نخبگان

کد دسترسی انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد چیست؟ + نحوه دسترسی

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد می‌توانند با استفاده از کد دسترسی انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد که در کارنامه نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ آمده است، نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

کد دسترسی انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد را از کجا پیدا کنیم؟

به گزارش مسترتست، کنکور کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد چند سالی است که ادغام شده است؛ در نتیجه تنها یک آزمون کتبی برای کلیه داوطلبان این مقطع تحصیلی در دوره‌ها و دانشگاه‌های مختلف (روزانه، شبانه، پردیس، پیام نور، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد) توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود. نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد برای همه دوره‌های روزانه، شبانه، پردیس، پیام نور، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد از سوی سازمان سنجش منتشر می‌شود.

کارنامه نتایج اولیه شامل اطلاعات زیر است:

  • درصد کسب‌شده در دروس امتحانی
  • نوع سهمیه
  • رتبه داوطلب در سهمیه و رتبه کل
  • نمره تراز (نمره کل) داوطلب
  • وضعیت مجاز بودن برای انتخاب رشته در دوره روزانه و شبانه
  • وضعیت مجاز بودن برای انتخاب رشته در سایر دوره‌ها (پردیس خودگردان، پیام نور، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد)
  • رتبه آخرین فرد مجازشده در دوره‌های مختلف

داوطلبانی که بر اساس این کارنامه مجاز به انتخاب رشته برای دانشگاه آزاد هستند، لازم است ابتدا به دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد مراجعه کنند و از پذیرش این دانشگاه در رشته امتحانی خود مطمئن شوند و در صورت پذیرش، فهرست رشته‌محل‌های دارای پذیرش را بررسی کنند.

مهم: قابل توجه است که فرایند انتخاب رشته ارشد آزاد مجزا از انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سراسری است.

فرایند انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

پس از بررسی دفترچه و بررسی کد رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، لازم است داوطلبان به سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد مراجعه کنند. برای ورود به این سایت لازم است داوطلبان با استفاده از کد ملی و کد دسترسی انتخاب رشته وارد سامانه شوند.

در ادامه، ضروری است داوطلبان با پرداخت هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به صورت آنلاین، نسبت به تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته اقدام کنند.

کد دسترسی انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد چیست؟

کد دسترسی انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد یک کد ۷ رقمی است که برای هر یک از داوطلبان متفاوت است و در زیر کارنامه نتایج اولیه کارشناسی ارشد در سایت سازمان سنجش درج شده است.

دانشگاه آزاد از طریق این کد به اطلاعات داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون کارشناسی ارشد و نتایج کسب‌شده توسط آنان در کنکور دسترسی پیدا می‌کند.

برای وارد شدن به سامانه انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد ۱۴۰۲، وجود این کد ضروری است و بدون آن امکان انتخاب رشته فراهم نیست.

کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲، همزمان با انتشار کارنامه اولیه کنکور ارشد و از طریق سایت سازمان سنجش در دسترس داوطلبان قرار می گیرد.

جهت انتخاب رشته، لازم است داوطلبان به سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد مطابق تصویر مراجعه کنند. سپس با استفاده از کد ملی و  کد دسترسی انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

سایت انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد

مطابق تصویر زیر کد دسترسی انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در قسمت پایین کارنامه اولیه اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ درج شده است.

کد دسترسی انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

در صورتی که سوالی در مورد انتخاب رشته دارید می‌توانید در صفحه مشاوره انتخاب رشته ارشد مسترتست سوالتان را مطرح کنید.

کد دسترسی انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را فراموش کرده ام. چه کنم؟

سازمان سنجش امکان بازیابی کد دسترسی به انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد را برای تمامی داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه نتایج، مجاز به انتخاب رشته در این دانشگاه هستند از طریق سایت اینترنتی خود به نشانی sanjesh.org فراهم کرده است.

بدین صورت که داوطلبان جهت مشاهده کارنامه خود لازم است پس از مراجعه به لینک اعلام نتایج کارشناسی ارشد در سایت سازمان سنجش، به یکی از شیوه های زیر عمل کنند:

  1. وارد کردن مشخصات فردی و شماره داوطلبی
  2. وارد کردن مشخصات فردی و شماره پرونده

پس از مشاهده کارنامه، کافی است داوطلبان به پایین ترین بخش کارنامه خود مراجعه کنند تا کد دسترسی انتخاب رشته را پیدا کنند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۳ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
امین
مرداد ۵, ۱۳۹۸ ۸:۰۵ ب٫ظ

برای من کد دسترسی نیست الان چکار کنم ؟؟خواهشا جواب بدید

مهسا
مرداد ۱۰, ۱۳۹۸ ۷:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  امین

سلام
کد دسترسی انتخاب رشته کارشناسی ارشد ازاد ۹۸ در کارنامه اعلام نتایج دکتری هست.

مهسا ج
تیر ۳۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۰ ب٫ظ

ممنون از راهنمایی خوبتون برای پیدا کردن کد دسترسی