پاسخ به سوالات متداول انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۰

در این پست به سوالات پرتکرار داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ پاسخ داده شده است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ در روز دوشنبه ۸ شهریورماه اعلام شد. انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سراسری نیز از روز پنجشنبه ۱۰ شهریور ماه آغاز خواهد شد. آخرین مهلت انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۰، ۱۳ شهریور اعلام شده است.

مهلت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ نیز از ۱۰ تا ۱۹ شهریورماه اعلام شده است.

داوطلبان عزیز لازم است پس از مطالعه مندرجات دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۰، نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام نمایند.

فرایند پذیرش در دوره کارشناسی ارشد از طریق کنکور

فرایند پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی در تصویر زیر قابل مشاهده است:

پذیرش کارشناسی ارشد

 

مراحل انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

فرایند انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ سراسری در تصویر زیر مشخص شده است.

در قسمت بالای کارنامه اعلام نتایج اعلام شده «مجاز هستید» و در بخش پایین برای روزانه و شبانه اعلام شده «غیرمجاز». کدام صحیح است؟

در صورتی که برای هر یک از دوره های روزانه و شبانه و یا سایر دوره ها و اگر حتی برای یک کد ضریب (گرایش) مجاز شده باشید، در بخش بالای کارنامه عبارت «مجاز هستید» درج شده است. بنابراین، درج این عبارت به معنای مجاز بودن در همه دوره ها و همه گرایش ها نیست. ملاک انتخاب رشته، جدول پایین کارنامه است که جزئیات مجاز بودن یا نبودن در دوره ها و گرایش های مختلف مشخص شده است.

در کارنامه اعلام نتایج، چند رتبه اعلام شده است. کدام یک ملاک است؟

در آزمون کارشناسی ارشد شما در یک رشته امتحانی شرکت می کنید که شامل گرایش های مختلفی ممکن است باشد. هر گرایش و یا هر چند گرایش در قالب یک کد ضریب تعریف شده است (ضرایب دروس مختلف امتحانی برای گرایش های هر کد ضریب در کنکور کارشناسی ارشد یکسان بوده است). شما برای انتخاب رشته باید توجه کنید که مایل به انتخاب چه گرایشی هستید و آن گرایش کدام کد ضریب است. ملاک انتخاب رشته شما، رتبه در کد ضریب مذکور خواهد بود.

من برای دوره های روزانه و شبانه مجاز نشده ام. آیا می توانم انتخاب رشته کنم؟

در صورتی که بر اساس کارنامه، برای انتخاب رشته ارشد سایر دوره ها مجاز به انتخاب رشته شده اید، می توانید انتخاب رشته کنید. اما نمیتوانید کد رشته محل های دوره های روزانه و شبانه کارشناسی ارشد را انتخاب کنید.

منظور از «سایر دوره‌ها» در کارنامه کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ چیست؟

منظور از دوره های غیرروزانه و غیرنوبت دوم (شبانه) در کارنامه نتایج اولیه؛ دوره های مجازی، پردیس خودگردان، مشترک و دانشگاه پیام نور و دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی است.

معدل موثر در کارنامه اعلام نتایج ارشد ۱۴۰۰ چیست؟

بر اساس اعلام سازمان سنجش، بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی تحصیلات تکمیلی، با توجه به اختلاف سطح علمی دانشگاه‌ها، معدل داوطلبان بر اساس رشته، دانشگاه و نمره علمی تراز شده است و به عنوان معدل مؤثر درج شده است.

آیا معدل در نتیجه کنکور کارشناسی ارشد موثر بوده است؟

بله، نمره کل داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد حاصل تاثیر ۲۰ درصدی معدل و ۸۰ درصدی نمره آزمون کتبی است (کسب اطلاعات بیشتر درخصوص تاثیر معدل در کنکور ارشد).

معدل من اشتباه وارد شده است. آیا امکان ویرایش معدل در هنگام انتخاب رشته کارشناسی ارشد وجود دارد؟

در صورتی که در هنگام انتخاب رشته، گزینه «اطلاعات فوق (معدل کاردانی و کارشناسی، رشته و محل تحصیل دوره‌ کارشناسی و تاریخ فارغ التحصیلی) مورد تأیید نبوده و دارای مغایرت است.» انتخاب شود، به داوطلبان اجازه اصلاح و ویرایش معدل، دانشگاه محل تحصیل و تاریخ فراغت از تحصیل داده خواهد شد و پس از ویرایش این موارد و تأیید آنها، اجازه انتخاب رشته به آنان داده می‌شود.

من کارت انتخاب کدرشته های دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی را نخریده ام. آیا در هنگام انتخاب رشته امکان انتخاب این رشته محل ها وجود دارد؟

آن دسته از متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد که در تقاضانامه ثبت‌نامی برای انتخاب رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه پیام‌نور، اعلام علاقمندی ننموده‌اند، در صورتی که حداقل نمره علمی لازم را برای انتخاب رشته‌های این دانشگاه‌ها کسب کرده باشند، می توانند با پرداخت هزینه لازم، نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

این دسته از متقاضیان در صورتی که علاقمند به انتخاب رشته‌های مربوط به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور هستند، می‌بایست پس از واریز مبلغ ۱۳۷.۰۰۰ (سیزده هزار و هفتصد) ریال بابت اعلام علاقمندی به رشته‌های این دانشگاه‌ها و مؤسسات، از طریق سیستم اینترنتی و توسط کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب، نسبت به اعلام علاقمندی به انتخاب این دانشگاه‌ها و مؤسسات اقدام نموده و سپس این رشته‌ها را در فرم انتخاب رشته اینترنتی درج نمایند.

من شماره داوطلبی و شماره پرونده ام را گم کرده ام. چگونه نتایج کنکور ارشد را ببینم و انتخاب رشته کنم؟

برای بازیابی شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ به سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش به نشانی http://request.sanjesh.org/noetrequest/login/ مراجعه نمایید.

آیا انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد همزمان با انتخاب رشته دانشگاه های سراسری است؟

خیر، انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مجزا از انتخاب رشته سراسری و در سایت azmoon.org صورت می گیرد.

چگونه برای دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنم؟

کد دسترسی زیر انتخاب رشته ارشد آزاد ۱۴۰۰ در زیر کارنامه نتایج اولیه درج شده است. با استفاده از این کد می‌توانید نسبت به انتخاب رشته اقدام کنید.

آیا امکان انتخاب رشته محل از سایر رشته های امتحانی وجود دارد؟

خیر، داوطلبان تنها مجاز به انتخاب رشته محل های رشته امتحانی خودشان هستند.

امکان انتخاب چند کد رشته محل در انتخاب رشته وجود دارد؟

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد سراسری می توانندنسبت به ثبت حداکثر ۱۰۰ کدرشته‌محل و تکمیل فرم انتخاب رشته ارشد اقدام نمایند.

سهمیه شاگرد اولی چقدر در پذیرش نهایی داوطلبان کنکور ارشد ۱۴۰۰ موثر است؟

داوطلبان واجد شرایط در صورت کسب حدنصاب علمی حداقل ۹۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در هر کدرشته محل، توسط سازمان سنجش به یکی از دانشگاه ها معرفی می شوند. (کسب اطلاعات بیشتر درخصوص سهمیه شاگرد اولی در کنکور ارشد ۱۴۰۰)

من در یک رشته اصلی و یک رشته شناور در کنکور ارشد شرکت کرده ام. باید دو فرم انتخاب رشته ارشد تکمیل کنم؟

برای همه داوطلبان فقط یک فرم انتخاب رشته در نظر گرفته شده است که ضرورت دارد در صورت تمایل کد رشته محل های رشته اصلی (رشته امتحانی اول) و کدرشته محل های رشته دوم در همین یک فرم، به ترتیب اولویت علاقه درج شود.

من در دو رشته در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کرده ام، در صورت قبولی در هر دو رشته می توانم بین آنها انتخاب کنم؟

شما در انتخاب رشته کارشناسی ارشد، تنها یک فرم انتخاب رشته تکمیل خواهید کرد. بنابراین، حتی اگر در دو رشته در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کرده اید، همه رشته محل ها در یک فرم درج خواهد شد و اولین اولویتی که شرایط لازم قبولی را داشته باشید، به عنوان قبولی نهایی شما اعلام خواهد شد و سایر انتخاب ها از بین خواهد رفت.

من در کنکور ارشد آزاد شرکت نکرده‌ام، آیا می‌توانم برای دانشگاه آزاد هم انتخاب رشته کنم؟

کنکور ارشد سراسری و آزاد به صورت یکپارچه برگزار می‌شود و با شرکت در آزمون کارشناسی ارشد شما داوطلب ارشد دانشگاه آزاد هم هستید. بنابراین، اگر مطابق کارنامه مجاز به انتخاب رشته آزاد شده‌اید، می‌توانید انتخاب رشته کنید.

در صورتی که هم در دانشگاه سراسری و هم در دانشگاه ازاد انتخاب رشته کنم و قبول شوم، می توانم در هر دو دانشگاه مشغول به تحصیل شوم؟

متقاضیانی که در یکی از رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و یا دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شوند می‌توانند به دلخواه خود منحصراً در یکی از مؤسسات ثبت‌نام و مشغول به تحصیل شوند.

آیا ترتیب اولویت بندی در انتخاب رشته کارشناسی ارشد مهم است؟ یعنی اگر یک دانشگاه را انتخاب اول بزنم، شانس قبولی بیشتری دارم تا این که آن را سوم بزنم؟

خیر، بسیاری از داوطلبان فکر می‌کنند اگر کد رشته‌ای در گزینه اول انتخاب رشته زده شود شانس آن بیشتر است و رفته رفته از شانسشان کم می‌شود که این تفکر کاملاً نادرست بوده و انتخاب اول تاثیری در افزایش شانس نداشته و در سیستم دانشگاه سراسری و حتی آزاد فقط علاقه مطرح می شود و سامانه پس از رسیدن به رتبه شما، همه انتخاب‌ها را از بالا شروع کرده و اولین موردی که در آن قبول شوید را به شما اعلام می‌کند.

آیا مجاز بودن برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد یعنی این که حتماً قبول خواهم شد؟

خیر، تضمینی برای قبولی شما در مقطع کارشناسی ارشد با مجاز بودن برای انتخاب رشته وجود ندارد. سازمان سنجش برای در نظر گرفتن احتمالاتی مانند عدم انتخاب رشته برخی داوطلبان، بیش از ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد، داوطلبان را مجاز به انتخاب رشته اعلام می کند.

امکان انتخاب چند رشته محل در انتخاب رشته ارشد وجود دارد؟

هم در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ سراسری و هم دانشگاه ازاد اسلامی، داوطلبان مجاز به انتخاب ۱۰۰ رشته محل هستند.

اگر از انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد جا بمانم، امکان قبولی وجود دارد؟

عدم مراجعه به سامانه به منظور انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی در موعد مقرر و مطابق اطلاعیه های صادره به منزله انصراف از پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی بوده و پس از انقضای مهلت مقرر امکان انتخاب رشته تحت هیچ شرایطی وجود نخواهد داشت.

اگر سوال دیگری در خصوص انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ دارید، در بخش نظرات این پست، منتظر شنیدنشان هستیم. همچنین در صفحه مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد به همه سوالات شما پاسخ خواهیم داد.
ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۲۵۱ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
سارا
فروردین ۳۰, ۱۴۰۱ ۹:۳۴ ب٫ظ

سلام وقتتون بخیر حقوق خصوصی دانشگاه آزاد مشهد رتبه باید چند باشه حدودا؟ ذرصد ها چطور باتوحه ب اینکه سهمیه ۵ درضد دارم ومعدل کل ۱۸.۱۰صدم

میلاد
شهریور ۳۰, ۱۴۰۰ ۱:۲۳ ق٫ظ

با سلام
به دلیل مشکلات فراوان به وقت ثبت نام و انتخاب رشته نرسیدم و زمان آن منقضی گردید.لذا از مدیریت محترم خواهشمندم در این خصوص فرصت دیگر برای انتخاب رشته فرصتی دیگر مهیا بفرمایید..
با تشکر

حسین
شهریور ۲۴, ۱۴۰۰ ۱:۵۵ ق٫ظ

با سلام عرض ادب و احترام، اینجانب بعلت بیماری کرونا وبستر شدن از انتخاب رشته جا ماندم از شما مدیریت محترم خواهشمندم در این خصوص فرصت دیگر برای انتخابه رشته فنی مهندسی ارائه بفرمائید،لذا بنده سهمیهایثارگر ی نیز دارم خواهشمندم فرصتی مهیا بفرمائید

زهرا
شهریور ۱۹, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۷ ب٫ظ

سلام اگر انتخاب رشته ارشد را انجام داده باشیمویه نسخه ازش سیو کرده باشیم ولی دوباره برای ویرایش وارد سایت شده باشیم وکلید تایید را در اخر نزنیم انتخاب رشته قبلی ماباقی میمونه وویرایش ها ثبت نمیشه ،چطوری میشه ،میتونید جواب بدین.

منا
شهریور ۳۱, ۱۴۰۰ ۹:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام. اگه تایید رو موقع ویرایش نزده باشید بله انتخاب های شما به همون حالت قبل باقی میمونه

Kazem
شهریور ۱۹, ۱۴۰۰ ۲:۲۲ ق٫ظ

سلام با رتبه ۲۹۰۰ پیام نور تهران رشته حقوق احتمال قبولی هست؟؟ آخرین رتبه مجاز هم ۳۵۰۰۰ بعد خواستم بدونم برا دورهای آزاد و پیام نور و… چند برابر ظرفیت اعلام میکنن مثل روزانه ۳ برابر یا بیشتر.
با تشکر

H
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۸ ب٫ظ

سلام با رتبه ۳۹ تکنولوژی آموزشی از کدوم دانشگاه میشه قبول شد؟تهران یا تبریز میشه قبول شد

Hosseini
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۹ ب٫ظ

سلام،من کنکور علوم تربیتی دادم و می خوام مدیریت آموزشی بخونم؛بنظرتون با رتبه ۵۰۰۰ می تونم پیام نور مشهد بیارم.آخرین رتبه مجاز ۲۲۰۰۰ هست

زهرا
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۹ ب٫ظ

سلام من هنگام ویرایش اینترنتم چند بار قطع ووصل شد وبا مرور گر فایر فاکس بودم .وچندین بار مجبور شدم سایت رو باز کنم ویه رسید از انتخاب رشته سیو کردم .نیم ساعت بعد باموبایل یه شات اسکرین هم گرفتم از انتخاب رشته وبرای اینکه مطمعن بشم واقعا ثبت شده میخواست با موبایل دوباره وارد بشم که بعد از وارد کردن شماره پرونده اخطار بهم داد ویه چییزی نوشته بود مثل مرورگر خودرا تغیی رندهید وثبت دوباره اطلاعات .ایا برای اطلاعات وانتخاب رشتهی من مشکلی پیش نیامده؟ایا صبح فردا با پشتیبانی سنجش تماس بگیرم؟

علی
شهریور ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام همین اخطاررابهم میدادمنتها بعدیه بازگشت دوباره موفق می شدم .ان شاالله که مشکلی پیش نیامده مهم اینه که موفق به انتخاب رشته شده باشیدواسکرین شات گرفته باشی

زهرا
شهریور ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

تشکر از شما

احمد
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۵:۴۴ ب٫ظ

سلام ، با رتبه ۳۰۰ کنکور ارشد حسابداری روزانه کدام دانشگاه احتمال قبولی دارم ؟ آیا روزانه دانشگاه سمنان قبول می شوم؟

مهسا
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۹:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

سلام
برای قبولی روزانه شهرهایی مثل قم و بابلسر و یزد و رفسنجان ممکنه شانس داشته باشید اما شانس خیلی زیاد شما برای قبولی در دوره شبانه شهرستان هاست.

روشنک
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۴:۵۰ ب٫ظ

سلام خسته نباشید من فرم انتخاب رشته ارشددانشگاه آزاد رو پر کردم و ثبت نهایی رو انجام دادم اما فرم تاییدی که برام اومد تقریبا سفیده و فقط عددهای کد رشته محل و شماره ملی و ….نوشته شده و هیچ sms هم دریافت نکردم ،چطوری میتونم از قطعی بودن انتخاب رشته مطمئن باشم

مهسا
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۹:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  روشنک

سلام
برای بقیه دوستان هم همینطور بوده نگران نباشید مشکلی نیست.

صنم
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۴:۲۹ ب٫ظ

من پنج بار ویرایش کردم انتخاب رشته ارشدمو الان میگه دیگه قابل ویرایش نیست راهی داره ک بشه ویرایش کرد باز
میشه لطفا یکی جواب بده تا اخر ۱۶ ام بیشتر وقت انتخاب رشته نمونده

مهسا
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۹:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  صنم

سلام
هر داوطلب ظاهرا تا ۵ بار ویرایش نداشته و متاسفانه نمیشه کاری کرد. فقط میتونید به سیستم پاسخگویی سنجش پیام بدید شاید کمکی کردن.

لیلا
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۱:۰۴ ب٫ظ

سلام میشه لطفا بگید که تحصیل مجدد در ارشد امکانش هست روزانه باشه در صورتی که قبلا ارشد روزانه فارغ‌التحصیل شده باشیم؟
و اینکه اگر شبانه شد، بعد از فارغ تحصیلی ذکر میکنند در مدرک , که نوبت دوم خوندیم؟

مهسا
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۹:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

سلام
قبلا میگفتن نمیشه، اما الان این بند از دفترچه انتخاب رشته حذف شده و اگه هم دانشگاه موافقت نکنه و شهریه بخواد با شکایت به دیوان عدالت اداری قابل حله.
نه کلا نوبت دوم در مدرک نمیاد.

زهرا
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۸ ق٫ظ

سلام من امکانش رو ندارم دانشگاه های دیگری غیر از اصفهان رو بزنم ودورهای دیگه غیر از روزانه رو. میتونم هفت کد ضریب مختلف از رشته های مختلف برای این دانشگاه بزنم ؟مشکلی پیش نمیاد برای انتخاب رشته؟

مهسا
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۹:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
همه رشته محل های زیرمجموعه امتحانی خودتون رو میتونید بزنید مشکلی نیست.

شیده
شهریور ۱۵, ۱۴۰۰ ۳:۵۶ ب٫ظ

سلام ببخشید تو دفترچه اطلاعات رشته ی برق رشته مهندسی ورزش هست ولی هر چی نگاه می کنم تو دفترچه ی انتخاب رشته پیداش نمی کنم. حذف شده از رشته های امسال؟

مهسا
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  شیده

سلام
بله در دفترچه انتخاب رشته، رشته محلی برای رشته مهندسی ورزش نیستش.

مبینا
شهریور ۱۵, ۱۴۰۰ ۳:۳۷ ب٫ظ

سلام میتونیم رشته های غیرمرتبط انتخاب کنیم؟

محمد...
شهریور ۱۵, ۱۴۰۰ ۸:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  مبینا

سلام..خیر نمی تونید.

مهسا
شهریور ۱۵, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  مبینا

سلام
شما فقط مجاز هستید که رشته محل هایی که زیرمجموعه رشته امتحانی خودتون هست رو انتخاب کنید و امکان انتخاب از سایر رشته ها وجود نداره. فرم انتخاب رشته هم یه جورایی هوشمنده و اگه بزنید کلا انتخاب رشته تکمیل نمیشه و بهتون کد رهگیری رو نمیده.

جووووو
شهریور ۱۵, ۱۴۰۰ ۱۲:۳۸ ب٫ظ

مدیریت استراتزیک بهتر است یا بازاریابی …..ازهرنظر.
هردو گرایش مدیریت بازرگانی هستن.

مهسا
شهریور ۱۵, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  جووووو

سلام
برای اولویت بندی بین گرایش های مختلف رشته ها بهتره که علاقه رو ملاک قرار بدید. چون در شرایط فعلی به لحاظ بازار کار که خیلی فرق زیادی نمیکنه.

عسل
شهریور ۱۴, ۱۴۰۰ ۹:۳۶ ب٫ظ

سلام
رتبه ۱ سهمیه ۵ درصد به معنای این هست که تو اولین انتخاب قبول میشم؟

مهسا
شهریور ۱۵, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  عسل

سلام
خیر؛ سهمیه ۵درصد و ۲۵ درصد به این صورت هست که ظرفیت هر رشته محل برای سهمیه ۵ درصدی در ۰.۰۵ و برای سهمیه ۲۵ درصدی در ۰.۲۵ ضرب میشه، اگه عدد حاصله بالای نیم باشه، به همون میزان ظرفیت سهمیه در نظر گرفته میشه.
بعد داوطلبانی که دارای سهمیه ۵ درصدی هستن برای پذیرش در اون ظرفیت ۵درصدی و داوطلبانی که دارای سهمیه ۲۵ درصدی هستن برای پذیرش در اون ظرفیت ۲۵ درصدی با هم رقابت میکنند. کسانی که بالاترین نمره کل رو بین رقبای سهمیه دار دارند، در صورتی که نمره شون ۷۰ درصد نمره آخرین فرد قبول شده در اون رشته محل باشه، به عنوان پذیرفته شده در سهمیه اعلام میشن.
اگر داوطلبان ۷۰درصد نمره اخرین فرد قبولی (با توجه به نوع سهمیه شون) رو کسب نکنند، در سهمیه پذیرش نخواهند شد.
اگه با شرایطی که گفتم، ظرفیت سهمیه ۲۵ درصدی تکمیل نشه میرسه به ۵ درصدی ها. اگه ظرفیت سهمیه ۵ درصدی هم تکمیل نشه که میرسه به سهمیه عادی ها.
اگه رشته محلی ظرفیت سهمیه نداشته باشه، داوطلبان دارای سهمیه هم در سهمیه عادی و با سهمیه آزاد خواهند بود.

Sahel
شهریور ۱۴, ۱۴۰۰ ۵:۰۰ ق٫ظ

سلام.رتبه من تورشته حقوق آزاد۲۶۱۲۶ شده.بنظرتون دانشگاه های ازاد مثلا ازاد زنجان شانس قبولی دارم؟گرایشای دیگم رتبشون یکم پایین تره البته

مهسا
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  Sahel

سلام
احتمالا شانستون خیلی بالا نباشه ولی به هر صورت حتما بر اساس علاقه انتخاب رشته کنید.

سحر
شهریور ۱۴, ۱۴۰۰ ۰:۴۶ ق٫ظ

سلام ببخشید من رتبم در سهمیه ۲۵%در رشته علوم ورزشی کد ضریب ۲شده ۳۱بدون سهمیه شده ۱۹۹۲اخرین فرد مجاز هم ۲۹۵
ودر کد ضریب ۴(اسیب شناسی) رتبم در سهمیه شده ۱۰۵بدون سهمیه ۴۴۷۶اخرین فرد مجازهم ۱۲۷
به نظرتون من روزانه قبول میشم مث دانشگاه علامه الزهرا یا اراک
ظرفیت دانشگاه علامه ۲۴نفر الزهرا ۸اراک ۵نفره

مهسا
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۳:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

سلام
برای کد ضریب ۲ شانس بالایی برای قبولی روزانه های شهرستان ها دارید. اما اینم مدنظر داشته باشید که باید  70 درصد نمره آخرین فرد قبول شده در اون رشته محل در سهمیه عادی رو به دست بیارید بنابراین توصیه میکنم شبانه ها رو هم بزنید.درمورد کد ضریب ۴ خیلی شانستون زیاد نیست.

زینب
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۷ ب٫ظ

سلام
با رتبه ۷۹ رشته برنامه ریزی درسی دانشگاه اصفهان (روزانه یا شبانه) قبول میشم؟
ممنون میشم جواب بدین

علی
شهریور ۱۵, ۱۴۰۰ ۷:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  زینب

سلام احتمال قوی آره.

مهسا
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۳:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  زینب

سلام
بله شانستون خیلی زیاده برای هر دو دوره. البته همیشه توصیه من اینه که دوستان خودشون رو محدود به یه دانشگاه نکنن.

محمد
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۸:۵۷ ب٫ظ

سلام
برای انتخاب رشته ارشد میگن هرکی تو دانشگاه آزادی که کارشناسی خونده برای قبولی تو ارشد همون دانشگاه یه درصدی سهمیه میگیره
چجوری باید اعمالش کنیم؟

مهسا
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۳:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
چنین سهمیه ای جهت پذیرش در مقطع ارشد در دانشگاه ازاد تعریف نشده متاسفانه

زهرا
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۷:۵۹ ب٫ظ

سلام ازبین رشت های تکنولوژی گرایش انتقال مدیریت دولتی وکار افرینی‌ کدام یک بازار کار ش بهتره؟

مهسا
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۳:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
در حال حاضر بازار کار اغلب رشته ها مشابه هم هست و برای موفقیت در رشته تون توصیه میکنم رشته ای بخونید که بیشتر بهش علاقه دارید.

Ali
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۵:۰۳ ب٫ظ

سلام. تبصره ۳از شرایط ادامه تحصیل فرهنگیان در دفترچه گفته که کسانی که میخوان ارشد مشاوره بخونن باید کارشناسیم مشاوره خونده باشن. این شرط رو الان بعد کنکور اعلام میکنن؟! قبلا خواب تشریف داشتند.
ببخشید یه راهنمایی بکنید راه حلی داریم ما؟علوم تربیتی خوندم کارشناسی.

فراگیر امسال برگزار میشه منتظر اون باشیم؟

مهسا
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۳:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  Ali

سلام
متاسفانه بعیده راه حلی داشته باشه.
درمورد فراگیر پارسال گفتن که دیگه برگزار نمیشه و امسال تا الان که اطلاع رسانی نکردن.

Q
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۲:۰۵ ب٫ظ

سهمیه آزادو فارغ التحصیل نساجی صنعتی اصفهان هستم و ساکن اصفهان
۱.نمره کل۲۴۴۴ورتبه درسهمیه آزاد۱۵۶
۲.نمره کل۲۳۱۵ورتبه درسهمیه آزاد۱۴۵
۳.نمره کل۲۴۰۹ورتبه درسهمیه آزاد۱۵۰
۴.نمره کل۲۳۳۵ورتبه درسهمیه آزاد۱۴۶
۵.نمره کل۲۳۸۳ورتبه درسهمیه آزاد۱۴۸
۶.نمره کل۲۷۱۸ورتبه درسهمیه آزاد۱۳۸
در کدام از گرایشهای ارشد نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان و امیرکبیر و یزد شانس قبولی دارم؟اولویت اول روزانه وبعدشبانه.
بیشتر هم علاقه مند به گرایش فناروری و پوشاک و مدیریت تولید و نانولیفی هستم.
اما اگر امکان داره بیشترین شانس قبولی هر گرایش را در این سه دانشگاه راهنماییم کنید.
واقعا ممنون

محمد یارا
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۷:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  Q

باسلام و خسته نباشید
من‌ هیچکدوم رو مجاز نشدم به علت سفید بودن برگه ام و معدلمم پایینه آیا امکانش هست بعدا دانشگاه آزاد دانشجو بپذیره بدون کنکور ولی با معدل تقریبا ۱۴؟؟!!!

علی
شهریور ۱۵, ۱۴۰۰ ۷:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  محمد یارا

سلام برای شماآزمون فراگیرپیام نوراولین آزمون پیش روی هست احتمالااواخرمهرثبت نامش شروع بشه.رشته ای که میخواهی امتحان بدیدبفرمایید

مهسا
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۳:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

پارسال گفتن که فراگیر دیگه برگزار نمیشه. امسال هم تا این لحظه چیزی درمورد برگزاری فراگیر نگفتن.

مهسا
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۳:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  Q

سلام
برای روزانه ها کلا شانستون ضعیفه؛ اگر چه که توصیه میکنم حتما انتخابشون کنید. برای شبانه شهرهایی مثل یزد و رشت ممکنه شانس داشته باشید.

زهرا
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۱:۰۳ ب٫ظ

از کجا بفهمیم انتخاب رشته ثبت شده وواقعا نهایی شده برای من پیام اومده انتخاب رشتم ثبت شده این یعنی تکمیل شده؟من پرینتر ندارم چطور فرم انتخاب رشته را سیو کنم؟

مها
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۵:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
عزیزم نیاز به پرینتر نیست، من هم نداشتم اما انجام شد. شما گزینه پرینت رو بزن و محل ذخیره و نام برای اون فایل مشخص کن و بعد خواهی دید که فایل پی دی اف ذخیره شده.

Mina
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۱۲:۴۹ ب٫ظ

سلام .آیا رتبه ای که کسب میکنیم در کل گرایش های مربوط به یک کد رشته حساب شده یا فقط مربوط به گرایش مربوطه هست مثلا کسی که تو کد رشته ۱۳۵۸ گرایش نقاشی رتبه مثلا ۵۰۰ کسب میکنه این رتبه در کل گرایش های مربوط به کد رشته ۱۳۵۸ است ؟

علی
شهریور ۱۵, ۱۴۰۰ ۷:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  Mina

سلام رتبه گرایشات متفاوت هست

نیلوفر
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۶ ق٫ظ

سلام

رشته ای که من شرکت کردم مدیریت کد۱۱۴۲ هستش ایا میتونم در انتخاب رشته مثلا زبان انگلیسی از رشته های دیگه برای دانشگاه پیام نور انتخاب بکنم ؟

علی
شهریور ۱۵, ۱۴۰۰ ۷:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  نیلوفر

سلام فقط رشته ای امتحان دادیدوگرایشات همون رشته میتونیدبه شرط مجازبودن انتخاب کنید

مهسا
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۳:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  نیلوفر

سلام
شما فقط مجاز هستید که رشته محل هایی که زیرمجموعه رشته امتحانی خودتون هست رو انتخاب کنید و امکان انتخاب از سایر رشته ها وجود نداره. فرم انتخاب رشته هم یه جورایی هوشمنده و اگه بزنید کلا انتخاب رشته تکمیل نمیشه و بهتون کد رهگیری رو نمیده.

مصطفی
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۸ ق٫ظ

سلام اگر من انتخاب رشته کنم ولی ثبت نام نکنم ، باید شهریه بدم؟ سال بعد برای شرکت در دانشگاه مشکلی نیست؟

مهسا
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۳:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  مصطفی

سلام
اگه دوره های غیرروزانه منظورتونه نه نیازی به پرداخت شهریه نیست و برای شرکت در ازمون ارشد سال اینده هم مشکلی نیست.

دریا
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۱ ق٫ظ

من در کارنامه جز سهمیه ۵ درصدم رتبه من ۲۴۰ شده در حسابداری ، وقتی ظرفیت همه دانشگاه روزانه ۸ تا ۱۲ نفر هست یعنی با سهمیه ۵ درصد هیچ شانس قبولی ندارم ؟ پس چرا روزانه و شبانه مجاز شدم ؟

مهسا
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۳:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  دریا

سلام
جاهایی که ظرفیت بالاتر از ۱۰ نفر سهمیه ۵ درصدی تعلق میگیره. اما جدا از اون، کسانی که بالاترین نمره کل رو بین رقبای سهمیه دار دارند، در صورتی که نمره شون ۷۰ درصد نمره آخرین فرد قبول شده در اون رشته محل در سهمیه عادی باشه، به عنوان پذیرفته شده در سهمیه اعلام میشن.بنابراین ممکنه کسی از سهمیه ۲۵ درصد قبول نشه و اون ظرفیت به ۵ درصدی ها برسه

َA.b
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۸:۵۴ ق٫ظ

سلام خسته نباشید..ساکن تهران هستم..به نظرتون با رتبه ۱۴۵۰ ارشد حسابداری بهترین دانشگاه برای ثبت ناک کدوم دانشگاه در تهران میباشد؟

مهسا
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۳:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  َA.b

سلام
متاسفانه برای دوره روزانه و شبانه شانس چندان زیادی ندارید و شانس اصلی تون برای دوره های پیام نور، پردیس، غیرانتفاعی و مجازیه. برای تهران هم در این دوره ها ممکنه شانس داشته باشید.

سجاد
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۱:۵۰ ق٫ظ

سلام اگه ارشد روزانه قبول شیم و نریم چه مشکلی پیش میاد؟

عادل
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۳:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  سجاد

در مورد محرومیت قبولی های دوره روزانه در دفترچه ارشد سال ۹۹ نوشته که از ازمون محروم میشن ولی در دفترچه امسال چیزی ننوشته
از طرفی یه رای دیوان عدالت هم دیدم که این مصوبه رو ابطال کرده

مهشید دانشور
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۰:۲۴ ق٫ظ

سلام
بنده رتبه ۴۶ با سهمیه ۵درصدی زبان عربی هستم
چقدر شانس قبولی در رشته مترجمی زبان عربی،دانشگاه فردوسی روزانه و شبانه رو دارم
لطفا جواب بدین،چون هیچ مشاوره ای برای این رشته پیدا نکردم

و سوال دیگه اینکه ترم اول دانشگاهها حضوری هست یا مجازی امسال؟

علی
شهریور ۱۵, ۱۴۰۰ ۷:۲۷ ق٫ظ

سلام درمورددانشگاهها احتمال زیادمجازی باشند.خودت بهترمیدونی تصمیم گیری درکشوردمدمی هست

مهسا
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۳:۴۵ ق٫ظ

سلام
برای دوره روزانه بعید هست شانس چندانی داشته باشید. اما برای دوره شبانه ممکنه شانس قبولی داشته باشید. به هر صورت توصیه میکنم خودتون رو محدود به این دانشگاه نکنید و انتخاب های متنوعی داشته باشید.

Faa
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۰:۰۹ ق٫ظ

سلام، با رتبه ۱۰۱۹ در سهمیه و رتبه ۱۱۷۹ بدون سهمیه امکان قبول شدن تو دوره روزانه دانشگاه مازندران یا دانشگاه قم وجود داره؟

مهسا
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۳:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  Faa

سلام
لطفا رشته تون رو بفرمایید تا بتونم راهنمایی تون کنم.

مهدی
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۰:۰۳ ق٫ظ

سلام من کارشناسی ارشد بدون ازمون (استعداد درخشان)ثبت نام کردم الان برای انتخاب رشته ازاد باید همون کد ها بزنم و دوباره هزینه بدم،به نظره شما تفاوتی داره در قبول شدن؟(اگر بخوام قبول بشم با استعداد درخشان هم همون رشته بیارم)

مهسا
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۳:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام
فرایند پذیرش با کنکور و استعداد درخشان کاملا از هم جداست و روی هم اثری ندارن. در واقع اگه شما الان انتخاب رشته کنید، دارید از شانس مضاعف استفاده میکنید. ممکنه بدون کنکور قبول نشید و با کنکور رو قبول بشید و بالعکس.

محمدرضا
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۲ ب٫ظ

ببخشید من فارغ التحصیل ۹۹/۱۱ هستم اگه امسال قبول نشم میتونم سال دیگه کنکور بدم یا باید برم خدمت سربازی؟؟

علی
شهریور ۱۵, ۱۴۰۰ ۷:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

سلام میتونیدفراگیرپیام نورثبت نام کنیدترم بهمن دانشجوبشیددرموردوضعیت خدمت سربازی پلیس مثبت ده حتمامراجعه کنیدمطمنابیش ازیه سال فرصت نداری .

مهسا
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۳:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  علی

پارسال گفتن که فراگیر دیگه برگزار نمیشه. امسال هم تا این لحظه چیزی درمورد برگزاری فراگیر نگفتن.

مهسا
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۳:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

سلام
شما تا یک سال بعد از فارغ التحصیلی فرصت دارید برای رفتن سربازی. البته میتونید حین سربازی کنکور بدید و اگه قبول شدید ترخیص میشید تا بعد تحصیلتون.

متینه
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۷ ب٫ظ

سلام
من متاهل هستم میخواستم ببینم در مقطع ارشد از دانشگاه غیر انتفاعی علم و هنر یزد میتونم انتقالی بگیرم برای غیرانتفاعی علم و فرهنگ؟
یه سوال دیگمم این بود بین تهران جبوب و علم و فرهنگ کدوم بهتره برای مقطع ارشد در رشته هنر؟!

مهسا
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۳:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  متینه

سلام
خیر متاسفانه انتقالی در مقطع ارشد بسیار به سختی صورت میگیره. تهران جنوب انتخاب بهتریه.

ساناز
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۹:۴۹ ب٫ظ

سلام من رشته علوم ومهندسی محیط زیستم
رتبه در سهمیه ۲۷۰ وبدون سهمیه ۲۹۸
شانس قبولی در دانشگاه های روزانه رو دارم ؟ واینکه ملاک انتخاب رشتم بر اساس شهر باشه دانشگاه های تاپ رو اول بزنم یا از نزدیک وشهر خودم شروع کنم ؟ مثلا گرایش الودگی رو اول با شهر ها بزنم بعد برن گرایش دوم با شهرهای خودش وگرایش سوم؟ یااینکه میتونم گرایش ها رو مختلط تو یع شعر ادامه هم بزنم
لطفا راهنمایی کنید هزینه مشاوره زیاد هست

مهسا
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۳:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  ساناز

سلام

متاسفانه برای دوره روزانه شانس چندان زیادی ندارید و شانس اصلی تون برای شبانه شهرستان هاست.
درمورد اولویت هم دقیقا بر اساس علاقه خودتون انتخاب کنید چون ترتیب اولویت ها اثری بر شانس قبولی شما نداره.

مهسا
شهریور ۱۶, ۱۴۰۰ ۳:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  ساناز

میتونید گرایش ها رو با هم و ترکیبی بزنید. درمورد دوری و نزدیکی از شهرتون هم هر چی براتون اولویته همون کارو کنید.

Nar
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۹:۲۹ ب٫ظ

سلام
من بهمن ۹۹ فارغ التحصبل شدم قسمت اخر انتخاب رشته فقط دو تا گزینه داره تا شهریور ۱۴۰۰ فارغ التحصیل میشوم و نمیشوم
ینی باید اولیو بزنم؟
با اینکه ۹۹ فارغ التحصیل شدم

شهرام
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  Nar

سلام دوستان، اگر دانشجوی کارشناسی باشم و هنوز فارغ التحصیل نشدم و تمام واحدام را گذرانده باشم فقط نمره ی دو تا پروژه که در تابستان سال قبل گرفته باشم، ثبت نشده باشد، بحث معدلم در انتخاب رشته ارشد چی میشه؟
(اگر معدل تا ۳۰بهمن را ثبت کنم، و بعداً که نمره پروژه هام رو بزنند، بعداً نمیگه که چون پروژه ها را تابستان پارسال گرفتی، معدلت اشتباه هست و پروژه ها هم جز معدلت تا ۳۰بهمن حساب میشه؟)

مهسا
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۲:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  شهرام

سلام
نه جای نکرانی نیست. شما یه فرم معدل رو میدید دانشگاه تکمیل میکنه و اون رو میبرید دانشگاه محل قبولی. اون فرم اثبات میکنه که معدلی که شما به سنجش اعلام کردید درست بوده و تا ۳۰ بهمن ۹۹ همون معدل براتون ثبت شده بوده و بعدا تغییر کرده.

مهسا
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۲:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  Nar

سلام
بله گزینه ای که میگه تا شهریور ۱۴۰۰ فارغ التحصیل میشید رو باید انتخاب کنید. نگران نباشید اوکیه.

علی
شهریور ۱۵, ۱۴۰۰ ۷:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  Nar

سلام فارغ التحصیل می شوم ..اولی بزن

Q
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۸:۴۲ ب٫ظ

سلام.با رتبه در سهمیه ۱۵۰ ،کدام یک از گرایشهای ارشد نساجی در دانشگاه های صنعتی اصفهان و امیر کبیر و یزد را با امکان قبولی بالا می توان قبول شد؟

مهسا
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۲:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  Q

سلام
این رتبه ای که گفتید در سهمیه آزاد هست؟ در کدوم کد ضریب رشته نساجی این رتبه رو کسب کردید؟

Q
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

سهمیه آزادو فارغ التحصیل نساجی صنعتی اصفهان هستم
۱.نمره کل۲۴۴۴ورتبه درسهمیه آزاد۱۵۶
۲.نمره کل۲۳۱۵ورتبه درسهمیه آزاد۱۴۵
۳.نمره کل۲۴۰۹ورتبه درسهمیه آزاد۱۵۰
۴.نمره کل۲۳۳۵ورتبه درسهمیه آزاد۱۴۶
۵.نمره کل۲۳۸۳ورتبه درسهمیه آزاد۱۴۸
۶.نمره کل۲۷۱۸ورتبه درسهمیه آزاد۱۳۸

Bahrami
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۸:۱۴ ب٫ظ

با سلام و خسته نباشید
کدوم گرایش های تربیت بدنی برای اپلای شرایط بهتر و مناسب تری داره؟؟؟
ممنون میشم جواب بدید خیلی مهمه

شیده
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۶:۴۰ ب٫ظ

سلام ببخشید هزینه ی پردیس خودگردان ارشد مهندسی پزشکی شهید بهشتی حدودا چه قدر می شود؟ پردیس خودگردان علم و صنعت گرانتر است یا شهید بهشتی؟

مهسا
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۲:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  شیده

سلام
حدودا ترمی ده میلیون باید بشه امسال. خیلی تفاوت فاحشی احتمالا نداشته باشه شهریه هاشون ولی هنوز درمورد شهریه کارشناسی ارشد پردیس اطلاع رسانی خاصی نکردن این دانشگاه ها.

مرتضی
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۶:۱۴ ب٫ظ

سلام بارتبه ۱۱۶مهندسی hseوسهمیه آزاد روزانه یا شبانه شانس قبولی دارم؟

مهسا
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۲:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

سلام

متاسفانه برای دوره روزانه و شبانه شانس چندان زیادی ندارید. شانس اصلی تون برای غیرانتفاعی شهرستان هاست.

فاطمه
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۴:۴۰ ب٫ظ

سلام با رتبه ۲۲۹ سهمیه ۵ درصد و تراز ۴۴۰۰میشه روزانه در رشته حقوق جزا وجرم شناسی قبول شد؟؟

هانا
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۵:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام
لطفا رتبه بدون سهمیه خودتون رو هم بگید

محمد
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۴:۲۹ ب٫ظ

کارشناس علوم دامی دارم رشته شناور وبهداشت و کنترل کیفی مواد غذایی زدم اشتباه انتخاب کردم ؟
واینکه دانشگاه ازاد میشه فیزیولوژی ورزشی را انتخاب کنم

هانا
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۵:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام.
متوجه منظورتون نشدم.
شما فقط می تونید تو همون کدرشته ای که آزمون دادین انتخاب رشته کنید و امکان انتخاب اشتباه هم وجود نداره (یعنی خود سامانه سنجش امکان انتخاب اشتباه به شما نمیده).
توی دانشگاه آزاد هم فقط تو همون رشته ای که آزمون دادین امکان انتخاب رشته محل دارید.

سوگول
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۱:۵۹ ب٫ظ

سلام. من در رشته علوم تربیتی در کد ضریب ۱ که رشته برنامه ریزی درسی هست با سهمیه ۵ درصدی رتبم ۱۸۲ و بدون سهمیه ۲۰۰۸ شد و آخرین رتبه مجاز هم ۷۲۹ بود.می خواستم بدون شانس قبولی در این رشته در دانشگاه دولتی رو دارم؟؟

زهرا
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۱:۵۴ ب٫ظ

سلا م فقط تا ۱۲شب روز شنبه مهلت انتخاب واحده ممکنه تمدید بشه ویا ممکنه دفترچه شماره۲اصلاحیه داشته باشه؟

هانا
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۵:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام.
بله. امکان تمدید خیلی بالاست. ممکنه اصلاحیه هم داشته باشه.

عادل
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۱:۲۰ ب٫ظ

اگر در انتخاب رشته کنیم و در دوره روزانه پذیرفته شویم اما ثبت نام نکنیم آیا میتوانیم سال ۱۴۰۱ دوباره در ازمون ارشد شرکت کنیم؟

مهسا
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۳:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  عادل

سلام
امسال تو دفترچه انتخاب رشته اینو تاکید نکردن. باید منتظر جواب سازمان سنجش باشیم. حتما در همین سایت اطلاع رسانی میشه.

فاطمه
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۴۲ ب٫ظ

با رتبه ۱۴۳سهمیه و ۱۴۰۰بدون سهمیه کجا میشه قبول شد؟(مهندسی شیمی)

مهسا
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۳:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام
سهمیه ایثارگران دارید؟ ۵درصدی یا ۲۵ درصدی؟

فاطمه
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

۵درصد

احسان
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

چرا فقط رشته محل های شبکه های کامپیوتری برای من قابل انتخاب هستند؟آیا فقط شبکه قبول شدم،؟

هانا
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۵:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  احسان

سلام.
به احتمال زیاد همینطوره.
پایین کارنامه رو چک کنید
اونجا تک تک گرایش هایی که مجاز شدید رو مشخص کرده.

Arash
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۹:۳۵ ق٫ظ

با رتبه ۳۰۰ مهندسی صنایع میشه دانشگاههای تهران روزانه قبول شد؟

هانا
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۹:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  Arash

بله احتمالش خیلی زیاده. مخصوصا اگه تو بهینه سازی سیستم ها هم همین رتبه رو داشته باشی.

Arash
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  هانا

نه اون ۴۰۰ هست😕
مدریت پروژه ۳۰۰ هست

امید
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۲:۵۵ ق٫ظ

توی دفترچه نوشتن که کد ۱۵ رقمی در پایان انتخاب رشته قراره سایت بده ولی ماله من ۱۶ رقمیه و در واقع رسید ثبت نام و انتخاب رشته رو باهم زده.میشه لطفا راهنماییم کنید

مهسا
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۳:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  امید

سلام
هر سال همین مشکل هست. میگن کد ۱۵ رقمی و ۱۶ رقمیه :) نگران نباشید مشکلی نیست.

فرید
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۲:۳۸ ق٫ظ

با سلام من در آزمون ارشد روزانه مجاز شدم رتبه من ۱۹۰۶شده چطوری انتخاب رشته کنم تا بتونم قبول شوم الویت چ رشته انتخاب کنم (رشته اقتصاد)

هانا
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۹:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  فرید

کلا که نکته مهم اینه که نحوه انتخاب رشته تاثیری در احتمال قبول شدن نداره.
شما باید فقط بر اساس علاقه انتخاب رشته کنی.
یه ذره برای شبانه شهرستانهای کوچیک شانس داری
اما شانس اصلی ت برای پردیس، پیام نور و غیرانتفاعی های شهرستانه

مهدی
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۲:۲۵ ق٫ظ

سلام وقت بخیر، اطلاعاتی در مورد پیام نور مجازی دارید؟

هانا
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام
چه اطلاعاتی نیاز دارین؟
پیام نور مجازی کلاسهاش آنلاینه و فقط برای آزمون باید به دانشگاه مراجعه کنید (البته در شرایط کرونا ممکنه تفاوت کنه)
دوره هم به صورت آموزش محور هست و پایان نامه ندارین

علی
شهریور ۱۵, ۱۴۰۰ ۷:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  هانا

سلام پیام نوریه خوبی دیگه داره واون اینه امتحانات پایان ترم درشرایط نرمال مانندسال ۹۶
میتونی توی شهرخودت امتحان بدی مثلااگه ساکن زنجان هست فسااستان فارس قبول بشی امتحانات میتونی توی شهرخودت بدی فقط توی سایت دانشگاه بایددرخواست بدی

zahra
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۶ ب٫ظ

سلام
برای رشته مدیریت دانشگاه زنجان بهتره یا سمنان؟

هانا
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  zahra

سلام
تفاوت چندانی ندارند
پیشنهاد من اینه که بر اساس فاصله تا خونه انتخاب کنی. حتی اگه شرق تهرانی سمنان رو بزن و اگه غرب تهرانی زنجان.
اگه میخوای خیلی دقیق چک کنی خوب اولین نکته اینه که کدوم یکی اون گرایشی که تو میخوای رو دارن
اگه از این لحاظ مثل هم هستن دو تا نکته دیگه رو چک کن
اول این که کدوم دکتری همون گرایش رو هم داره و کدوم ظرفیت بیشتری داره برای دکتری
دوم این که اساتید کدوم دانشگاه معروف ترن و مقاله های بیشتری دارن

نازنین فاطم۶
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۸:۴۴ ب٫ظ

بر اساس بازار کار الویت بندی انتخاب رشته ارشد مهندسی صنایع رو میشه بگین

Hm
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۸:۱۴ ب٫ظ

سلام اگر برای کارای فارغ التحصیلی اقدام کرده باشیم اما تا ۳۱ ام مدرک موقتمون به دستمون نرسه چه مشکلی پیش میاد؟

پری
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۵:۲۸ ب٫ظ

سلام وقتتون بخیر
من مجاز به انتخاب رشته شدم و نمره مایان نامم تو تیر ماه رد شده ولی توی سامانه هنوز اقدام به فارغ التحصیلی نکردم آیا این قضیه مانع انتخاب رشتم میشه.
تازه میخوام درخواست فارغ التحصیلیمو بدم ولی نمیدونم روندش چقدطول میکشه ممنون میشم جوابمو بدین

هانا
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  پری

سلام
نه اگه همه واحدهات رو هم پاس کردی مشکلی نداره و بعد از دفاع فارع التحصیل محسوب میشی. زودتر کارهات رو انجام بده که اول مهر خیالت راحت باشه

فاطمه سیفی
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۱:۰۴ ب٫ظ

سلام وقت به خیر من در کنکور ارشد ناپیوسته شرکت کردم و مجاز به انتخاب رشته در پیام نور و مراکز دیگر شدم اما من متاسفانه مدرک کارشناسی تا بهمن میتونم بگیرم اگر الان انتخاب رشته کنم با مشکل مواجه میشم و دو سال از کنکور و ادامه تحصیل منع میشوم میتونید من رو راهنمایی کنید

هانا
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه سیفی

سلام
اگه دوره های روزانه ترم اول رو انتخاب کنی بله از تحصیل و آزمون سال بعد محروم میشی
سال قبل سنجش قبول کرد که کسانی که تا بهمن فارغ التحصیل میشن بتونن تو دوره های روزانه پذیرش ترم بهمن ثبت نام کنن
اگه دوره روزانه هم نزنی که اصلا محرومیتی وجود نداره
دانشگاه ازاد معمولا همکاری میکنه و میتونید بهمن برید ثبت نام کنید. درمورد سایر دانشگاه ها معمولا همکاری نمیکنن

علی
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۲:۵۸ ب٫ظ

سلام برای رشته مطالعات فرهنگی پیام نوربوشهردردانشگاه میتونم درخواست تغیرنوع آموزش ازآموزشی پژوهشی به آموزش محوردردانشگاه بدم یانه شدنی نیست؟

علی
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۵:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام من کارشناسی ام پیوسته هست رشته روان شناسی ومعدلم ۱۴،۵۷ویه کاردانی بامعدل ۱۵،۲۰دارم معدل کاردانی راهم نوشتم حالامعدل موثررا ۱۴،۸۸اعلام کرده بنظرتون توی اصلاع معدل معدل کاردانی راحذف کنم؟

هانا
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
بله حتما باید حذف کنید. معدل کاردانی فقط برای دوره های کارشناسی ناپیوسته است. اون کاردانی شما ربطی به لیسانس تون نداره.

هانا
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
باید از آموزش دانشگاه پیگیری کنید ولی معمولا دانشگاه پیام نور با انتقال به آموزش محور مشکل زیادی نداره

سارا احمدپور
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۲:۵۶ ب٫ظ

سلام، چطوری میشه انتخاب رشته کنم ولی ورودی بهمنِ دانشگاه باشم، من نمره ی پروژه ی کارشناسیم رد نشده و موسسه ای بهم گفتن که میتونی هم از دانشگاه مبدا یه فرم بگیری و فرجه از دانشگاه مقصد، هم میتونی ثبت نام کنی و از دانشگاه مقصد ۱ ترم مرخصی بگیری، این کار امکان پذیر هست؟ درحالی که ممکنه مغایرت معدل داشته باشم با چیزی که وارد شده قبلا ممنون میشم جواب بدید

هانا
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۸ ق٫ظ

سلام
پروژه تون رو نگذروندید یا نمره ش ثبت نشده؟ این دو حالت مختلفه.
اگه نگذروندید هنوز و میخواید در صورت قبولی یک ترم مرخصی بگیرید و ترم بهمن وارد دانشگاه بشید تا پروژه رو بگذرونید، این حالت خیلی بستگی به دانشگاه و موسسه قبولی داره، اما ممکنه همکاری نکنن باهاتون در این مورد.
اگه نمره ش رد نشده و شما پروژه رو گذروندید، کافیه معدلی که شما به سنجش اعلام میکنید، معدل شما تا ۳۰ بهمن ۹۹ باشه، اگه این طور نیست ویرایش کنید. بعد شما یک فرم معدل میدید دانشگاه کارشناسی تون پر میکنه و میبرید دانشگاه محل قبولی که این نشون میده موقع شرکت در کنکور ارشد معدلتون همون چیزیه که به سنجش اعلام کردید و دیگه مشکلی هم به لحاظ مغایرت معدل پیش نمیاد.

علی
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۲:۴۸ ب٫ظ

سلام شهریه ارشدمجازی مطالعات فرهنگی دانشگاه کاشان متغییروثابت چقدمیشه برای سال۴۰۰/۴۰۱ ممنون میشم کمکم کنید

علی
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۹:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام وقت بخیرکارشناسی پیوسته ام روان شناسی هست الان علوم قرآنی وحدیث ضریب۱شانس قبولی ام بالاهست
.طبیعتا پیش نیازمیخورم .اما یه کاردانی آموزش دینی عربی تربیت معلم دارم کمکم میکنه پیش نیازنخورم؟؟

مهسا
شهریور ۱۴, ۱۴۰۰ ۲:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  علی

این موضوع خیلی بستگی به خود دانشگاه داره و بیشتر سلیقه اونها مطرح هستش.

علی
شهریور ۱۵, ۱۴۰۰ ۷:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام خیلی خیلی ممنونم

مهسا
شهریور ۱۴, ۱۴۰۰ ۲:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
پارسال کارشناسی ارشد مجازی کاشان شهریه کل دوره برای ورودی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ حدود ۱۰میلیون تومن بوده. امسال طبیعتا بیشتر میشه.

علی
شهریور ۱۵, ۱۴۰۰ ۷:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام منظورتون کل چهارترم؟یعنی ترمی۲/۵میلیون؟

زهرا
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۹ ب٫ظ

سلام بعد از اینکه انتخاب رشته کردیم وکد رهگیری گرفتیم هم میتونیم معدل رو ویرایش کنیم ؟من فعلا مدرکم رونتونستم از دانشگاه بگیرم ودانشگاه محل تحصیلم هم جواب تلفنم رو نمیده حالا چی کار‌کنم؟

هانا
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
تا زمانی که انتخاب رشته فعاله بله می تونید ویرایش کنید
اما بعدش دیگه باید از سازمان سنجش پیگیری کنید تا معدل رو اصلاح کنن و این کار رو حتما باید قبل از اعلام نتایج انجام بدین

فرهاد
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۳ ق٫ظ

سلام آیا امکان قبولی با رتبه۴۱۳در سهمیه ۲۵ درصد در رشته مدیریت وجود داره روزانه شبانه پردیس یا غیر انتفاعی ؟

هانا
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  فرهاد

سلام
برای روزانه شهرستان های کوچیک و شبانه های شهرستان شانس خوبی داری به نظرم.

سوگول
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۱ ق٫ظ

سلام
آخرین رتبه مجاز در سهمیه که ۷۲۹ هست رد تقسیم بر سه کردم و از رتبه در سهمیم که ۱۸۲ شده کم کردم.۶۲ شد .به نظرتون شانس قبولی در دانشگاه دولتی رو دارم؟؟

هانا
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  سوگول

سلام
این طوری نمیشه حساب کرد
لطفا رتبه و رشته تون رو هم بگید
ممنون

سوگول
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  هانا

سلام رشته علوم تربیتی با سهمیه ۵ درصدی
کد ضریب ۱ رشته برنامه ریزی درسی رتبم ۱۸۲ با سهمیه و ۲۰۰۸ بدون سهمیه شد و آخرین رتبه مجاز هم ۷۲۹ در این رشته

بریحی
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۴ ق٫ظ

سلام،آخرین رتبه قبولی رشته فقه وحقوق اسلامی دانشگاه شهید چمران روزانه سال۱۳۹۹ چندبوده؟

مهسا
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۳:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  بریحی

سلام
این اطلاعات به صورت عمومی منتشر نمیشه متاسفانه و امکان ذسترسی بهشون نیست.

گلی
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۷ ق٫ظ

سلام من رتبه ۱۱۷۱ زبان و ادبیات فارسی رو کسب کردم می‌خوام بدونم شانس قبولی کدوم دانشگاه روزانه رو در ادبیات محض دارم؟آیا شانس قبولی در دانشگاههای برتر رو دارم؟

هانا
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  گلی

سلام
احتمال بالا برای شما روزانه شهرستان های کوچیکه
به نظر شانسی برای روزانه دانشگاه های برتر ندارین

ali
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

باسلام
بنده درکنکور مکانیک شرکت کرده ام ولی میخواهم دررشته روان شناسی یاعلوم سیاسی ادامه تحصیل بدم آیا میشه باتوجه به اینکه من درکنکور مکانیک شرکت کردم به یکی ازاین دورشته برای کارشناسی ارشد وارد شوم؟(منظور دانشگاه آزاد یاپیام نورهست)

محمد...
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  ali

سلام بله فعلا مشکلی نیست با رشته های غیرمرتبط در ارشد شرکت کنید….البته شنیدیم از سال ۱۴۰۲ قراره رشته های مرتبط و یا نزدیک به آن رشته فقط می تونن شرکت کنند.موفق باشید.

هانا
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  ali

سلام
در پذیرش از طریق کنکور، تنها می تونید رشته محل های مربوط به رشته خودتون رو که در آزمون اون شرکت کردین انتخاب کنید.

علی
شهریور ۱۵, ۱۴۰۰ ۷:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  ali

سلام اگه منظورت اینه الان انتخاب رشته کنی خیرنمیشه.واگه منظورت امتحان دادن برای آزمون های آتی ارشدهست درصورت قبولی منعی نیست برای ادامه تحصیل دررشته های مذکوروغیره

نصراله بازیار
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۸:۰۳ ق٫ظ

سلام باتشکر از شما خوبان، آیا لطف میکنید دانشگاه های ارتشی که رشته‌ علوم قرآن و حدیث را بورس می‌کند، معرفی بفرمایید؟

مهسا
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۳:۱۵ ق٫ظ

سلام
شرایط همه دانشگاه ها در انتهای دفترچه انتخاب رشته اومده. میتونید برای دانشگاه هایی که مدنظرتونه شرایطشون رو اخر دفترچه چک کنید. برای دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۰ هم به لینک زیر مراجعه کنید:
https://mastertest.ir/1400/06/%D8%AF%D9%81%D8%AA%D8%B1%DA%86%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-1400/

عرفان
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۵:۳۲ ق٫ظ

سلام،باتوجه به وضعیت تحصیل مجازی به علت کرونا تحویل پایان نامه به تاخیر افتاده برای مهر ماه ،آیا عدم تحویل پایان نامه تا پایان شهریور مشمول بند عدم فارغ التحصیلی تا پایت شهریور ۱۴۰۰ شده و نمی توان تعیین رشته کرد؟هیچ تبصره یا ماده ای نیست که بتوانی ادامه تحصیل بدهی؟

محمد...
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  عرفان

سلام در هر صورت چه دروس عادی و چه پایان نامه باید تمام شده باشه و مدرک دستتون باشه.انتخاب رشته نکنید چون بعدا به دردسر میفتید و تبعات داره..موفق باشید

هانا
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  عرفان

سلام
مهم اینه که دانشگاه شما تاریخ فارغ التحصیلی شما رو تا ۳۱ شهریور بزنن.
در واقع برخی دانشگاه ها فرصت دفاع ترم دوم رو تا پایان مهرماه تمدید می کنن و معمولا به این معنا است که تاریخ فارغ التحصیلی شما آخر شهریور درج میشه
اما اگه این طور نیست و منظور شما اینه که فارغ التحصیلی شما هم بعد از شهریورماه خواهد بود، خیر تبصره خاصی نیست و حتی ۱ مهرماه هم پذیرفته نمیشه. مگه این که دانشگاه باهاتون همکاری کنه که خیلی وقت ها دانشگاه های بزرگ این کار رو نمی کنن.
اما دانشگاه آزاد معمولا همکاری می کنه.

رها
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۲:۵۵ ق٫ظ

سلام
با رتبه ۷۰ در سهمیه، سهمیه‌ی آزاد و معدل موثر ۱۹/۰۷ شانس قبولی تو دانشگاه اصفهان برای ارشد زبان‌شناسی رو دارم؟

هانا
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  رها

سلام
از نظر رتبه که رتبه ت به این انتخاب میخوره اما خوب اون کدرشته خاص فقط ۴ نفر پذیرش داره که یکی ش هم سهمیه غیرآزاده.
در واقع خیلی بستگی داره به نحوه انتخاب افراد قبل از شما و تا حد زیادی به شانس مرتبطه.
ضمنا معدل شما در رتبه تون تاثیر خودش رو گذاشته و برای تعیین این که کجا قبول شید نیازی به ذکر معدل نیست.

علی
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۱:۱۴ ق٫ظ

منظور از دوره تحصیلی که نوشته مجازی یا مجازی پیام نور چیست آیا شهریه این دورهها بیشتر از پیام نور هست یا کمتر ؟

محمد...
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام..هزینه دوره مجازی نسبتاً کمتر هست از پیام نور و غ انتفاعی…دروسش آنلاین هست ولی امتحانات حضوری..موفق باشید

هانا
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
شهریه دوره های مجازی که در هر دانشگاهی متفاوته
اما شهریه مجازی دانشگاه پیام تفاوت چندانی با دوره های غیرمجازی نداره

علی
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۱:۱۰ ق٫ظ

سلام منظور از دانشگاه مجازی چیست

هانا
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
اگه منظورت دوره های مجازیه که دوره هایی هستن که کلاس حضوری ندارن و به صورت آنلاین برگزار میشن
اما بعضی دانشگاه ها هم مجازی هستن. یعنی کل دانشگاه مجازیه و هیچ دوره حضوری نداره

زویا
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۱:۰۶ ق٫ظ

سلام.من ارشد معماری وساخت ضریب ۳(انرڗی و معماری)،با سهمیه ۵درصد،رتبه ۱۳۷ مجاز شدم،آخرین رتبه مجاز درسهمیه۱۸۳هست،امکان قبولی در دوره شبانه تهران یا روزانه شهرستان دارم یاخیر؟

مهسا
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۳:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  زویا

سلام
برای قبولی دوره های روزانه و شبانه شانستون خیلی زیاد نیست.
همه ظرفیت های این رشته کمتر از ۱۰ نفره و بنابراین ظرفیتی برای سهمیه ۵ درصدی نداره. چون سهمیه ۵درصد و ۲۵ درصد به این صورت هست که ظرفیت هر رشته محل برای سهمیه ۵ درصدی در ۰.۰۵ و برای سهمیه ۲۵ درصدی در ۰.۲۵ ضرب میشه، اگه عدد حاصله بالای نیم باشه، به همون میزان ظرفیت سهمیه در نظر گرفته میشه.
حتی اگه ظرفیت سهمیه ۲۵ درصدی تکمیل نشه، چون اگر داوطلبان ۷۰درصد نمره اخرین فرد قبولی (با توجه به نوع سهمیه شون) رو کسب نکنند، در سهمیه پذیرش نمیشن و این ظرفیت به سهمیه ۵ درصدی برسه، بازم شانس قبولی شما برای روزانه و شبانه زیاد نیست چون ظرفیت سهمیه ۲۵ درصدی هم برای این دوره ها حدود ۲۰ نفره.

ندا
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۱:۰۴ ق٫ظ

سلام وقت بخیر برای یکی از دوستان کنار همه کد ضریب علامت مثلث گذاشتن این به چه معناس؟؟

قلی زاده
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۰:۵۷ ق٫ظ

من تنها در رشته سنجش از دور کد ۱۱۰۳ شرکت کرده و مجاز شده ام.آیا می توانم از رشته محل های مهندسی نقشه برداری با کد (۱۲۶۳) نیز انتخاب کنم؟

محمد...
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  قلی زاده

سلام ..خیر..فقط کد رشته خودتون..موفق باشید.

yazdan
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۵:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  قلی زاده

رتبتون در سنجش از دور چند شده؟

سلطانی
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۸:۴۳ ب٫ظ

آیا دانشگاه های مجازی مدرکشون معتبر است؟
وشهریه شون چقدر است؟

Admin
هانا
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  سلطانی

سلام.
بله همه پذیرش هایی که از طریق سازمان سنجش هستن معتبرن. شهریه مجازی ها متفاوته و بستگی به اون دانشگاه داره.

محمد...
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  سلطانی

سلام بالاتر توضیح داده شد.موفق باشید.

سلطانی
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۸:۴۱ ب٫ظ

سلام اولویت در دانشگاه چطور است یعنی بعد از روزانه کدام دانشگاه ها باید در اولویت باشند ومدرک کدام دانشگاه معتبر تراست براساس اولویت؟

Admin
هانا
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سلطانی

سلام.
بعد از دوره های روزانه، دوره های شبانه (نوبت دوم) از همه بهتر هستن اما برای بقیه شون خیلی نمیشه چیز خاصی گفت، گرچه شاید پردیس دانشگاه های بزرگ از بقیه بهتر باشه.

Fatemeh
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۸:۲۴ ب٫ظ

سلام وقتتون بخیر با سهمیه ۵ درصدرتبه ۲۰۳ حسابداری روزانه کجا قبول میشم؟

مهسا
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۳:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  Fatemeh

سلام
برای قبولی دوره های روزانه شانستون خیلی زیاد نیست.
اغلب ظرفیت های این رشته کمتر از ۱۰ نفره. بنابراین ظرفیت چندانی برای سهمیه ۵ درصدی نداره. . چون سهمیه ۵درصد و ۲۵ درصد به این صورت هست که ظرفیت هر رشته محل برای سهمیه ۵ درصدی در ۰.۰۵ و برای سهمیه ۲۵ درصدی در ۰.۲۵ ضرب میشه، اگه عدد حاصله بالای نیم باشه، به همون میزان ظرفیت سهمیه در نظر گرفته میشه.
حتی اگه ظرفیت سهمیه ۲۵ درصدی تکمیل نشه، چون اگر داوطلبان ۷۰درصد نمره اخرین فرد قبولی (با توجه به نوع سهمیه شون) رو کسب نکنند، در سهمیه پذیرش نمیشن و این ظرفیت به سهمیه ۵ درصدی برسه، بازم شانس قبولی شما برای روزانه زیاد نیست چون ظرفیت سهمیه ۲۵ درصدی هم حدود ۷۰-۸۰ نفره.

مهرداد
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۶:۰۷ ب٫ظ

سلام، گرایش های آسیب شناسی و حرکات اصلاحی با سالهای قبل فرق دارن و هیچ جایی چیزی در این باره گفته نشده، شما میدونید با سه گرایش قبلی چه تفاوتی دارن؟

مهسا
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۲:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  مهرداد

سلام
بهترین کار اینه که برید سایت وزارت علوم و سرفصل های دروس این رشته ها که ظاهرا جدید هم مصوب شده رو ببنید. توی لینک زیر میتونید به اینها دسترسی پیدا کنید:
https://www.msrt.ir/fa/grid/283/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7
اگه موفق نشدید بگید کمکتون کنم.

علی کاشکی
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۵:۵۳ ب٫ظ

من درکدرشته زمین شناسی مهندسی هم درسهمیه وهم بدون سهمیه رتبه ۵ را کسب کردم اگراولویت اولم را کدرشته محل زمین شناسی مهندسی دانشگاه فردوسی انتخاب کنم چنددرصداحتمال قبولی دراین رشته محل دارم؟

Ali
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  علی کاشکی

وقتی تهران زمین مهندسی ۸ تا میگیره روزانه ، اگر ۵ شد رتبه ات به تهران هم میخوره بنابراین معلومه که فردوسی هم‌ نمرت میخوره.

علی کاشکی
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۵:۵۲ ب٫ظ

من درکدرشته زمین شناسی هم درسهمیه وهم بدون سهمیه رتبه ۵ را کسب کردم اگراولویت اولم را کدرشته محل زمین شناسی مهندسی دانشگاه فردوسی انتخاب کنم چنددرصداحتمال قبولی دراین رشته محل دارم؟

مهسا
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۲:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی کاشکی

سلام
منطورتون از سهمیه؛ سهمیه آزاده؟
اگر بله که قطعا شانستون برای قبولی فردوسی خیلی زیاده. اگه میخواید اولویت اول بزنیدش که شانس قبولی بالا بره نکنید این کارو چون اثری نداره. اما اگه علاقمندید حتما اینجا قبول شید میتونید اول بزنیدش.

Sarina
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۳:۵۲ ب٫ظ

سلام وقتتون بخیر..میخواستم بپرسم که اگر ارشد شبانه قبول بشم و بعدا نظرم عوض شد و ثبت نام نکردم آیا از کنکور روزانه سال بعد محرومم؟ یا اینکه میتونم مجدد شرکت کنم؟

بیتا
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  Sarina

فقط دوره های روزانه هست که قبولی در اون باعث محرومیت از کنکور سال بعد میشه

ارشَدیسم
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  Sarina

میتونید مجدد شرکت کنید، ولی ممکنه شهریه ثابت ترم اول شبانه رو بابت تسویه حساب از شما بگیرن

زهرا
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۳:۱۸ ب٫ظ

سلام رتبه در سهمیه مهم تره یا بدون سهمیه کدوم ملاک امتخاب رشته هست؟ من رتبه۱۶۲شدم در بازرگانی وفقط میخواهم یک شهر ویک دانشگاه رو در رشته های مختلف یا کد ضریب های مختلف انتخاب کنم با این جور انتخاب رشته مشکلی پیش نمیاد رتبه ام درهمه ی کد ضریب هاصد وخوردی هست ایا اینطوری شانس قبولی دارم؟

محمد...
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام رتبه در سهمیه مهمتر هست

هانا
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
چرا میخواید این کار رو بکنید؟
ببینید به هر حال انتخاب رشته تنها بر اساس علاقه شما است و ربطی به رتبه شما نداره. باید از بهترین انتخاب بزنید و بیاید پایین

اگه منظورتون اینه که خیال تون راحت باشه حتما یه جای خاص قبول هستین و بقیه رو انتخاب نکنید این موضوع رو توصیه نمی کنم بهتره فارغ از رتبه تون که البته خیلی خوب و عالی هم هست جاهای پایین تر رو هم انتخاب کنید
مگه این که اون قدر اونجا براتون مهم باشه که بگید حاضرم امسال قبول نشم اما جای دیگه ای درس نخونم که باز توصیه میکنم به این تصمیم تون خوب فکر کنید

Mariii
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۲:۴۹ ب٫ظ

سلام
وقتتون بخیر
با رتبه ۱۳۵ تربیت بدنی به نظرتون میشه دانشگاه های تهران یا اصفهان قبول بشم؟

Arash
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۴:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  Mariii

با رتبه ۳۰۰ مهندسی صنایع میشه دانشگاههای تهران روزانه قبول شد؟

مهسا
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۲:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  Arash

سلام
این رتبه ای که گفتید مربوط به کدوم کد ضریب رشته مهندسی صنایعه؟

هانا
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  Mariii

سلام
اگه سهمیه آزاد هستین که قطعا یکی از دانشگاه های تهران قبول میشید
اگه منظورتون خود دانشگاه تهرانه که بستگی به انتخاب رشته رتبه های قبل از شما داره و ممکنه قبول نشید
دانشگاه اصفهان هم همینطور. رتبه تون بهش می خوره حالا دیگه بستگی به نوع انتخاب رشته رتبه های قبل از شما داره.

وحیدشکری
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۲:۴۱ ب٫ظ

باسلام من ده سال که لیسانس گرفتم و امسال ارشد شرکت کردم در دو رشته توسعه روستایی و مدیریت که هر دو مجاز شدم دوست دارم توسعه روستایی بوعلی قبول شم اما نمی‌دونم چطور انتخاب رشته کنم رتبه باسهمیه زده ۲۵میشه راهنمایی کنید

ارشَدیسم
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  وحیدشکری

سلام
انتخاب اولتون کدرشته محل دانشگاه بوعلی باشه
اگر نمره لازم رو آورده باشید قبول میشید

نگار حضرتی
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۲:۱۹ ب٫ظ

سلام. وقت بخیر. اگر کد رشته شناور ما در دانشگاه آزاد وجود نداشته باشد نمیتونیم از کد رشته های نزدیک به اون انتخاب کنیم؟من مدیریت جهانگردی رو مجاز شدم ولی آزاد نداره این کد رشته را

محمد...
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  نگار حضرتی

سلام فقط از کد رشته خودتون باید انتخاب رشته کنید.موفق باشید.

مریم
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۲:۰۰ ب٫ظ

سلام
وقتتون بخیر
انتخاب رشته برای پردیس‌های خودگردان و دانشگاه‌های غیرانتفاعی هم از درگاه سازمان سنجش انجام میشه؟

ارشَدیسم
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام بله

الهه
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۱:۴۸ ب٫ظ

سلام رشته های پیام نور ارشد رو چطوری باید انتخاب کنیم

ارشَدیسم
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

از دفترچه انتخاب رشته و از درگاه سازمان سنجش

مجید
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۱:۳۲ ب٫ظ

درسم تمام شده است و تمام واحدهای درسی نمره قبولی گرفتم ولی جهت تصحیح معدل دانشگاه در ارائه نتایج نهایی یا مشکل اینترنتی و یا بدلیل عدم حضور کارمند مربوطه و کمی فرصت جوابگو نیست .! چکار کنم؟؟

محمد...
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  مجید

سلام.همون معدلی که تا تاریخ سی ام بهمن ۹۹ دادید کفایت می‌کنه فعلا…موفق باشید.

ترنم
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۱:۳۲ ب٫ظ

سلام من ارشد ادبیات فارسی بارتبه ۱۵۰۰بدون سهمیه امکان قبولی روزانه یا شبانه هست.ممنون میشم راهنماییم کنید

هانا
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  ترنم

سلام
برای شبانه شهرستان هایی مثل یزد و سمنان شانس داری
و بسته به انتخاب رتبه های قبل از تو ممکنه برای روزانه شهرهای کوچیک مثل رفسنجان و کازرون هم شانس داشته باشی

فاطمه
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۱:۳۲ ب٫ظ

سلام من رتبم شده ۱۱۷ امکان قبولی در رشته گیاهان دارویی در دانشگاه های تهران رو دارم یا فردوسی مشهد؟؟

هانا
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام
بله احتمال قبولی داری اما احتمالش زیاد نیست یا بهتر بگم خیلی به نحوه انتخاب رتبه های قبل از تو بستگی داره که مثلا دوست داشته باشن شبانه تهران برن یا روزانه فردوسی و …

امیر
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۱:۲۵ ب٫ظ

سلام
من رتبه ام ۳۱۵۰ شده و اخرین رتبه قبولی هم ۱۰۵۰۰ می باشد
ژئوتکنیک روزانه کجاها قبول میشم؟
ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

مهسا
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۲:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

سلام
البته قبولی تون خیلی به انتخاب رشته رقباتون بستگی داره، اما روزانه هایی مثل دانشگاه قم، صنعتی قم، فسا، یاسوج، شاهرود و مشابهشون شانس قبولی دارید.

ریحان
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۱:۱۵ ب٫ظ

با رتبه ۱۰۵۰۰امکان قبولی در پیام نور یا غیر انتفاعی در رشته روان شناسی را دارم

هانا
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  ریحان

سلام
احتمال قبولی تون وجود داره اما ضعیفه

سهیل
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۱:۰۸ ب٫ظ

سلام با مدرک موقت در صورت قبولی در انتخاب رشته ثبت نامم میکنه برای ارشد؟ من درخواست مدرک دادم ولی هنوز آماده نشده اصلش. مدرک موقت چقدر زمان میبره تحویل بدن؟ لطفا کسی میدونه بگه مرسی. یعنی الان مدرک اصلی آماده نیست انتخاب رشته نکنم؟

ارشَدیسم
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل

مشکلی نیست، انتخاب رشته کنید

محمد...
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  سهیل

سلام همون مدرک موقت کافیه.مدرک اصلی یا همان دانشنامه که چندین سال طول می‌کشه..موفق باشید.

امیر..
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۱:۰۷ ب٫ظ

دانشجوی سال آخر هستم قسمت معدل باید معدل کل رو وارد کنم یا میانگین نمرات تا نیمسال هفتم

هانا
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  امیر..

سلام
معدل تا پایان ترم بهمن ۹۹ رو باید وارد کنید
اما اگه فارغ التحصیل شدین و معدل فارغ التحصیلی تون بیشتر از اون شده می تونید ویرایش کنید و معدل جدید رو بزنید

رحمانی
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۲:۰۸ ب٫ظ

سلام من فقط در دانشگاه آزاد مجاز شده ام در گروه علوم تربیتی از کجا بدانم کدام شهرستان این رشته رو داره و چه گرایشی رو انتخاب کنم بهتر است

ماهان
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۵:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  رحمانی

دفترچه رو ببینید

محمد...
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  رحمانی

سلام باید از روزی که دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد منتشر میشه انتخاب رشته کنید.در لیست دانشگاه آزاد هست.نگران نباشید.موفق باشید.

مهسا
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۲:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  رحمانی

سلام
رشته محل های دانشگاه ازاد داخل دفترچه انتخاب رشته ارشد ازاده. از لینک زیر میتونید دفترچه رو دانلود کنید.
https://mastertest.ir/1398/04/%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d8%af%d9%81%d8%aa%d8%b1%da%86%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%a2%d8%b2%d8%a7%d8%af-98-99/

من
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

چرا اصلاحیه دفترچه منتشر نمی شود کد برخی رشته های دانشگاهی در دفترچه نسبت به سال گذشته حذف شده است بعضی دانشگاه ها برای اولین بار اصلا پذیرش ان در بعضی کد رشته ها حذف شده است پس اصلاحیه ی دفترچه حتما باید منتشر شود

هانا
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  من

سلام
معمولا اصلاحیه ها روز آخر انتخاب رشته منتشر میشن
یعنی احتمالا روز شنبه اصلاحیه رو میدن
البته این طور نیست که همه دانشگاه ها هر سال پذیرش کنن
امسال کلا پذیرش بعضی جاها حذف شده و کمتر شده بعضی ظرفیت ها

کیانا
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۱ ق٫ظ

سلام انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت (ارشد پزشکی) برای دانشگاه آزاد جداست؟ یا با سراسری یکی بود؟ الان این اطلاعیه azmoon.org برای ارشد وزارت بهداشت هم هست؟؟ یا فقط برای ارشد وزارت علوم؟؟؟

هانا
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  کیانا

سلام
نه برای وزارت علومه
ارشد وزارت بهداشت برای دانشگاه آزاد هم تو همون سایت مرکز سنجش پزشکی انجام میشه

محمد
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

سلام‌
من پارسال کنکور دادم (ارشد)و معدل موثر برای من ۱۹/۳۲ لحاظ شده بود ولی امسال دوباره کنکور دادم معدل موثر برای من ۱۸/۷۰ لحاظ شده ،علتش چیه؟!

علی
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

یک سری تغییرات داشته ضرایب معدل، برای من هم همینجور بوده
البته بین نوزده و سی و هجده و هفتاد هم تفاوتی نیست و تأثیر چندانی نداره
موفق باشید

ناشناس
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۵ ق٫ظ

سلام با رتبه ۱۳۰۰میشه طراحی کاربردی بوشهر قبول شد

هانا
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

سلام
رتبه ت که مناسبه و به این انتخاب میخوره
دیگه به نحوه انتخاب رتبه های قبل از تو بستگی داره

مسعود
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۴ ق٫ظ

دهم چهارشنبه است نه پنجشنبه در ابتدای متن این موضوع اشتباه عنوان شده

زهرا
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۸ ق٫ظ

با سلام.من‌ استعداد درخشان بدون کنکور دانشگاه کارشناسی قبول شدم اما بازم کنکور دادم به امید اینکه دانشگاه بهتر قبول بشم.اگه الان انتخاب رشته کنم مشکلی پیش نمیاد؟ یعنی اگه قبول نشدم میتونم همون استعداد درخشان رو برم؟

هانا
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
بله هیچ مشکلی نیست
با خیال راحت انتخاب رشته کنید
بعد از اعلام نتایج هر کدوم که مناسب بود رو ثبت نام کنید

سمیعی
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۷ ق٫ظ

سلام.این امکان وجود داره ارشد وزارت علوم تحصیل کنیم همزمان برای بهداشت کنکور بدیم و درصورت قبولی انصراف بدیم؟ یا موقع قبت نام بهداشت باید انصراف داد؟

محمد...
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  سمیعی

سلام معمولا اینطوری هست اگر قبول شدید باید انصراف بدید.موفق باشید.

سمانه
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۱ ق٫ظ

سلام خسته نباشین
رتبه ی ۸۷۴ بدون سهمیه و ۹۹ با سهمیه ۵٪ امکان قبولی در روزانه ی بوعلی همدان و شبانه ی بوعلی همدان وجود داره؟؟
ممنون از پاسخگویی

yazdan
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  سمانه

آخرین رتبه مجاز در سهمیت چنده اون رو تقسیم بر ۳ کن با رتبه ۹۹ مقایسه کن هر چه ازش کمتر باشه شانست بیشتره

داوطلب ارشد
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  yazdan

سلام من رتبه م ۴۹۵ شده با سهمیه شده ۶۵اخرین رتبه مجازم ۴۱۱شده بنظرتون رشته مشاوره دانشگاه رازی کرمانشاه قبول میشم ممنون میشم راهنمایی کنین

yazdan
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۳:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب ارشد

برای دانشگاه کرمانشاه شانس خوبی داری

داوطلب ارشد
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  yazdan

خدا کنه همینجوری باشه که شما میگین همه که دارن ناامیدم میکنن و میگن این سهمیه الکیه و شانسی ندارم

محمد...
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب ارشد

سلام ..هیچ سهمیه ای یادتون باشه الکی اعلام نمیشه.و قطعا همه سهمیه ها در جای خودشون درنظر گرفته میشه.اصلا نگران نباشید.موفق باشید..

محمد...
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب ارشد

سلام بله انشالله

سمانه
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۳:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  yazdan

۷۶۹÷۳ = ۲۵۶
۲۵۶_۹۹ = ۱۵۶
شبانه بوعلی شانسی هست؟؟

yazdan
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۳:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  سمانه

شبانه قطعا برای روزانه هم شانس داری ولی کم

سمانه
شهریور ۱۲, ۱۴۰۰ ۹:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  yazdan

واقعا ممنون از پاسخگویی
رتبه بدون سهمیه ۸۷۴ شدم البته و با سهمیه ۵٪ ، رتبه ۹۹ رشته حسابداری
پس مطمئن باشم ک شبانه ی بوعلی قبول میشم ؟؟

داوطلب ارشد
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  سمانه

سلام ۱۵۶اینجا یعنی چی؟؟

سمانه
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۲:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب ارشد

سلام آخرین رتبه در سهمیه ۵٪ حسابداری رو ÷ بر ۳ کردم منهای رتبه در سهمیه ی خودم یعنی ۹۹ کردم شده ۱۵۶

داوطلب ارشد
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  سمانه

مراحل رو متوجه شدم منظورم این بود الان اون۱۵۶ یعنی شانس تون زیاده یا کم

سمانه
شهریور ۱۱, ۱۴۰۰ ۷:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب ارشد

والا خودمم نمیدونم

علی
شهریور ۱۰, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  سمانه

سلام روزانه امکانش کمه

سمانه
شهریور ۲۳, ۱۴۰۰ ۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام شبانه چطور ؟؟

مهسا
شهریور ۱۳, ۱۴۰۰ ۲:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  سمانه

سلام
برای سهمیه ۵ درصد چون خیلی از ظرفیت ها زیر ۱۰ نفر هست، ظرفیتشون محدوده. چون سهمیه ۵درصد و ۲۵ درصد به این صورت هست که ظرفیت هر رشته محل برای سهمیه ۵ درصدی در ۰.۰۵ و برای سهمیه ۲۵ درصدی در ۰.۲۵ ضرب میشه، اگه عدد حاصله بالای نیم باشه، به همون میزان ظرفیت سهمیه در نظر گرفته میشه.
اما اگه ظرفیت سهمیه ۲۵ درصدی تکمیل نشه، چون اگر داوطلبان ۷۰درصد نمره اخرین فرد قبولی (با توجه به نوع سهمیه شون) رو کسب نکنند، در سهمیه پذیرش نخواهند شد؛ این ظرفیت به سهمیه ۵ درصدی میرسه و شانس قبولی به شما میده.
با این شرایط برای شبانه بوعلی ممکنه شانس داشته باشید.
اما توصیه من اینه که خودتون رو محدود به این دانشگاه نکنید و انتخاب های متنوعی داشته باشید