ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد رشته مشاوره (کد ۱۱۴۳)

پذیرش کارشناسی ارشد مشاوره در دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه آزاد صورت می‌گیرد. ظرفیت پذیرش در این رشته به صورت جداگانه در دو دفترچه انتخاب رشته ارشد سراسری و دانشگاه آزاد اطلاع‌رسانی می‌شود.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

گرایش های کارشناسی ارشد رشته مشاوره

بر اساس دفترچه ثبت نام کنکور ارشد، در رشته مشاوره در گرایش‌های زیر دانشجوی کارشناسی ارشد پذیرفته می‌شود:

۱) مشاوره مدرسه

۲) مشاوره شغلی

۳) مشاوره خانواده

۴) مشاوره توانبخشی

داوطلبان گرایش‌های مختلف این رشته لازم است در آزمون کارشناسی ارشد مجموعه مشاوره شرکت نموده و با توجه به ضرایب دروس امتحانی کنکور کارشناسی ارشد مشاوره، نسبت به کسب آمادگی برای آزمون اقدام نمایند.

در کارنامه اولیه اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد، به هر یک از گرایش‌های فوق یک کد ضریب اختصاص داده شده (که در دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲ نیز قابل مشاهده است) و رتبه داوطلب برای هر یک از این گرایش‌ها با توجه به ضریب درنظرگرفته شده برای هر یک از دروس امتحانی اعلام می‌شود.

پس از اعلام نتایج اولیه در سایت سازمان سنجش، داوطلبان فرصت دارند با توجه به اطلاعات درج‌شده در کارنامه اولیه آزمون کارشناسی ارشد و نیز بر اساس ظرفیت پذیرش هر یک از دانشگاه‌ها، نسبت به انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد اقدام نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص گرایش های کارشناسی ارشد مشاوره کلیک کنید.

ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد رشته مشاوره در دانشگاه های سراسری

دانشگاه‌های پذیرنده و ظرفیت پذیرش در هر یک از گرایش‌های کارشناسی ارشد رشته مشاوره متفاوت است که در دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سراسری اعلام می‌شود.

جهت اطلاع داوطلبان گرامی آزمون کارشناسی ارشد، در ادامه فهرست دانشگاه‌های دولتی دارای پذیرش و ظرفیت پذیرش گرایش‌های مختلف کارشناسی ارشد رشته مشاوره ارائه شده است:

ظرفیت کارشناسی ارشد مشاوره

ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در رشته مشاوره

فهرست واحدهای دانشگاهی دارای پذیرش و ظرفیت کارشناسی ارشد رشته مشاوره مطابق دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به شرح زیر است:

ظرفیت کارشناسی ارشد مشاوره دانشگاه آزاد

چطور انتخاب رشته کنم که شانس قبولی داشته باشم؟

داشتن یک مشاور خوب در هنگام انتخاب رشته می تواند شانس قبولی شما را بالا ببرد. با سرچ عبارت مشاوره انتخاب رشته ارشد مسترتست، به صفحه مربوطه مراجعه کرده و به رایگان سوالات خود را بپرسید و پاسخ آن را دریافت کنید.

گرایش های کارشناسی ارشد مشاوره چیست؟

با مراجعه به این مطلب می‌ توانید اطلاعات کاملی در خصوص گرایش های دارای پذیرش رشته مدنظر خود به دست آورید.

بهترین گرایش ارشد مشاوره چیست؟

این که کدام گرایش رشته مشاوره برای شما بهترین است، کاملا به علاقه شما بستگی دارد. امروزه کسانی در رشته تحصیلی خود موفق خواهند شد که به رشته خود علاقه داشته و به واسطه آن بتوانند دانش و مهارت کافی کسب کنند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۲۲ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
mahsa
آبان ۱۵, ۱۴۰۲ ۶:۳۱ ب٫ظ

سلام من میخوام برای ارشد مشاوره شرکت کنم ایا بعد از قبولی در ازمون باید یکی ازاین گرایشات را انتخاب کنم چون میخوام رشته مشاوره و راهنمایی خالی بخونم نمیخام یکی ازون گرایشاتو انتخاب کنم ایا امکانش هست؟

آیدین
شهریور ۳, ۱۴۰۲ ۱۲:۴۱ ب٫ظ

سلام . من لیسانس مددکاری دارم ولی نتونستم کار پیدا کنم و نتونستم شاغل بشم ، سرمایه هم ندارم که مرکز مددکاری تاسیس کنم ، آیا به نظرتون ارشد مددکاری بخونم ؟ با ارشد مددکاری میتونم در دانشگاه علمی کاربردی برای مقطع کاردانی مددکاری ، تدریس کنم ؟

پرویزی
شهریور ۱, ۱۴۰۲ ۴:۱۲ ب٫ظ

سلام . من لیسانس فلسفه دارم . به نظر شما مشاور محترم ، کنکور ارشد را هم در رشته فلسفه شرکت کنم یا ارشد را یک رشته غیرمرتبط بخونم ؟ اگر بخواهم در آینده در دانشگاه تدریس کنم به عنوان استاد یا بخوام در آزمون استخدام معلمی و یا دبیری آموزش و پرورش شرکت کنم ، آیا مهمه که لیسانسم و فوق لیسانسم ، هر دو ، فلسفه باشه یا مثلا اگر ارشد را رشته منطق بخونم ؟ تاثیری داره ؟ یا اولویت با کسانی است که مدرک کارشناسی و مدرک ارشد مُتَجانِس و هَمگِن داشته باشن ؟

مریم
خرداد ۱۰, ۱۴۰۲ ۶:۵۸ ب٫ظ

سلام،من ارشد مشاوره خانواده میخوام،رتبم ۹۹۳شده آیا امیدی به قبولی دولتی هست؟اگه هست کجا؟

مهسا
خرداد ۱۶, ۱۴۰۲ ۳:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام
به نظر نمیاد شانستون برای قبولی دوره های روزانه و شبانه زیاد باشه و برای سایر دوره ها بیشتر شانس دارید.

حسن
مهر ۱۹, ۱۴۰۱ ۱۰:۱۶ ب٫ظ

سلام دوستان امسال کسانی که رشته ی مشاوره قبول شدند بفرمایید با چه رتبه ای کجا قبول شدید ممنونم

جواد
تیر ۸, ۱۴۰۱ ۹:۱۲ ب٫ظ

سلام
با رتبه ۶۵۰۰ ارشد دانشگاه آزاد واحد کرمان یا زرند رشته مشاوره خانواده میرسونم؟

سیدضیا
تیر ۷, ۱۴۰۱ ۷:۰۴ ب٫ظ

سلام من رتبه ام ۹۵۰۰ شده جهت مشاور مدرسه پیام نور و آزاد مجاز شدم منتها شیراز و استان فارس پیام نور نداره پیام نور اصفهان میارم؟ و سوال دیگه اینکه آزاد مرودشت بزنم بهتره

سیدضیا
تیر ۷, ۱۴۰۱ ۷:۰۳ ب٫ظ

سلام من رتبه ام ۹۵۰۰ شده پیام نور و آزاد مجاز شدم منتها شیراز و استان فارس پیام نور نداره پیام نور اصفهان میارم؟ و سوال دیگه اینکه آزاد مرودشت بزنم بهتره

مرضیه
خرداد ۳۱, ۱۴۰۱ ۹:۲۷ ق٫ظ

سلام من رشته ارشد راهنمایی و مشاوره میخوامجاز فقط به انتخاب رشته دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی شدم این رشته را کدام دانشگاهها دارند ممنون میشم راهنمایی کنید

فاطمه
تیر ۱۲, ۱۴۰۰ ۷:۵۹ ق٫ظ

سلام. ظرفیتی که در جدول اعلام میشه، برای مجموع هر سه سهمیه ازاد، رزمندگان و ایثارگرانه؟ مثلا ارشد فیزیک شریف که مینویسه ظرفیت ۳۰ نفر، کسی که رتبه‌ش در سهمیه ازاد شده ۳۰، ممکنه قبول نشه چون مثلا ۲۰ تا از ۳۰ تا برای سهمیه ازاد اختصاص داده شده؟! ممنون از پاسخگوییتون

خ
مرداد ۱۸, ۱۴۰۰ ۴:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام، سهمیه ایثارگران جدا هست

للبب
دی ۲۲, ۱۳۹۹ ۵:۲۷ ب٫ظ

سلام ارشد مشاوره توانبخشی قبول شدم موقعیت شلعی داره ادامه بدم یا نه

شیوا
مهر ۲۸, ۱۴۰۰ ۸:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  للبب

سلام دوست عزیزم من خودم خانواده باهنر خوندم ،بسیار عالی حتما برید موقعیت شغلی عالی دارید

حمیرا خسروی
اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۱ ۱۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  شیوا

سلام خوبین ببخشید منابع چی خوندین میشه راهنمایی کنید

zahra
آذر ۲۲, ۱۴۰۱ ۵:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  شیوا

سلام مثلا چه مشاغلی وجود داره؟

مهسا
بهمن ۱۸, ۱۴۰۱ ۰:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  شیوا

با چه رتبه ای؟

Leyla
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۴:۴۸ ب٫ظ

منظورم دانشگاه آزاد واحد علوم پزشکی تهران …. شهریش بیشتره نسبت ب بقیه دانشگاه آزاد؟؟

Leyla
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۴:۴۶ ب٫ظ

سلام من ارشد مشاوره توانبخشی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران قبول شدم… شهریه این دانشگاه نسبت ب بقیه دانشگاه ها بیشتره؟؟؟؟ممنون میشم راهنماییم کنید

سارا
تیر ۳, ۱۴۰۱ ۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  Leyla

سلام رتبتون چند بود ؟با آرزوی موفقیت دوست عزیز رشته خیلی خوبیه

سید مهدی حسینی
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۳ ق٫ظ

سلام. خسته نباشید. جزء سه نفر اول دانشگاهم بودم ولی متأسفانه مشاور خانواده حتی دانشگاه آزاد هم قبول نشده ام . میشه بفرمایید آیا امکان دارد دانشگاه ها در تکمیل ظرفیت بنده را بپذیرند؟

Sh
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۱ ق٫ظ

سلام رتبه تون چند بود؟