نخبگان

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد تنها در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانند نسبت به ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ اقدام کنند. شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد هر ساله از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

زمان ثبت نام و برگزاری کنکور ارشد ۱۴۰۳

به گزارش مسترتست، بر اساس اعلام سازمان سنجش، تمامی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ شرکت نمایند. زمان کنکور ارشد ۱۴۰۳، صبح و عصر ۴ اسفندماه خواهد بود.

با توجه به این کنکور کارشناسی ارشد به صورت یکپارچه از سوی سازمان سنجش برگزار می شود، تاریخ برگزاری کنکور ارشد ۱۴۰۳ و زمان ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد نیز همان زمان های اعلام شده از سوی سازمان سنجش است. در واقع داوطلبان با شرکت در کنکور ارشد سراسری همزمان داوطلب کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز محسوب می شوند.

شرایط ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳

کلیه داوطلبان کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ دانشگاه های سراسری (دوره های روزانه، شبانه، مجازی و پردیس)، غیرانتفاعی، پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی لازم است پیش از ثبت نام، نسبت به مطالعه شرایط ثبت نام اقدام نمایند.

شرایط ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد به شرح زیر است:

  • داشتن مدرک کارشناسی (لیسانس) یا کارشناسی ارشد (فوق لیسانس یا دکترای حرفه‌ای) یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی که مدرک مذکور مورد تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.
  • به فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی معتبر خارجی که به دلیل کیفیت (اعتبار دانشگاه و محتوای درسی) به مدرک فارغ‌التحصیلی ارزشیابی شده آنان عنوان معادل تعلق گرفته است، اجازه داده می‌شود که در این آزمون ثبت نام و شرکت نمایند. بدیهی است در صورت پذیرفته شدن، چنانچه حداقل ۸۰ درصد نمره حدنصاب گزینش آزاد در رشته امتحانی و در سهمیه آزاد (غیر از کد رشته‌محل‌های بورسیه و هر نوع سهمیه دیگر) را کسب نمایند، عنوان معادل از مدرک تحصیلی آنان حذف و مجاز به ادامه تحصیل خواهند بود.
  • در مورد مدارک تحصیلی صادرشده توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و یا اصفهان، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه که بر اساس مدرک صادر شده توسط مراکز فوق، دوره سطح ۲ را گذرانده‌اند و یا تا پایان شهریور ۱۴۰۳ فارغ‌التحصیل شوند، منحصراً می‌توانند در هر یک از کدرشته‌های امتحانی گروه علوم انسانی ثبت نام و در آزمون آن شرکت نمایند و در صورت پذیرفته شدن مشروط به گذراندن دروس پیش‌نیاز به تشخیص گروه آموزشی ادامه تحصیل دهند.

بدیهی است این دسته از داوطلبان باید تصویر مدرک فراغت از تحصیل خود را که توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و یا اصفهان صادر گردیده است در اختیار داشته باشند.

  • پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های تحصیلی دوره‌های روزانه، شبانه، مجازی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ می‌توانند در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ ثبت نام و شرکت نمایند. جهت شرکت در آزمون نیازی به انصراف نیست.
  • دانشجویان سال آخر و دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته که از تاریخ ۸۶/۶/۳۱ به بعد فارغ‌التحصیل شده‌اند، در صورتی‌ که معدل آنان کمتر از ۱۲ باشد، حق ثبت نام و شرکت در این آزمون را ندارند.
  • پذیرفته‌شدگان دوره روزانه با توجه به تعهدات آموزش رایگان باید برابر طول مدت تحصیل دوره کارشناسی ارشد، در موقع ثبت نام تعهد بسپارند تا در محلی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در صورت نیاز تعیین می‌کند به خدمت اشتغال ورزند.
  • دارندگان مدرک معادل دوره کارشناسی درصورتی‌که مشمول آئین‌نامه ابلاغی شماره ۲/۷۷۶۳۳ مورخ ۹۲/۰۵/۲۸ توسط معاون آموزشی وزارت متبوع باشند، می‌توانند در آزمون شرکت نمایند.
  • قابل‌توجه است که در رشته‌های امتحانی برنامه‌ریزی شهری، منطقه‌ای و مدیریت شهری (کد ۱۳۵۰)، طراحی شهری (کد ۱۳۵۱)، معماری (کد ۱۳۵۲)، نمایش عروسکی (کد ۱۳۵۶)، هنرهای نمایشی و سینما (کد ۱۳۵۷)، هنرهای تصویری و طراحی (کد ۱۳۵۸)، هنرهای موسیقی (کد ۱۳۶۰)، طراحی صنعتی (کد ۱۳۶۲)، طراحی پارچه و لباس (کد ۱۳۶۴) از داوطلبانی ‌که‌ با توجه‌ به‌ نمره‌ اکتسابی،‌ مجاز به انتخاب ‌رشته ‌شده و فرم انتخاب رشته اینترنتی را نیز تکمیل نموده باشند، تا چند برابر ظرفیت آزمون عملی/تشریحی/پروژه به عمل خواهد آمد.

تاریخ اخذ مدرک کارشناسی برای ثبت نام ارشد

مؤسسات برای پذیرش دانشجو در مهرماه از داوطلبانی می‌توانند پذیرش به عمل آورند که حداکثر تا سی و یکم شهریورماه همان سال (سال ۱۴۰۳) فارغ‌التحصیل شوند. تاریخ فارغ‌التحصیلی برای داوطلبانی که شروع تحصیل آنان در صورت وجود ظرفیت از نیمسال دوم است، سی‌ام بهمن‌ماه همان سال (سال ۱۴۰۳) خواهد بود. بنابراین لزومی به فارغ‌التحصیل بودن داوطلبان کنکور ارشد ۱۴۰۳ در زمان برگزاری کنکور نیست.

سایر شرایط شرکت در کنکور ارشد در دفترچه کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ اعلام شده است.

نکات قابل توجه در ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

  • داوطلبان می توانند در اغلب رشته ها بدون توجه به مدرک مقطع کارشناسی در رشته امتحانی خود در کنکور ارشد ثبت نام کنند.
  • امکان ثبت نام در دو رشته در آزمون کارشناسی ارشد وجود دارد؛ به شرطی که یک رشته اصلی و یک رشته شناور باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به مطلب رشته های شناور کارشناسی ارشد مراجعه کنید.
  • جهت شرکت در رشته امتحانی دوم لازم است داوطلبان هزینه ثبت نام را جداگانه بپردازند.
  • در صورتی که مایل به انتخاب رشته محل های پیام نور و غیرانتفاعی هستید، لازم است در هنگام ثبت نام هزینه جداگانه ای بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص هزینه ثبت نام ارشد ۱۴۰۳ کلیک کنید.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۳

پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون، ویژه داوطلبان استعدادهای درخشان است که در بین دانشجویان هم‌ورودی خود در مقطع کارشناسی موفق به کسب رتبه برتر شده‎اند.

پذیرش در این شیوه مجزا از فرآیند کنکور کارشناسی ارشد بوده و نیازی به ثبت‎نام و شرکت داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد نیست. 

جدیدترین آیین نامه پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون استعداد درخشان در سال ۱۴۰۱ ابلاغ شده است.

بر اساس آیین‌ نامه کارشناسی ارشد بدون کنکور، شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون سراسری (دوره روزانه دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پیام نور) در حال حاضر بدین صورت است که:

  • دانشجو پس از ۶ نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی مصوب شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی (عدد غیرصحیح تعداد واحدها به پایین گرد شود) از نظر میانگین کل جزو ۲۰ درصد برتر (عدد غیرصحیح به صورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل شود) دانشجویان هم‌رشته- هم‌ورودی خود باشد؛
  • حداکثر در مدت ۸ نیمسال فارغ‌التحصیل شده باشند. (برای دانشجویان تحصیل همزمان مدت مجاز حداکثر ده نیمسال تحصیلی می‌باشد.)
  • برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش‌آموختگی تقاضای پذیرش کنند.
  • پذیرش بر اساس آیین‌نامه کارشناسی ارشد بدون آزمون استعدادهای درخشان صرفاً برای یک بار امکان‌پذیر است.
  • پذیرش در رشته‌های تحصیلی مرتبط به رشته دوره کارشناسی براساس تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه امکان‌پذیر است.
  • احراز شرایط اختصاصی دانشگاه

– دانشگاه اختیار دارد متقاضیانی را که در طول شش نیمسال تحصیلی دانش‌آموخته شوند و به لحاظ معدل کل در مقایسه با معدل کل نمرات هشت نیمسال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزو بیست درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد همان سال پذیرش کند.

دانشگاه اختیار دارد برگزیدگان رتبه‌های اول تا پانزدهم نهایی المپیادهای علمی دانشجویی را برای ورود به همان رشته یا رشته‌های مرتبط به تشخیص کارگروه‌های تخصصی برنامه‌ریزی و گسترش آموزش عالی با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون پذیرش کند. 

دانشگاه موظف است برای پذیرش مهرماه سال تحصیلی آینده خود، فراخوان رسمی و عمومی را تا اول آبان ماه سال تحصیلی جاری اعلام کند و نتیجه پذیرش اولیه را تا پایان دی ماه به متقاضیان اطلاع دهد.

اسامی پذیرفته شدگان نیز باید توسط معاون آموزشی دانشگاه برای تایید صلاحیت عمومی به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال شود و قطعی شدن ثبت نام منوط به تائید سازمان مذکور است.

شرایط نظام وظیفه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

بر اساس مندرجات دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۳، داوطلبان مذکر لازم است می بایست علاوه بر داشتن شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور ارشد، وضعیت نظام وظیفه خود را نیز مشخص نمایند.

بر اساس اعلام سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، متقاضیان مرد باید از لحاظ وضعیت مشمولیت و مقررات وظیفه عمومی جزو یکی از دسته های زیر باشند:

  • دارندگان کارت پایان خدمت هوشمند
  • دارندگان کارت معافیت دائم هوشمند
  • متولدین سال ۱۳۵۴ و قبل از آن به شرط عدم تغییر سن
  • فارغ التحصیل مقطع کارشناسی (در سنوات مجاز تحصیلی) دارای برگ آماده به خدمت بدون غیبت که زمان پذیرش وی قبل از تاریخ اعزام به خدمت مندرج در برگ اعزام باشد.
  •  دانشجوی سال آخر کارشناسی که حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ در سنوات مجاز تحصیلی فارغ التحصیل شود.
  •   داوطلبی که در سنوات مجاز تحصیلی در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده و از زمان فراغت از تحصیل تا زمان پذیرش و شروع به تحصیل مقطع کارشناسی ارشد بیش از یک سال سپری نشده و وارد غیبت نشده باشد.
  •  کارکنان متعهد خدمت در وزارتخانه ها و سازمان ها با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت بالاترین مقام اجرایی برای ادامه تحصیل
  •  کارکنان پایور شاغل در نیروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت سازمان برای ادامه تحصیل
  •  طلاب علوم دینی دارای مدرک کارشناسی که موفق به دریافت معافیت تحصیلی از حوزه های علمیه معتبر شده اند.
  •  مشمولان دارای برگه معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت
  •  سربازان در حال خدمت که فارغ التحصیل مقطع کارشناسی بوده و فاقد غیبت قبل از اعزام می باشند. 
  • دانشجویان انصرافی دانشگاه ها که در سقف مجاز سنوات تحصیلی انصراف داده و از زمان انصراف تا پذیرش آن ها بیش از یک سال سپری نشده باشد ، مشروط بر این که از تاریخ ۱۳۹۹/۸/۲۲ به بعد از امتیاز یکبار انصراف استفاده نکرده باشند.

شرایط استفاده از سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

در آزمون کارشناسی ارشد، امکان استفاده از سهمیه های رزمندگان و ایثارگران وجود دارد. سهمیه بسیج فعال و هیات علمی در این کنکور ارشد قابل استفاده نیست.

سهمیه رزمندگان:

رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی دارای حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه و آن دسته از پرسنل کادر ثابت، پیمانی و وظیفه نیروهای مسلح که که علاوه بر میزان موظفی حداقل ۶ ماه پیوسته یا ۹ ماه ناپیوسته به صورت داوطلبانه در خطوط مقدم حضور داشته اند ضمن رعایت شرایط و ضوابط می توانند از تسهیلات سهمیه رزمندگان استفاده نمایند. 

سهمیه ایثارگران:

سهمیه ایثارگران نیز به دو دسته ۲۵ درصدی و ۵ درصدی تقسیم شده و داوطلبان مشمول با توجه به شرایط خود می توانند از این سهمیه بهره مند شوند. بر این اساس بیست و پنج درصد از ظرفیت هر کد رشته محل به «همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر» ، «آزادگان و همسر و فرزندان آنان» ، «جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان» اختصاص دارد. پنج درصد از ظرفیت هر کد رشته محل نیز به «جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آنان» و «همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه» اختصاص می یابد.

آیا دانشجویان کارشناسی ارشد مجاز به شرکت در آزمون ارشد ۱۴۰۳ هستند؟

بله، دانشجویان کارشناسی ارشد می‌توانند در کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ شرکت کنند.

آیا شرط تجانس رشته مقطع کارشناسی با ارشد از شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ است؟

جهت ثبت نام کنکور ارشد وزارت علوم، نیازی به رعایت تجانس رشته امتحانی و رشته مقطع کارشناسی نیست.

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد لازم است تا چه زمانی از مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شوند؟

مهلت فارغ التحصیلی داوطلبان کارشناسی ارشد تا پایان شهریورماه سال پذیرش است، اما داوطلبانی که مطابق دفترچه برای ترم بهمن پذیرش می شوند، می توانند در ترم مهر از مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شوند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۳۹ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
.
آذر ۱۳, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۸ ق٫ظ

وقت.بخیر

آیا می توان با رشته آموزش ابتدایی در آزمون ارشد ریاضی ثبت نام کرد؟

.
آذر ۱۳, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۵ ق٫ظ

آیا با رشته آموزش ابتدایی می توان در آزمون کارشناسی ارشد ریاضی ثبت نام کرد؟

سارا
آذر ۱۸, ۱۴۰۰ ۷:۱۷ ق٫ظ

روز بخیر، بنده دانشجوی ارشد دانشگاه آزاد هستم و تا قبل کنکور ارشد دفاع میکنم ان شاالله، آیا حتما باید انصراف بدم تا بتونم مجدد کنکور ارشد بدم، باتوجه به اینکه آزادم؟ و اگر میتونم بدون انصراف شرکت کنم باید تو دفترچه ثبت نام دانشجوی ارشد رو بزنم یا فارغ التحصیل ارشد؟

محرم زاده
فروردین ۲۰, ۱۴۰۰ ۲:۴۴ ب٫ظ

سلام در خصوص پذیرش ارشد بدون کنکور توضیح بدید برای افرادی که نمی‌خوان آزمون بدن و اینکه رشته ی ارشد رو متفاوت از کارشناسی میخوان بخونن

مسافر
آذر ۱۶, ۱۳۹۷ ۲:۱۲ ب٫ظ

سلام دوستان تکمیل ظرفیت شامل چه افرادی میشه کسانی که قبول شدن و میخوان دانشگاه شهرشون بخونن یا اونایی هم که قبول نشدن

لیلی
آبان ۱۹, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۱ ق٫ظ

سلام ممکنه لطفا در خصوص منابع آزمون کارشناسی ارشد فیزیک راهنمایی کنید؟

sh
مهر ۲۸, ۱۳۹۷ ۲:۱۰ ب٫ظ

سلام دوستان. شرکت کسی که دانشجو ارشد آزاد هست در کنکور امسال مجاز هست؟ یعنی امکانش هست؟

مهسا
آذر ۵, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  sh

سلام
در دفترچه گفته میشه که باید انصراف بدید و بعد در کنکور ارشد ثبت نام کنید. اما سال های گذشته بودند داوطلبانی که انصراف ندادن و در ازمون شرکت کردن و مشکلی هم نبود.

biti
مهر ۲۳, ۱۳۹۷ ۲:۵۷ ب٫ظ

امروز از دانشگاه بامن تماس گرفتن ،، گفتند اگ نمیای ثبت نام کنی ظرفیت شمارو جایگزین انجام بدیم..متوجه شدم که خود دانشگاه فرم هایی رو پر میکنند بعد طبق اون ظرفیت خالی کلاس از بین اون فرم ها جایگزین میکنن

زینب
مهر ۲۳, ۱۳۹۷ ۳:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  biti

سلام. چه کسانی رو به جای شما جایگزین میکنند؟ اگر بیشتر توضیح بدید ممنون میشم

biti
مهر ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  زینب

گفتن داوطلبایی ک اعلام امادگی کردن اومدن خود دانشگاه فرم هایی رو پر کردن..زمانی ک پذیرفته شدگان نیان ثبت نام این افراد جایگزین میشن و دانشگاه ثبت نامشون میکنه

Baran
مهر ۲۳, ۱۳۹۷ ۷:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  biti

ببخشید چه دانشگاهی؟

biti
مهر ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  Baran

دانشگاه مسجدسلیمان.رشته حسابداری

Niki
مهر ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  biti

من حسابداری تهران مرکز و حسابرسی خاتم هستم هیچکدومشون زنگ نزدن

کیمیا
مهر ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۴ ب٫ظ

سلام دوستان…تکمیل ظرفیت پیام نور برای مقطع کارشناسی امروز اعلام شده…انشالله بعدشم نوبت ما باشه

مریم پارسوماش
مهر ۲۳, ۱۳۹۷ ۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  کیمیا

سلام همینجوری حدس زدین یا….؟؟؟

نگین
مهر ۲۳, ۱۳۹۷ ۵:۳۹ ق٫ظ

مستر تست دیگه وقتشه یه پیگیری برای تکمیل ظرفیت بکنی

کیمیا
مهر ۲۳, ۱۳۹۷ ۰:۱۱ ق٫ظ

دوستان آزاد هنوز ثبت نام نکردم و مثل همه شما منتظر تکمیل ظرفیتم…اما سوال من اینه اگه توی آبان برم برای ثبت نام دانشگاه آزاد بازم ثبت نامم میکنن یا ورودی بهمن حساب میشم؟؟(فرض رو بر این بگیریم که دیگه تکمیل ظرفیتی در کار نباشه)

زینب
مهر ۲۲, ۱۳۹۷ ۹:۲۵ ب٫ظ

به نظر منم اگه تا اخر این هفته نیومد دیگه فکر نکنم بیاد?. واسه بهمن تکمیل ظرفیت اجرا میشه؟اصلا ثبت نامش از کی شروع میشه؟

زینب
مهر ۲۲, ۱۳۹۷ ۸:۵۴ ب٫ظ

سلام منم پردیس قبول شدم و به خاطر هزینه بالاش نرفتم الانم منتظر تکمیل ظرفیتم

مریم پارسوماش
مهر ۲۲, ۱۳۹۷ ۸:۳۷ ب٫ظ

حالم خیلی بده? بزور کنکور خوندم تومصیبت داغ برادرم… اما دانشگاه باب دلم قبول نشدم امیدم به تکمیل ظرفیت بود مهرناه ک رفت انگاری صبرم بی فایدست خدا کند تکمیل ظرفیت اجرابشه آمیین

Baran
مهر ۲۳, ۱۳۹۷ ۲:۵۳ ب٫ظ

خدا برادرتونو رحمت کنه … منم توی شرایط بشدت سختی درس خوندم از طرفی میترسم سال دیگه بیشتر سهمیه بدن و نتونم روزانه قبول بشم و یا سست بشم و همین دانشگاهام از دست بدم

مریم پارسوماش
مهر ۲۳, ۱۳۹۷ ۳:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  Baran

ممنونم خواهر ? چه باید کرد دیگه حس خوندن ندارم

کیمیا
مهر ۲۲, ۱۳۹۷ ۶:۰۲ ب٫ظ

سلام دوستان…من هم منتظر تکمیل ظرفیتم و دانشگاه آزاد هنوز ثبت نام نکردم…هستند کسانی که مثل من باشند؟

Baran
مهر ۲۲, ۱۳۹۷ ۷:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  کیمیا

سلام بله منم دانشگاه آزاد تهران مرکز و غیرانتفاعی خاتم قبول شدم اما ثبت نام نکردم … دیگه زمان جفتشم تمام شده فکر گنم باید برنامه ریزی کنم برم کلاس زبان و تخصصیامم خودم بخونم سال دیگه اگر سهمیه ها اجازه بدن روزانه قبول بشم چون فکر نکنم دیگه تکمیل ظرفیت بیاد البته من خانوادم چون قم هستم و خوابگاه نداشتن گفتن ثبت نام نکن و من خیلی داغونم ک تکمیل ظرفیت نیومد چون حتی آدم اگر بخواد سال دیگم بخونه حداقل به خیلیا جای ماها رو بدن ک سال دیگه داوطلبا کمتر بشند

nil
مهر ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  کیمیا

سلام. همه ی دوستانی که اینجا هستن شرایط مشابه شما را دارن و منتظر تکمیل ظرفیت هستن.

انصرافی-آزاد
مهر ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  کیمیا

من ارشد آزاد تهران جنوب قبول شدم ثبت نامم کردم ولی شهریه رو پرداخت نکردم منصرف شدم

Baran
مهر ۲۳, ۱۳۹۷ ۸:۵۲ ق٫ظ

ببخشید چرا انصراف دادید؟

انصرافی-آزاد
مهر ۲۵, ۱۳۹۷ ۰:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  Baran

به خاطر بی برنامگی دانشگاه آزاد اصلا مدیر گروهش در مقطع ارشد معلوم نبود کی بود انصراف رو به ادامه تحصیل ترجیح دادم

نیلوفر
مهر ۲۲, ۱۳۹۷ ۵:۲۵ ب٫ظ

خب اگه نمی خوان تکمیل ظرفیت بزارن اعلام کنن که ما هم بیخودی منتظر نباشیم

Baran
مهر ۲۲, ۱۳۹۷ ۷:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  نیلوفر

آره بخدا من تازه با رتبه ی خوب حق دانشگاه رفتن ازم سلب شد کاش یکم فکر دانشجوها بودن

حسینی
مهر ۲۱, ۱۳۹۷ ۴:۱۳ ب٫ظ

سلام دوستان
من الان ترم یک ارشد وزارت بهداشت میخونم،میتونم فراگیر ارشد پیام نور شرکت کنم و اگه قبول شدم از بهداست انصراف بدم?

نگین
مهر ۲۰, ۱۳۹۷ ۶:۵۹ ب٫ظ

چی شد این تکمیل ظرفیت!!! هفته آینده اگه تکمیل ظرفیت اومد که هیچی! اگه نیومد بعید میدونم بیاد! مگه اینکه برای بهمن ?

الهام
مهر ۲۰, ۱۳۹۷ ۴:۰۱ ب٫ظ

تکمیل ظرفیت بهمن

ستایش
مهر ۲۰, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۹ ق٫ظ

بهتره که منتظر تکمیل ظرفیت نیم سال دوم باشیم

عاطی
مهر ۲۰, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  ستایش

میشه جریان این رو ب منم بگید..چندین جا خوندم ک بهمن تکمیل ظرفیته!یعنس واس روزانه هم هست؟

ستایش
مهر ۲۰, ۱۳۹۷ ۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  عاطی

من نشنیدم

Mitra
مهر ۲۲, ۱۳۹۷ ۴:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  ستایش

تکمیل ظرفیتو بهمن ماه بزارن کی میریم سر کلاس

عاطی
مهر ۲۰, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۲ ق٫ظ

هیچ به تکمیل ظرفیتم فک نمیکنن بنظرم..