نخبگان

ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد رشته معماری (کد ۱۳۵۲)

پذیرش کارشناسی ارشد معماری در دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه آزاد صورت می‌گیرد. ظرفیت پذیرش در این رشته به صورت جداگانه در دو دفترچه انتخاب رشته ارشد سراسری و دانشگاه آزاد اطلاع‌رسانی می‌شود.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

گرایش های کارشناسی ارشد رشته معماری

بر اساس دفترچه ثبت نام کنکور ارشد، در رشته معماری در گرایش‌های زیر دانشجوی کارشناسی ارشد پذیرفته می‌شود:

۱) مهندسی معماری (مهندسی معماری، معماری آموزشی و فرهنگی، فضاهای درمانی و بهداشتی، مسکن، پایداری، مهندسی فناوری)

 ۲) مدیریت آموزشگاهی ویژه هنرستانها (ویژه فرهنگیان)

۳) مهندسی معماری اسلامی

۴) مطالعات معماری ایران

۵) بازسازی پس از سانحه

۶) معماری داخلی

۷) آموزش مهندسی

داوطلبان گرایش‌های مختلف این رشته لازم است در آزمون کارشناسی ارشد مجموعه معماری شرکت نموده و با توجه به ضرایب دروس امتحانی کنکور کارشناسی ارشد معماری، نسبت به کسب آمادگی برای آزمون اقدام نمایند.

در کارنامه اولیه اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد، به هر یک از گرایش‌های فوق یک کد ضریب اختصاص داده شده (که در دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲ نیز قابل مشاهده است) و رتبه داوطلب برای هر یک از این گرایش‌ها با توجه به ضریب درنظرگرفته شده برای هر یک از دروس امتحانی اعلام می‌شود.

پس از اعلام نتایج اولیه در سایت سازمان سنجش، داوطلبان فرصت دارند با توجه به اطلاعات درج‌شده در کارنامه اولیه آزمون کارشناسی ارشد و نیز بر اساس ظرفیت پذیرش هر یک از دانشگاه‌ها، نسبت به انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد اقدام نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص گرایش های کارشناسی ارشد معماری کلیک کنید.

ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد رشته معماری در دانشگاه های سراسری

دانشگاه‌های پذیرنده و ظرفیت پذیرش در هر یک از گرایش‌های کارشناسی ارشد رشته معماری متفاوت است که در دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سراسری اعلام می‌شود.

جهت اطلاع داوطلبان گرامی آزمون کارشناسی ارشد، در ادامه فهرست دانشگاه‌های دولتی دارای پذیرش و ظرفیت پذیرش گرایش‌های مختلف کارشناسی ارشد رشته معماری ارائه شده است:

ظرفیت کارشناسی ارشد معماری

ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در رشته معماری

فهرست واحدهای دانشگاهی دارای پذیرش و ظرفیت کارشناسی ارشد رشته معماری مطابق دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به شرح زیر است:

ظرفیت کارشناسی ارشد معماری دانشگاه آزاد

چطور انتخاب رشته کنم که شانس قبولی داشته باشم؟

داشتن یک مشاور خوب در هنگام انتخاب رشته می تواند شانس قبولی شما را بالا ببرد. با سرچ عبارت مشاوره انتخاب رشته ارشد مسترتست، به صفحه مربوطه مراجعه کرده و به رایگان سوالات خود را بپرسید و پاسخ آن را دریافت کنید.

گرایش های کارشناسی ارشد معماری چیست؟

با مراجعه به این مطلب می‌ توانید اطلاعات کاملی در خصوص گرایش های دارای پذیرش رشته مدنظر خود به دست آورید.

بهترین گرایش ارشد معماری چیست؟

این که کدام گرایش رشته معماری برای شما بهترین است، کاملا به علاقه شما بستگی دارد. امروزه کسانی در رشته تحصیلی خود موفق خواهند شد که به رشته خود علاقه داشته و به واسطه آن بتوانند دانش و مهارت کافی کسب کنند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱۰ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
آلا
آبان ۱۳, ۱۴۰۱ ۱۲:۳۱ ب٫ظ

معماری منظرو دانشگاه ازاد هم داره؟

مهسا
فروردین ۱۹, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  آلا

باور کنید بدترین رشته مهندسی در حال در کشور یکی مهندسی عمران و دیگری معماریه ، بالای هشتاد درصد آمار بیکاری دارند و اون بیست درصد هم حقوق شون در حد کارمندی عادی هم نیست چون زور دست یه عده ی خاص هستش که سرمایه های آنچنانی و سوپر میلیاردی دارند بنام سازنده ! بقیه همه فقط دست این دسته آدم میکنند و چیزی هم گیرسون نمیاد . عمرتون را بیخودی هدر ندین که بدجوری بازنده خواهید شد .

،،
مهر ۱۳, ۱۴۰۲ ۱:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

شاید هم شما نتوانستید برنده باشید

علی محمد حسین زاده
اسفند ۱۸, ۱۴۰۲ ۹:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

توکلم‌ به خداست

زهرا
مهر ۱۲, ۱۴۰۱ ۱۱:۱۵ ق٫ظ
  • سلام وقت بخیر میخواستم بدونم تعداد شرکت کنندگان در کنکور ۱۴۰۱ مهندسی معماری منظر (کد ۱۳۶۵)در مقطع کارشناسی ارشد چند نفر بوده است؟ ممنونم از پاسخگویی شما
Arezoo
اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۱ ۱:۴۵ ب٫ظ

سلام لطفا اسامی دانشگاه های دولتی معماری منظر و معماری معماری رو میشه معرفی کنید

Alireza
فروردین ۱۹, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  Arezoo

فایده ایی نداره ، براش اصلاً کار نیست . من خوندم تا دکترا و الان کاری ندارم . شغل غیرمرتبط مشغولم .

محمد حسین
آذر ۱۷, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۱ ب٫ظ

سلام میشه لطف کنین کد رشته محل معماری داخلی دانشگاه فنی و حرفه ای پسران ۱ تبریز رو به من بدین خیلی ضروری هستش روز شنبه اخرین مهلت ثبت نام هستش منتظرم اصلا هر جا رو گشتم پیدا نکردم

،،
مهر ۱۳, ۱۴۰۲ ۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  محمد حسین

امیدوارم کد رشته رو پیدا کرده باشی

رضا
شهریور ۱, ۱۴۰۰ ۳:۱۶ ب٫ظ

سلام . در رشته ارشد معماری پردیس خودگردان دانشگاههای تهران ، بهشتی و علم و صنعت بهتره یا دانشگاه آزاد علوم تحقیقات و مرکز ؟