکور دادیم مارو یادشون رفته

مهسا
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۳:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  ریحانه

لینک سامانه کارشناسی ارشد از روی سایت سازمان سنجش برداشته شده… من قبلا لینک رو ذخیره کرده بودم. لینک از کار افتاده و احتمالا دارن نتایج رو بارگذاری میکنن.
لینک:
http://register1.sanjesh.org/nrgarshad99

Masood
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۴:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

من زدم هستش

محمد
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۳:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

احتمالا دیگه شنبه

Marya
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۳:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

گفتن دهه دوم شهریور یعنی ۱۵ تا ۲۰ میاد

محمد
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۸:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  Marya

دهه دوم میشه از دهم تا بیستم

الی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۲:۳۵ ب٫ظ

چرا جوابا نمیاد؟؟روانی شدیم دیگه :/

محمد
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱:۰۷ ب٫ظ

نگران نباشید مگه به این سادگیه حذف کردنش!!! ۵ ۶ سال شده میخوان حذف کنن وهرسال فراموش میکنن و دنبال برنامه ریزیش نمیرن . باز امسال گفتن میخوایم حذف کنیم ولی این حذف نیاز به برنامه ریزی حداقل ۲ ۳ سالست اگه الان بگن سال ۱۴۰۲ میخوان حذف کنند ی چیزی با عقل جور درمیاد.

محمد
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۳:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

خخخخ،اینا همش پیشنهاد،درامدی که سازمان سنجش با کنکور داره نسبت به وقتی که براش صرف میکنه گاج و قلم چی نداره

Tar
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱:۰۳ ب٫ظ

به نظر بنده کنکور باید حذف شود برای سال بعد ، کرونا شدیدا در حال اوج هستش و اصلا شرایط مساعد نمیباشد ،
کنکور را حذف کنید و فشار را از روی خانوادها بردارید .
#من مافیا نبود فقط خوانده بودم

نسترن
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  Tar

حتماً نظر گرانبهاتون توی صحن علنی مجلس مطرح شده و قرائت خواهد شد 😊

Haniyeh
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۰ ب٫ظ

میگن عمل نمیکنن که حالا ما که کنکور و دادیم جوابش بیاد ببینیم قبول شدیم یا نه اونوقت نشد مجبوریم بمونیم سال دیگه که معلوم نیست میخوان کنکور بگیرن یا نه 😒😒

رضا
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

حذف کنید که نزدیک به سه میلیون جوان سالم بیکار بشن
ازمون کنکور حذف بشه میشه دانشگاهی یا شهر به شهر هزینه های چند ده برابری استرس بیشتر و بدتر از همه پارتی بازی بینهایت بیشتر
بیکاری چند میلیونی جوونها ==== شما بگین؟

Masood
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

الان همه شغل دارن مگ
من خودم دو ساله لیسانس گرفتم بیکارم کار پیدا نکردم

رضا سوسنگرد
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  Masood

منم پنج ساله که لیسانس گرفتم و تازه ارشد ۹۶ تا دفاعیه پیش رفتم اما همچنان بیکار

Masood
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  رضا سوسنگرد

میگم که بیشتر فارغ التحصیلا الان بیکارن

محمد
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۳:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  رضا سوسنگرد

فازت چیه دقیقا تا ماه پیش دنبال کنکور ارشد بودی حالا شدی دانشجو🤣🤣🤣

رضا سوسنگرد
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۴:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

جناب باید تسویه حساب کنی نمیتونی ارشد شرکت کنی … گفتم تا دفاعیه پیش رفتم یعنی دفاع نکردم بعد تسویه حساب کردم …
#حالا_بازم_بگو_فازت_چیه

نسترن
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

همچین چیزی قطعا فقط در حد حرفه، آخه بدون زیر ساخت چطور میشه همچین کاری کرده؟ نهایتا با یه تجمع مسالمت آمیز از این تصمیم صرف نظر میکنن

رضا سوسنگرد
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

حذف شه بره از بس کنکور کنکور کردن اینقدر به دانش آموزا و دانش جوها فشار دیگه کسی سمت درس و تحصیل نمیره …

Samira
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  رضا سوسنگرد

امان از تو سوسنگرد. خوبه حداقل دیگه هشتگ نمیذاری. فک کنم خبرش دیگه رسیده بهت که تصمیمای مملکتی با توجه به هشتگا گرفته نمیشه😁

نسترن
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  Samira

تقریبا بهترین جوابی بود که تو کامنت ها خوندم😊👌

رضا سوسنگرد
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  نسترن

هی خودت با اسم سمیرا کامنت بذار بعد با نسترن جواب خودتو بده … اون نسترن خانمی که همراه تار داره تو بخش دکتری کولاک میکنه کیه …
یاد هشتگها افتادم 😂
#کنکور_را_حذف_کنید

🙃
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۲ ق٫ظ

امسال که سال بدی بود و این بیماری هم بود هیچ کاری نکردن حالا اومدم میگن حذف میکنیم🤦‍♀️

A
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۶ ق٫ظ

از ما که گذشت .. خدا رحم کنه به داوطلبای سال آینده . واقعا آدمو دیونه میکنن این ها . اصلاااا هم نمیشه به حرفاشون اعتماد کرد
احتمالا مجلس کار دیگه ای نداره و همه ی اوضاع خوبه و فقط کنکور مشکل داره…

نسترن
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  A

دقیقا 😂😂😂
البته بعید میدونم حذف کنکور ارشد ممکن باشه
اینقدر دانشجو ها دانشگاه ها دیگه زیادن و حتی اونایی که دولتی خوندن و معدلشون پایینه
اگه حذف شه که یعنی فقط معدل نوزده و نیم ها میتونن تو دانشگاه تهران ادامه تحصیل بدن
واقعا ظلم بزرگیه

احمد
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۱ ق٫ظ

الان که کنکور هست بچه ها درس نمیخونن چون هیچ امیدی به آینده ندارن حتی با گرفتن دکتری در دانشگاه تهران
کنکور ارشد هم حذف بشه که دیگه همون چند هفته ای که برا کنکور میخونن هم دیگه کسی نمیخونه
حذف کنکور راه رو برای رانت باز میکنه قبلاً هم حذف شده جواب نداده پس آقای عاملی بیخیال 😊

Niloo
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۳ ق٫ظ

فقط حرفشو میزنن عمل نمیکنن

کلارا
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۲ ق٫ظ

اگه حذف بشه ما معدل پایین ها چه خاکی سرمون کنیم؟

احمد
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  کلارا

معدل بالا ها هم دور از جون البته ولی اونا هم خاک بر سر میشن الان کلشون داغه نمیدونن با این کار میخوان دانشگاه دستش باز بشه برا پذیرش دانشجو در اون صورت بچه ها و اقوام خودشونم میتونن پذیرش کنن به هیچ کس هم جوابگو نیستن
تنها چیزی که یه مقدار خیلی کم عدالت توش بود اونم میخوان بردارن
خدا به هممون رحم کنه

مانی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۳:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  کلارا

مگه قراره بر حسب معدل باشه؟!!! کنکور سراسری حذف میشه و هر دانشگاه خودش کنکور و امتحان و مصاحبه میگیره و پذیرش هم به عهده خود دانشگاه هاست که این یعنی اوج فساد و پارتی بازی. تازه همه دانشگاه های درست حسابی فقط معدل خودشون رو قبول دارن و بالاترین معدل های دانشگاه های درجه یک رو هم در حد کمترین معدل های خودشون نمیدونن.

من
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۶ ق٫ظ

بزرگترین فایده ی حذف شدنش خلاصی از دست سازمان سنجشه

داوطلب کارشناسی ارشد هنر - حمید
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۳ ق٫ظ

خوب همین امسال حذفش میکردید – کنکور کارشناسی ارشد برای بعضی از رشته ها برگزاریش واقعا مسخره هست
مثلا حوزه هنرهای تجسمی – نقاشی – تصویرسازی – مجسمه سازی و …در این رشته ها باید خود دانشگاه ها پذیرش نمایند چون هنر بیشتر به مهارت و خلاقیت بستگی دارد.

مانی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۳:۲۸ ق٫ظ

برادر بزرگوار خود دانشگاه چطور میخواد پذیرش کنه. اون هم مطمئنا میاد ازمون تئوری و عملی خودش رو میگیره با این تفاوت که دستش هم برای پارتی بازی و جذب دانشجوهای خودش باز میشه و ضمنا به جای دو تا ازمون باید به تعداد دانشگاه هایی که قبولشون داری کنکور بدی که هر کدوم فقط سیلابا و جزوات و روش تدریس اساتید خودش رو قبول داره و این تازه اول بلاتکلیفیه.