تعداد اولویت های انتخاب رشته ارشد چند تاست؟

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد می‌توانند حداکثر ۱۰۰ اولویت در انتخاب رشته سراسری و ۱۰۰ اولویت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد داشته باشند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، با اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد، داوطلبان مطلع می‌شوند که آیا برای انتخاب رشته مجاز شده‌اند یا نه. مجاز شدن برای انتخاب رشته در قسمت پایین کارنامه اعلام شده و شامل دو بخش است:

  • مجاز شدن برای دوره های روزانه و نوبت دوم (شبانه)
  • مجاز شدن برای سایر دوره‌ها (پردیس، پیام نور، غیرانتفاعی، مجازی و دانشگاه آزاد)

نتایج اولیه ارشد ۱۴۰۲ | زمان اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد 1402

در مجموع داوطلبان مجاز می‌توانند دو فرم انتخاب رشته تکمیل کنند:

  • یک فرم انتخاب رشته اینترنتی سراسری در سایت سازمان سنجش sanjesh.org
  • یک فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد azmoon.org

تعداد اولویت های انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری

انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری برای داوطلبانی است که تمایل به انتخاب رشته دوره‌های روزانه، شبانه، پیام نور، پردیس، غیرانتفاعی و مجازی دارند.

این داوطلبان لازم است پس از بررسی دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد، به سایت sanjesh.org مراجعه کنند و حداکثر ۱۰۰ اولویت را در فرم انتخاب رشته خود وارد کنند.

قابل توجه است که برای انتخاب رشته ارشد سراسری (دوره های روزانه، شبانه، پردیس و مجازی) نیازی به پرداخت هزینه نیست. اما اگر داوطلبی تمایل به انتخاب رشته دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی داشته باشد، لازم است برای دانشگاه پیام نور یک هزینه و برای دانشگاه های غیرانتفاعی هم یک هزینه بپردازد.

همه رشته‌محل‌های مربوط به دوره های روزانه، شبانه، پردیس، پیام نور، مجازی و غیرانتفاعی در قالب یک فرم درج می‌شوند و بنابراین تعداد اولویت انتخاب رشته برای همه این دوره‌ها / دانشگاه‌ها در مجموع و با هم ۱۰۰ عدد است.

اگر تعداد رشته‌محل‌های یک رشته کمتر از ۱۰۰ باشد، امکان انتخاب از سایر رشته ها وجود دارد؟

خیر، ۱۰۰ اولویت ماکزیمم تعداد انتخاب رشته کارشناسی ارشد است که هر داوطلب می‌تواند در فرم خود وارد کند. اگر تعداد رشته‌محل‌های یک رشته کمتر باشد، طبیعتا این ۱۰۰ انتخاب تکمیل نخواهد شد.

داوطلبان تنها می‌توانند از رشته‌محل‎های مربوط به رشته امتحانی خودشان انتخاب کنند و برای تکمیل تعداد اولویت‌ها اجازه انتخاب رشته‌محل‌های مربوط به رشته‌های امتحانی دیگر را ندارند. به خاطر داشته باشید که فرم اینترنتی انتخاب رشته کارشناسی ارشد هوشمند است و در صورت انتخاب از سایر رشته‌های امتحانی، امکان تکمیل انتخاب رشته و دریافت کد پیگیری وجود ندارد.

تعداد اولویت های انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

داوطلبانی که مایل هستند برای دانشگاه آزاد هم انتخاب رشته کنند، لازم است به دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مراجعه کنند. پس از بررسی رشته‌محل‌ها می‌توانند ۱۰۰ اولویت را در فرم انتخاب رشته خود وارد کنند.

تعداد اولویت های ثبت نام و انتخاب رشته ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

معمولا همزمان با انتخاب رشته داوطلبان با آزمون دانشگاه آزاد، ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور استعداد درخشان آزاد هم آغاز می‌شود.

داوطلبانی که شرایط ارشد استعداد درخشان دانشگاه آزاد را دارند، می‌توانند در بازه زمانی اعلام‌شده به سایت azmoon.org مراجعه و ثبت نام کنند.

این داوطلبان نیز امکان انتخاب ۱۰۰ اولویت را در فرم انتخاب رشته ارشد بدون آزمون دارند. این اولویت‌ها مجزا از اولویت‌های انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد است.

تا چه رتبه ای مجاز به انتخاب رشته ارشد هستیم؟

آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته در هر یک از رشته های امتحانی کنکور ارشد متفاوت است و به ظرفیت پذیرش آن رشته بستگی دارد. آخرین رتبه مجاز در هر رشته / گرایش در کارنامه اولیه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد درج می‌شود.

 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱ دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
زهره
فروردین ۱۹, ۱۴۰۳ ۷:۴۵ ق٫ظ

سلام آیا برای مرحله اول مجاز به انتخاب رشته ارشد مدیریت برای دانشگاه آزاد میشوم هرگرایشی باشه فقط قبول بشم لطفا راهنمایی کنید سپاس