پارسه
نوگام
کیهان روان
عالم زاده

اعلام جزئیات درج معدل در هنگام ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد

جزئیات نحوه درج معدل مقطع کارشناسی در هنگام ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، بر اساس دفترچه ثبت نام ارشد ۱۴۰۲، معدل در کنکور کارشناسی ارشد عبارت است از معدل مندرج در گواهینامه موقت یا مدرک رسمی فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی و یا میانگین نمرات واحدهای درسی گذرانده شده تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ برای دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی که حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۶/۳۱ فارغ التحصیل خواهند شد.

نحوه درج معدل برای ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲

بر اساس اعلام سازمان سنجش، فارغ التحصیلان معدل کل اکتسابی را بر اساس معدل مندرج در مدرک فارغ التحصیلی و دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی میانگین واحدهای گذرانده حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۶/۳۱ خود را بر مبنای ۰ تا ۲۰ و یا ۰ تا ۴ و تا دو رقم اعشار از چپ به راست در محل مربوط درج نمایند.

به عنوان مثال: متقاضی که معدل وی ۲/۸۵ می باشد در قسمت عدد صحیح ۰۲ و در قسمت اعشار عدد ۸۵ را درج نماید.

آن دسته از متقاضیانی که حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ و یا ۱۴۰۲/۶/۳۱ در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل می شوند، دانشجوی سال آخر محسوب شده و در زمان ثبت نام می بایست میانگین نمرات واحدهای گذرانده شده خود تا تاریخ ۱۴۰۱/۶/۳۱ را در فرم تقاضانامه ثبت نام وارد نمایند.

آن دسته از متقاضیانی که تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ فارغ التحصیل شده و موفق به اخذ گواهی فارغ التحصیلی می شوند، می بایست معدل مندرج در گواهی فارغ التحصیلی خود را، در مرحله دریافت کارت شرکت در آزمون در قسمت مربوط به ویرایش اطلاعات ثبت نامی درج نمایند.

آن دسته از متقاضیانی که تا تاریخ ۱۴۰۲/۶/۳۱ فارغ التحصیل می شوند، می بایست میانگین نمرات واحدهای درسی گذرانده شده خود را تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ در مرحله دریافت کارت شرکت در آزمون در قسمت مربوط به ویرایش اطلاعات ثبت نامی درج نمایند.

– متقاضیانی که فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ناپیوسته می باشند، لازم است علاوه بر درج معدل مقطع کارشناسی، معدل مقطع کاردانی خود را نیز در تقاضانامه ثبت نام درج نمایند.

دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ناپیوسته که حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۶/۳۱ فارغ التحصیل خواهند شد، لازم است علاوه بر درج معدل مقطع کاردانی، میانگین نمرات واحدهای درسی گذرانده شده تا تاریخ ۱۴۰۱/۶/۳۱ را در ردیف مربوط تقاضانامه درج نمایند.

متقاضیان طلاب هنگام ثبت نام به جای معدل مقطع کارشناسی، لازم است معدل دوره پایانی سطح ۲ حوزه (پایه های ۶، ۷ و ۸) را درج نمایند.

کارشناسی پیوستهفارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسیثبت معدل کل مقطع کارشناسی در هنگام ثبت‌نام
دانشجویان مقطع کارشناسی که تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ فارغ‌التحصیل می‌شوند.ویرایش معدل ثبت‌شده در هنگام ثبت‌نام به معدل کل مقطع کارشناسی در هنگام انتشار کارت ورود به جلسه کنکور ارشد
دانشجویان مقطع کارشناسی که تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ فارغ‌التحصیل می‌شوند.ویرایش معدل ثبت‌شده در هنگام ثبت‌نام به معدل تا پایان ترم بهمن ۱۴۰۱ در هنگام انتشار کارت ورود به جلسه کنکور ارشد
کارشناسی ناپیوستهفارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ناپیوستهثبت معدل کل مقاطع کاردانی و کارشناسی در هنگام ثبت‌نام
دانشجویان مقطع کارشناسی ناپیوسته که تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ فارغ‌التحصیل می‌شوند.

ثبت معدل کل مقاطع کاردانی و

ویرایش معدل ثبت‌شده در هنگام ثبت‌نام به معدل کل مقطع کارشناسی ناپیوسته در هنگام انتشار کارت ورود به جلسه کنکور

دانشجویان مقطع کارشناسی ناپیوسته که تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ فارغ‌التحصیل می‌شوند.

ثبت معدل کل مقاطع کاردانی و

ویرایش معدل ثبت‌شده در هنگام ثبت‌نام به معدل مقطع کارشناسی ناپیوسته تا پایان ترم بهمن ۱۴۰۱ در هنگام انتشار کارت ورود به جلسه کنکور

متقاضیان طلابثبت معدل معدل دوره پایانی سطح ۲ حوزه (پایه های ۶، ۷ و ۸)

فرم مخصوص معدل کارشناسی ارشد چیست؟

دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی که حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۶/۳۱ فارغ التحصیل خواهند شد می بایست اصل فرم تکمیل شده معدل (فرم مخصوص مندرج در انتهای دفترچه ثبت نام ارشد ۱۴۰۲) را پس از تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ تکمیل کرده و فرم تکمیل شده را به تأیید مؤسسه آموزش عالی محل فارغ التحصیلی برسانند.

معدل نهایی داوطلبانی که در زمان کنکور ارشد ۱۴۰۲ هنوز دانشجوی مقطع کارشناسی هستند با معدل ثبت‌شده در سایت سازمان سنجش متفاوت خواهد بود؛ چرا که با گذراندن واحدهای درسی در ترم آخر معدلشان تغییر خواهد کرد.

به منظور اثبات این موضوع که معدل ثبت‌شده در سایت سنجش، معدل واقعی این داوطلبان در زمان کنکور ارشد بوده و تفاوت معدل در کنکور ارشد تنها به علت گذراندن واحدهای درسی باقی‌مانده در ترم آخر بوده؛ لازم است این فرم توسط دانشگاه مقطع کارشناسی تکمیل و به دانشگاه مقطع ارشد تحویل گردد.

چه زمانی لازم است فرم معدل کارشناسی ارشد تکمیل گردد؟

این فرم جهت تحویل به دانشگاه محل قبولی در مقطع ارشد است. بنابراین، نیازی به تکمیل آن پیش از کنکور و یا در صورت عدم قبولی نیست.

مغایرت معدل در کنکور ارشد ۱۴۰۲ چه تبعاتی دارد؟

بر اساس اعلام سازمان سنجش؛ متقاضی باید در زمان قبولی، معدل خود را با مدرک معتبر به مؤسسه آموزش عالی محل قبولی ارائه دهد و لازم است مغایرتی بین معدل اعلام شده به این سازمان با معدل مدرک ارائه شده به محل قبولی وجود نداشته باشد.

بر اساس اعلام سازمان سنجش، در صورت مغایرت معدل اعلام شده با معدل واقعی متقاضی، و در صورت نداشتن حداقل نمره قبولی با معدل واقعی، مطابق ضوابط قبولی این دسته از متقاضیان «لغو» خواهد شد.

تاثیر معدل در کنکور ارشد ۱۴۰۲

طبق مصوبه سیزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی مورخ ۹۸/۹/۳۰، در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲، حدنصاب نمره علمی (نمره حاصل از میانگین وزنی نمرات خام تراز شده با توجه به ضرایب مربوطه) در هر رشته گرایش و در تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی بزرگتر یا مساوی ۵ می باشد.

لذا به استناد مصوبه فوق، متقاضیان در کدضریب هایی مجاز به انتخاب رشته شده اند که نمره علمی کدضریب مربوطه بزرگتر یا مساوی ۵ باشد.

نحوه تاثیر معدل در کنکور ارشد ۱۴۰۲

گزینش نهایی، بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰٪ نمره آزمون و ۲۰٪ معدل مقطع کارشناسی (لیسانس) انجام خواهد گرفت. (برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تاثیر معدل در کنکور ارشد کلیک کنید.)

اعمال ۲۰٪ معدل مقطع کارشناسی بر اساس مصوبه کمیته مطالعه و برنامه ریزی آزمون تحصیلات تکمیلی، به صورت تراز اعمال خواهد شد.

تاثیر معدل مقطع کاردانی در کنکور ارشد

در صورت ناپیوسته بودن مقطع کارشناسی، میانگین معدل مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته اعمال و تراز خواهد شد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات