پارسه
نوگام
کیهان روان
عالم زاده

پذیرش کارشناسی ارشد استاد محور دانشگاه خواجه نصیر ۱۴۰۳

پذیرش کارشناسی ارشد استاد محور دانشگاه خواجه نصیر ۱۴۰۳

فراخوان پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون به شیوه استاد محور دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی ۱۴۰۳ منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، به نقل از معاونت آموزشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، بر اساس آیین نامه کارشناسی ارشد استاد محور از بین دانشجویان واجد شرایط مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، به صورت بدون آزمون (استعدادهای درخشان) به شیوه استاد محور برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ دانشجو می‌پذیرد.

نحوه و زمان ثبت نام کارشناسی ارشد استاد محور ۱۴۰۳ دانشگاه خواجه‌ نصیر

متقاضیان می‌توانند از تاریخ ۱۶ خردادماه ۱۴۰۳ تا ۲۵ خردادماه ۱۴۰۳ جهت ثبت‌نام و شرکت در فراخوان، به سامانه گلستان دانشگاه (golestan.kntu.ac.ir) مراجعه فرمایند.

خواهشمند است پیش از اقدام به ثبت‌نام، اطلاعیه فراخوان، مدارک موردنیاز، نحوه ثبت‌نام الکترونیکی و فهرست رشته-گرایش‌ها (در انتهای فایل آگهی فراخوان) را به دقت مطالعه فرمایید.

همچنین تکمیل، امضا و بارگذاری فرم الف برای ثبت نام ضروری است.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد استاد محور دانشگاه خواجه‌ نصیرالدین طوسی

دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته دانشگاههای مشمول این فراخوان (طبق تبصره ۹) که واجد شرایط زیر باشند، مجاز به ارائه درخواست پذیرش به دانشگاه هستند:

۱ .پس از شش نیمسال تحصیلی (تا پایان تابستان متصل به ترم ششم) با گذراندن حداقل سه چهارم از کل واحدهای درسی ) (عدد غیر صحیح واحدها به پایین گرد میشود)، به لحاظ معدل کل، جزو بیست درصد برتر (عدد غیرصحیح به صورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل میشود) دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند.

۲ .متقاضیان بایستی حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ و طی هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند.

۳ .برای برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم نهایی المپیادهای علمی-دانشجویی برای ورود به همان رشته با ارائه معرفینامه از دبیرخانه المپیاد، با رعایت بند ۲ امکان ارائه درخواست وجود دارد.

تبصره ۱: چنانچه ظرفیت پذیرش بدون آزمون رشتهای با بیست درصد برتر دانشجویان حائز شرایط تکمیل نشود، دانشگاه مجاز به جایگزینی صرفاً ۱۰ درصد برتر بعدی دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته می باشد.

تبصره ۲: متقاضیان ورودی بهمن ۹۸ به شرط دانش آموختگی در ۸ نیمسال می توانند درخواست خود را ارائه نمایند.

تبصره ۳: درخواست متقاضیان ورودی ۱۴۰۰ که در طول ۶ نیمسال تحصیلی در دوره کارشناسی پیوسته، دانش آموخته شوند و به لحاظ معدل کل در مقایسه با معدل کل ۸ نیمسال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزء ۲۰٪ برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون، قابل بررسی است.

تبصره ۴: برای دانشجویان تحصیل همزمان در دو رشته، مدت مجاز حداکثر ۱۰ نیمسال تحصیلی می باشد.

تبصره ۵: برای دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته، مدت مجاز از ورود به رشته یا دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته یا دانشگاه دوم، حداکثر ۸ نیمسال است و مقایسه متقاضیان برای رتبه بندی و تعیین ۲۰٪ برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام می شود که بیشترین واحد درسی خود را با آنها گذرانده اند. برای دانشجویان ورودی سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱ و قبل از آن که در دوره کارشناسی پیوسته تغییر رشته داشت ه اند، حداکثر یک نیمسال به سنوات مجاز اضافه خواهد شد. در این صورت مقایسه متقاضیان پس از هفت نیمسال تحصیلی با دانشجویان هم رشتهای که بیشترین واحد درسی خود را با آنها گذرانده اند، انجام میشود.

