گرایش های کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی

بر اساس دفترچه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳، رشته زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی ارشد دارای ده گرایش است. داوطلبان این رشته می‌توانند بر اساس علاقه خود در یکی از این گرایش‌ها در مقطع ارشد ادامه تحصیل دهند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

گرایش های کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی چیست؟

بر اساس دفترچه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳، فهرست گرایش های کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی به شرح زیر است:

۱- زبان و ادبیات فارسی (بدون گرایش)

۲- ادبیات کودک و نوجوان

۳- ادبیات پایداری

۴- ادبیات تطبیقی

۵- ادبیات عامه

۶- آموزش زبان فارسی

۷- ادبیات روایی

۸- ویرایش و نگارش

۹- نظریه و نقد ادبی

۱۰- ادبیات معاصر

نحوه پذیرش در گرایش های مختلف رشته زبان و ادبیات فارسی در مقطع ارشد

داوطلبانی که قصد پذیرش در هر یک از گرایش های کارشناسی ارشد این رشته را دارند، لازم است در کنکور کارشناسی ارشد مجموعه امتحانی زبان و ادبیات فارسی (کد ۱۱۰۱) شرکت کنند.

اما داوطلبان گرایش های مختلف لازم نیست همه سرفصل های کنکور ارشد زبان و ادبیات فارسی را مطالعه کنند. داوطلبان لازم است ضرایب دروس امتحانی را بررسی کرده و تنها دروس امتحانی که ضریب آنها برای گرایش مدنظرشان در آزمون کارشناسی ارشد صفر نیست را مطالعه کنند.

* ضریب صفر برای هر گرایش بدین معناست که نمره آن درس برای داوطلبان گرایش مدنظر محاسبه نمی‌شود و در نتیجه داوطلبان این گرایش‌ها می‌توانند در جلسه آزمون کارشناسی ارشد به سؤالات این درس پاسخ ندهند.

سرفصلهای کنکور کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی

برای مشاهده منابع کنکور کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی به لینک زیر مراجعه نمایید:

 

کدام دانشگاه ها در رشته زبان و ادبیات فارسی در مقطع ارشد پذیرش دارند؟

پذیرش در گرایش های ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی در دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، غیرانتفاعی، پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌گیرد. دانشگاه‌های مختلفی در تهران و شهرستان‌ها در این رشته در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش دارند.

برای کسب اطلاعات دقیق درخصوص دانشگاه های دارای پذیرش ارشد زبان و ادبیات فارسی و ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی کلیک کنید.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات