وجود ظرفیت لازم برای سهمیه ایثارگران در پذیرش کارشناسی ارشد آزاد

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: افزایش سهمیه ایثارگران در پذیرش کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مشکل ساز نیست و ظرفیت برای تمام داوطلبان موجود است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

امیررضا شاهانی سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص افزایش سهمیه ایثارگران کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در دانشگاه آزاد و در مقطع کارشناسی ارشد در خصوص موضوع سهمیه‌ها  مشکل خاصی وجود ندارد و قرار نیست داوطلبانی که مشمول سهمیه شده‌اند جای داوطلبان دیگر با سهمیه عادی را بگیرند.

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ملزم به اجرای قانون هستیم، اظهار کرد: نباید بر روی  موضوع  افزایش سهمیه‌ها تاکید کنیم  زیرا با توجه به ظرفیت دانشگاه آزاد در کارشناسی ارشد، احتمال اینکه کسی در دانشگاه قبول شود و به دلیل وجود سهمیه‌ها نتواند در رشته مورد علاقه‌اش تحصیل کند، بسیار ضعیف است.

شاهانی با اشاره به ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با بررسی ظرفیت‌های سال گذشته دانشگاه آزاد، متوجه می‌شویم که بخشی از سهمیه دانشگاه آزاد خالی بوده است با توجه به اطلاعات سال گذشته بعید می‌دانم مشکلی به لحاظ ظرفیت در دانشگاه آزاد داشته باشیم  و این سهمیه ها سد راه داوطلب عادی دانشگاه آزاد اسلامی  نیست پس با وجود افزایش سهمیه‌ها مشکلی در پذیرش دانشگاه  آزاد اسلامی بوجود نخواهد آمد، زیرا  تعداد رشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور بسیار زیاد و متنوع  است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۴ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
برادر
خرداد ۲۳, ۱۳۹۷ ۱:۴۸ ب٫ظ

دوستان سلام.عرض ادب واحترام.باتوجه به آماری که نسبتا گرفتم شهرهای دیگه هم نسبت به سهمیه بسیج که امسال برداشتن اعتراض کردن.سوالم اینجاست چرا سهمیه بسیج حذف شده .در صورتی که سایر سهمیه با سماجت اضافه شد.با توجه به تماس بنده واطلاع از شکایت سایرین به سازمان.خواهشا همگی پیگیری کنیم.تا باز هم شاهد این قضایا و کم ارزش نمودن بسیج نباشیم.

مشاور
خرداد ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  برادر

سلام
سهمیه بسیج برای مقطع ارشد در دانشگاه سراسری تاثیری نداشته و فقط برای دانشگاه آزاد تاثیر داشت که بعد از ادغام این دو آزمون، تاثیرش برای قبولی ارشد آزاد هم از بین رفت.

نگین
خرداد ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۲ ق٫ظ

دانشگاه آزاد سهمیه ۵ درصدی داشت به اسم سهمیه بسیج فعال. از اونجا که من این سهمیه رو داشتم و رتبه ۱ سهمیه آورده بودم با خیال راحت منتظر نتایج شهریور بودم. با کمال تعجب شهریور من قبول نشدم. به مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد رفتم و فهمیدم چرا قبول نشدم! من باید ۸۰ یا ۹۰ درصد نمره نفر آخر پذیرش شده در اون واحد رو میاوردم. الانم همین هست. دوستانی که رتبه تک رقمی و دو رقمی و سه رقمی آوردید. صرفا به هوای رتبتون انتظار قبولی نداشته باشید! نفر آخر پذیرفته شده غیر سهمیه در رشته ما برای دانشگاه های خوب تهران میانگین ۶۰ الی ۸۰ درصد میزنند. یعنی شما باید میانگین دروستون حداقل ۵۰ درصد باشد که شانس پذیرش داشته باشید! از من گفتن بود. یهو شهریور شکه نشید.

۲۰
خرداد ۲۳, ۱۳۹۷ ۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  نگین

خوش بحال شما که استفاده کردین.به ما که گفتن این سهمیه حذف شده برای امسال والانم با دوستان منتظر اعتراض به تهرانیم حدود ۳۵ نفر