تبصره ۶: برای دانشجویانی که در طرح کارورزی/کارآموزی بلند مدت در دوره کارشناسی پیوسته خود شرکت کرده اند، به تناسب دوره کارورزی (۳ تا ۱۲ ماه) مدت مجاز حداکثر ۱۰ نیمسال تحصیلی است.

تبصره ۷: برای دانشجویانی که در دوره کارشناسی پیوسته خود در دوره های فرعی (گذراندن واحدهای درسی مازاد از سایر رشته ها) شرکت کرده اند، مدت مجاز حداکثر ۹ نیمسال تحصیلی است و رتبه بندی نامبردگان بدون احتساب واحدهای درسی دوره فرعی انجام می شود.

تبصره ۸: برای خانمهایی که در دوره کارشناسی پیوسته خود صاحب فرزند شده اند و از مرخصی بارداری بدون احتساب در سنوات و با تأیید دانشگاه استفاده کرده اند، مدت مجاز حداکثر ۱۰ نیمسال تحصیلی است.

تبصره ۹: مدارک دوره های مجازی، نیمه حضوری یا غیرحضوری، آموزش محور، دوره های خودگردان دانشگاهها (به جز دانشجویان دوره های خودگردان دانشگاههای برتر)، دانشگاههای غیرانتفاعی، پیام نور، دانشگاه آزاد اسالمی) به جز دانشگاه های آزاد شهر تهران (دانشگاه علمی کاربردی، دانش آموختگان کارشناسی دانشگاههای خارج از ایران برای شرکت در این فراخوان مورد پذیرش نخواهد بود.

نکات مهم 

توجه ۱: لطفا پیش از اقدام به بارگذاری مدارک و ثبت نام، اطلاعیه و راهنمای ثبت نام را به دقت مطالعه نمایید. پس از ثبت نام وجه واریزی بازگردانده نخواهد شد.

توجه ۲: برای پذیرش دانشجو از دانشگاههای دیگر، صرفاً درخواستهای دانشجویان بیست درصد برتر ورودی دانشگاههای مشمول این فراخوان بررسی خواهد شد. بنابراین دانشجویان سایر دانشگاهها و دانشجویان با رتبه بیش از بیست درصد برتر دانشگاههای دیگر، از ارسال فرم درخواست و واریز وجه خودداری نمایند. وجه واریزی بازگردانده نخواهد شد.

توجه ۳: هر داوطلب تنها می تواند متقاضی یک رشته-گرایش مطابق جدول رشته-گرایشها باشد. چنانچه داوطلبی بدون توجه به جدول رشته-گرایشهای مجاز اعالام تقاضا نماید، درخواست مورد بررسی قرار نخواهد گرفت و وجه واریزی نیز بازگشت داده نخواهد شد.

توجه ۴: در صورتی که متقاضی جزو پذیرفته شدگان (اعم از اصلی و یا رزرو) فراخوان پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون) استعدادهای درخشان (دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی سال ۱۴۰۳ باشد، در صورت پذیرش در طرح استاد محور، باید انصراف خود را از کلیه رشته-گرایشهای پذیرفته شده (اصلی یا رزرو) در فراخوان مذکور ثبت نماید.

توجه ۵: تغییر رشته-گرایش انتخابی و استاد میزبان مربوطه پس از ثبت نام امکانپذیر نخواهد بود. بنابراین خواهشمند است قبل از انتخاب، دقت و مشورت الزم انجام پذیرد.

توجه ۶: استاد میزبان در طرح استادمحور، استاد راهنمای پایان نامه کارشناسی ارشد دانشجو خواهد بود.

توجه ۷: داوطلبانی که با استفاده از این فراخوان پذیرفته می شوند، نباید تا قبل از اعلام نتایج نهایی با استاد میزبان دارای رابطه سببی و نسبی باشند.

توجه ۸: دانشجویان پذیرفته شده نهایی از طریق این فراخوان، در دوره روزانه ثبت نام خواهند شد.

توجه ۹: بدیهی است برنامه ریزی برای دفاع از پروژه و اخذ نمرات مهمانی و … به منظور رعایت زمان دانش آموختگی طبق قوانین و تاریخهای اعالمی دانشگاه مربوطه به عهده دانشجو و دانشکده می باشد و اداره امور استعدادهای درخشان مسئولیتی در قبال آن ندارد.

توجه ۱۰: مسئولیت صحت اطلاعات بارگذاری شده به عهده متقاضی بوده و در صورت عدم صحت، دانشگاه هیچ مسئولیتی نداشته و در هر مرحله، مطابق مقررات برخورد خواهد نمود.

کارشناسی ارشد استاد محور دانشگاه خواجه نصیر طوسی

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد استاد محور دانشگاه صنعتی خواجه‌ نصیر طوسی ۱۴۰۳ 

لازم است داوطلبان محترم قبل از شروع ثبت نام، فایل مدارک زیر را آماده نمایند:

۱. تصویر صفحه اول شناسنامه

۲. تصویر کارت ملی

۳. ریز نمرات کارشناسی. منظور از ریز نمرات، کارنامه کلی مقطع کارشناسی بدون تایید یا مهر و امضا دانشگاه است. این کارنامه می بایست نشان دهنده همه نیمسالهای تحصیلی دانشجو و حداکثر دو صفحه باشد (لطفا از بارگذاری کارنامه ترم به ترم جداً خودداری گردد. چنانچه طریقه دسترسی به گزارش کارنامه کلی را نمی دانید لطفا از آموزش دانشکده خود راهنمایی بگیرید).

در کارنامه بارگذاری شده نام و یا آرم دانشگاه، مشخصات دانشجو، دوره تحصیلی، نیمسالهای تحصیلی و معدلها می بایست مشخص بوده و هنگام بارگذاری در سیستم، هیچ یک از اطلاعات مربوط به فرمت اصلی کارنامه، حذف و یا اضافه نگردد. در غیر اینصورت مدارک بررسی نخواهد شد. ضمناً چنانچه به فرمت اصلی کارنامه دانشگاه مواردی توسط متقاضی، اضافه گردد، تخلف محسوب شده و مستوجب برخورد قانونی می باشد.

۴. گواهی رتبه: گواهی رتبه تحصیلی و المپیاد حسب مورد. گواهی رتبه می بایست بیانگر رشته، رتبه تا پایان نیمسال ششم (با ذکر نیمسال موردنظر)، تعداد واحد گذرانده تا پایان نیمسال ششم، کل واحدهای دوره، معدل تا پایان نیمسال ششم و تعداد دانشجویان ورودی باشد. ضمنا درج تاریخ و شماره صدور و مهر و امضاء مقام مسئول، لازمه گواهی معتبر است.

۵. تکمیل و امضای فرم الف مربوط به طرح استادمحور

۶. پرداخت هزینه ثبت نام به مبلغ ۱۵۰۰۰۰۰ ریال که به صورت الکترونیکی از طریق سامانه جامع دانشگاهی https://golestan.kntu.ac.ir قابل پرداخت میباشد.

برای دریافت راهنمای ثبت‌نام الکترونیکی کلیک کنید.

تذکر: کلیه فایلهای ارسالی در فرمت JPG یا pdf و هر فایل حداکثر ۵۰۰ کیلوبایت باشد.

یادآوری های مهم

یادآوری مهم ۱: کلیه اطلاعاتی که هنگام ثبت نام در سامانه گلستان درج می گردد از قبیل تعداد واحدهای گذرانده تا پایان نیمسال ششم، کل واحدهای دوره، معدل تا پایان نیمسال ششم و تعداد دانشجویان ورودی، می بایست بر اساس گواهی صادر شده توسط دانشگاه مربوطه باشد.

یادآوری مهم ۲: گواهی رتبه می بایست شامل کلیه موارد ذکر شده در بند ۴ اطلاعیه باشد ولی فرمت آن به اختیار دانشگاه صادرکننده می باشد و هیچگونه فرم از پیش طراحی شده ای از جانب این دانشگاه ارائه نمی شود.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات