مغایرت معدل در کنکور ارشد ۱۴۰۲ | نحوه اصلاح مغایرت

قبولی پذیرفته شدگان کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ که دارای مغایرت معدل باشند، پس از بررسی وضعیت علمی ممکن است لغو شود.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، معدل درج‌شده در کارنامه نهایی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲، معدل ثبت‌شده توسط داوطلبان در هنگام ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در سایت سازمان سنجش و یا اصلاحات مورد درخواست داوطلبان بعد از ثبت نام (به عنوان مثال در زمان انتشار کارت کنکور ارشد) است. در صورتی که اشتباهی در درج معدل باشد، ممکن است منجر به لغو قبولی داوطلب شود.

لغو قبولی مغایرت معدل کنکور ارشد

داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد پذیرفته می‌شوند، باید در هنگام ثبت نام در دانشگاه محل قبولی خود اصل مدرک معدل را به همراه سایر مدارک ارائه نماید.

داوطلبانی که در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار بگیرند و به هنگام ثبت نام در موسسه/دانشگاه محل قبولی، دارای مغایرت معدل باشند، با توجه به مصوبات و دستورالعمل‌های مربوط ابتدا از آنان ثبت نام مشروط به عمل خواهد آمد و پس از بررسی وضعیت علمی چنانچه نمره قبولی را دارا نباشند، قبولی آنان لغو خواهد شد و هیچ اقدام دیگری برای آنان امکان پذیر نمی باشد.

مهم: قابل توجه است که در سال‌های گذشته قبولی برخی داوطلبان کارشناسی ارشد حتی با صدم مغایرت معدل لغو شده است.

نحوه درج صحیح معدل کنکور کارشناسی ارشد

جهت ثبت صحیح معدل مقطع کاردانی و کارشناسی برای آزمون کارشناسی ارشد لازم است نکات زیر مدنظر باشد:

۱- فارغ‌التحصیلان سنوات قبل و همچنین آن دسته از داوطلبانی که تا زمان شروع ثبت نام برای شرکت در آزمون به عنوان دانش‌آموخته تلقی گردیده‌اند و یا به عبارت دیگر موفق به اخذ مدرک لیسانس (کارشناسی) شده‌اند، باید معدل‌ مندرج‌ در مدرک‌ لیسانس ‌(کارشناسی) آنان با معدل مندرج در سایت سنجش یکسان باشد.

‌۲- دانشجویان‌ شاغل‌ به‌ تحصیل‌ در مقطع کارشناسی که در زمان شروع به ثبت‌نام برای شرکت در این آزمون همچنان دانشجو بوده‌اند، اعم از اینکه بعد از پایان مهلت زمان ثبت‌نام فارغ‌التحصیل شده‌اند و یا حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ فارغ‌التحصیل گردیده‌اند، لازم است نسبت به اصلاح معدل خود بر اساس مدرک فارغ‌التحصیلی اقدام نمایند.

۳- دانشجویان سال آخر که حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ فارغ‌التحصیل خواهند شد، لازم است میانگین واحدهای گذرانده شده تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ را درج کنند. سپس با مراجعه به دانشگاه محل تحصیل مقطع کارشناسی، فرم مخصوص معدل را به تأیید موسسه محل تحصیل خود رسانده و آن را نزد خود نگه دارند تا در صورت قبولی به موسسه محل قبولی ارائه نمایند.

نکته: برای گرفتن فرم معدل کارشناسی ارشد عجله نکنید. این فرم لازم است پس از قبولی به دانشگاه محل قبولی مقطع ارشد ارائه شود.

‌- داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته بوده و یا دانشجوی این مقطع می‌باشند می‌بایست معدل مدرک کاردانی خود را نیز وارد نمایند.

داوطلبانی که هم دارای مدرک کارشناسی پیوسته و هم کارشناسی ناپیوسته بوده، اما فاقد مدرک کاردانی می‌باشند، می‌بایست فقط معدل مدرک کارشناسی پیوسته خود را در فرم تقاضانامه ثبت نام وارد نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص اشتباه زدن معدل در ثبت نام کنکور ارشد کلیک کنید.

رفع مغایرت معدل در کنکور ارشد ۱۴۰۲

با توجه به این که تاثیر معدل در کنکور ارشد معادل ۲۰ درصد است، دقت در ثبت آن اهمیت زیادی دارد. سازمان سنجش در بازه های زمانی مختلف امکان اصلاح معدل آزمون کارشناسی ارشد را فراهم می‌کند.

رفع مغایرت معدل در زمان انتشار کارت کنکور ارشد ۱۴۰۲

داوطلبان در صورت مشاهده مغایرت معدل در کارت آزمون کارشناسی ارشد ضروری است به قسمت ویرایش اطلاعات در کارت ورود به جلسه در سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به اصلاح معدل خود اقدام کنید.

ویرایش معدل کنکور کارشناسی ارشد

اصلاح معدل بعد از اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد

آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می باشند (پس از بررسی کارنامه نتایج اولیه) در صورتی که معدل اعلام شده در کارنامه، معدل واقعی آنان نمی باشد، با مراجعه به سایت سازمان سنجش مطابق ضوابط نسبت به تغییر معدل خود اقدام نمایند.

تاثیر معدل کاردانی در کنکور ارشد چقدر است؟

مجموع معدل مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در ازمون کارشناسی ارشد تاثیر ۲۰ درصدی دارند.

برای شرکت در کنکور ارشد، معدل کارشناسی باید چند باشد؟

حداقل معدل لازم مقطع کارشناسی برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۱۲ است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱۱ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
سروش
آذر ۱۸, ۱۴۰۲ ۸:۴۳ ق٫ظ

سلام. من قرار بود تا پایان شهریور ۱۴۰۲ فارغ‌التحصیل بشم. در دانشگاه ارشد قبول شدم و با تاییدیه ای که از دانشگاه کارشناسی گرفتم ثبت نام کردم. بعد از گذشت یک ماه از تحصیلم در ارشد، دانشگاه کارشناسی تماس گرفت و گفت که اشتباه شده و من هنوز فارغ‌التحصیل نشدم و یک واحد درسی دارم. برای اینکه بعد از پاس کردن این درس من رو در شهریور ۱۴۰۲ فارغ‌التحصیل اعلام کنن، نامه ای به کمیسیون زدیم و منتظر جواب هستیم.
من یک مدرک کارشناسی دیگه هم دارم. در صورتی که کمیسیون فارغ‌التحصیلی من رو تا شهریور ۱۴۰۲ رد کنه، امکان داره این مدرک کارشناسی رو به جای مدرکی که باهاش ارشد ثبت نام کردم به دانشگاه ارائه کنم؟ معدلم در مدرک کارشناسی که قرار بود ارائه کنم ۱۴ و در مدرکی که الان می‌خوام ارائه کنم ۱۸ هست.

ف.ل
شهریور ۱۴, ۱۴۰۲ ۲:۵۴ ب٫ظ

من ترم آخر بودم که کنکور دادم برای همین موقع ثبت نام معدلی رو خودشون وارد کردند الان قبول شدم ولی دو نمره و خورده ای میخوام میشه کاری کرد قبولیم لغو. نشه؟اخه خیلی زحمت کشیدم براش……

ن خ
آبان ۴, ۱۴۰۲ ۵:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  ف.ل

سلام الان شما قبول شدین یا لغو قبولی خورد براتون؟؟

Mona
تیر ۴, ۱۴۰۲ ۱۲:۴۳ ب٫ظ

سلام، من معدلم رو ۱۵ صدم بیشتر وارد کردم الان نمیدونم چیکار باید بکنم،دیگه وقت ویرایش نمیدن؟

مهسا
تیر ۱۰, ۱۴۰۲ ۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  Mona

سلام
حتما به سیستم پاسخگویی سایت سنجش پیام بدید و بهشون اطلاع بدید. حتی به جواب نرسیدید حضوری برید. چون سال های قبل پیش اومده که بخاطر مغایرت معدل قبولی رو لغو کردن

دی
اسفند ۲, ۱۴۰۱ ۳:۲۸ ب٫ظ

سلام ببخشید من معدل الانم ۱۶و۹۰ عه ۶ واحدم معرفی به استاد دارم میتونم معدل الانم و ۱۷ ثبت کنم واس کنکور ارشد؟؟مشکلی پیش نمیاد؟

ا.د
شهریور ۱۵, ۱۴۰۱ ۴:۰۴ ب٫ظ

سلام من معدل کارشناسیم ۱۷.۸۷ بوده اما موقع ثبت نام معدلم رو ۱۷.۸۳ یعنی ۴ صدم کمتر از معدل اصلین اعلام کردم
آیا این مغایرت قبولی منو لغو میکنه؟

مینو
تیر ۳, ۱۴۰۱ ۵:۱۱ ب٫ظ

اگر ترم تابستانی داشته باشیم و معدل قطعی یک ماه دیگر بیاد، امکان ویرایش وجود دارد؟

Youzarsif
تیر ۴, ۱۴۰۱ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  مینو

باید معدلی که تا تاریخ ۳۰/۱۱/۱۴۰۰ به دست اوردین وارد کنید

زینب
تیر ۴, ۱۴۰۱ ۳:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  Youzarsif

ما که هنوز فارغ التحصیل نشدیم باید معدل ترم زمستون گذشته رو بزنیم یا معدل تجمیعی

مهسا
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  زینب

سلام
معدل کلتون تا پایان ترم بهمن رو باید وارد کنید.