نخبگان

اعلام نحوه استفاده از سهمیه شاگرد اولی در پذیرش ارشد ۹۷ دانشگاه آزاد

سهمیه شاگرد اولی کنکور ارشد آزاد 97 - 98

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی حداکثر تا ۱۵ مرداد ماه ۹۷ فرصت دارند فرم های فارغ التحصیلان رتبه اول مقطع کارشناسی را جهت استفاده از سهمیه پذیرش کارشناسی ارشد ۹۷ به مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه ارسال نمایند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به داوطلبان عزیز شدیداً توصیه می کنیم جهت اطلاع لحظه ای از آخرین اخبار و اطلاعات پذیرش کارشناسی ارشد ۹۷ به کانال تخصصی کارشناسی ارشد مسترتست بپیوندند… کلیک کنید…

به گزارش مسترتست، بنا بر اعلام دانشگاه آزاد، واجدین شرایط برخورداری از امتیاز ممتازین در پذیرش کارشناسی ارشد ۹۷ دانشگاه آزاد براساس ظرفیت محاسبه شده (۱۰درصد ظرفیت هر رشته/شهر) و حدنصاب قبولی (۹۰ درصد نمره آخرین فرد قبولی عادی آن رشته/شهر) بررسی و نتایج آنها اعلام خواهد شد. بنابراین به داوطلبان اکیداً توصیه می شود که در این مورد هیچگونه مدرکی را ارسال نکنند و تنها با مراجعه به محل دانشگاهی مربوطه موضوع درخواست خود را مطابق ضوابط مربوطه اعلام نمایند.

فارغ التحصیل ممتاز هر رشته در محل دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی فردی است که دارای امتیازات درج شده در موارد زیر باشد:

بند ۱- فارغ التحصیل رتبه اول هر سال تحصیلی محل دانشگاهی، فردی است که در رشته تحصیلی مربوطه دارای بالاترین معدل کل در بین فارغ التحصیلان آن سال تحصیلی باشد.

بند ۲- برای تعیین فارغ التحصیل رتبه اول هر سال، دانشجویان رشته یا گرایشی را که حداکثر تا پایان تیر ماه هر سال فارغ التحصیل شده و مشمول شرایط و ضوابط تعیین شده باشند با هم مقایسه می کنند و از میان فارغ التحصیلان هر رشته و گرایش هر سال، فردی که میانگین کل بالاتری را کسب کرده باشد به عنوان رتبه اول آن رشته و یا گرایش مشخص می گردد.

بند ۳- فارغ التحصیلان باید از طریق آزمون سراسری وارد دوره تحصیلی شده باشند و حداکثر مدت تحصیل آنها برای دوره کارشناسی پیوسته ۴ سال و کارشناسی ناپیوسته ۲ سال از زمان شروع به تحصیل در نظر گرفته شود.

بند ۴- فارغ التحصیلان رشته هایی که براساس سرفصل مصوب، طول مدت تحصیل آنها بیش از زمان های مذکور در بند ۳ می باشد نیز می توانند از این امتیاز استفاده نمایند.

بند ۵- در هیچ کدام از نیمسال های تحصیلی مشروط نشده باشند و همچنین فاقد دروس معادل سازی شده باشند.

بند ۶- در موارد استثنایی چنانچه چند نفر دارای شرایط کاملاً مساوی باشند فردی که مدت تحصیل او حداقل یک نیمسال کوتاهتر باشد به عنوان رتبه اول رشته معرفی می شود و در غیر این صورت همه آنها به عنوان نفر اول معرفی می گردند.

بند ۷- فارغ التحصیلان ممتاز مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی نیز با رعایت مفاد بندهای ۱ الی ۶ می توانند از مزایای مذکور بهره مند گردند.

بند ۸- واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی لازم است حداکثر تا  ۱۵مرداد ماه ۹۷ فرم های متقاضیان واجد شرایط را به مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه ارسال نمایند.

کارشناسی ارشد بدون آزمون ۹۷ دانشگاه آزاد اسلامی

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۷ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
فاطمه
تیر ۲۵, ۱۳۹۷ ۵:۱۳ ب٫ظ

سلام ببخشید من فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد علوم تحقیقات هستم چه رمانی باید برای استعداد درخشان ثبت نام کنم در ضمن معدل من ۱۸ هست ممنون. میشم راهنمایی کنید میترا

الهه
تیر ۲, ۱۳۹۷ ۴:۵۴ ب٫ظ

سلام ببخصید این مگه همون گزینه ی بدون آزمون نیس؟؟؟؟؟؟
اگه نیس پس تفاوتش با بدون آزمون چیه؟؟؟؟

مهسا
تیر ۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

سلام
نه این سهمیه متفاوت هست. برای بدون ازمون شما کنکور نمیدید.
برای سهمیه شاگرد اولی که فقط مختص معدل الف است، با لحاظ شدن سهمیه امکان قبولی در رشته محل بهتر با توجه به رتبه کسب شده در کنکور وجود داره.

م.خدایی
تیر ۲, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۱ ب٫ظ

سلام لطفاجوابم روبدیدمن فارغالتحصیل خرداد۹۶هستم میتونم بدون آزمون ثبت نام کنم؟واینکه میشه هم باآزمون وهم بدون آزمون روباهم انتخاب رشته کنم؟

مهسا
تیر ۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  م.خدایی

سلام
احتمالا نتونید استفاده کنید، چون برای پارسال فرصت استفاده از سهمیه رو داشتید، بازم خودتون از مرکز آزمون دانشگاه ازاد پیگیری کنید.
بله میتونید هم بدون ازمون و هم با ازمون انتخاب رشته کنید.

محمد
خرداد ۳۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۰ ق٫ظ

اطلاعات مربوط به شاگرد اولی در کدام پرتال باید ثبت شود؟ پرتال یا سایتی وجود ندارد! بنده رفتم دانشگاه کار های اداری رو انجام دادم اما پرتالی برای ثبت اطلاعت وجود نداشت که مسئول مربوطه اطلاعات را وارد کند

مهسا
خرداد ۳۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
دقت کنید که در متن گفته شده:
واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی لازم است حداکثر تا ۱۵مرداد ماه ۹۷ فرم های متقاضیان واجد شرایط را به مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه ارسال نمایند.
این رو باید خود واحد دانشگاهی پیگیری کنه و مدارک رو ارسال کنه و پورتالی نیست.