نخبگان

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ رایگان + ۷ نکته مهم

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۲؛ به صورت کاملاً رایگان از سوی وب‌سایت مسترتست در این صفحه ارائه می گردد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …


میترسی از اخبار کارشناسی ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام بشی …


انتخاب رشته نادرست در مقطع کارشناسی ارشد منجر به از بین رفتن فرصت‌ها جهت پذیرش نهایی می‌شود. بنابراین، در این صفحه ضمن ارائه نکات مهم انتخاب رشته کارشناسی ارشد که می‌تواند کمک خوبی برای داوطلبان باشد، خدمات مشاوره رایگان انتخاب رشته ارشد نیز ارائه می‌شود.

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد

انتخاب رشته کارشناسی ارشد آن قدر مهم است که می‌تواند سرنوشت داوطلبان را عوض کند:

  • ممکن است در کنکور کارشناسی ارشد رتبه خوبی کسب کرده باشیم، اما بدون توجه به ظرفیت‌ها فقط دانشگاه‌های سطح ۱ را انتخاب کنیم و شانس پذیرش را از دست بدهیم.
  • عکس موضوع هم ممکن است رخ دهد، ممکن است رتبه خوبی داشته باشیم، اما با تصور این که دانشگاه‌های سطح ۱ قبول نمی‌شویم، اصلاً آن‌ها را انتخاب نکنیم.
  • ممکن است رتبه خیلی خوبی نداشته باشیم و انتخاب رشته نکنیم، در حالی که می‌توانستیم در برخی دانشگاه‌ها قبول شویم.

با خواندن این مقاله و طرح سوالات خود در بخش نظرات، خواهید توانست به بهترین شکل در کنکور کارشناسی ارشد انتخاب رشته کنید.

فرایند انتخاب رشته کارشناسی ارشد

قابل توجه است که چند سالی است آزمون کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد ادغام شده است؛ یعنی برای قبولی در همه دوره‌های روزانه، شبانه، پردیس، پیام نور، غیرانتفاعی، مجازی و دانشگاه آزاد لازم است در آزمونی که سازمان سنجش برگزار می‌کند شرکت کنید. در ادامه نتایج اولیه از سوی سازمان سنجش برای همه دوره‌ها / دانشگاه‌ها اعلام می‌شود.

 بعد از اعلام نتایج اولیه، باید انتخاب رشته دانشگاه آزاد را به صورت مجزا انجام دهید. در واقع داوطلبان کنکور ارشد در صورت تمایل می‌توانند دو فرم انتخاب رشته تکمیل کنند:

  • فرم انتخاب رشته ارشد سراسری در سایت سازمان سنجش
  • فرم انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد در سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد

پذیرش کارشناسی ارشد

با شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سازمان سنجش به صورت خودکار داوطلب دانشگاه آزاد هم محسوب می‌شوید و نیازی به انتخاب گزینه خاصی نیست. فقط باید انتخاب رشته دانشگاه آزاد را هم انجام دهید و هزینه انتخاب رشته را بپردازید.

اگر علاقه‌مند به انتخاب رشته کارشناسی ارشد پیام نور و غیرانتفاعی باشید، لازم است بعد از اعلام نتایج اولیه، کارت علاقه‌مندی انتخاب رشته پیام نور و غیرانتفاعی را جداگانه در سایت سازمان سنجش خریداری کنید. سپس می‌توانید این دانشگاه‌ها را هم در فرم انتخاب رشته خود وارد کنید.

 انتخاب رشته ارشد سراسریانتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد
دوره‌ها / دانشگاه‌هاروزانه، شبانه، پردیس، پیام نور، غیرانتفاعی و مجازیدانشگاه آزاد
هزینه انتخاب رشتهفقط برای پیام نور و غیرانتفاعی لازم است کارت خریداری شود.بله هزینه دارد.
سایت انتخاب رشتهsanjesh.orgazmoon.org
دفترچه انتخاب رشتهیک دفترچه برای کلیه دوره‌های روزانه، شبانه، پردیس، پیام نور، غیرانتفاعی و مجازی (انتشار از سوی سازمان سنجش)دفترچه مجزا از دفترچه سازمان سنجش (انتشار از سوی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد)
تعداد انتخاب رشته۱۰۰ رشته‌محل۱۰۰ رشته‌محل

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

پس از این که نتایج کنکور کارشناسی ارشد اعلام می‌شود، با فاصله کوتاهی انتخاب رشته کارشناسی ارشد شروع می‌شود.

زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ سراسری دهه دوم خردادماه اعلام شده است. اما زمان انتخاب رشته ارشد ازاد هنوز اعلام نشده است.

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ سراسری۱۱ تا ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲ سراسری۱۰ خرداد ۱۴۰۲
زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد ۱۴۰۲۱۱ تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد ۱۴۰۲۱۱ خرداد ۱۴۰۲
زمان اعلام نتایج نهایی ارشد ۱۴۰۲ سراسری و آزادشهریورماه ۱۴۰۲

نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

داوطلبان عزیز می‌توانند با مراجعه به دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ نسبت به مشاهده دانشگاه‌های پذیرنده کارشناسی ارشد رشته خود در دوره های روزانه، شبانه، پردیس، پیام نور، غیرانتفاعی و مجازی و نیز ظرفیت پذیرش اقدام کنند.

سپس به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با توجه به اولویت‌ها و معیارهای خود نسبت به ثبت حداکثر ۱۰۰ کدرشته‌محل اقدام کنند.

همچنین داوطلبان دانشگاه آزاد می‌توانند واحدهای دانشگاهی دارای پذیرش در رشته خود را در دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد ۱۴۰۲ بررسی کنند.

سپس به سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد مراجعه کرده و بعد از پرداخت هزینه انتخاب رشته، نسبت به ثبت حداکثر ۱۰۰ کدرشته‌محل اقدام کنند. برای انتخاب رشته این دانشگاه نیاز به کد دسترسی انتخاب رشته ارشد دانشگاه‌ آزاد دارد. با استفاده از این که زیر کارنامه اعلام نتایج اولیه ارشد درج شده و کد ملی خود می‌توانید وارد سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد شوید.

نحوه انتخاب رشته ارشد 1402

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید سری به مطلب راهنمای انتخاب رشته ارشد بزنید.

ترتیب اولویت انتخاب رشته ارشد

ترتیب اولویت های انتخابی در فرم اینترنتی انتخاب رشته اثری در کمتر یا بیشتر شدن شانس قبولی شما ندارد.

هر اولویتی در فرم انتخاب رشته که نمره لازم را کسب کرده باشید، قبول می‌شوید چه انتخاب اولتان باشد و چه انتخاب آخرتان! فقط یادتان باشد که در صورت قبولی در یک رشته محل، انتخاب های بعدی شما از بین خواهد رفت و بالاترین اولویتی که قبول شوید ملاک است.

۷ نکته مهم در انتخاب رشته کارشناسی ارشد

فرایند انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد مجزا از یکدیگر است. اما برای انتخاب رشته دوره‌های روزانه، شبانه، پردیس، پیام نور، غیرانتفاعی و مجازی لازم است در قالب فرم انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش اقدام نمایید.

نکات مهم انتخاب رشته کنکور ارشد 1402

۱- علاقه، علاقه و علاقه

مهم‌ترین اصل در انتخاب رشته ارشد علاقه است. شما باید گرایش و دانشگاهتان را دوست داشته باشید تا بتوانید هم دوران تحصیلی خوبی را سپری کنید و هم در آینده، شغلی مناسب پیدا کنید. ترتیب انتخاب رشته تأثیری در بالا و پایین رفتن شانس قبولی شما ندارد، پس به ترتیب علاقه انتخاب رشته کنید.

این بدین معنی است که سامانه انتخاب رشته در هرمجموعه امتحانی و گرایش، اول رتبه داوطلب را بررسی می ‌نماید، یعنی پس از اینکه به رتبه داوطلب رسید انتخاب‌های وی به ترتیب بررسی و قبولی به فرد اعلام می‌گردد.

نکته قابل توجه در اینجا این است که بسیاری از داوطلبان فکر می‌کنند اگر کد رشته‌ای در گزینه اول انتخاب رشته زده شود شانس آن بیشتر است و رفته رفته از شانسشان کم می‌شود که این تفکر کاملاً نادرست بوده و انتخاب اول تاثیری در افزایش شانس نداشته و در سیستم دانشگاه سراسری و حتی آزاد فقط علاقه مطرح می شود و سامانه پس از رسیدن به رتبه شما، همه انتخاب‌ها را از بالا شروع کرده و اولین موردی که در آن قبول شوید را به شما اعلام می‌کند.

۲- منطقی انتخاب رشته کنید.

در هنگام انتخاب رشته کارشناسی ارشد، فقط رشته‌محل‌هایی که فکر می‌کنید شانس دارید را انتخاب نکنید. دانشگاه‌هایی که سطح پایین‌تر هستند را نیز مدنظر داشته باشید. ممکن است رقبایی که رتبه بهتری دارند، به صورتی انتخاب رشته کنند که شانس قبولی در یک دانشگاه را از دست بدهید. بنابراین ریسک نکنید.

البته توجه کنید که چون شما ۱۰۰ انتخاب دارید، حتماً انتخاب‌های بلندپروازانه هم داشته باشید. اما از انتخاب‌های منطقی و نیز انتخاب دانشگاه‌هایی که در بدترین حالت نیز شانس قبولی دارید، غافل نشوید.

۳- برای انتخاب رشته‌های دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پیام نور اقدام کنید

با شروع انتخاب رشته، امکان تهیه کارت اعتباری جهت انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پیام نور وجود دارد. در این بازه زمانی فرصت دارید کارت را خریداری کرده و نسبت به انتخاب رشته این دانشگاه‌ها اقدام کنید.

۴- اگر جزو رشته‌های خاص هستید، این نکته را بخوانید.

در رشته‌های خاصی که دارای آزمون عملی یا پروژه هستند، قبولی نهایی حاصل از نمره آزمون کتبی و نمره امتحان عملی است. بنابراین اگر داوطلب این رشته‌ها هستید، انتخاب رشته متنوع‌تری داشته باشید. چرا که نمره امتحان عملی در دست اساتید است و هر اتفاقی ممکن است بیفتد. بنابراین حتی اگر رتبه خیلی خوبی کسب کرده‌اید، دانشگاه‌های سطح ۲ و ۳ را نیز مدنظر داشته باشید.

بر اساس اعلام سازمان سنجش، با توجه به مصوبه یازدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در تاریخ ۲۴ فروردین ۹۸ برای داوطلبانی که در دوره روزانه و نوبت دوم (شبانه) مجاز نشوند و یا در فرم انتخاب رشته خود رشته محل‌های دوره‌های غیرانتفاعی، پردیس خودگردان، پیام نور و مجازی را درج کنند و یا برای انتخاب رشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کنند، آزمون عملی برگزار نخواهد شد.

۵- محرومیت از کنکور حتی در صورت قبولی در دوره روزانه کنکور ارشد حذف شده است.

اگر چه در حال حاضر حتی پذیرفته‌شدگان نهایی دوره روزانه نیز از شرکت در آزمون ارشد محروم نمی‌شوند، اما اگر واقعا رشته‌محلی را دوست ندارید و یا امکان تحصیل در آن دانشگاه را ندارید، بهتر است انتخابش نکنید. چون ممکن است شانس پذیرش را از افرادی بگیرید که قبولی در آن دانشگاه برایشان ارزشمند و مهم است.

۶- بی‌خیال نرم‌افزارهای انتخاب رشته شوید.

این دست نرم‌افزارها به صورت ماشینی، بدون در نظر داشتن ظرفیت کارشناسی ارشد و نیز شرایط خاص شما و تنها بر اساس رتبه‌های قبولی سال قبل، برای شما انتخاب رشته می‌کنند. بنابراین بهتر است به جای استفاده از این انتخاب رشته ماشینی، برای انتخاب رشته، از کمک مشاور انتخاب رشته کارشناسی ارشد کمک بگیرید.

۷- سهمیه در پذیرش کارشناسی ارشد را جدی بگیرید.

با توجه به ظرفیت دانشگاه‌های مختلف در پذیرش کارشناسی ارشد، کسانی که دارای سهمیه هستند، شانس خوبی برای قبولی دارند. بنابراین این داوطلبان با توجه به ظرفیت سهمیه لازم است انتخاب رشته کنند تا شانس خود را از دست ندهند.

چند تذکر مهم انتخاب رشته کارشناسی ارشد

  • تعداد ویرایش‌های انتخاب رشته کارشناسی ارشد محدود می‌باشد و در صورت اتمام تعداد دفعات ویرایش، هیچگونه تغییری در لیست قابل انجام نیست. بنابراین توصیه می‌کنیم با کمک مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد به درستی انتخاب‌های خود را انجام دهید تا نیاز به ویرایش چندباره نداشته باشید.
  • داوطلبانی که در دو رشته شرکت کرده بودند باید تمامی انتخاب‌های خود را در فرم انتخاب رشته سنجش به ترتیب علاقه و اولویت رشته در کنار هم وارد کنند و انتخاب‌های آنها نیز در کل صد انتخاب خواهد بود و انتخاب رشته جداگانه‌ای نخواهند داشت.

تخمین انتخاب رشته ارشد

برای تخمین این که چه دانشگاه هایی شانس قبولی دارید و چطور انتخاب رشته کنید، لازم است موارد زیر را مدنظر داشته باشید:

  • شرایط و اولویت‌های شما چیست؟ آیا با پرداخت شهریه مشکلی ندارید؟ اولویت شما کدام دانشگاه است؟ کجا زندگی می‌کنید و آیا برایتان مهم است که در شهر محل سکونتتان تحصیل کنید؟
  • به ظرفیت پذیرش هر دانشگاه توجه کنید.
  • رتبه های قبولی آزمون کارشناسی ارشد در سال های قبل کمک خوبی برای شماست.

رتبه های قبولی کارشناسی ارشد سال‌های گذشته

برخی از رتبه های قبولی کنکور کارشناسی ارشد سال‌های گذشته رشته‌های مختلف در لینک زیر ارائه شده است.

 

بررسی این رتبه‌ها می‌تواند به شما کمک کند که دیدی کلی نسبت به رتبه های قبولی کنکور ارشد در دانشگاه‌های مختلف به دست بیاورید. اما این نکته مهم را فراموش کنید که با توجه به امکان تغییر ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ نسبت به سال‌های گذشته، بهتر است برای انتخاب رشته از خدمات مشاوره انتخاب رشته کنکور ارشد سایت مسترتست در همین صفحه استفاده کنید.

آیا می‌توانم از رشته‌محل‌های دیگر رشته‌ها انتخاب کنم؟

خیر شما فقط مجاز به انتخاب از رشته‌محل‌های رشته خودتان هستید.

رشته های مجاز کارشناسی ارشد برای انتخاب رشته کدام است؟

شما فقط مجاز به انتخاب از رشته‌محل‌های رشته امتحانی خودتان در ازمون ارشد هستید.

من در کنکور ارشد آزاد شرکت نکرده‌ام، آیا می‌توانم برای دانشگاه آزاد هم انتخاب رشته کنم؟

کنکور ارشد سراسری و آزاد به صورت یکپارچه برگزار می‌شود و با شرکت در آزمون کارشناسی ارشد شما داوطلب ارشد دانشگاه آزاد هم هستید. بنابراین، اگر مطابق کارنامه مجاز به انتخاب رشته آزاد شده‌اید، می‌توانید انتخاب رشته کنید.

ظرفیت قبولی و تعداد شرکت‌کنندگان کنکور ارشد هر رشته چقدر است؟

سازمان سنجش آمار تعداد شرکت‌کنندگان کنکور ارشد هر رشته را در کارنامه نتایج کنکور اعلام می‌کند. درخصوص ظرفیت قبولی هم می‌توانید به دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد مراجعه کنید.

مشاوره آنلاین انتخاب رشته کارشناسی ارشد

در مشاوره تلفنی، مشاور ممکن است فرصت کافی برای بررسی شرایط شما و رشته‌محل‌هایی که امکان قبولی دارید را نداشته باشد. اما در مشاوره آنلاین، مشاور می‌تواند به دقت بررسی‌های لازم را انجام دهد و پاسخ دقیق‌تری به سوالات شما بدهد.

انتخاب رشته مجازی ارشد سازمان سنجش در این مقطع تحصیلی صورت نمی‌گیرد. بنابراین، بهترین راه حل برای انتخاب رشته صحیح کمک گرفتن از یک مشاور خبره است.

برای استفاده از مشاوره آنلاین انتخاب رشته کارشناسی ارشد مسترتست، در بخش نظرات سوال خود را درج کنید.

مشاوره انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی نیز می‌توانند جهت مشاوره انتخاب اولویت های رشته‌محل در بخش نظرات سوالاتشان را مطرح کنند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱۱.۴K نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
m
اسفند ۲۸, ۱۴۰۲ ۷:۵۸ ب٫ظ

عرض درود و احترام خدمت شما

من امسال آزمون ارشد مشاوره شرکت و این نتیجه رو کسب کردم :
زبان انگلیسی ۳۰%
مبانی ۳۳%
فنون ۳۳%
نظریه ۲۶%
کاربرد ۶%
شخصیت ۱۵%
…….
حدودی رتبم
۲۲۵_۲۶۵ حساب کردم ، البته می‌دونم سندیت بالایی نداره ولی خب…
___________

۱, می‌خوام بدونم با این وضعیت شانسی برای قبولی در مقطع ارشد مشاوره خانواده دانشگاه غیرانتفاعی خاتم دارم آیا ؟
بنظرتون دولتی دانشگاه های تهران چطور ؟

۲, میزان شهریه امسال دانشگاه خاتم رو گوگل خیلی پایین گذاشته ( با احتساب افزایش ۱۰_۱۵ درصدی ) اما دانشجویان مبلغ دیگه ای ادعا میکنند, خیلی بیشتر از چیزی که فکرشو میکردم ، عملاً با آزاد برابری می‌کنه.
میشه حدود شهریه ارشد غیرانتفاعی علوم انسانی رو بفرمایید ؟

.
اسفند ۲۸, ۱۴۰۲ ۷:۵۴ ب٫ظ

عرض درود و احترام خدمت شما

من امسال آزمون ارشد شرکت و این نتیجه رو کسب کردم :
زبان انگلیسی ۳۰%
مبانی ۳۳%
فنون ۳۳%
نظریه ۲۶%
کاربرد ۶%
شخصیت ۱۵%
___________

۱, می‌خوام بدونم با این وضعیت شانسی برای قبولی در مقطع ارشد مشاوره خانواده دانشگاه غیرانتفاعی خاتم دارم آیا ؟
بنظرتون دولتی دانشگاه های تهران چطور ؟

۲, میزان شهریه امسال دانشگاه غیرانتفاعی رو گوگل خیلی پایین گذاشته ( با احتساب افزایش ۱۰_۱۵ درصدی ) اما دانشجویان مبلغ دیگه ای ادعا میکنند, خیلی بیشتر از چیزی که فکرشو میکردم ، عملاً با آزاد برابری می‌کنه.
میشه حدود شهریه ارشد علوم انسانی غیرانتفاعی رو بفرمایید ؟

بهاری
بهمن ۲, ۱۴۰۲ ۹:۵۹ ق٫ظ

سلام خسته نباشید
میشه لطفا اسم منابع و کتب آزمون ارشد hseرو برامون بگین با نام ناشر ممنونم

کبیری
آبان ۲۹, ۱۴۰۲ ۱۰:۴۳ ق٫ظ

سلام بنده میخواستم آزمون استخدامی آموزگاری شرکت کنم.و انتخاب رشته ام بستگی داره به اینکه کدوم مورد بیشتر ربط داره به اموزگاری.۱سوال اولم این بود که میشه از رشته ی زبان انگلیسی،آزمون استخدامی داد برا اموزگاری؟ ۲اگه نه، قبولی در کدوم یک ازین دو رشته ی ارشد آسانتره و البته مرتبط تر با اموزگاری و احتمال قبولی بیشتر در مصاحبه، علوم تربیتی یا روانشناسی تربیتی؟ ۳ رشته ی علوم تربیتی کدوم رشته ش قبولی آسانتره؟

سید مهدی
آبان ۱۲, ۱۴۰۲ ۳:۰۰ ب٫ظ

باسلام
رشته کارشناسی ارشد علوم قرانی حدیث میخوام بخونم منابع مهمشو میخوام

مرتضی
آبان ۹, ۱۴۰۲ ۴:۵۳ ب٫ظ

سلام
بامدرک کارشناسی میتونم کنکور ارشد کنترل بیماری‌های دامی شرکت کنم؟

ز
آبان ۳, ۱۴۰۲ ۷:۳۵ ب٫ظ

سلام من کارشناسی مدیریت صنعتی خوندم برا ارشد میتونم علوم تربیتی بخونم.؟

فاطمه
مهر ۲۲, ۱۴۰۲ ۶:۰۷ ب٫ظ

سلام برای دبیری حکمت و معارف اسلامی ارشد چه رشته ای بخونم

پریسا
مهر ۲۰, ۱۴۰۲ ۲:۲۶ ب٫ظ

سلام وقتتون بخیر من لیسانس روانشناسی دارم و قصد دارم برای ارشد روانشناسی شناختی رو انتخاب کنم، اما این رشته هم تو گروه روانشناسی ارایه شده و هم گروه علوم شناختی، به نظرتون بهتره از کدوم گروه برای کنکور اقدام کنم؟ چون منابعشون باهم متفاوته

ابراهیم حسنلویی
مهر ۱۵, ۱۴۰۲ ۱:۳۱ ب٫ظ

سلام.وقت بخیر.من لیسانس اموزش زبان انگلیسی دارم و همزمان کاردانی فوریتهای پزشکی.من میتونم با لیسانس زبان در آزمون ارشد وزارت بهداشت شرکت کنم بعد از قبول شدن با انتخاب دروس پیش نیاز ادامه تحصیل بدم؟؟

motahareh
شهریور ۲۰, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۰ ق٫ظ

سلام وقت بخیر منابع رشته علوم تربیتی ورشته روانشناسی برای کنکور ارشد

حمید
شهریور ۱۹, ۱۴۰۲ ۹:۲۰ ب٫ظ

با عرض سلام.
به نظرتون کارشناسی ارشد رشته ی مدیریت آموزشی غیرانتفاعی برم یا آموزش پرورش ابتدایی دانشگاه آزاد ؟

ندافی
شهریور ۱۳, ۱۴۰۲ ۵:۴۵ ب٫ظ

سلام وقت بخیر
بین حسابداری مدیریت دانشگاه خاتم و حسابداری آزاد تهران مرکز کدوم رو ترجیح میدید ؟میشه راهنمایی بفرمایید
ممنونم

کوثر
شهریور ۱۳, ۱۴۰۲ ۱۰:۴۳ ق٫ظ

سلام من با رتبه ۹۰۰ علوم اقتصادی پیام نور رشته توسعه اقتصادی و برنامه ریزی قبول شدم
نمیدونم برم یا نه اخه پیام نور دانشگاه خوبی نیست من کارشناسیم رو از دانشگاه مازندران بابلسر گرفتم واقعا انتظار داشتم با رتبه ام اونجا حداقل قبول شم

سمیه
شهریور ۱۱, ۱۴۰۲ ۷:۵۸ ق٫ظ

سلام با رتبه ۲۱۰ فیزیک گرانش و کیهان شناسی تهران روزانه میتونم قبول بشم؟ توی رتبه و محل قبولی دو تا رتبه دیدم که یکی ۱۹۱ و یکی ۲۵۱ بودند و روزانه قبول شدند ولی نمیدونم واقعا میشه قبول شد یا نه؟

امیرمسعود
شهریور ۱۰, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۷ ب٫ظ

سلام ، ببخشید بنده با رتبه ۳۹ سهیمه ۵٪ درصدی و رتبه ۳۸۸ بدون سهمیه و معدل موثر ۱۸/۶۷ آیا شانس قبولی در ارشد نقشه برداری گرایش فتوگرامتری یا ژئودزی یا سنجش از راه دور را دارم در یکی از دانشگاه‌های تهران یا اصفهان یا همدان یا شیراز ، نوبت روزانه یا نوبت دوم ،؟ ممنون میشم اگر پاسخ بدین

نیلوفر
شهریور ۹, ۱۴۰۲ ۱:۰۰ ق٫ظ

سلام و خداقوت🤍رشته روانشناسی بالینی رتبه ۳۷ و ۲۱ عمومی در سهمیه ۲۵درصد،شانس قبولی دولتی چه روزانه شبانه یا پردیس دولتی دارم؟

سمانه
شهریور ۳, ۱۴۰۲ ۰:۴۶ ق٫ظ

سلام و عرض ادب
ارشد روانشناسی سهمیه آزاد رتبه در سهمیه ۲۲ هزار و رتبه آخرین نفر مجاز ۴۸ هزار آیا شانس قبولی برای گرایش بالینی ،عمومی و سلامت دانشگاه آزاد واحد بندرعباس رو دارم؟ممنون میشم بفرمایید

مریم
شهریور ۲, ۱۴۰۲ ۳:۱۳ ب٫ظ

سلام. با سهمیه شاگرد اولی و رتبه ۱۱۰۹ فیزیک، احتمال قبولی شیراز و اصفهان دارم؟؟

سمیه
شهریور ۱۱, ۱۴۰۲ ۷:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

برای هر دو در گرانش بله
ماده چگال اگه شانس بیارید بله
بقیه گرایش ها یکم اختلاف رتبه دارید

فرزانه
مرداد ۳۱, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۷ ق٫ظ

سلام‌‌ برای ارشد علوم ورزشی یا تغذیه دانشگاه تهران چه رتبه ای؟

گلزار
مرداد ۱۲, ۱۴۰۲ ۹:۰۶ ق٫ظ

سلام وقت بخیر بارتبه ۳۱۰ فقه وحقوق ایا شانس قبولی درروزانه دانشگاه یزد رادارم

Mary
مرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۴ ب٫ظ

سلام با رتبه ۷۹ در ارشد زیست شناسی گیاهی گرایش فیزیولوژی شانس قبولی در دانشگاه هایی مثل فردوسی ، باهنر کرمان و سبزوار رو دارم؟؟

Parastoo
مرداد ۲, ۱۴۰۲ ۱:۰۱ ب٫ظ

سلام من سهمیه ۵ درصد هستم رشته حسابداری
در ضریب ۱ (حسابداری)رتبه با سهمیم ۶۰۷ هست و بدون سهمیه ۵۰۰۰

و در ضریب۳(حسابداری مدیریت) رتبه سهمیم ۴۷۴ هست و بدون سهمیه ۴۰۰۰

ضریب ۲ مجاز به انتخاب رشته نشدم ولی رتبه بدون سهمیم حدود ۲۰۰۰ هستش
میخاستم بدونن روزانه یا شبانه کلا شانس قبولی دارم یانه ؟دانشگاه هایی مثل ارومیه قم مازندران رشت کرمانشاه سنندج

مرضیه
مرداد ۱, ۱۴۰۲ ۶:۱۲ ب٫ظ

سلام. وقت بخیر. من امسال ارشد وزارت بهداشت رشته یادگیری الکترونیکی رتبه آوردم و احتمالا دانشگاه پزشکی شهید بهشتی تهران قبول میشم از طرفی هم ارشد روانشناسی تربیتی هم احتمال زیاد دانشگاه دولتی سطح دوم مثل همدان یا اهواز قبول میشم.رشته یادگیری الکترونیکی جز مجموعه آموزش پزشکی هست و نمیدونم بازار کار داره یا نه.توی آزمون های خود علوم پزشکی هم این رشته رو نمیخان و فکر کنم باید تا دکترا برم که بتونم کار پیدا کنم. میخاستم بدونم به نظر شما این رشته رو برم اونم دانشگاه علوم پزشکی تهران یا روانشناسی تربیتی شهرستان؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

Parmis
تیر ۲۸, ۱۴۰۲ ۱۰:۴۱ ب٫ظ

سلام و وقت بخیر با رتبه ۲۴ در سهمیه آزاد میتونم دانشگاه تهران در رشته تاریخ گرایش ایران اسلامی قبول بشم؟

مهسا
تیر ۳۱, ۱۴۰۲ ۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  Parmis

سلام
شانستون زیاده. امیدوارم بتونید قبولی دلخواهتونو به دست بیارید.

میترا
تیر ۲۶, ۱۴۰۲ ۳:۵۱ ب٫ظ

سلام وقتتون بخیر. با رتبه در سهمیه ۸۷۸ کد ضریب یک رشته ریاضی (سهمیه ازاد )،احتمال قبولی رشته انالیز ریاضی دانشگاه های تهران مثل علم و صنعت یا تربیت مدرس هست؟دانشگاه صنعتی اصفهان چطور؟

مهسا
تیر ۳۱, ۱۴۰۲ ۱:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  میترا

سلام
برای تهران لب مرزید اما برای صنعتی اصفهان شانستون زیاده.  امیدوارم بتونید قبولی دلخواهتونو به دست بیارید.

سمیرا
تیر ۱۲, ۱۴۰۲ ۱۱:۴۰ ق٫ظ

سلام وقتتون بخیر
با رتبه ۱۲۶ باغبانی احتمال قبولی در ابوریحان پاکدشت و تربیت مدرس دارم؟
دانشگاه صنعتی اصفهان چطور؟

مهسا
تیر ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

سلام
برای پردیس ابوریحان و تربیت مدرس شانستون خیلی زیاد نیست. اما برای صنعتی اصفهان احتمالا قبول میشید. البته که بازم به انتخاب رشته رقباتون بستگی داره.

حسین
تیر ۳, ۱۴۰۲ ۶:۴۴ ب٫ظ

توی انتخاب رشته ارشد مهندسی شیمی،گرایش مهندسی صنایع پتروشیمی بهتره یا طراحی فرآیند

مهسا
تیر ۳, ۱۴۰۲ ۱۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

سلام
بهتر بودن گرایش ها خیلی به خودتون بستگی داره. مثلا این که شاغل هستید یا نه و اگه هستید گرایشی که به کارتون نزدیک تره میتونه گزینه بهتری باشه. اگه معیار خاصی ندارید، پیشنهاد میکنم علاقه تونو در اولویت قرار بدید. چون الان بازار کار خیلی رشته ها مثل همه و اگه علاقه داشته باشید شانس موفقیت دارید

مهسا
خرداد ۲۹, ۱۴۰۲ ۴:۳۷ ب٫ظ

سلام خسته نباشید.
توی کارنامه من زده مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد ولی کد دسترسی دانشگاه ازاد رو تو کارنامم قرار نداده
چیکار باید بکنم؟

مهسا
تیر ۳, ۱۴۰۲ ۱۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام
مطمئنید؟ لینک زیر رو ببینید:
https://mastertest.ir/1398/04/%DA%A9%D8%AF-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF/
امابازم میتونید به سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش پیام بدید.

ناهید
خرداد ۲۷, ۱۴۰۲ ۴:۱۱ ب٫ظ

سلام من ارشد روانشناسی در ضریب ۱ رتبه ۷۳۷۶ ودر ضریب ۲ رتبه ۶۴۹۴ آیا دانشگاه آزاد واحدهای تهران قبول میشم

مهسا
تیر ۳, ۱۴۰۲ ۱۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  ناهید

سلام
رقابت برای دانشگاه های ازاد تهران خیلی زیاده و یه کم بعیده با این رتبه شانسی داشته باشید

محمد
خرداد ۲۶, ۱۴۰۲ ۷:۵۹ ب٫ظ

با سلام
با رتبه ۴۲۰۸ ارشد عمران در دانشگاه های روزانه و نوبت دوم شانس قبولی دارم؟

مهسا
خرداد ۲۷, ۱۴۰۲ ۰:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
برای گرایش های کم طرفدارتر مثل سازه های هیدرولیکی ممکنه شانس داشته باشید شهرستان ها قبول بشید. اما مثلا برای سازه خیلی بعیده.

مائده
خرداد ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام میشه جواب منم پایین نظر ایشون بدید آخه برام مهمه ممنونم

مائده
خرداد ۲۵, ۱۴۰۲ ۸:۵۲ ق٫ظ

سلام من در رشته مدیریت رتبه ۱۲۷۳ بازرگانی ۲۳۹۴ دولتی ۱۹۱۵ صنعتی ۱۳۷۸ اطلاعات ۱۶۲۸ تکنولوژی ۲۳۹۳ کارافرینی و ۱۵۷۲ منابع انسانی اوردم ایا شبانه و روزانه دانشگاه مازندران و روزانه دانشگاه سمنان یا گیلان و نمیسال دوم خوارزمی شانس دارم یا خیر ؟

مائده
خرداد ۲۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  مائده

ببخشید میشه کسی جوابمو بده اگه می‌دونه آخه برام خیلی مهمه

مریم
خرداد ۲۱, ۱۴۰۲ ۱:۱۵ ب٫ظ

به نظرتون با رتبه۳۰۴ حقوق مالکیت فکری و ۳۴۸تجارت بین الملل شبانه یا روزانه تهران شانس قبولی دارم؟؟

مهسا
خرداد ۲۷, ۱۴۰۲ ۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام
شبانه پردیس فارابی قم دانشگاه تهران ممکنه مالکیت فکری قبول بشید.
برای تجارت بین الملل شبانه و روزانه بعیده. مجازی شانس دارید

جلال
خرداد ۱۹, ۱۴۰۲ ۹:۵۵ ب٫ظ

سلام وقتتون بخیر من با رتبه ۱۰۰ در رشته ی تاریخ باستان یا تاریخ ایران اسلامی با سهمیه ۵ درصدی احتمال قبولی ت دانشگاه فردوسی دارم ؟
ممنون میشم راهنمایی کنید

مهسا
خرداد ۲۰, ۱۴۰۲ ۲:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  جلال

سلام
ظرفیت رشته محل های رشته شما خیلی محدوده و ظرفیتی برای سهمیه ۵ درصدی براش در نظر گرفته نمیشه. مگر این که ظرفیت سهمیه ۲۵ درصدی خالی بمونه و به شما برسه.
در مجموع شانستون خیلی زیاد نیست اما حتما به ترتیب علاقه انتخاب رشته کنید.

سمانه
خرداد ۱۹, ۱۴۰۲ ۳:۳۸ ب٫ظ

سلام مجدد ببخشید گرایش های روانشناسی به ترتیب کدوم گرایش بهتره،بالینی رو میدونم بهترین گرایش هست اما بین عمومی و سلامت و تربیتی کدوم بهتره؟و اینکه الکترونیکی ها، چجوریه مدرکشون معتبر هست برای استخدامی ها؟تفاوت مجازی و الکترونیکی چیه کدوم بهتره،ممنون میشم بفرمایید

مهسا
خرداد ۲۰, ۱۴۰۲ ۲:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  سمانه

سلام
درمورد بهترین گرایش بهتره به علاقه تون نگاه کنید. چون بالاخره قرار با مدرکتون کار کنید و موفقیت در گروی علاقه شماست.
الکترونیکی و مجازی مشابه همدیگه است.
بله مدرک معتبره و مورد تایید وزارت علوم

r
خرداد ۱۹, ۱۴۰۲ ۱:۲۹ ق٫ظ

سلام من اهل کاشان هستم و توی کدضریب ۶، باسهمیه ۵ درصد، رتبم شده ۱۱۶۲ میخواستم بدونم هیچ شانسی نیس که دولتی همین کاشان قبول بشم؟

مهسا
خرداد ۲۰, ۱۴۰۲ ۲:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  r

سلام
رشته تون رو هم لطفا بگید تا بتونم راهنمایی تون کنم

سمانه
خرداد ۱۸, ۱۴۰۲ ۱:۴۵ ب٫ظ

سلام خسته نباشید،ارشد روانشناسی با رتبه ۲۲هزار و رتبه آخرین نفر مجاز ۴۸ هزار آیا شانس قبولی دانشگاه ازاد رو دارم،روانشاسی عمومی بالینی و سلامت کدوم احتمال قبولی دارم؟ممنون میشم راهنمایی کنید،سپاس

مهسا
خرداد ۲۰, ۱۴۰۲ ۲:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  سمانه

سلام
برای رواشناسی سلامت واحدهای شهرستانها ممکنه شانس قبولی داشته باشید. برای بالینی و عمومی شانستون کمتره

سمیرا
خرداد ۱۸, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۵ ق٫ظ

سلام. وقتتون بخیر
من با رتبه تجزیه ۱۴۹ سهمیه ۵ درصد و بدون سهمیه ۱۴۳۱ و کاربردی ۱۱۱ سهمیه و بدون سهمیه ۱۰۶۵ شانسی برای قبولی در دانشگاه سیستان و بلوچستان زاهدان دارم؟ بیشتر شیمی تجزیه میخوام.

مهسا
خرداد ۲۰, ۱۴۰۲ ۲:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  سمیرا

سلام
بله شانس قبولی دارید مخصوصا برای تجزیه.
اما پیشنهاد میکنم خودتون رو محدود نکنید به این دانشگاه و انتخاب های متنوعی داشته باشید تا شانس قبولی رو از دست ندید.

M.Kh
خرداد ۱۷, ۱۴۰۲ ۷:۱۲ ب٫ظ

سلام و خسته نباشید
می خواستم بدونم با رتبه ۵۵ بالینی در سهمیه ۵ درصد ، شانس قبولی در دوره روزانه هر کدام دانشگاه های دولتی تهران یا مشهد رو دارم؟ ممنون.

مهسا
خرداد ۱۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  M.Kh

سلام
چون ظرفیت دانشگاه های تهران و فردوسی در رشته تون کمه، سهمیه ۵ درصدی تعلق نمیگیره. مگر این که از ظرفیت سهمیه ۲۵ درصد خالی بمونه و به شما برسه. به همین علت شانستون متاسفانه خیلی زیاد نیست.

سالار
خرداد ۱۷, ۱۴۰۲ ۱۱:۴۰ ق٫ظ

سلام
رتبه من در رشته علوم کامپیوتر بدوم سهمیه ۴۱۰ و با سهمیه ۳۶۷ شده
برای رشته هوش مصنوعی روزانه و شبانه دانشگاه های دولتی تهران شانس دارم؟

مهسا
خرداد ۱۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  سالار

سلام
هوش مصنوعی زیرمجموعه مهندسی کامپیوتره و رشته شما علوم کامپیوتره. شما اجازه انتخاب رشته محل های مهندسی کامپیوتر رو ندارید.

سالار
خرداد ۱۸, ۱۴۰۲ ۵:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

نه علوم کامپیوتر هم هوش مصنوعی داره

خسرو
خرداد ۱۷, ۱۴۰۲ ۱:۰۱ ق٫ظ

سلام بنده ارشدمدیریت درضریب ۱ رتبه ۲۲۱۲وضریب ۲ رتبه سهمیه ۵۷۰ وضریب۳ رتبه ۸۶۸ و ضریب۴ رتبه ۱۴۲۵ وضریب ۵ رتبه ۸۴۱ و ضریب۷ رتبه ۲۰۱۱ وضریب۸ رتبه ۸۰۵ و ضریب ۱۰ رتبه ۱۰۵۶ در کرمانشاه پیام نور شانس رشته تجارت الکترونیک و بازاریابی را دارم و کلا نظرتون چیه چون کارمند هستم همه رتبه ها در سهمیه هستش ممنون

مهسا
خرداد ۱۷, ۱۴۰۲ ۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  خسرو

سلام
سهمیه تون آزاده یا سهمیه ایثارگران دارید؟ اگر سهمیه ایثارگران دارید چند درصد؟

مریم
خرداد ۱۶, ۱۴۰۲ ۲:۲۵ ب٫ظ

سلام. ببخشید با رتبه ۵۸۵شانس قبولی ارشد صنایع غذایی دارم ؟؟روزانه و شبانه ؟؟؟

مهسا
خرداد ۱۶, ۱۴۰۲ ۷:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام
متاسفانه به نظر نمیاد برای روزانه و شبانه کلا شانس زیادی داشته باشید.
شانس اصلی تون پردیس و غیرانتفاعی شهرستان هاست.

عباس
خرداد ۱۶, ۱۴۰۲ ۲:۰۰ ب٫ظ

سلام با رتبه ۸۰۰۰برق امکان قبولی کدوم دانشگاهها هست؟؟

مهسا
خرداد ۱۶, ۱۴۰۲ ۷:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  عباس

سلام
برای غیرانتفاعی و پیام نور شهرستان ها ممکنه شانس داشته باشید. برای دانشگاه آزاد شهرهای کوچیک هم احتمالا شانس دارید.

زهرا
خرداد ۱۶, ۱۴۰۲ ۱:۲۰ ق٫ظ

سلام وقت بخیربا رتبه ۵۰۷جزا و جرم شناسی در سهمیه۵درصدی و رتبه ۶۱۶حقوق خانواده و ۴۳۸کیفری اطفال و نوجوانان شانس قبولی در دانشگاه های دولتی دارم؟؟؟؟؟

مهسا
خرداد ۱۶, ۱۴۰۲ ۷:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
لطفا رتبه بدون سهمیه تون رو هم بگید تا بتونم راهنمایی تون کنم

زهرا
خرداد ۱۶, ۱۴۰۲ ۱:۰۸ ق٫ظ

سلام وقت بخیر
ببخشید با رتبه۵۰۷ در سهمیه ۵درصدی رشته جزا و جرم شناسی
رتبه ۶۱۶حقوق خانواده و ۴۳۸کیفری اطفال و نوجوانان شانس قبولی در دانشگاه های دولتی دارم؟

سحر
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۸ ب٫ظ

سلام
با رتبه۴۲۰۰ پیام نور مشهد رشته مدیریت آموزشی یا برنامه ریزی درسی قبول میشم؟
غیرانتفاعی های مشهد چطور؟

مهسا
خرداد ۱۶, ۱۴۰۲ ۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

سلام
برای هر دو شانس دارید.
اما پیشنهادم اینه که خودتون رو محدود به این انتخاب نکنید و جاهای مختلفی رو در فرم انتخاب رشته وارد کنید تا شانس قبولی رو از دست ندید. چون قبولی شما به انتخاب رشته رقباتون هم خیلی بستگی داره

آیسان
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۲ ب٫ظ

سلام وقتتون بخیر ببخشید رتبه کل من ۲۱۹۲ شده در رشته علوم پایه (مهندسی کامپوتر) رتبه مجازم در دوره های روزانه ۹۸۹ هنوز انتخاب رشته نکردم کجاهارو میتونم انتخاب رشته کنم اگه میشه یک نفر معرفی کنید برام انتخاب رشته کنم

مهسا
خرداد ۱۶, ۱۴۰۲ ۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  آیسان

سلام
رتبه تون ۹۸۹ شده یا ۲۱۹۲؟ سهمیه خاصی دارید؟

علی
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۹:۱۰ ب٫ظ

سلام ارشدعمران۱۹۸۰رتبه آوردم شانس روزانه یا شبانه چه رشته هایی درتهران دارم؟
یا دردانشگاه گیلان روزانه یاشبانه میتونم
باتشکر…

مهسا
خرداد ۱۶, ۱۴۰۲ ۱:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
برای روزانه و شبانه گیلان شانس دارید.
توی تهران برای دوره های مجازی و پردیس و پیام نور و غیرانتفاعی هم شانس دارید اما برای روزانه و شبانه خیلی بعیده

ملیکا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۴:۰۰ ب٫ظ

سلام من ۱۶۲۳ توی سهمیه منطقه ۳ حقوق خصوصی شدم.. کجاها رو میتونم واسه انتخاب رشته انتخاب کنم؟

مهسا
خرداد ۱۶, ۱۴۰۲ ۱:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  ملیکا

سلام
سهمیه تون آزاده؟
اگه بله، برای غیرانتفاعی وپیام نور و شاید پردیس شانس دارید. برای این دانشگاه ها در تهران هم شانس دارید ولی پیشنهاد میکنم شهرستان ها رو هم بزنید.

حسام
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۳:۳۸ ب٫ظ

سلام من رتبه در ضریب ۱ ارشد حسابداری ۹۰۰۰شده تهران پیام نور یا غیر انتفاعی قبول میشم خواهش میکنم راهنمایی کنید

مهسا
خرداد ۱۶, ۱۴۰۲ ۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  حسام

سلام
شانستون خیلی زیاد نیست برای قبولی توی تهران. حتما پیام نور و غیرانتفاعی شهرستان ها رو انتخاب کنید. شانس انتخاب رشته دانشگاه آزاد رو هم از دست ندید.

صدرا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۳:۳۰ ب٫ظ

سلام وقت عالی بخیر
غرض از مزاحمت مجدد سوالی داشتم
بنده مجاز در انتخاب رشته روزانه و نوبت دوم دولتی با رتبه در سهمیه ۱۲۲۵ حقوق عمومی شدم نظر به اینکه امسال رو با هدف صرف آزمایشی شرکت کرده بودم چون احتمال نمی دادم تا ۳۱ شهریور فارغ التحصیل شوم ولی حال امکان فارغ التحصیلی فراهم شده و مرددم به اینکه انتخاب رشته کنم یا نه لذا از شما خواهشمندم بفرمایید با رتبه مذکور امکان قبولی در دانشگاه تبریز هست یا نه ؟
خیلی ممنون میشم پاسخ بدید
مجددا عذر میخوام از اینکه مزاحم میشم

مهسا
خرداد ۱۶, ۱۴۰۲ ۱:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  صدرا
مرتضی
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۳:۰۶ ب٫ظ

سلام بنده مهندسی کامپیوتر شرکت کردم میتونم از رشته های مهندسی فناوری اطلاعات استفاده کنم ؟ چون رشتمون یکیه تقریبا!

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۵:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

سلام
شما فقط مجاز هستید که رشته محل هایی که زیرمجموعه رشته امتحانی خودتون هست رو انتخاب کنید و امکان انتخاب از سایر رشته ها وجود نداره. فرم انتخاب رشته هم یه جورایی هوشمنده و اگه بزنید کلا انتخاب رشته تکمیل نمیشه و بهتون کد رهگیری رو نمیده.

الهه
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۳:۰۵ ب٫ظ

سلام وقت بخیر ،من باسهمیه ۵درصدی رتبه ۳۲۳عمومی روانشناسی شدم شبانه شهرستانهامیارم

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۵:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

سلام
برای شبانه شهرستان ها خیلی شانستون زیاد نیست. برای بقیه دوره ها شانس اصلی تونه.

الهه
خرداد ۱۶, ۱۴۰۲ ۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

خیلی ممنون

الهام
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۲:۴۵ ب٫ظ

سلام با رتبه ۱۲۳۰ معماری چه دانشگاه هایی تو تهران میتونم انتخاب کنم؟ ترجیحا مهندسی معماری و معماری داخلی. و اینکه امکان تغییر رشته یا مهمان و انتقالی از شهر دیگه به تهران هم هست که موارد دیگه رو هم بتونم انتخاب کنم؟

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۵:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  الهام

سلام
برای پیام نور، پریس و غیرانتفاعی ها شانس قبولی دارید.
خیر در مقطع ارشد تقریبا مهمان و انتقالی غیرممکنه و به سختی انجام میشه و با شرایط خاص

زهرا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۱۲:۵۰ ب٫ظ

سلام من با رتبه ۲۳۹روانشناسی عمومی شانس قبولی روزانه تبریز یا خوارزمی رو دارم؟

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
خیلی بستگی به انتخاب رشته رقباتون داره اما در مجموع بله شانس دارید. پیشنهاد میکنم که فقط خودتون رو محدود به این دانشگاه ها نکنید و انتخاب های متنوعی داشته باشید

الهه
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۳:۲۱ ق٫ظ

سلام وقت بخیر ،من باسهمیه ۵درصدی رتبه ۳۲۳عمومی روانشناسی شدم شبانه شهرستانهامیارم؟ سوال ما این بود که با توجه به توضیحاتی که امسال در دفترچه در مورد سهمیه ها داده شده ایا اول اولویتهایی که از اول تا اخر انتخاب میکنیم بدون سهمیه بررسی میشه اگه انتخاب شدیم دیگه نیازی به بررسی سهمیه نیست یا اینکه ابتدا در هر کد رشته محل ابتدا بدون سهمیه بررسی میشیم اگه انتخاب نشدیم با سهمیه بررسی میکنت

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۳:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  الهه

سلام
همیشه همینطوره که اول هر رشته محل رو بدون سهمیه براتون چک میکنن، اگه بدون سهمیه شانس قبولی داشتید که دیگه نیازی به سهمیه نیست. اگه نداشتید اون جا رو با سهمیه براتون چکمیشه.
برای شبانه شهرستان ها خیلی شانستون زیاد نیست. برای بقیه دوره ها شانس اصلی تونه.

الهه
خرداد ۱۶, ۱۴۰۲ ۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

ممنونم

محمد
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۰:۱۴ ق٫ظ

سلام آیا شانس قبولی در کد ضریب هایی که رتبه بهتری آوردیم بیشتره؟یعنی باید اون کد ضریب رو تو انتخاب های اول بیاریم یا فرقی نداره؟؟؟لطفا راهنمایی بفرمایید.ممنون

پردیس
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۰:۰۱ ق٫ظ

سلام وقت بخیر
با رتبه ۷۲۳۳ عمران دانشگاه های شیراز چه شبانه چه پردیس شانسی دارم؟

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۳:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  پردیس

سلام
برای شبانه شانس چندانی ندارید. اما برای پردیس شانستون خوبه بخصوص اگه گرایش های مختلف رو بزنید. پیشنهادم البته اینه که شهرهای دیگه رو بزنید و خودتون رو محدود به یه دانشگاه نکنید.

دانش
خرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۷:۲۵ ب٫ظ

سلام بارتبه ی ۳۵۶علوم ومهندسی باغبانی کجاقبول میشوم؟

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۳:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  دانش

سلام
برای روزانه خیلی از شهرستان ها مثل اراک، ایلام، ملایر، شهرکرد و … شانس خوبی دارید. پیشنهادم اینه که همه شهرستان ها رو طبق اولویت بزنید.

مریم
خرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۱۲:۱۴ ب٫ظ

با ۲۰۰ بیوتکنولوزی شیمی شبانه جایی میارم پردیس بابل چی؟

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۲:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام
برای شبانه شانستون خیلی زیاد نیست اما چون به انتخاب رشته رقبا بستگی داره حتما انتخاب رشته کنید.
برای پردیس ها ازجمله پردیس بابل شانستون زیاده.

میلاد
خرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۸ ق٫ظ

سلام وقتتون بخیر تفاوت تفاوت دانشگاه های روزانه با نوبت دوم چی هست ؟ آیا مدرکی که در نهایت میگیریم تفاوتی داره و تو مدرک اعمال میشه نوبت دوم بوده یا خیر مثلاً در آینده برای هیئت علمی شدن مشکل ایجاد می‌کنه ؟

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۲:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  میلاد

سلام
دوره روزانه وشبانه هیچ فرقی با هم ندارن و مدرکشون مثل همه. تنها تفاوتشون همون شهریه دوره شبانه است.

میلاد
خرداد ۱۳, ۱۴۰۲ ۷:۳۶ ب٫ظ

سلام با رتبه ۱۱۵ برنامه ریزی درسی احتمال قبولی تو دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی رو دارم ؟

مهسا
خرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۳:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  میلاد

سلام
اگر چه خیلی بستگی به انتخاب رشته رقباتون داره، ولی به طور کلی شانستون برای قبولی این دانشگاه خوبه. بازم پیشنهاد میکنم حتما جاهای دیگه بخصوص روزانه شهرستان ها رو هم بزنید تا شانس قبولی رو از دست ندید.

۱۲۳
خرداد ۱۳, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۹ ق٫ظ

سلام وقتتون بخیر من کنکور زیست شناسی سلولی مولکولی دادم در زیرگروه ۲ یعنی ژنتیک رتبم درسهمیه ۶۷ وبدون سهمیه ۴۰۷ شده سهمیه ۵ درصد دارم
امکان قبولی در روزانه تبریز وجود داره؟

مهسا
خرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۳:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  ۱۲۳

سلام
با توجه به این که ظرفیت روزانه های رشته زیست سلولی مولکولی به طور کلی در هر دانشگاه کمه، در بسیاری از دانشگاه ها سهمیه ۵ درصدی تعلق نمیگیره و بنابراین شانستون پایین میاد. مگر این که از سهمیه ۲۵ درصدی بهتون ظرفیتی تعلق بگیره. به هر صورت پیشنهادم اینه که هم روزانه های شهرستان های مختلف رو بزنید و همینطور شبانه ها رو هم بزنید

soheil
خرداد ۱۲, ۱۴۰۲ ۷:۵۱ ب٫ظ

سهمیه شاگرد اولی رتبه رو یک سوم نباید میکرد؟من سهمیه دارم و الان میخوام انتخاب رشته کنم نمیدونم چی کار کنم. رتبه ام ۱۵۰ معماری شده

مهسا
خرداد ۱۳, ۱۴۰۲ ۳:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  soheil

سلام
خیر تاثیر سهمیه شاگرد اولی این طور نیست که رتبه رو یک سوم کنه. اگه شما ۹۰ درصد نمره اخرین فرد قبولی در یک دانشگاه در رشته تون رو داشته باشید میتونید قبول بشید. یعنی با نمره کمتری شما میتونید یه جا قبول بشید.
اطلاعات بیشتر درمورد سهمیه شاگرد اولی در کنکور ارشد:
https://mastertest.ir/1396/09/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D8%B3%D9%87%D9%85%DB%8C%D9%87-%D8%B4%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D9%88%D9%84-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-97-98/

نادرالولنی
خرداد ۱۲, ۱۴۰۲ ۷:۴۶ ب٫ظ

معدل من اشتباه وارد شده. امکان ویرایش موقع انتخاب رشته کارشناسی ارشد هست؟

مهسا
خرداد ۱۳, ۱۴۰۲ ۳:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  نادرالولنی

سلام
بله حتما.
موقع انتخاب رشته ازتون میخواد که تایید کنید معدلتون درست وارد شده یا نه. اگه اعلام کنید مغایرت داره، براتون ویرایش باز میشه و میتونید ویرایشش کنید.

Baran
خرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۸:۲۶ ب٫ظ

سلام و وقت بخیر . بنده کنکور ارشد رشته ادیان و عرفان رو دادم و رتبه ام ۲۶ شده، آیا دانشگاه فردوسی ادیان و عرفان قبول میشم؟ چون ۵ نفر بیشتر نمیگیره….

و اینکه میتونم ارشد رشته دیگه ای رو با همین آزمون انتخاب کنم؟ مثلا تاریخ تشیع؟

مهسا
خرداد ۱۳, ۱۴۰۲ ۳:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  Baran

سلام
بله شانس قبولی دانشگاه فردوسی رو که داریدِ چون احتمالا اغلب کسانی که رتبه شون از شما بهتره دانشگاه های تهران رو میزنن. بازم چون قبولی بستگی به انتخاب رشته رقباتون هم داره، حتما جاهای دیگه هم انتخاب کنید.
خیر شما نمیتونید از هیچ رشته دیگه ای انتخاب کنید. فرم انتخاب رشته هم هوشمنده و اگه انتخاب کنید کلا اجازه تکمیل نمیده بهتون

همراز
خرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۶:۴۵ ب٫ظ

با رتبه ۲۰۳ زبان فرانسه
شبانه تبریز ادبیات فرانسه قبول میشیم؟
نمره ۲۳۰۸
آخرین رتبه مجاز ۲۸۶

مهسا
خرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۳:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  همراز

سلام
با توجه به این که ظرفیت روزانه و شبانه رشته تون کلا محدوده شانستون برای قبولی شبانه خیلی زیاد نیست و بیشتر برای دوره مجازی شانس دارید. البته حتما در فرم انتخاب رشته شبانه ها رو هم بزنید.

مرضیه سیف الدینی
خرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۵:۴۴ ب٫ظ

سلام خسته نباشید من رتبه ام ۱۱۰۰ شده ولی نمیدونم چه شهرهایی رو انتخاب کنم که قبول بشم میشه کمکم کنید؟چون بهم گفتن با این رتبه نمیتونم شهرخودم یعنی یزد رو بزنم

مهسا
خرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۳:۴۰ ق٫ظ

سلام
لطفا رشته تون رو بگید تا بتونم راهنمایی تون کنم.

نانی
خرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۵:۰۹ ب٫ظ

با سلام .بنده ارشد زبان المانی.روزانه و شبانه مجاز شدم و سهمیه ۵ درصدی دارم.میخواستم بدونم با رتبه۱۳در سهمیه و ۱۲۴ بدون سهمیه و تراز ۲۵۹۱ در زیر گروه یک…. رتبه ۱۱ در سهمیه و ۹۹ بدون سهمیه و تراز ۳۳۰۹ در زیر گروه دو ….. و رتیه ۱۲ در سهمیه و ۱۱۹ بدون سهمیه و تراز ۳۰۱۷در زیر گروه سه….. در کدام گرایش که به ترتیب مترجمی .اموزش و زبان و ادبیات میشود شانس قبولی دارم ؟ بر چه اساسی ۳ انتخاب را الویت بندی کنم؟دو دانشگاه تهران و بهشتی با ظرفیت بسیار محدود ارایه میدن اگر راهنمایی کنید بسیار ممنون میشم.

مهسا
خرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۳:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  نانی

سلام
با توجه به این که ظرفیت رشته آلمانی محدوده کلا
سهمیه ۵ درصدی تاثیری نداره و بهش ظرفیتی تعلق نمیگیره.
مگر این که ظرفیت سهمیه ۲۵ درصدی خالی بمونه و به شما برسه.
با توجه به این که ترتیب اولویت ها اثری در شانس قبولی نداره، میتونید بر اساس علاقه به ترتیب انتخاب رشته کنید.

زهرا
خرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۱۲:۲۳ ب٫ظ

سلام. وقت بخیر به نظرتون با رتبه ۶۶۵ برنامه ریزی درسی دانشگاه شهید مدنی تبریز میشه قبول شد؟

مهسا
خرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۳:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
شانستون خیلی زیاد نیست. اما چون خیلی به انتخاب رشته رقبا بستگی داره حتما انتخابش کنید. پیشنهادم اینه که خودتون رو محدود به این دانشگاه نکنید و دانشگاه های بیشتر انتخاب کنید.

آرمان
خرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۰ ق٫ظ

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
میخواستم بپرسم که با رتبه ی ۱۱۹۵ در کد ضریب ۵ مجموعه شیمی با کد ۱۲۰۳ و نیز با رتبه ی ۱۳۸۱ در کد ضریب ۷ همین مجموعه ی امتحانی و نیز با رتبه ی ۱۶۷۸ در کد ضریب ۳ همین مجموعه امتحانی در دوره ی روزانه ی کدام یک از این سه کد ضریب که معرف گرایش های متنوعی از شیمی هستند و در چه دانشگاه هایی پذیرفته خواهم شد ؟ لطفا راهنمایی بفرمایید . سپاسگزارم

مهسا
خرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۳:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  آرمان

سلام
برای روزانه شهرستان ها شانس دارید مثل مازندران و خرم آباد و … . برای شبانه شهرستان های بزرگ مثل صنعتی اصفهان تبریز هم شانس قبولی دارید و همین طور شبانه دانشگاه رجایی.
اگه فقط روزانه میزنید حتما خیلی متنوع انتخاب رشته کنید و همه اولویت هاتون رو پر کنید تا شانس قبولی رو از دست ندید.

سعید
خرداد ۱۰, ۱۴۰۲ ۱۱:۴۰ ب٫ظ

من تو روانشناسی رتبه ۵۰۰۰ شدم شانس قبولی دارم

مهسا
خرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۳:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

سلام
رتبه تون مربوط به کدوم گرایشه؟
برای غیرانتفاعی و پیام نور شهرستان ها و همین طور دانشگاه آزاد شهرستان ها بخصوص شهرهای کوچیک مثل قم، آمل، بهشهر و … شانس قبولی تون زیاده.

فاطمه
خرداد ۱۰, ۱۴۰۲ ۱۱:۰۰ ب٫ظ

سلام با رتبه ۱۱۰۵ آموزش زبان انگلیسی ارشد کجا میتونم قبول بشم (روزانه و شبانه)؟

مهسا
خرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۳:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام
برای روزانه که شانستون خیلی کمه. اما برای شبانه شهرهای کوچک مثل کاشان و ملایر ممکنه شانس داشته باشید. ولی شانس قبولی تون برای بقیه دوره ها یعنی پردیس و پیام نور و غیرانتفاعیه.

Nazi
خرداد ۱۰, ۱۴۰۲ ۹:۲۸ ب٫ظ

سلام وقت بخیر
با رتبه ۸۵ گرایش فراوری مهندسی معدن شانس قبولی در کدام دانشگاه هارو دارم؟

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۲:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  Nazi

سلام
برای روزانه شهرستان هایی مثل اراک و شاهرود شانس دارید و برای شبانه همه شهرستان ها هم شانستون خوبه. البته پیشنهادم اینه چون کلا رشته محل هاتون محدوده، اگه مشکلی با شهریه شبانه ندارید، اول شبانه های تهران رو بزنید، بعد روزانه شهرستان های بزرگ مثل صنعتی اصفهان و باهنر و تبریز و … رو بزنید و بعد شبانه هاشون و بعد روزانه بقیه شهرها

رضا ساسانی
خرداد ۱۰, ۱۴۰۲ ۵:۵۱ ب٫ظ

سلام من رتبه ی ۱۲۱۲ عمران قبول شدم دانشگاه روزانه کجا می تونم قبول بشم ؟ رشته ی سازه روزانه خرم آباد قبول می شم؟

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۲:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  رضا ساسانی

سلام
البته سازه گرایش پرطرفداریه ولی با این حال برای روزانه خرم آباد شانس دارید. پیشنهادم اینه که هم روزانه های شهرستان های مختلف رو بزنید و اگه مشکلی با شهریه ندارید هم شبانه های تهران و شهرستان ها رو بزنید

نرگس
خرداد ۱۰, ۱۴۰۲ ۵:۳۸ ب٫ظ

سلام و نور
من داوطلب ارشد روانشناسی هستم میخواستم بپرسم چطور میتونم دوره های نیمه حضوری رو در دفترچه انتخاب کنم
و اینکه اولویت چهارم رو مجاز شدم و نمیدونم چطوری انتخاب رشته کنم

مهسا
خرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۲:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  نرگس

سلام
دوره های مجازی تو دفترچه مشخصه و هر جا نوشته مجازی یعنی غیرحضوریه.
درمورد اولویت چهارم منظورتون کد ضریبه ۴ه؟

سبحان
خرداد ۱۰, ۱۴۰۲ ۵:۲۴ ب٫ظ

سلام
با رتبه ی ۶۳۶ حقوق جزا و جرم شناسی کجا میتونم قبول شم؟!

مهسا
خرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۳:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  سبحان

سلام
برای روزانه شهرستان ها شانس خوبی دارید. حتما سعی کنید دانشگاه های متنوعی انتخاب کنید تا با توجه به انتخاب رشته رقباتون شانس قبولی رو از دست ندید.

ملیکا
خرداد ۱۰, ۱۴۰۲ ۵:۲۲ ب٫ظ

سلام، من سال قبل شبانه قبول شدم و دو ترم گذراندم در مقطع ارشد امسال روزانه همون دانشگاه قبول شدم میتونم انتقالی بگیرم از شبانه به روزانه؟

مهسا
خرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۲:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  ملیکا

سلام
این موضوع به دانشگاهتون بستگی داره. باید از خودشون پیگیری کنید ببینید شرایطشون چیه. احتمالش هست تطبیق واحد بدن چون همون دانشگاهه

علی و شادی
خرداد ۱۰, ۱۴۰۲ ۳:۵۵ ب٫ظ

سلام رشته ریاضی ضریب ۲ و ۶ را مجاز شدم،میخاستم ببینم قبول میشم روزانه شیراز
۲۸۸ با سهمیه
۳۰۷ بدون سهمیه
رتبه کل هم در روزانه ۱۹۱۱

مهسا
خرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۳:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  علی و شادی

سلام
متوجه رتبه هاتون نشدم.
شما یه رتبه کل (بدون سهمیه) دارید و یه رتبه با سهمیه برای هر ضریب. این رتبه ها الان هر کدوم چطوره؟

نوروز علی مرادی
خرداد ۱۰, ۱۴۰۲ ۱۱:۵۶ ق٫ظ

با رتبه ۱۳۲۲حقوق خصوصی کجا میتونم قبول بشم ترجیحا نوبت دوم

مهسا
خرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۳:۵۶ ق٫ظ

سلام
متاسفانه بعید به نظر میاد که شانستون برای قبولی شبانه زیاد باشه و بیشتر برای دوره های مجازی و پردیس و غیرانتفاعی شانس قبولی دارید. البته میتونید موقع انتخاب رشته اول شبانه های شهرستان ها رو بزنید و بعد سایر دوره ها. چون ترتیب انتخاب رشته و چندم بودن اولویت اثری در شانس قبولی نداره

حسین
خرداد ۱۰, ۱۴۰۲ ۱۱:۵۲ ق٫ظ

سلام. بصورت آنلاین میتونم رتبه های مجاز در کارنامه رو اعلام کنم و رشته هایی که احتمالی قبولی رو داره رو دریافت کنم؟ نیاز به ارائه کارنامه هست ؟ از کدوم قسمت سایت میتونم مشاوره آنلاین بگیرم؟

مهسا
خرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۲:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

سلام
بله رتبه هاتونو همین جا کامنت کنید و اگه سهمیه خاصی دارید هم بفرمایید تا راهنمایی تون کنم.

غزل
خرداد ۱۰, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۵ ق٫ظ

سلام با رتبه ۴۸۵ فیزیک گرایش سامانه‌های پیچیده در کدام دانشگاه‌ها روزانه و شبانه شانس قبولی دارم؟

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۲:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  غزل

سلام
برای نوبت دوم های تهران شانستون خوبه. برای روزانه همه شهرستان ها هم شانس زیادی برای قبولی دارید.

مریم
خرداد ۱۰, ۱۴۰۲ ۷:۲۹ ق٫ظ

سلام مشاوره انلاین انتخاب رشته میخواستم
و امکان قبولی در هر دو رشته اصلی و شناور نیس ؟

مهسا
خرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۲:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام
رتبه تون و اگه سهمیه خاصی دارید رو بگید تا بتونم راهنمایی تون کنم.
شما فقط یه فرم انتخاب رشته دارید و همه انتخاب هاتون برای هر دو رشته در قالب یک فرمه و در نهایت هم فقط یه قبولی بر اساس اولویت براتون اعلام میشه.

درخشان
خرداد ۹, ۱۴۰۲ ۹:۰۱ ب٫ظ

سلام وقت بخیر
با رتبه ۳۷ مرمت بنا های تاریخی کدوم دانشگاه ها شانس قبولی دارم؟

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۳:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  درخشان

سلام
برای همه دانشگاه های شهرستان ها که شانستون خوبه.
برای دانشگاه های تهران شانستون خیلی زیاد نیست ولی بازم به انتخاب رشته بقیه بستگی داره و حتما انتخابشون کنید.

مهناز
خرداد ۹, ۱۴۰۲ ۸:۰۵ ب٫ظ

سلام، رشته حسابداری در کد ضریب یک دو سه با رتبه های ۴۵ ، ۴۵ و ۳۹ بدون سهمیه و ۴۰، ۴۰و ۳۵ با سهمیه ،برای یکی از دانشگاههای تهران روزانه شانس قبولی دارم؟

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۳:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهناز

سلام
برای حسابداری که شانستون خیلی زیاده و برای حسابرسی و حسابداری مدیریت هم شانس دارید. بستگی به انتخاب رشته رقبا داره. با این حال پیشنهاد میکنم روزانه شهرستان ها و یا شبانه های تهران رو هم برای اطمینان انتخاب کنید.

عسل
خرداد ۹, ۱۴۰۲ ۷:۴۲ ب٫ظ

سلام با رتبه ۷۸۷ مکانیک کدضریب ۳ کدوم رشته ها از این کد ضریب بهتره و کدوم دانسگاه ی تهران میتونم قبول شم؟

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۴:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  عسل

سلام
برای روزانه همه شهرستان ها شانستون زیاده. شبانه های تهران هم ممکنه شانس داشته باشید به انتخاب رشته بقیه بستگی داره.
درمورد این که کدام گرایش بهتره هم به علاقه تون توجه کنید. چون الان بازار و شرایط کاری اغلب رشته های مثل همدیگه است و تفاوت زیادی ندارن

مصطفی
خرداد ۹, ۱۴۰۲ ۶:۵۰ ب٫ظ

با سلام من میخوام برای انتخاب رشته سازه در رشته عمران مشاوره آنلاین بگیرم چکار باید بکنم ؟

مهسا
خرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۲:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  مصطفی

سلام
رتبه تون و اگه سهمیه خاصی دارید رو بگید تا بتونم راهنمایی تون کنم.

رضا
خرداد ۹, ۱۴۰۲ ۴:۲۱ ب٫ظ

سلام وقت بخیر
رتبه من تو رشته عمران ۲۳۰۰ شده میتونم گرایش سازه روزانه در دانشگاه رازی کرمانشاه بیارم؟
و سوال دوم اینکه از دانشگاه های تهران ترجیحا نوبت دوم آیا دانشگاهی میارم؟

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۴:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام
گرایش سازه خیلی پرطرفداره و برای روزانه بعیده شانسی داشته باشید و برای نوبت دوم های تهران هم خیلی شانستون زیاد نیست.
برای نوبت دوم شهرستان ها و سایر دوره های تهران و شهرستان شانس اصلی شماست.

میلاد
خرداد ۹, ۱۴۰۲ ۳:۵۴ ب٫ظ

سلام با رتبه ۱۱۵ برنامه ریزی درسی کدوم دانشگاه ها روزانه قبول میشوم ؟

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۴:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  میلاد

سلام
برای روزانه اغلب شهرستان ها شانستون خوبه. سعی کنید انتخاب های متنوعی داشته باشید تا شانس قبولی رو از دست ندید.

عسکری
خرداد ۹, ۱۴۰۲ ۳:۵۲ ب٫ظ

من با رتبه ۱۰۰۸ گرایش مشاور مدرسه کجا میتونم تو تهران قبول شم آخه من شاغل هستم

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۴:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  عسکری

سلام
برای خود شهر تهران کلا شانستون خیلی زیاد نیست. البته بازم میتونید پردیس و غیرانتفاعیها رو انتخاب کنید. شانس اصلی تون پردیس و پیام نور و غیرانتفاعی شهرستان هاست که میتونید اونایی که نزدیک تهرانه بزنید.

زهرا
خرداد ۹, ۱۴۰۲ ۲:۰۸ ب٫ظ

من شیرازم رتبه ۵۴۹گرایش استثنایی شدم
به نطرتون از نظر هزینه پردیس شیراز برم بهتره یا روزانه اردبیل یا گیلان؟

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۴:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
بستگی داره که وقتی روزانه میخواید تحصیل کنید شرایط زندگی تون چطور باشه. مثلا اگه خونه اجاره کنید و وسیله بخرید خب زیاد میشه هزینه تون. یا اگه با هواپیما بخواید رفت و امد کنید خب هزینه تون زیاد میشه. اینو باید خودتون با توجه به سبک زندگیتون یه بررسی داشته باشید.
ولی بجز هزینه به چیزای دیگه هم فکر کنید. مثلا اگه قصد ادامه تحصیل دارید روزانه بخونید معمولا بهتره.

زهرا
خرداد ۹, ۱۴۰۲ ۲:۰۱ ب٫ظ

سلام.من رتبه۱۶۰۰روانشناسی تربیتی رو آوردم امکانش هست یاسوج شبانه قبول شم؟البته گرایش استثنایی هم رتبه۵۴۹ شدم این رو کجا میتونم قبول شم؟

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۴:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
شانس دارید برای شبانه یاسوج ولی بستگی به انتخاب رشته رقبا داره. پیشنهاد میکنم هم شبانه و هم اگه مدنظرتون باشه، پردیس شهرستان های مختلف رو انتخاب کنید و خودتون رو محدود نکنید.

Reyhan
خرداد ۹, ۱۴۰۲ ۱:۲۱ ب٫ظ

سلام. با رتبه ۸۳۹، ارشد جزا و جرم شناسی دولتی قبول میشم؟

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۴:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  Reyhan

سلام
برای دوره روزانه شانس شهرهایی مثل گیلان و شهرکرد و دامغان و … شانستون خوبه.. ولی برای شبانه همه شهرستان ها هم شانستون زیاده.

لادن
خرداد ۹, ۱۴۰۲ ۱۲:۰۵ ب٫ظ

سلام من با رتبه ۱۳۰۲ در سهمیه ارشد بین الملل دانشگاه شیراز میتونم؟

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۴:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  لادن

سلام
رشته تون حقوق بین الملله؟

زهرا دیاری
خرداد ۹, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۴ ق٫ظ

سلام عزیزان من با رتبه ۶۰ شیمی تجزیه نوبت دوم دانشگاه تهران تجزیه میارم ؟

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۴:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا دیاری

سلام
خیلی بستگی به انتخاب رشته رقباتون داره. ولی شانس قبولی دارید. البته پیشنهاد میکنم انتخاب های متنوعی داشته باشید و خودتون رو محدود نکنید.

مقدم
خرداد ۹, ۱۴۰۲ ۹:۴۹ ق٫ظ

سلام وقت بخیر با رتبه۴۵۰۰۰ دانشگاه آزاد تهران رشته بالینی قبول میشم؟

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۴:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  مقدم

سلام
خیلی بستگی به انتخاب رشته رقباتون داره. ولی کلا طرفداران دانشگاه آزادهای تهران زیاده و یه کم بعیده شانس داشته باید برای قبولی توی تهران

فائقه
خرداد ۹, ۱۴۰۲ ۹:۲۰ ق٫ظ

سلام خسته نباشید با رتبه ۶۰ با سهمیه ۶۸ بدون سهمیه منطقه ای رشته بهداشت و کنترل کیفی روزانه دانشگاه فناوری نوین آمل روزانه قبول میشم؟

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۴:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  فائقه

سلام
ظرفیت روزانه رشته شما خیلی محدوده و احتمالا شانس زیادی نداشته باشید برای روزانه. اما پیشنهاد میکنم چون تعداد رشته محل هاتون کمه اول روزانه ها و بعد شبانه ها رو بزنید.

فافا
خرداد ۹, ۱۴۰۲ ۳:۳۰ ق٫ظ

سلام وقت بخیر
من ارشد عمران کنکور دادم
تو کارنامه من فقط رتبه در کد ضریب ۱ رو زده
بقیه ضریب ها رو چرا نزده؟

مهسا
خرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۲:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  فافا

سلام
رشته عمران همه گرایش هاش در قالب یه کد ضریب اومده و شما الان میتونید همه رو انتخاب کنید.

فاطیما
خرداد ۹, ۱۴۰۲ ۰:۵۳ ق٫ظ

سلام وقت بخیر با رتبه ۶ درسهمیه رشته مهندسی شیلات ارشد میتونم دانشگاه تربیت مدرس تکثیر قبول شم؟

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۴:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  فاطیما

سلام
سهمیه تون چیه؟ ۵ درصدی یا ۲۵ درصدی؟

Roya
خرداد ۹, ۱۴۰۲ ۰:۴۸ ق٫ظ

سلام با رتبه ۳۴ سم شناسی کدوم دانشگاها میتونم قبول شم

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۴:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  Roya

سلام
ظرفیت رشته شما خیلی محدوده. یه کم شانستون ضعیفه متاسفانه برای قبولی. اما حتما بر اساس علاقه انتخاب رشته کنید تا شانس احتمالی تونو از دست ندید.

امیر
خرداد ۸, ۱۴۰۲ ۱۱:۴۳ ب٫ظ

سلام، با رتبه ۱۶۵ ارشد زبان انگلیسی چه دانشگاه هایی میتونم انتخاب کنم؟ تشکر

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۴:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

سلام
رتبه تون مال کدوم گرایش ارشد زبان انگلیسی ه؟

girl
خرداد ۸, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۴ ب٫ظ

با رتبه ۱۱ ایران باستان میتونم دانشگاه تهران روزانه قبول شم؟

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۲:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  girl

سلام
متاسفانه یه کم شانستون کمه. چون هم از دانشگاه تهران و هم بهشتی ۱ نفر هم حداقل سهمیه ایثارگران ظرفیت داره. ولی حتما انتخاب کنید شما

کنکوری
خرداد ۸, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۱ ب٫ظ

با رتبه ۱۵۵۵ روانشناسی تربیتی تهران کجا میشه قبول شد؟ 🤔

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۲:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  کنکوری

سلام
برای روزانه و شبانه تهران خیلی شانسی ندارید. برای روزانه شهرهایی مثل قم ولی شانس دارید. برای همه پردیس ها و مجازی و غیرانتفاعی ها و پیام نور ها هم شانستون خوبه

مهسا
خرداد ۸, ۱۴۰۲ ۹:۳۷ ب٫ظ

سلام با رتبه ۸۵ با سهمیه آزاد سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی چه رشته ای و دانشگاهی میشه قبول شد؟

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۲:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام
رشته که فقط میتونید رشته خودتون رو انتخاب کنید.
اما درمورد دانشگاه برای روزانه دانشگاه هایی مثل حکیم سبزواری، اردبیل، یزد و … شانستون خوبه. البته چون رشته محل هاتون محدوده پیشنهادم اینه که همه روزانه های تهران و شهرستان رو به ترتیب علاقه بزنید.

سمیرا
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۲ ۳:۰۶ ب٫ظ

سلام.من کارشناسی حسابداری دارم برای ارشد میتونم رشته های پزشکی بخونم؟

مهسا
خرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۲:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  سمیرا

سلام
برای رشته های ارشد وزارت بهداشت باید شرط تجانس رشته رو مطابق دفترچه ثبت نام رعایت کنید. باید ببینید چه رشته ای میخواید و بعد چک کنید که ایا رشته شما جزو مدارک مورد پذیرش هست یا نه

مهدی غفاری
فروردین ۱۵, ۱۴۰۲ ۳:۵۸ ب٫ظ

سلام من کارشناسی شیمی کاربردی دارم میتونم مهندسی نفت شرکت کنم؟

مهسا
فروردین ۲۰, ۱۴۰۲ ۴:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی غفاری

سلام

بله مشکلی نداره میتونید شرکت کنید.

اما بعد از قبولی ممکنه بهتون تعدادی واحد جبرانی بدن.

علی
اسفند ۱۱, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۷ ق٫ظ

سلام و عرض احترام میخواستم بپرسم با رتبه ۳۵۰ سهمیه ازاد ارشد هوافضا شانس قبولی دانشگاهای تهران رو دارم؟ ممنونم

احمدی
دی ۲۹, ۱۴۰۱ ۸:۰۲ ق٫ظ

سلام،وقت بخیر، ممنون میشم منابع اصلی ارشد علوم تربیتی رو بفرمایید 🙏

sarina
دی ۲۵, ۱۴۰۱ ۱۱:۳۶ ق٫ظ

سلام وقت بخیر می خواستم بدونم اگه با مدرک کارشناسی علوم آزمایشگاهی دامپزشکی بخوام ارشد انفورماتیک پزشکی قبول بشم چقدر احتمال قبولی دارم؟ درکل برای قبولی انفورماتیک پزشکی چه رشته ای برای کارشناسی بخونم بهتره؟

حسین
دی ۱۴, ۱۴۰۱ ۵:۰۶ ب٫ظ

سلام من کارشناسی نرم افزار کامپیوتر خوندم می خواستم ارشد رو تجارت الکترونیک بخونم ولی بین گرایش های مهندسی نرم افزار ندیدم میشه کمی توضیح بدین تا بهتر انتخاب گرایشمو انجام بدم ممنون.

لادن
آذر ۲۶, ۱۴۰۱ ۴:۱۷ ب٫ظ

سلام.روانشناسی بالینی بهتر هست یا روانشناسی عمومی.و شانس قبولی کنکور ارشد در کدام بیشتر است.

حسین
آذر ۱۶, ۱۴۰۱ ۱۲:۴۱ ب٫ظ

سلام خسته نباشید.
آیا با کارشناسی مهندسی عمران میتوان در کنکور ارشد مهندسی HSE شرکت کرد و ادامه تحصیل داد؟؟؟؟

سیدرضا موسوی
خرداد ۱۳, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

سلام بله میتونید مهندسی HSE رشته شناور شرکت کنید

سورا
آذر ۱۰, ۱۴۰۱ ۷:۰۸ ب٫ظ

سلام
من کارشناسی مهندسی کشاورزی گرایش اقتصاد دارم، منتها میخوام ارشد رو یه رشته ای برم که به آموزش و پذورش ربط داشته باشه، مثل تربیت بدنی، روانسناسی یا آموزش ابتداییو… میتونم یا نه

زهرا
آذر ۹, ۱۴۰۱ ۳:۳۸ ب٫ظ

سلام من سه ساله با رتبه خوب مجاز به انتخاب رشته میشم اما مردود میشم؟!چرا مشکل کجاست

مصطفی
آبان ۲۷, ۱۴۰۱ ۰:۱۲ ق٫ظ

با سلام بنده لیسانس زبان وادبیات فارسی در دانشگاه دولتی گرفته ام خواستم بپرسم می تونم ارشد باستان شناسی دولتی یا آزاد بخونم؟ممنون میشم از جواب بنده رو بدید.

نرجس
مهر ۲۵, ۱۴۰۱ ۰:۴۸ ق٫ظ

سلام وقت بخیر. من کارشناس گیاهپزشکی ام. دوست دارم مدرسه تاسیس کنم و نمیدونم برای اینکارچه مدرکی لازمه و اینکه بایدفقط ارشدم رشته مرتبط باشه یاباید کارشناسی بخونم وچه رشته هایی؟

ف
شهریور ۲۹, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۸ ق٫ظ

سلام.وقت بخیر .من لیسانس معماری دارم .میتونم برای ارشد روانشناسی ثبت نام کنم؟

مرتضی
شهریور ۲۳, ۱۴۰۱ ۱۲:۰۴ ب٫ظ

سلام کارشناسی رشته علوم سیاسی دارم خواستم بدونم میتونم در رشته ارشد اطلاعات و حفاظت اطلاعات کد ۱۱۴۷ شرکت کنم .با تشکر

حسین
شهریور ۲۲, ۱۴۰۱ ۸:۲۳ ب٫ظ

سلام ارشد اتاق عمل میخواستم ببینم چی بخونم که بهتر باشه

Maryam
مرداد ۳۰, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۱ ب٫ظ

سلام وقت بخیر…میخواستم بپرسم برای رشته (شیمی کاربردی) کنکور کارشناسی ارشد میشه به رشته علوم تربیتی تغییر رشته داد یعنی این گرایش رو داره؟
ممنون میشم کامل توضیح بدین 🥲🙏🏻

علی
مرداد ۲۷, ۱۴۰۱ ۰:۰۰ ق٫ظ

سلام؛ آیا ممکن است ملاک هر دانشگاه سالانه برای پذیرفتن دانشجو در مقطع ارشد تغییر کند؟

مهدی
مرداد ۲۴, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۹ ق٫ظ

باسلام، لطفا” بفرمایید جهت آزمون رشته بهداشت،ایمنی و محیط زیست دقیقا” چه منابعی مطالعه بشه؟ / باتشکر

صحرا
مرداد ۲۰, ۱۴۰۱ ۸:۴۰ ب٫ظ

سلام.با رتبه ی ۳۲۰ سهمیه ۵درصدی امکان قبول شدن در دانشگاه لرستان را دارم.ظرفیت ادبیات محض ۱۰ نفر و ادبیات عامه ۷ نفر است.

ابوالفضل زینالی
مرداد ۱۹, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۵ ق٫ظ

با عرض سلام و خسته نباشید من ورودی ۹۵ کارشناسی رشته مهندسی برق دانشگاه تبریز بودم سال ۱۴۰۰ برام انصراف ثبت شده الان همون رشته رو در دانشگاه آزاد دارم میخونم. تو یه قسمت گفته شده که دانشجو حق بازگشت به کد رشته ای که انصراف داده نداره میخوام بدونم آیا من بعد از اتمام کارشناسی کنکور ارشد بدم میتونم در همین رشته در دانشگاه دولتی ارشد رو بخونم؟ با تشکر

شقایق
مرداد ۱۸, ۱۴۰۱ ۱۰:۳۸ ب٫ظ

سلام با رتبه ۵۷۰۰ رشته ریاضی آیا رشت مهندسی قبول میشم؟

بهار سادات
مرداد ۱۸, ۱۴۰۱ ۵:۰۹ ب٫ظ

با رتبه ۱۲۸۰ سهمیه آزاد، ارشد پرستاری آزاد یا شهریه پرداز توی تهران یا البرز قبول میشم؟

علی
مرداد ۱۷, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۷ ب٫ظ

سلام با کارشناسی علوم دامی دانشکده کشاورزی و ارشد فیزیولوژی دامپزشکی دانشکده دامپزشکی شانسی برای قبولی در مصاحبه دکترای فیزیولوژی دامپزشکی دارم؟

مریم
مرداد ۱۲, ۱۴۰۱ ۱:۴۹ ب٫ظ

من معدلم ۱۶/۷ بود ولی نمره هام بالا بود برای جزا و‌ جرم شناسی روی ۱۹ و ۲۰ بود
احتمال قبولی استعداد درخشان برای دانشگاه آزاد شهرکرد دارم ؟

مریم
مرداد ۱۲, ۱۴۰۱ ۱:۴۶ ب٫ظ

سلام خانم حیدری خسته باشید
ببخشید من رتبم‌ امسال خیلی بد شد یعنی نخوندم اصلا فقط رفتم سر جلسه
خواستم ازتون بپرسم با رتبه ۲۴ هزار دانشگاه آزاد شهرکرد یا فارسان رشته حقوق خصوصی میشه قبول شد ؟

محمدرضا
مرداد ۴, ۱۴۰۱ ۲:۳۳ ب٫ظ

سلام با۵۷۶ارشد عربی میشه دانشگاه یزد قبول شد؟

میترا
مرداد ۳, ۱۴۰۱ ۱:۱۰ ق٫ظ

من رشته مشاوره خانواده مجاز شدم میتونم رشته های مرتبط مثل روانشناسی رو هم انتخاب کنم ؟

میترا
مرداد ۳, ۱۴۰۱ ۱:۰۸ ق٫ظ

اطلاعات عالی بود متشکرم

طیبه
تیر ۲۰, ۱۴۰۱ ۳:۰۸ ب٫ظ

سلام من رتبه ام ۳۴۳ ارشد جامعه شناسی دانشگاه گیلان روزانه قبول میشم؟آخرین رتبه مجاز قبولی ۳۰۵۴ هست

زارعی
تیر ۲۰, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۶ ق٫ظ

سلام میخواستم بدونم با رتبه ۲۸۰ سهمیه آزاد علوم تغذیه جایی قبول میشم؟ و اینکه اگر انتخاب رشته کنم و قبول بشم درصورتی که انصراف بدم یا انصراف ندم ، از کنکور سال آینده محروم میشم؟؟ ممنون میشم پاسخ بدید

مریم مددی
تیر ۱۸, ۱۴۰۱ ۵:۳۱ ب٫ظ

سلام وقت بخیر .من ارشد پرستاری مجاز به انتخاب شدم و به مشاور نیاز دارم

حامد
تیر ۱۷, ۱۴۰۱ ۴:۳۰ ب٫ظ

سلام من کد۲رتبم ۲۴۷شده تو رشته مهندسی صنایع سیستم کلان
شبانه خواجه نصیر سیستم کلان میارم ؟؟؟

مارال
تیر ۱۷, ۱۴۰۱ ۰:۲۰ ق٫ظ

سلام من هر جا که سوال میکنم اصلا جواب نمیگیرم. میشه لطفا جواب بدید؟ رتبه ی ارشد روانشناسی عمومیم ۴۶۴ با سهمیه و ۵۴۱ بدون‌ سهمیه. کارشناسیم زبان‌ بوده. امکان قبولی در روزانه های امام خمینی قزوین، الزهرا، گیلان یا سمنان رو دارم؟

فرزانه
تیر ۱۶, ۱۴۰۱ ۲:۰۵ ق٫ظ

سلام ببخشید برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد
ارشد روانشناسی
راهنمایی می خواستم .. خیلی ممنون می شم راهنماییم کنید :
من رتبه هام در گرایش ها اینطوری شده :
عمومی ۳,۷۹۶
بالینی ۶,۰۰۵
تربیتی ۲,۷۵۳
استثنایی ۶,۵۷۶
سازمانی ۲,۴۱۰
روان سنجی ۳,۷۵۶

یشتر بالینی و عمومی مورد نظرمه .
ببخشید می خواستم بپرسم چقدر احتمال داره

بالینی تهران یا اطراف تهران مثل شهر قدس و کرج قبول بشم ؟
بالینی تنکابن قبول بشم ؟

عمومی تهران یا اطراف تهران مثل شهر قدس و کرج قبول بشم ؟
عمومی تنکابن قبول بشم ؟

و شانسم تووی رشته های دیگه توی همین محل ها چطوره ؟

خیلی خیلی ممنونم با تشکر

مهدی
تیر ۱۶, ۱۴۰۱ ۰:۰۳ ق٫ظ

سلام. با رتبه ۳۰۶ توی ارشد مهندسی صنایع، یکی از دانشگاه های دولتی تهران روزانه رو میارم ؟؟

ناهید
تیر ۱۵, ۱۴۰۱ ۸:۳۰ ب٫ظ

سلام
بارتبه ۱۸۲۴ امکان قبولی برای رشته هماتولوژی هست روزانه ؟شبانه؟آزاد هرکدوم چه جوریه
ممنون میشم راهنماییم کنید

زهرا
تیر ۱۱, ۱۴۰۱ ۹:۵۰ ب٫ظ

سلام وقت بخیر برای انتخاب رشته آزاد ارشد رشته روانشناسی برای من که فقط تهران میتونم برم ومسیر رفت وآمد برام خیلی مهمه وساکن شمال غرب تهران هستم الویت دانشگاه‌ها رو ممکنه بفرمایید
واینکه بعد از بالینی وعمومی وتربیتی الویت با شخصیت هست یا صنعتی یا مثبت گرا از نظر بازار کار ممنون از شما 🙏🌹

سید علی موسوی
تیر ۱۱, ۱۴۰۱ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

من با رتبه ۱۳ ایثارگران ۵ درصد و رتبه ۹۲ بدون سهمیه میتونم شریف قبول بشم؟

مریم
تیر ۱۱, ۱۴۰۱ ۱:۰۳ ق٫ظ

از مهلت انتخاب رشته گذشته و من تازه متوجه شدم .دیگه نمیتونم انتخاب رشته کنم؟ راهی نیست؟ چون مجاز شدم خیلی ناراحتم

مریم
تیر ۱۰, ۱۴۰۱ ۷:۴۵ ب٫ظ

چه کسانی نمی توانند برای ازاد شرکت کنند؟

مهسا
تیر ۱۱, ۱۴۰۱ ۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام
متوجه سوالتون نشدم. هر کسی که کنکور داده و بر اساس کارنامه مجاز به انتخاب رشته ازاد هست میتونه انتخاب رشته کنه

مریم
تیر ۱۱, ۱۴۰۱ ۲:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام ممنونم که جواب دادین .منظورم اینه من کنکور دادم مجاز هم شدم اما مهلت انتخاب رشته تا ۶ ام بود که من دیر متوجه شدم و انتخاب رشته نکردم متاسفانه
سوالم اینه هنوز راهی برای انتخاب رشته هست؟ یا باید وایسم دوباره سال دیگه کنمور بدم

مریم
تیر ۱۰, ۱۴۰۱ ۷:۴۱ ب٫ظ

سلام است امکان داره برای ازاد مجاز نشوید

مریم
تیر ۱۰, ۱۴۰۱ ۵:۵۴ ب٫ظ

سلام.بارتبه۲۶۷۳ رشته امتحانی دوم با کد ۱۲۹۳ آیا دانشگاه آزاد زاهدان قبول میشم

مهسا
تیر ۱۱, ۱۴۰۱ ۰:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام
کاملا بستگی به انتخاب رشته رقبا داره. بر اساس علاقه حتما انتخاب رشته کنید.

غزاله
تیر ۱۰, ۱۴۰۱ ۳:۲۷ ب٫ظ

سلام من رتبم خوب نشده و ۹۰۰ شدم باغبانی
به نظرتون‌ممکنه شبانه اراک بیارم مثلا؟

مهسا
تیر ۱۱, ۱۴۰۱ ۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  غزاله

سلام
خیلی بستگی به انتخاب رشته رقبا داره و برای شبانه شهرستان ها خیلی لب مرزید. امیدوارم به قبولی دلخواهتون برسید.

مهدیه
تیر ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۰:۵۴ ق٫ظ

سلام با رتبه ی کشوری ۱۲۰۰ روان شناسی عمومی و ۱۵۰ سهمیه پنج درصد احتمال قبولی در روزانه اراک برای رشته ی روان شناسی عمومی یا روان شناسی مثبت گرا دارم؟

مهسا
تیر ۱۱, ۱۴۰۱ ۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  مهدیه

سلام
در مجموع شانستون برای روزانه ها خیلی زیاد نیست. مگر این که سهمیه ۲۵ درصد تکمیل نشه و ظرفیتشون برسه به ۵ درصد.

جواد
تیر ۹, ۱۴۰۱ ۱۲:۱۶ ب٫ظ

با رتبه ۶۵۰۰مشاوره دانشگاه آزاد زرند یا کرمان میرسونم؟؟

مهسا
تیر ۱۱, ۱۴۰۱ ۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  جواد

سلام
شانستون در مجموع چندان بالا نیست. اما بازم ممکنه با توجه به انتخاب رشته بقیه شانس داشته باشید. حتما بر اساس علاقه انتخاب رشته کنید.

آزاده
تیر ۹, ۱۴۰۱ ۹:۲۲ ق٫ظ

سلام
با رتبه ۲۷۷۲ سهمیه آزاد و ۳۱۲۷ بدون سهمیه شانس قبولیم در رشته عمران گرایش مدیریت ساخت مجازی دانشگاه علم و صنعت یا خواجه نصیر چقدره؟

حمیده
تیر ۸, ۱۴۰۱ ۴:۲۶ ب٫ظ

سلام من در انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد، روانشناسی بالینی رو انتخاب کردم چون علاقه ای به گرایشهای دیگه این رشته ندارم.. از اونجائی که متقاضی این گرایش زیاده و میخوام حتما شهرستان خودمون قبول بشم آیا میتونم روانشناسی عمومی رو انتخاب دوم داشته باشم که اولا” شانس قبولیم بالاتر بره و اگر عمومی قبول بشم در همون دانشگاه گرایشم رو به بالینی تغییر بدم؟؟؟

حمیده
تیر ۸, ۱۴۰۱ ۴:۱۸ ب٫ظ

سلام من در انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد، روانشناسی بالینی رو انتخاب کردم چون علاقه ای به گرایشهای دیگه این رشته ندارم… از اونجائی که متقاضی این گرایش زیاده و میخوام حتما شهرستان خودمون قبول بشم آیا میتونم روانشناسی عمومی رو هم انتخاب دوم داشته باشم که اولا” شانس قبولیم بالاتر بره و اگر عمومی قبول بشم در همون دانشگاه گرایشم رو به بالینی تغییر بدم؟؟؟

قاسم
تیر ۷, ۱۴۰۱ ۳:۰۲ ب٫ظ

سلام من هدفم فرار از سربازی هست الان هم ۱۲۰۰۰مدیریت شدم و میخواهم هر گرایشی از مدیریت در دانشگاه های ازاد تهران قبول بشم میخواستم ببینم قبول میشم؟

آدرینا
تیر ۷, ۱۴۰۱ ۱:۵۲ ب٫ظ

سلــــــــام و وقت بخیر
با رتبه ۳۵۴ رشته مدیریت و کد ضریب ۱ با سهمیه ۵ درصدی آیا شانس قبولی در دانشگاه شاهد تهران روزانه یا نوبت دوم و دارم؟

آدرینا
تیر ۱۱, ۱۴۰۱ ۱۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  آدرینا

ممنون میشم پاسخ بدید

محیا
تیر ۷, ۱۴۰۱ ۱:۴۵ ق٫ظ

وقتتون بخیر
ارشدجزا ۶۳
خصوصی۲۹۰
کیفری۶۷
گرایش۱۰بارتبه۱۰۹
گرایش۸با۲۴۰
سهمیه پنج درصدبرای قبولیه روزانه شهرستان وشبانه علامه امیدی هست؟

معین
تیر ۷, ۱۴۰۱ ۰:۴۶ ق٫ظ

سلام نظرتون درباره سطح دانشگاه اصفهان چیه ؟آیا دانشگاه خوبیه؟

A.A
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۹:۴۶ ب٫ظ

سلام
من ارشد مجاز به انتخاب رشته شدم ولی چون ظریب ۴خوردم نمیتونم دانشگاه آزاد ثبت نام کنم
راه حلی وجود داره؟

درسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۹:۱۳ ب٫ظ

سلام با رتبه ۲۵ سهمیه ۵ درصد (کشوری ۳۷۴) و ۲۴ گرایش ۴ (۳۶۹) ادبیات فارسی امکان قبولی روزانه یا شبانه تهران و بهشتی و علامه و تربیت مدرس و الزهرا و خوارزمی رو دارم؟

معین
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۸:۴۸ ب٫ظ

سلام خوبین من انتخاب رشته ارشد کردم ، چون قبلا دو تا رشته آزمون داده بودم، ولی برای انتخاب رشته کلا یه جا می‌تونستم انتخاب رشته کنم سوالم اینکه نمیشه دو جا انتخاب رشته واسه هر کدوم از رشته ها کرد؟

مهسا
تیر ۱۱, ۱۴۰۱ ۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  معین

سلام
هر دو رشته رو باید در قالب یه فرم انتخاب رشته وارد کنید و نمیشه دو تا فرم تکمیل کرد.

مهدیه
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۷:۳۳ ب٫ظ

سلام با رتبه ی ۱۲۰۰ کشوری و ۱۵۰ سهمیه پنج درصد روانشناسی عمومی احتمال قبولی روان شناسی عمومی یا روان شناسی مثبت گرا روزانه اراک هست؟

مهسا
تیر ۱۱, ۱۴۰۱ ۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهدیه

سلام
بالاتر پاسختون داده شد. موفق باشید

حسین
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۶:۳۰ ب٫ظ

سلام، ببخشید فقط در صورت قبولی روزانه از کنکور سال بعد محروم میشیم؟
یعنی اگر پردیس یا مجازی قبول بشیم امکانش هست بدون انصراف دوباره سال بعدی کنکور بدیم؟

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۸:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

سلام
امسال این قانون حذف شده و در صورت قبولی روزانه میتونید کنکور بدید ولی طبق اعلام سنجش باید تا پایان مهلت ثبت نام کنکور ارشد از مقطع ارشدی که تحصیل میکنید انصراف بدید.
برای پردیس و مجازی نیازی به انصراف نیست و میتونید همزمان که دانشجوی ارشد هستید کنکور هم بدید.

Diba
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۳:۵۵ ب٫ظ

با سلام
من رتبه ۱۸۹ سهمیه ۵ درصدی و ۱۸۸۷ آزاد در رشته مهندسی صنایع کسب کردم و زیرگروه ۱ و ۳ رو مجاز شدم. خواستم بدونم با توجه به این رتبه آیا شانس قبولی در دانشگاه روزانه و شبانه تهران رو دارم؟ و همچنین شهرستان؟یزد و ….

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۸:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  Diba

سلام
برای دوره های روزانه و شبانه شانستون در مجموع خیلی زیاد نیستش. برای سایر دوره ها شانستون بیشتره.

معین
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۱۲:۵۸ ب٫ظ

سلام من رتبم در ارشد سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی بدون سهمیه شده ۵۰ و با سهمیه ۴۴ و سهمیه آزاد هم هستم
خاستم بدونم روزانه تهران با بهشتی میرسونم؟

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۸:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  معین

سلام
کلا برای روزانه های تهران خیلی لب مرز هستید و بستگی به انتخاب رشته رقبا داره که کجا قبول میشید. حتما روزانه شهرستان ها رو هم انتخاب کنید تا شانس قبولی رو از دست ندید.

حسین
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۱۱:۳۹ ق٫ظ

سلام با رتبه ۵۰۰ عمران احتمالا کدام رشته‌های روزانه دانشگاه‌های تهران رو میتونم بارم؟

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۸:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

سلام
برای بعضی گرایش ها ممکنه شانس داشته باشید ولی خیلی به انتخاب رشته رقباتون بستگی داره. مثلا ژئوتکنیک شانس دارید و یا آب و سازه های هیدرولیکی. ولی چون ترتیب اولویت ها شانس قبولی رو تغییر نمیده شما بر اساس علاقه تون ترتیب گرایش ها رو انتخاب کنید.

آرزو
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۸ ق٫ظ

من رتبه ارشدم در کنکور علوم کامپیوتر برای زیرگروه الگوریتم ۱۱۷ شده. برای زیرگروه داده‌کاوی و بیوانفورماتیک هم‌ ۱۰۳
و خب زیاد دقیق نمیدونم کجاها میتونم با این رتبه‌ها قبول بشم

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۸:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

سلام
برای روزانه های تهران هم ممکنه شانس داشته باشید اما برای روزانه اغلب شهرستان ها خیلی زیاده. چون ترتیب اولویت ها اثری در بالا رفتن شانس انتخاب رشته نداره؛ پیشنهاد میکنم اول روزانه های تهران و بعد روزانه های شهرستان رو بزنید طبق علاقه. هر گرایشی هم که علاقه دارید میتونید بهش اولویت بدید.

hamed
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۳ ق٫ظ

سلام رتبه ۶۹۵ گرایش طراحی کاربردی مکانیک ،

شانسی برای صنعتی اصفهان دارم؟

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۵:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  hamed

سلام
چون دانشگاه صنعتی اصفهان دانشگاه محبوبی هستش؛ یه کم شانستون ضعیفه. البته ممکنه با توجه به انتخاب رشته سایر داوطلبان شانس داشته باشید. بنابراین حتما بر اساس علاقه انتخاب رشته کنید و این انتخاب رو هم در فرم انتخاب رشته داشته باشید.
اما چون انتخاب رشته رقباتون هم بر قبولی شما اثرگذاره، پیشنهاد میکنم انتخاب های متنوعی داشته باشید تا شانس قبولی رو از دست ندید.

فریبرز
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۱۰:۱۰ ق٫ظ

من کد استفاده از سهمیه ایثارگری رو زمان ثبت نام کنکور نزدم الان برای انتخاب رشته یا بعدا زمان تحصیل اگه قبول شوم می توانم با آوردن کی سهمیه از آن استفاده کنم

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۸:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  فریبرز

سلام
اگر درخواست بدید به سنجش و سهمیه تون اوکی بشه، خودشون براتون ترتیب اثر میدن. نگران نباشید

رسول
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۱:۰۲ ق٫ظ

سلام وقت بخیر
من ارشد علوم تربیتی دانشگاه آزاد رسوندم وسوالم اینه که، با کارشناسی غیر مرتبط میتونم بعد از دریافت ارشد علوم تربیتی جذب آموزش وپرورش بشم یا باید لیسانس مرتبط داشته باشم.
واینکه اگه میشه چه گرایشی در ارشد علوم تربیتی بهتره برای جذب بین
برنامه ریزی درسی، آموزش ابتدایی، مدیریت اموزشی
ممنون میشم زودتر راهنماییم کنید

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۱۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  رسول

سلام
بله میتونید جذب بشید مشکلی نیست.
درمورداین که چه گرایشی بهتره، نمیشه گفت تا دو سه سال دیگه که شما مدرک بگیرید دقیقا چه اتفاقی میفته. پیشنهادم اینه که علاقه تون رو معیار قرار بدید.

فاطمه
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۰:۱۷ ق٫ظ

سلام.آموزش زبان ۱۸۵۰ شبانه های شهر تهران یا شبانه قزوین،کاشان،بابلسر قبول میشم؟سهمیه آزاد هستم

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام
به نظر نمیاد شانستون برای دوره های شبانه زیاد باشه. شانستون برای دوره های پردیس و پیام نور و غیرانتفاعی ه بیشتر، و در شهرستان ها هم شانس بیشتری دارید.

امیرمحمد
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۸ ب٫ظ

سلام وقتتون بخیر
با رتبه ۱۷۱۲(در سهمیه) و ۱۹۳۵(بدون سهمیه) در رشته عمران ، دانشگاه فردوسی مشهد رو میارم؟؟

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  امیرمحمد

سلتم
برای روزانه ش بعیده شانستون خیلی زیاد باشه. البته بازم به انتخاب رشته رقبا بستگی داره و پیشنهاد میکنم حتما انتخابش کنید.
برای روزانه شهرستان هایی مثل اراک، ارومیه و مشابهشون بیشتر شانس دارید و برای شبانه همه شهرستان ها هم شانستون زیاده.

حرا
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۹:۵۵ ب٫ظ

سلام من رتبم۱۱۲۲ شده در سهمیه آزاد رشته فیزیک ودر رشته فوتونیک هم ۱۸۳ شدم، آیا شانس قبولی در دانشگاه شیراز رو دارم؟ وآیا دانشگاه امام حسین(ع) یامالک اشتر رو میتونم قبول بشم؟

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  حرا

سلام
برای فیزیک خیلی بستگی به انتخاب رشته رقبا داره. با این حال شانس اصلی شما برای شهرستان هایی مثل گرگان و قم و سنندج و مشابهشون هست. البته این مواردی که مدنظرتونه رو هم حتما انتخاب کنید.
برای فوتونیک هم کلا برای روزانه لب مرز هستید و بیشتر شانستون برای شبانه است.

عصمت
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۸:۰۶ ب٫ظ

با سلام و احترام! من واقعا متوجه نمیشم، شک دارم که ارشد علوم تربیتی آیا برای پیام نور قبول شدم یا خیر و اگر قبول شدم کدام شهر باید ثبت نام کنم ؟

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  عصمت

سلام
اگر در سایر دوره ها مجاز به انتخاب رشته هستد، میتونید پیام نور رو هم انتخاب کنید. باید دفترچه انتخاب رشته رو بررسی کنید، اگه رشته تون پیام نور داشت، وارد سایت سازمان سنجش بشید و انتخاب رشته کنید.
دفترچه رو میتونید از لینک زیر دریافت کنید:
https://mastertest.ir/1401/03/%d8%af%d9%81%d8%aa%d8%b1%da%86%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%db%b1%db%b4%db%b0%db%b1/

آرمان
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۷:۳۳ ب٫ظ

سلام
من در رشته هوافضا رتبم ۵۷۹ در سهمیه آزاده میخواستم بدونم برای دوره مجازی دولتی تربیت مدرس گرایش آیرودینامیک شانس قبولیم چقدره؟
ممنون

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  آرمان

سلام
شانستون برای مجازی تربیت مدرس خوبه. اما برای روزانه شهرستان ها و شبانه ها هم شانس دارید. میتونید اونها رو هم در انتخاب رشته تون لحاظ کنید.

امین
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۷:۰۰ ب٫ظ

سلام.ببخشید در صورت قبول نشدن در مصاحبه ارشد دانشگاه امام حسین تکلیف انتخاب های بعدی چی میشه.و اینکه اگر تو مصاحبه قبول بشیم و نخواهیم بریم چی؟ممنون

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۱۱:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  امین

سلام
اگه دعوت به مصاحبه امام حسین بشید؛ بر اساس اعلام سنجش، انتخاب های بالایی شانس نداشتید. اگه مصاحبه نرید که اونجا قبول نمیشید و انتخاب های بعدی بررسی میشه.
اما این که تو مصاحبه قبول بشید و نرید امکانش نیست.

زهرا
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۶:۵۵ ب٫ظ

سلام من با رتبه ۱۸۷ علوم ارتباطات شانسی برای شبانه علامه دارم؟ سوره چطور؟
و اینکه انتخاب اولم باید جایی باشه که احتمال قبولی داره یا از بهترین که روزانه ی دانشگاه تهرانه شروع کنم؟

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۱۱:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
برای علامه بستگی به انتخاب رشته رقبا داره اما برای سوره شانستون زیاده. نه اصلا نیازی نیست جایی که شانس دارید انتخاب های بالاتر بزنید. به ترتیب علاقه و کیفیت دانشگاه میتونید انتخاب کنید.

امین
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۶:۵۰ ب٫ظ

سلام.ببخشید در صورت قبول نشدن در مصاحبه امام حسین تکلیف انتخاب های بعدی چی میشه.و اینکه اگر تو مصاحبه قبول بشیم و نخواهیم بریم چی؟ممنون

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۱۱:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  امین

سلام
بالاتر پاسختون داده شده.
موفق باشید

امید
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۵:۵۶ ب٫ظ

سلام
توی آزمون ارشد روانشناسی، ضریب اول رتبم ۱۷۰۰ شده. شانس قبولی روزانه دارم؟ مجاز شدم ولی نمیدونم شانسم چقدره و کجاها رو انتخاب کنم

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  امید

سلام
برای دوره های مجازی، پردیس، پیام نور و غیرانتفاعی بخصوص شهرستان ها ممکنه شانس داشته باشید. برای روزانه شانس چندانی ندارید متاسفانه.

امیرعلی
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۲:۴۵ ب٫ظ

با رتبه ۵۲۰ارشد مهندسی شیمی برا روزانه شانسی دارم

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  امیرعلی

سلام
برای روزانه های شهرستان هایی مثل اراک، سنندج، ایلام و … شانستون خوبه. سعی کنید انتخاب های متنوعی داشته باشید تا با توجه به انتخاب رشته رقبا شانس قبولی تونو از دست ندید.

محمدرضا
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۱۲:۵۰ ب٫ظ

سلام. من توی ارشد مدیریت جهانگردی برای بازاریابی رتبه ۶۹ و برای مدیریت توسعه ۱۰۶ شدم. میتونم روزانه دانشگاه تهران، پردیس فارابی قم یا شیراز یا بابلسر رو قبول بشم؟

مهسا
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۵:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمدرضا

سلام
برای مدیریت جهانگردی شانستون بیشتره اما خیلی بستگی به انتخاب رشته رقباتون داره. پیشنهادم اینه که شبانه ها رو هم انتخاب کنید تا شانس قبولی احتمالی تون رو از دست ندید.

SK
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۱۲:۳۶ ب٫ظ

سلام
برای سهمیه شاگرد اولی باید تا ترم هفت بالاترین رتبه رو داشته باشم یا تا ترم هشت؟ اخه تا ۱۲ تیر که جواب امتحانا نمیاد ببینم رتبه چندم میشم. و فرصت ارسال این سهمیه هم ۱۲ تا ۲۲ تیره.

مهسا
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۵:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  SK

سلام
باید تا ترم اخر بالاترین معدل باشید. تا ۲۲ تیر اگه جواب امتحانات بیاد اوکیه. اما اگه نیاد نمیتونید امسال از این سهمیه استفاده کنید؛ برای سال بعد میتونید.

رسول
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۵ ق٫ظ

با سلام
با رتبه ۹۸۳ رشته فقه و حقوق اسلامی از کجا میتونم قبول بشم تا انتخاب رشته کنم ممنون راهنمایی کنید

مهسا
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۵:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

سلام
برای دوره های روزانه و شبانه شانس چندانی ندارید. اما برای دوره های پردیس، پیام نور، مجازی و غیرانتفاعی بخصوص در شهرستان ها شانس بالاتری دارید.

آدرینا
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۹:۳۲ ق٫ظ

اگر مقدور بود پاسخ بدید لطـــفــا. سپـــــــاس

آدرینا
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۹:۳۱ ق٫ظ

سلام و وقت بخیر. ممنون میشم من و راهنمایی کنید.
من با رتبه ۳۵۴ در سهمیه ۵ درصدی کد ضریب ۱ مدیریت قبول شدم، آیا شانس قبولی در دانشگاههای روزانه یا نوبت دوم تهران رو دارم.

مهسا
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۵:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  آدرینا

سلام
برای روزانه های تهران خیلی بعیده شانس قبولی داشته باشید. اما برای شبانه ها ممکنه شانس داشته باشید. چون انتخاب رشته رقباتون هم موثره، پیشنهاد میکنم روزانه و شبانه شهرستان ها رو هم بزنید.

Afra
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۰:۱۵ ق٫ظ

سلام بارتبه ۷۹ علوم ارتباطات شانس قبولی شبانه علامه رو دارم ؟یا روزانه دوتا رشته روابط عمومی؟بعد شهریه پردیس علامه چقدر هست؟

مهسا
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۵:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  Afra

سلام
خیلی بستگی به انتخاب رشته رقباتون داره اما برای شبانه علامه شانس قبولی دارید در مجموع.
شهریه پردیس علامه برای رشته های انسانی سال گذشته حدود ترمی ۶۵۰۰ بوده که خب امسال طبیعتا افزایش داره.

کیامین
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۰:۱۴ ق٫ظ

سلام، با رتبه ۵۷۷ ضریب ۱ و ۷۰۰تا۹۰۰ ضریب های دیگه رشته ی زیست سلولی امکان قبولی تو دانشگاه های دولتی شهرستان ها هست؟ مثلا بابلسر رشت اینجاها

مهسا
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۵:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  کیامین

سلام
اگر چه به انتخاب رشته بقیه هم بستگی داره؛ اما بله شانس قبولی در روزانه شهرستان هایی مثل بابلسر و رشت رو دارید. سعی کنید انتخاب هاتون رو متنوع بزنید تا شانس قبولی رو از دست ندید.

امیرحسین
تیر ۴, ۱۴۰۱ ۱۱:۲۳ ب٫ظ

سلام رتبه ی ۷۲۰۰ از در رشته ی حقوق عمومی اوردم از ۳۱ هزار ایا امکان قبولی در دانشگاه ازاد بندرانزلی رو دارم؟

مهسا
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۵:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  امیرحسین

سلام
بله ممکنه برای دانشگاه آزاد انزلی شانس داشته باشید. اما پیشنهاد میکنم خودتون رو محدود به این رشته محل نکنید و انتخاب های متنوعی داشته باشید تا شانس قبولی رو از دست ندید.

Zahra
تیر ۴, ۱۴۰۱ ۷:۰۸ ب٫ظ

سلام وقت بخیر با رتبه ۲۷۸۹ رشته عمران
کدام دانشگاه ها میتونم روزانه قبول شم؟
و شبانه چطور؟
نوشیروانی قبول میشم؟

مهسا
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۵:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  Zahra

سلام
برای قبولی روزانه لب مرز هستید. پیشنهاد میکنم شبانه مخصوصا شبانه شهرستان ها رو هم حتما بزنید. نوشیروانی بابل دانشگاه محبوبیه؛ سعی کنید سایر شهرستان ها رو هم انتخاب کنید.

دانشجو.
تیر ۴, ۱۴۰۱ ۶:۲۱ ب٫ظ

سلام
درخواست مشاوره در خصوص انتخاب رشته کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی

مهسا
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۵:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو.

سلام
لطفا رتبه تون و اگه سهمیه ای دارید رو بگید تا بتونم راهنمایی تون کنم. همچنین اگه شرایط خاصی برای انتخاب رشته هم دارید بفرمایید.

مریم
تیر ۴, ۱۴۰۱ ۶:۱۳ ب٫ظ

سلام
رتبه در سهمیه ۷۳ و بدون سهمیه ۸۵
رشته فلسفه و کلام اسلامی
روزانه تهران شانس قبولی دارم؟ برای گرایش شیعه شناسی تاریخ

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام
منظورتون خود دانشگاه تهرانه؟ برای خود دانشگاه تهران شانستون زیاد بالا نیست. اما برای روزانه های تهران شانس دارید. البته پیشنهاد میکنم خودتون رو محدود به روزانه های تهران نکنید و شهرستان ها رو هم برای اطمینان از قبولی بزنید

مریم
تیر ۴, ۱۴۰۱ ۵:۴۷ ب٫ظ

سلام
رتبه در سهمیه ۷۳ و بدون سهمیه ۸۵
رشته فلسفه و کلام اسلامی
روزانه تهران شانس قبولی دارم؟ برای گرایش شیعه شناسی تاریخ

مهسا
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۵:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام
بالاتر پاسختون داده شده. موفق باشید

قاسم
تیر ۷, ۱۴۰۱ ۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام من رتبه ۱۲۰۰۰ مدیدریت شدم و مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد و میخواستم ببینم میتونم دانشگاه ازاد هر گرایشی از مدیریت بیارم در تهران؟ هدفم فرار از سربازی هست!!!

محمدی
تیر ۴, ۱۴۰۱ ۳:۲۶ ب٫ظ

سلام رتبه من۴۶۱۲ شده مجموعه عمران. ساکن مشهد هستم . برای انتخاب رشته میشه یکم راهنماییم کنید

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمدی

سلام
برای شبانه شهرستان ها شانس قبولی دارید. اگه براتون دوری و نزدیکی به محل سکونتتون ملاکه، میتونید اول روزانه های شهرتون و بعد جاهای نزدیک رو بزنید (البته شانستون زیاد نیست اما به هر صورت برای هر شانس احتمال انتخاب کنید) بعد شبانه ها و بعد سایر دوره ها.

محمد
تیر ۴, ۱۴۰۱ ۲:۰۸ ب٫ظ

در رشته ادبیات عربی بین این ۳گرایش مترجمی وآموزش زبان عربی وادبیات عرب کدوم بهتر است

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
به صورت کلی که نمیشه چیزی گفت. بستگی به علاقه خود شما داره.

محمد
تیر ۴, ۱۴۰۱ ۲:۰۳ ب٫ظ

سلام .سوالم اینه دانشگاه پردیس فارابی قم شعبه دانشگاه تهران ایا شهریه میگیرد

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
خیر پردیس فارابی در واقع یه شعبه دانشگاه تهرانه و کلمه پردیس به معنای شهریه پرداز بودنش نیست. هر جا توی دفترچه کنار رشته محل نوشته شده روزانه، یعنی نیازی به پرداخت شهریه نیستش.

مهسا
تیر ۴, ۱۴۰۱ ۱:۵۸ ب٫ظ

سلام با رتبه ۴۷۰ در سهمیه رشته روانشناسی عمومی احتمال قبولی در کدام دانشگاه های تهران وجود دارد؟در گرایش های عمومی، تربیتی،کودک و اجتماعی؟

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام
سهمیه تون آزاده؟
اگر بله برای روزانه های تهران بعیده شانس چندانی باشه و شبانه ش هم همینطور. البته توصیه میکنم شبانه های تهران رو بزنید اگه مشکلی با پرداخت شهریه ندارید.
برای روزانه شهرستان هایی مثل ارومیه و مشابهش شانس دارید و برای شبانه همه شهرستان ها هم شانستون خوبه.

مریم زارعی
تیر ۴, ۱۴۰۱ ۱:۳۲ ب٫ظ

سلام در ارشد پیام نورو سایر مجاز شدم اما زمان انتخاب رشته میزنه مطابقت ندارد فقط یک کد رشته انتخاب کردم مشکل کجاست لطفا راهنمایی کنید

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  مریم زارعی

سلام
احتمالا از رشته دیگری کد رشته انتخاب میکنید که میگه مطابقت نداره. فقط باید کد رشته محل هایی که زیرمجموعه رشته خودتونه وارد کنید.

اناهیتا
تیر ۴, ۱۴۰۱ ۱:۰۱ ب٫ظ

سلام ایا شما برای ارشد انتخاب رشته می کنید اگر بله مراحلش چیه ؟

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  اناهیتا

سلام
هر سوالی دارید در همین صفحه بنویسید بهشون پاسخ داده میشه

داریوش
تیر ۴, ۱۴۰۱ ۱۲:۴۰ ب٫ظ

با سلام ، چطور به لیست دانشگاه های آزاد رشته ۱۲۹۳ دسترسی داشته باشم ؟
فرصت ثبت نام دانشگاه های آزاد تا کی هست ؟
بنده تو قسمت کد رشته های محل تحصیل هم کدهای دانشگاه آزاد پیدا نکردم

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  داریوش

سلام
صفحه ۹۳ دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد ۱۴۰۱ هستش. دفترچه رو میتونید از لینک زیر دانلود کنید:
https://mastertest.ir/1400/06/%D8%AF%D9%81%D8%AA%D8%B1%DA%86%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF-1400/

فرصت انتخاب رشته تا ۱۱م تیرماهه.
متوجه سوال اخرتون نشدم

فاطمه
تیر ۴, ۱۴۰۱ ۱۲:۲۱ ب٫ظ

واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی چگونه است ثبت نام حضوریه
واحد مجازی پیام نور ثبت نامش حضوریه؟

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام
معمولا لازمه برای ثبت نام اولیه حضوری برید چون باید مدارکی رو تحویل دانشگاه بدید.

رامتین
تیر ۴, ۱۴۰۱ ۱۱:۵۳ ق٫ظ

درخواست مشاوره انتخاب رشته ارشد فلسفه

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  رامتین

سلام
لطفا رتبه تون، گرایش مدنظرتون، سهمیه اگر دارید و یا شرایط خاصتون رو بفرمایید تا بتونم راهنمایی تون کنم

سید میلاد محمدی
تیر ۴, ۱۴۰۱ ۱۱:۳۴ ق٫ظ

سلام وقت بخیر ببخشید من با رتبه ۷۰۰۰گرایش مخابرات سیستم مهندسی برق کارشناسی ارشد(سهمیه آزاد) شانس قبولی در دانشگاه آزادهای تهران(فرقی نداره کدوم واحدش) رو دارم؟؟؟

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۲:۳۴ ب٫ظ

سلام
خیلی بستگی به انتخاب رشته رقبا داره. اما برای شهرستان ها شانستون بالاتره. چون احتمالا خیلی ها که رتبه بهتری دارند دانشگاه ازادهای تهران رو اولویت بالاتری انتخاب میکنند.