فرم معدل کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ چیست؟ (زمان + نحوه تکمیل)

دانشجویان مقطع کارشناسی که داوطلب شرکت در آزمون کارشناسی ارشد هستند، لازم است نسبت به تکمیل فرم معدل و ارائه آن به دانشگاه محل قبولی اقدام کنند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشجویان سال آخر مقاطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته می‌توانند در کنکور کارشناسی ارشد ثبت نام و شرکت کنند. اما با توجه به اهمیت معدل و این موضوع که معدل این داوطلبان نهایی نشده، لازم است نکاتی را مدنظر داشته باشند.

چرا معدل در کنکور ارشد اهمیت دارد؟

به گزارش مسترتست، تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد معادل بیست درصد است. به همین علت درج معدل دقیق در هنگام ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

قابل توجه است که در سال‌های گذشته نسبت به لغو قبولی داوطلبان دارای مغایرت معدل در کنکور ارشد ولو در حد صدم نمره نیز اقدام شده است. بنابراین، حتما در هنگام ثبت معدل در سایت سازمان سنجش دقت لازم را داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص اشتباه زدن معدل در ثبت نام کنکور ارشد کلیک کنید.

چه کسانی باید فرم معدل کنکور ارشد را تکمیل کنند؟

در صورتی که  در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد از مقطع کارشناسی فارغ‌التحصیل شده‌اید، کافی است معدل نهایی خود را در فرم ثبت نام اینترنتی کنکور وارد کنید و نیازی به تکمیل فرم تایید معدل نیست.

اما اگر در زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد، هنوز دانشجو باشید، حالت‌های زیر ممکن است اتفاق بیفتد:

۱- در زمان ثبت نام دانشجو هستید و در زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور ارشد هم دانشجو هستید.

۲- در زمان ثبت نام دانشجو هستید اما در زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور ارشد از مقطع کارشناسی فارغ‌التحصیل شده‌اید.

در این شرایط باید مطابق جدول زیر عمل کنید:

فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد تا زمان ثبت نام کنکور ارشد

درج معدل نهایی مقطع کارشناسی در هنگام ثبت نام به طور دقیق

* در صورتی که اشتباهی در ثبت معدل کرده‌اید، در زمان انتشار کارت کنکور ارشد فرصت ویرایش دارید.

دانشجویان‌ شاغل‌ به‌ تحصیل‌ در مقطع کارشناسی در زمان ثبت نام کنکور ارشد و فارغ التحصیل تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۱

درج معدل نهایی مقطع کارشناسی:

پس از انتشار کارت کنکور ارشد به بخش ویرایش کارت مراجعه کنید و معدل نهایی مقطع کارشناسی خود را به صورت دقیق وارد کنید.

دانشجویان‌ شاغل‌ به‌ تحصیل‌ در مقطع کارشناسی در زمان ثبت نام کنکور ارشد و فارغ التحصیل تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲

درج معدل مقطع کارشناسی تا پایان ترم بهمن:

پس از انتشار کارت کنکور ارشد به بخش ویرایش کارت مراجعه کنید و معدل مقطع کارشناسی خود را تا پایان ترم بهمن ۱۴۰۱ به صورت دقیق وارد کنید.

* لزوم ارائه فرم معدل به دانشگاه پس از قبولی

بنابراین، در صورتی که در زمان انتشار کارت آزمون ارشد و شرکت در جلسه کنکور هنوز دانشجو هستید لازم است اقدامات زیر را انجام دهید:

۱- تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۲ از مقطع کارشناسی فارغ‌التحصیل شوید.

۲- پس از انتشار کارت کنکور کارشناسی ارشد به بخش ویرایش کارت مراجعه کنید و معدل مقطع کارشناسی خود را تا پایان ترم بهمن ۱۴۰۱ به صورت دقیق وارد کنید.

۳- علاوه بر اصلاح معدل در هنگام انتشار کارت و ثبت میانگین نمرات واحدهای گذرانده شده آنان تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۳۰، نسبت به تکمیل فرم معدل کارشناسی ارشد اقدام کنید.

زمان تکمیل فرم معدل کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

فرم تایید معدل در زمان ثبت نام در دانشگاه محل قبولی کارشناسی ارشد ارائه می‌شود. با توجه به این که در صورتی که دانشجوی مقطع کارشناسی هستید لازم است معدل خود را تا پایان ترم بهمن ۱۴۰۱ وارد کنید، پس از آن زمان و تا قبل از ثبت نام در دانشگاه محل قبولی مقطع کارشناسی ارشد برای تکمیل این فرم فرصت دارید.

نحوه تکمیل فرم معدل برای ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲

دو بخش در فرم مدرک کارشناسی و معدل سازمان سنجش لازم است تکمیل شود:

۱- بخش الف: این بخش توسط خود دانشجو تکمیل می‌شود و در واقع درخواست گواهی کردن معدل واحدهای گذرانده است.

در این بخش داوطلب باید کامل مشخصات خود و شماره پرونده (شماره ۷ رقمی که پس از پایان ثبت نام و به همراه کد رهگیری ۱۶ رقمی به متقاضی داده می‌شود) را در قسمت «الف» وارد کند. سپس این فرم را در دو نسخه به معاونت آموزشی محل تحصیل مقطع کارشناسی خود ارائه نماید.

۲- بخش ب: این بخش توسط معاون آموزشی دانشگاه مقطع کارشناسی باید تکمیل شود و تعداد واحدهای گذرانده و معدل داوطلب را اعلام و تایید می‌کند.

دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی باید پس از دریافت فرم تکمیل‌شده از متقاضیان، قسمت «ب» آن را تکمیل و تأیید کنند و پس از مُهر و امضای معاون آموزشی، آن را ثبت و یک نسخه از این فرم را تحویل متقاضی و نسخه دوم را در پرونده دانشجو بایگانی کنند تا در صورت هر گونه استعلام در خصوص وضعیت معدل متقاضی، دانشگاه بتواند بر اساس این مدرک بررسی کرده و پاسخ لازم را ارائه نماید.

نمونه فرم مدرک کارشناسی و معدل ۱۴۰۲

فرم معدل هم در دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد در دسترس داوطلبان قرار می‌گیرد و هم در اطلاعیه انتشار کارت این آزمون مجددا از سوی سازمان سنجش منتشر می‌شود. برای دانلود فرم معدل کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ به لینک زیر مراجعه کنید:

 

فرم تایید معدل برای ثبت نام در کنکور ارشد را از کجا می توان دانلود کرد؟

لینک دانلود فرم تایید معدل مقطع کارشناسی در متن همین مقاله قرار گرفته است.

چگونه معدل کارشناسی خود را پیدا کنیم؟

برای اطلاع دقیق از معدل لازم است یا به دانشگاه محل تحصیل/فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی مراجعه کرده و یا از طریق سامانه دانشگاه نسبت به مشاهده و اطلاع از معدل اقدام کنید.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات