حذف آزمون فراگیر کارشناسی ارشد؛ خبری عجیب و یکباره

با گذشت یک ماه از انتشار خبر عجیب حذف آزمون فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور، هنوز مسئولین دانشگاه واکنشی به این خبر نشان نداده اند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، با وجودی که حذف یک آزمون مهم کشوری نیازمند زمینه‌سازی‌ها و اطلاع‌رسانی‌های قبلی است، مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم تنها با انتشار متن یک نامه خبر از حذف این آزمون داد. این در حالی است که چنین خبرهایی که زندگی بسیاری از داوطلبان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، می‌بایست به تفصیل و با ذکر دلایل این تصمیم‌گیری صورت پذیرد.

پذیرش فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور به عنوان ایده‌ای نو (در زمان خود) مطرح شد تا داوطلبان به جای هدر دادن وقت خود با کتاب‌ها و منابع کنکوری، دروس ترم اول را به عنوان منبع امتحانی مطالعه کنند و از یک سو بتوانند در رقابت با یکدیگر توانایی‌های خود را نشان دهند و از سوی دیگر در صورت قبولی، یک ترم از تحصیل خود را پشت سر گذاشته باشند و مستقیما وارد ترم دوم تحصیلی شوند.

دارا بودن دو ویژگی منابع مشخص و محدود و صرفه‌جویی در یک ترم تحصیلی، باعث شد تا این آزمون برای کسانی که حوصله مطالعه منابع کنکوری آزمون کارشناسی ارشد سراسری را نداشتند به یک نوع پذیرش محبوب تبدیل شود.

ثبت نام این آزمون حدود آبان ماه انجام می‌شد و زمان برگزاری آزمون هم آذرماه بود و دانشجویان پذیرفته‌شده، تحصیل خود را به عنوان دانشجوی ترم دوم و در نیمسال دوم تحصیلی همان سال شروع می کردند.

حال در شرایطی که بسیاری از داوطلبان از مدت ها قبل خود را برای این آزمون آماده می کردند و بسیاری نیز با ثبت نام در دوره های آمادگی این آزمون، هزینه های بسیاری را متحمل شده‌اند، به یکباره و آن هم به صورتی بسیار عجیب و غریب، خبر حذف این آزمون کشوری منتشر شده است.

جالب این که همین خبر و یا به عبارت بهتر نامه مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم هم یک ماه پس از تصمیم شورای سنجش و پذیرش منتشر شده است. در حالی که در بدترین حالت می‌بایست به محض تصمیم‌گیری در شورای سنجش و پذیرش، خبر آن منتشر و دلایل آن تشریح می‌شد.

تعلل مسئولین دانشگاه پیام‌نور در تایید و ابلاغ این خبر می‌تواند نشانه‌ای بر ادامه رایزنی‌های این دانشگاه برای بازگرداندن این آزمون باشد. به هر حال حتی در صورت تصمیم برای حذف این آزمون، بهتر است این اتفاق از سال آینده رخ دهد و به احترام کسانی که خود را برای این آزمون آماده می‌کنند، آزمون سال جاری برگزار شود.

امیدواریم هر چه سریع‌تر اطلاعات دقیق و شفافی در خصوص کنکور فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور منتشر شود تا علاقه‌مندان به این نوع پذیرش بتوانند تصمیم بهتری برای آینده تحصیلی خود اتخاذ کنند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱۵ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
N.k
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۱:۳۷ ب٫ظ

سلام ، دانشگاه فراگیر قبل از قطعی شدن امتحان ثبت نام رو انجام داده، هزینه گرفته وحالا که زنگ می‌زنیم ، میگن مثل اینکه امتحان برگزار میشه،و وقتی بهشون گفتم هزینه رو برگردونید، گفتن ۵۰درصد برمیگردونیم، که البته زهی خیال باطل..
نه کتابی فرستاده شده، نه کلاسی برگزار شده ، ۵۰درصد پول برا چی رفته؟؟

واقعاً کدوم نهاد پاسخگوی دزدی دانشگاه فراگیره؟؟

بیچاره
مهر ۲۴, ۱۳۹۹ ۳:۱۸ ب٫ظ

جدا از مسائل مالی وقت ادم ارزش داره اگر بنا به برگزار نشدن هست مسئولین زودتر اعلام کنن که تصمیم بگیریم میخوایم چیکار کنیم

شهین دادخدایی
مهر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۴ ب٫ظ

خواهشا هر چه زودتر تکلیف ما رو مشخص بفرمائید من کلی هزینه کردم با این شرایط سخت اقتصادی منابع رو تهیه کردم

جلالی
مهر ۱۹, ۱۳۹۹ ۶:۲۸ ب٫ظ

واقعا نتیجه کی میخواد مشخص بشه ما بلاتکلیف موندیم واسه فراگیر بخونیم یا کنکور

وحید
مهر ۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۰ ق٫ظ

الان بلاتکلیف موندیم که مطالعه کنیم یا نه ، یه نامه منتشر کردن ولی از طرف دانشگاه یا سایت سازمان سنجش یا اخبار چیزی اعلام نشده ، لااقل زودتر تکلیفمون و مشخص کنن ،

علی تیکدری نژاد
مهر ۳, ۱۳۹۹ ۲:۲۷ ق٫ظ

باسلام ۸ درود خدمت شما:«من به عنوان یک فرهنگی باید عرض کنم که از این تصمیم های عجولا نه در کشور ما بسیار گرفته شده است ،امید به آن روزی که افرادی در راس کار با شند که منافع عمومی را در نظر بگیرند »با تشکر از شما.

Sofi
شهریور ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۰۵ ب٫ظ

سلام،ثبت نام برای ازمون فراگیر از چه طریق باید انجام بشه و مراحل ثبت نام رو از چه طریق باید پیگیری کرد؟؟؟

Asmas
شهریور ۲۵, ۱۳۹۹ ۹:۵۹ ق٫ظ

منم کنکور سراسری ثبت نام کرده بودم ولی به خاطر کرونا به امید فراگیر شرکت نکردم…

فرشته
شهریور ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۰ ب٫ظ

اول هفته مهر مشخص میشه احتمالا

مریم
شهریور ۲۴, ۱۳۹۹ ۵:۰۸ ب٫ظ

سلام واقعا اگه حدف بشه خیلی ظلم بزرگیه

یلدا
شهریور ۲۴, ۱۳۹۹ ۲:۴۳ ب٫ظ

من و برادرم هم خودمون برای فراگیر آماده کرده بودیم ولی یهویی با شنیدن این خبر همه برنامه های زندگیمون مخصوصا برادرم همش بهم خورده ,خواهش میکنم حداقل امسال حذفش نکنید واقعا نامردی هست

زهرا
شهریور ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۱ ب٫ظ

بخدا من کلی هزینه کردم اگر قرار بر حذف بود کاش زودتر اعلام میکردن هزینه هایی هم که پرداخت کردیم رو کسی برمیگردونه و جالب‌تر اینکه اونا هم بعد این خبر جوابگوی ما نیستن

مریم
شهریور ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۱ ق٫ظ

سلام ازمسترتست تقاصادارم پیگیرش باشه آخه اینوبایدزودتراعلام میکردن

امیر
شهریور ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۱ ق٫ظ

چه وضعشه,کنکور سراسری ارشد۱۴۰۰ حذف نکن یه وقت

هانیه
شهریور ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۲ ق٫ظ

عزیزان سرشون گرمه جاییه ظاهرا!جواب کنکور وزارت بهداشتم فراموش کردن!!!