تاثیر معدل در کنکور ارشد برای تغییر رشته ای ها چقدر است؟

تاثیر معدل در کنکور ارشد ۲۰ درصد است. در این مطلب به شما توضیح خواهیم داد که تاثیر معدل در کنکور ارشد برای تغییر رشته ای ها چگونه لحاظ می‌شود.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، بر اساس دفترچه ثبت نام ارشد ۱۴۰۳، حدنصاب نمره علمی (نمره حاصل از میانگین وزنی نمرات خام تراز شده با توجه به ضرایب مربوطه) در هر رشته گرایش و در تمامی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی بزرگتر یا مساوی ۵ می باشد.

لذا به استناد مصوبه فوق، متقاضیان در کدضریب هایی مجاز به انتخاب رشته شده اند که نمره علمی کدضریب مربوطه بزرگتر یا مساوی ۵ باشد.

نحوه تاثیر معدل در کنکور ارشد ۱۴۰۳

گزینش نهایی، بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰٪ نمره آزمون و ۲۰٪ معدل مقطع کارشناسی (لیسانس) انجام خواهد گرفت. بنابراین، تاثیر معدل در کنکور ارشد ۱۴۰۳ معادل ۲۰ درصد است.

اعمال ۲۰٪ معدل مقطع کارشناسی بر اساس مصوبه کمیته مطالعه و برنامه ریزی آزمون تحصیلات تکمیلی، به صورت تراز اعمال خواهد شد.

بنابراین، فارغ از این که داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در رشته قبلی خود قرار است کنکور بدهند یا قصد تغییر رشته در مقطع ارشد را دارند، معدل در نتیجه آزمون ارشد ۲۰ درصد اثرگذار خواهد بود.

تاثیر معدل مقطع کاردانی در کنکور ارشد

در صورت ناپیوسته بودن مقطع کارشناسی، میانگین معدل مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته اعمال و تراز خواهد شد.

شرط معدل شرکت در کنکور کارشناسی ارشد

دانشجویان سال آخر و دانش آموختگان مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته که از تاریخ ۱۳۸۶/۶/۳۱ به بعد فارغ التحصیل شده اند، در صورتی که معدل آنان کمتر از ۱۲/۰۰ باشد، حق ثبت نام و شرکت در این آزمون را ندارند.

جهت ثبت نام متقاضیان غیرایرانی در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته، شرط معدل لازم نیست.

تاثیر معدل در کنکور ارشد برای تغییر رشته ای ها چگونه است؟

بر اساس اعلام سازمان سنجش، معدل مقطع کارشناسی ۲۰ درصد در پذیرش نهایی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد تاثیر دارد؛ حتی اگه داوطلب در کنکور ارشد تغییر رشته داده باشد.

ضریب معدل دانشگاه‌ها در کنکور ارشد چقدر است؟

سازمان سنجش هیچ گاه فرمول تاثیر معدل در کنکور ارشد را اعلام نکرده است. اما بر اساس کارنامه داوطلبان ازمون کارشناسی ارشد سال‌های گذشته، این ضریب برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر اثر زیادی ممکن است داشته باشد.

تفاوت معدل در کنکور ارشد به چه چیز مربوط است؟

اگر معدلی که کارنامه اولیه اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد برای شما درج شده، متفاوت از معدل ثبت‌شده توسط شما در سایت سازمان سنجش است، طبیعتا معدل ترازشده شما متفاوت از معدل اصلی شما بوده است که ناشی از اعمال ضریب توسط سازمان سنجش است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات