چرا از نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد نباید استفاده کنیم؟

نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد

استفاده از نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد اشتباهی است که خیلی از ماها در هنگام انتخاب رشته مرتکب می‌شویم.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، پس از اعلام نتایج کنکور ارشد ۹۸، لازم است داوطلبان نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. برخی داوطلبان برای انتخاب رشته از نرم‌افزارهای انتخاب رشته کمک می‌گیرند. اما این نرم افزارها چگونه کار می‌کنند و تا چه حد قابل اعتماد هستند؟ آیا صرفاً با تکیه بر اطلاعاتی که این نرم‌افزارها می‌دهند می‌توان به درستی انتخاب رشته کرد؟

در سال‌های گذشته بودند داوطلبانی که با اعتماد به این نرم‌افزارها انتخاب رشته کرده بودند و در نهایت پذیرفته نشده و یا در رشته‌محل‌هایی پذیرفته شده بودند که دلخواهشان نبود.

در این مطلب سعی می‌کنیم مزایا و مشکلات استفاده از نرم افزارهای انتخاب رشته کارشناسی ارشد را برای شما عزیزان شرح دهیم تا در نهایت بتوانید به بهترین شکل انتخاب رشته کنید.

نرم افزارهای انتخاب رشته کارشناسی ارشد چگونه حدس می‌زنند که کجا قبول خواهید شد؟

نرم افزار انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد در چند سال اخیر مورد استفاده برخی از داوطلبان قرار می‌گیرد. بدین صورت که داوطلبان با وارد کردن اطلاعاتی شامل رشته امتحانی و رتبه کسب‌شده در کنکور کارشناسی ارشد، رشته‌محل‌هایی که شانس قبولی دارند را مشاهده می‌کنند.

این نرم افزارها از اطلاعاتی که از کارنامه‌های کنکور کارشناسی ارشد سال‌های قبل استخراج کرده‌اند و گاهی ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد، بانک اطلاعاتی درست کرده و برمبنای آن نتیجه را به شما نشان می‌دهند. رتبه های قبولی کنکور کارشناسی ارشد سال‌های گذشته راهنمای بسیاری خوبی برای انتخاب رشته کنکور ارشد است، اما به تنهایی کافی نیست.

آیا نتایج نرم افزارهای انتخاب رشته قابل اعتماد است؟

اولین و مهم‌ترین نکته این است که ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد در سال‌های مختلف ثابت نمی‌ماند و ممکن است دانشگاه‌‎ها ظرفیت پذیرش خود را تغییر دهند و یا اصلاً یک دانشگاه در یک سال پذیرش نداشته باشد. بنابراین ممکن است اطلاعات پایه این نرم‌افزارها دارای خطا باشد.

بنابراین افراد به هیچ وجه نباید به نرم افزار تخمین رشته اکتفا کنند، چون با توجه به تغییرات هر ساله این نرم افزارها کارساز نیست.

مورد دوم این است که در مقطع کارشناسی ارشد با توجه به این که داوطلبان گرایش‌های مختلف یک رشته در یک مجموعه امتحانی شرکت می‌کنند، پذیرش نهایی داوطلبان به شدت به انتخاب‌های دیگر داوطلبان همان رشته وابسته است. بنابراین در هنگام انتخاب رشته باید انتخاب‌های متنوعی داشت تا شانس پذیرش را از دست نداد.

علاوه بر این، با توجه به این که جامعه آماری شرکت‌کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد هر ساله تغییر می‌یابد، این نرم افزار به طور صد در صد قبولی شما را در رشته‌محل مورد نظر تضمین نخواهد کرد. چون تعداد انتخاب‌رشته‌کنندگان هر رشته‌محل هر سال ممکن است متفاوت باشد.

چهارمین نکته این است که در نرم‌افزارهای انتخاب رشته کنکور ارشد، تنها اطلاعات محدودی از داوطلبان اخذ می‌شود. در صورتی که داوطلب ممکن است شرایط خاصی مانند عدم تمایل به پذیرش در دانشگاه‌های شهرهای دور نسبت به محل زندگی، عدم تمایل به پذیرش در دوره‌های شهریه‌پرداز و مواردی از این است داشته باشد که نرم افزار قادر به درک آن نیسست.

بنابرابن به شما توصیه می‌کنیم حتی اگر از نرم افزارهای انتخاب رشته کارشناسی ارشد استفاده کردید، مشاوره انتخاب رشته با مشاوران باتجربه را فراموش نکنید. در صفحه زیر ما به صورت کاملاً رایگان این خدمات را در اختیار شما عزیزان قرار داده‌ایم که می‌توانید با ارسال اطلاعات خود در لینک زیر، از آن بهره ببرید:

 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات