مدت زمان کنکور کارشناسی ارشد چقدر است؟

جلسه کنکور ارشد چقدر طول می‌کشد؟ سوال در مورد مدت زمان کنکور ارشد یکی از سوالات مهم داوطلبان در زمان برگزاری آزمون است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، زمان کنکور ارشد ۱۴۰۲، ۱۱ و ۱۲ اسفندماه اعلام شده و کارت کنکور ارشد ۱۴۰۱ نیز ۸ اسفند منتشر خواهد شد. با توجه به تاکید مسئولین مبنی بر برگزاری کنکور کارشناسی ارشد در زمان مقرر، تعویق کنکور ارشد ۱۴۰۲ بعید است.

مدت زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد عامل مهمی در برنامه‌ریزی نحوه پاسخگویی به سوالات در جلسه کنکور ارشد است و اطلاع از زمان دقیق کنکور می‌تواند به کسب نمره بهتر در این آزمون کمک کند.

مدت زمان دقیق آزمون ارشد ۱۴۰۲

مدت زمان دقیق آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ هر رشته در زمان برگزاری کنکور ارشد و همزمان با انتشار کارت این آزمون اعلام می‌شود. البته مدت آزمون در رشته‌های مختلف متفاوت است و بسته به رشته تغییر خواهد کرد.

مدت زمان متفاوت هر رشته به تعداد متفاوت سوالات در رشته‌های مختلف وابسته است. اما حداکثر زمان این آزمون ۲۷۰ دقیقه (۴ ساعت و نیم) است. این زمان حداکثری مربوط به رشته‌های گروه فنی و مهندسی است و سایر رشته‌ها از این میزان پایین تر هستند.

چگونه بفهمیم که کنکور ارشد چند ساعت طول می کشد؟

اگر به دنبال دانستن مدت کنکور ارشد ۱۴۰۲ هستید یک پیشنهاد کاربردی برای شما داریم. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه دانلود سوالات آزمون کارشناسی ارشد و دریافت رایگان دفترچه سوالات رشته خود، از تعداد سوالات مطرح‌شده و مدت زمان کنکور ارشد رشته خودتان در سال گذشته که در صفحه اول دفترچه سوالات درج شده، مطلع شوید.

تعداد سوالات در کنکور کارشناسی ارشد از ۱۰۰ سوال به بالا است که کمترین سوالات در گروه علوم انسانی و بیشترین تعداد سوال در گروه فنی‌ و‌ مهندسی است.

مدت زمان کنکور ارشد برخی رشته های امتحانی در سال ۱۴۰۱ به شرح زیر بوده است:

  • مدت زمان کنکور ارشد حقوق: ۱۲۰ دقیقه
  • مدت زمان کنکور ارشد روانشناسی: ۱۶۵ دقیقه
  • مدت زمان کنکور ارشد اقتصاد: ۲۱۰ دقیقه
  • مدت زمان کنکور ارشد زبان: ۱۵۰ دقیقه
  • مدت زمان کنکور ارشد برق: ۲۷۰ دقیقه
  • مدت زمان کنکور ارشد مکانیک: ۱۸۰ دقیقه
  • مدت زمان کنکور ارشد عمران: ۲۵۰ دقیقه
  • مدت زمان کنکور ارشد کامپیوتر: ۲۴۰ دقیقه
  • مدت زمان کنکور ارشد حسابداری: ۲۳۰ دقیقه
  • مدت زمان کنکور ارشد تربیت بدنی: ۱۵۰ دقیقه

نحوه زمان بندی پاسخگویی به سوالات کنکور کارشناسی ارشد

زمانبندی پاسخگویی به سوالات آزمون کارشناسی ارشد از جمله مسائل مهمی است که می‌تواند در کسب موفقیت یا شکست داوطلبان موثر باشد. از این رو در پایان این مطلب چند نکته مهم را برای استفاده از این زمان ذکر می‌کنیم. در صورتی که سوال خاصی در این زمینه دارید و یا می‌خواهید به اطلاعات بیشتری دسترسی داشته باشید حتما به صفحه مشاوره رایگان کارشناسی ارشد مراجعه کنید و سوالات خود را در این صفحه مطرح نمایید.

  • تجربه جو کنکور ارشد: اگر امکان شرکت در آزمون آزمایشی را دارید حتما این کار را انجام دهید. در غیر این صورت سعی کنید گاهی اوقات جو کنکور را برای خود بازسازی کنید و در زمان محدود و مشخص به سوالات کنکور سالهای قبل پاسخ دهید.
  •  استفاده از تمام زمان آزمون: برای برخاستن از جلسه آزمون عجله نکنید. حتی اگر احساس می کنید که همه چیز را جواب داده اید باز هم کمی بنشینید و سوالات را مرور کنی و مطمئن شوید که چیزی از قلم نیفتاده است. البته در زمان مرور اصلا سراغ سوالاتی که روی دوگزینه شک داشته اید نروید، معمولا اولین گزینه انتخابی بهترین گزینه است.
  • اطلاع از دروس گرایش خود: اگر جز داوطلبانی هستید که مطالعه قبلی نداشته اید و تنها به قصد آزمون خود و یا با تکیه بر اطلاعات قبلی می خواهید در کنکور شرکت کنید، حتما از دروس مربوط به گرایش خود اطلاع یابید یا در جلسه آزمون وقت خود را برای دروسی که تاثیری در نتیجه شما ندارند صرف نکنید.
  • اولویت به سوالات آسان: به جای پاسخ دادن ترتیبی به سوالات، بهتر است ابتدا سوالاتی که جواب آنها را می دانید پاسخ دهید و پاسخ دادن به سوالات دشوارتر را به دور بعدی مرور سوالات موکول کنید.

ساعت برگزاری کنکور ارشد ۱۴۰۲ کی است؟

فرآیند برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ رشته امتحانی که آزمونشان صبح است از ساعت ۸ (هشت) صبح و بعدازظهرها از ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعدازظهر) شروع می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص ساعت برگزاری کنکور ارشد کلیک کنید.

از کجا متوجه شوم که کنکور ارشد رشته من چند ساعت طول می کشد؟

در متن این مقاله به طور کامل به این سوال پاسخ داده شده است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات