امکان ویرایش معدل در هنگام انتخاب رشته ارشد ۹۹

نتایج کنکور کارشناسی ارشد 99

امکان ویرایش معدل، دانشگاه محل تحصیل و تاریخ فراغت از تحصیل در هنگام انتخاب رشته کنکور ارشد ۹۹ وجود دارد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، برای آن دسته از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ که به هنگام ثبت نام و شرکت در این آزمون، فارغ التحصیل دوره کارشناسی بوده اند، معدل مندرج در مدرک فارغ التحصیلی آنان ملاک عمل خواهد بود.

ملاک عمل معدل برای آن دسته از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد که به هنگام ثبت نام و شرکت در این آزمون، دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی بوده اند، همان میانگین واحدهای گذرانده شده تا تاریخ ۹۸/۱۱/۳۰ در دوره کارشناسی می باشد.

استثناء: برای آن دسته از داوطلبانی که به هنگام ثبت نام و شرکت در این آزمون دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی بوده و از سوی مؤسسه محل فارغ التحصیلی به عنوان دانشجوی رتبه اول به این سازمان معرفی شوند، معدل فارغ التحصیلی آنان ملاک عمل خواهد بود.

نکات مهم درخصوص معدل در کنکور ارشد ۹۹

معدل درج شده در کارنامه اعلام نتایج کارشناسی ارشد، معدل اعلام شده داوطلب در تقاضانامه اینترنتی و یا اصلاحات مورد درخواست داوطلب بعد از ثبت نام می باشد که لازم است داوطلب به هنگام ثبت نام اصل مدرک معدل را به همراه سایر مدارک ثبت نام به دانشگاه محل قبولی خود ارائه نماید.

بدیهی است در صورت عدم ارائه اصل مدرک معدل و یا مغایرت معدل مؤسسه محل قبولی از ثبت نام داوطلب خودداری خواهد نمود.

آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می باشند (پس از بررسی کارنامه نتایج اولیه)، در صورتی که معدل اعلام شده در کارنامه، معدل واقعی آنان نمی باشد، لازم است نسبت به ویرایش معدل در انتخاب رشته ارشد ۹۹ اقدام نمایند.

لازم است دانش آموختگان دوره کارشناسی معدل مندرج در مدرک فارغ التحصیلی و دانشجویان سال آخر نیز میانگین معدل واحدهای گذرانده شده خود را تا تاریخ ۹۸/۱۱/۳۰ در محل مربوطه درج و فرم مخصوص معدل را در دفترچه انتخاب رشته ارشد ۹۹ تکمیل و از مؤسسه آموزشی محل تحصیل تأییدیه اخذ نمایند.

برای آن دسته از داوطلبانی که معدل آنان مغایر معدل های معمول بوده و یا به عبارتی دیگر خارج از ردیف معدل های فعلی می باشد و یا معدل خود را در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج ننموده اند، حداقل نمره معدل یعنی ۰۰ / ۱۰ در نظر گرفته شده است.

برای آن دسته از داوطلبانی که دانشجوی سال آخر یا فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ناپیوسته هستند، معدل کاردانی نیز برای آنان درج شده است.

ملاک عمل معدل برای آن دسته از داوطلبان حافظ قرآن، که پس از معرفی سازمان سنجش و بدون اخذ واحد درسی نسبت به دریافت مدرک دوره کارشناسی اقدام نموده اند، معدل تعیین شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته نمی باشند و به معدل مندرج در کارنامه خود اعتراض دارند و معدل واقعی آنان بیشتر از معدل مندرج در کارنامه اولیه می باشد، می بایستی منحصرا با ارسال تصویر گواهی معدل تأیید شده (گواهی فارغ التحصیلی و یا فرم مخصوص معدل و تصویر کارت شناسایی عکسدار یا کارت ملی به همراه کارنامه نتایج اولیه حداکثر تا روز سه شنبه ۹۹/۶/۱۸ به روش الکترونیکی ارسال نمایند.

تاثیر معدل در کنکور ارشد ۹۹

گزینش نهایی در کلیه رشته های تحصیلی براساس ۸۰% نمره آزمون کتبی (حاصل از تراز نمرات دروس)( در هر گرایش با توجه به ضرایب مربوط و ۲۰% معدل تراز شده انجام می گیرد.

ویرایش معدل در هنگام انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۹

بر اساس اعلام سازمان سنجش، متقاضیان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۹ قبل از اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته، بندهای ذیل را مشاهده می‌نمایند که در صورت علامتگذاری در یکی از این موارد به آنها اجازه انتخاب رشته داده می‌شود.

بر اساس اعلام سنجش، هر زمان‌ مشخص‌ شود که‌ متقاضی‌ حقایقی را عمداً یا سهواً کتمان‌ نموده‌، در هر مرحله ‌(پذیرفته‌شدن‌، حین‌ تحصیل‌ ‌و …) که باشد، از این آزمون‌ و آزمون‌ سال‌ بعد محروم‌ خواهد شد و حق هرگونه اعتراضی از وی سلب می‌گردد.

۱- اطلاعات فوق (معدل کاردانی و کارشناسی، رشته و محل تحصیل دوره کارشناسی و تاریخ فارغ‌التحصیلی) مورد تأیید می‌باشد.

۲- اطلاعات فوق (معدل کاردانی و کارشناسی، رشته و محل تحصیل دوره‌ کارشناسی و تاریخ فارغ التحصیلی) مورد تأیید نبوده و دارای مغایرت است.

۳- حداکثر تا تاریخ ۹۹/۰۶/۳۱ در مقطع کارشناسی فارغ‌التحصیلی خواهم شد یا فارغ‌التحصیل نخواهم شد.

در صورتی که متقاضیان بند ۲ را علامتگذاری نمایند، به آنها اجازه اصلاح و ویرایش معدل، دانشگاه محل تحصیل و تاریخ فراغت از تحصیل داده خواهد شد و پس از ویرایش این موارد و تأیید آنها، اجازه انتخاب رشته به آنان داده می‌شود. 

مهم: متقاضیانی که در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار بگیرند و به هنگام ثبت‌نام در موسسه محل قبولی، دارای مغایرت معدل باشند با توجه به مصوبات و دستورالعمل‌های مربوط ابتدا از آنان ثبت‌نام مشروط بعمل خواهد آمد و پس از بررسی وضع علمی چنانچه نمره قبولی را دارا نباشند قبولی آنان لغو خواهد شد.

پس لازم است متقاضیان معدل خود را براساس مفاد بند «یادآوری های خیلی مهم در رابطه با معدل» مندرج در صفحه ۵ دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) این آزمون مورد بررسی قرار دهند تا بین معدل اعلام شده به این سازمان و معدلی که به هنگام قبولی ارائه خواهند نمود، مغایرتی نداشته باشند. 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۸ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
Zha
مهر ۲۶, ۱۳۹۹ ۷:۲۵ ب٫ظ

سلام
اگه موقع انتخاب رشته، معدل و تغییر بدیم روی رتبه هم اثر میذاره یا خیر؟

جواد
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۹:۱۷ ق٫ظ

سلام خواهش میکنم جواب بدید من موقع ثبت نام اخرین معدل رو ک میشه برج شیش نود و هشت وارد کردم چون خودش گفت اما الان دیدم ظاهرا باید معدل برج یازده نود هشت رو وارد میکردم موقع انتخاب رشته ، رتبمم ۷۴ شده ، موقع ویرایشم نیست ، بنظرتون هیچ راهی نیست واقعا ، اختلاف معدلمم شاید کمتر از نیم نمره باشه

داوطلب کارشناسی ارشد هنر - حمید
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۸:۵۲ ب٫ظ

دوستان یه سوال اگر معدل کاردانی رو اشتباه وارد کرده باشیم ولی معدل کارشناسی درست باشه
در صورت قبولی در دانشگاه واقعا جلوی ثبت نام رو میگیرند ؟؟!!
میشه کمک کنید

مهسا
شهریور ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۲ ب٫ظ

سلام
بله حتما معدلتون رو ویرایش کنید و درستشو وارد کنید

اصغر
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۷:۵۲ ب٫ظ

یعنی اگر سهمیه شاگرد اولی اعمال بشه، معدل جدیدتر اعمال میشه؟

مهسا
شهریور ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  اصغر

سلام
خیر اون سهمیه جداگانه روی نتیجه نهایی اعمال میشه و روی معدل اثری نداره

haniyeh
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۶:۵۷ ب٫ظ

ببخشید یه سوال وقتی گفته برای دانشجوهای سال اخر که تسهیلات سهمیه دارند معدل فارغ التحصیلی ملاکه .یه چیز جداست یا اینکه باید تغییرش بدیم ؟؟؟

مهسا
شهریور ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  haniyeh

سلام
اون برای شاگرد اول هاست. برای استفاده از سهمیه شاگرد اولی در کنکور ارشد، ملاک معدل فارغ التحصیلی هستش.