پاسخ به سوالات متداول انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

در این مطلب علاوه بر ارائه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد، به سوالات پرتکرار داوطلبان آزمون ۱۴۰۲ درخصوص انتخاب رشته پاسخ داده شده است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ در روز دوشنبه هشتم خردادماه اعلام شد. بر اساس این کارنامه، داوطلبان از رتبه خود در گرایش‌های مختلف رشته امتحانی‌شان و نیز مجاز بودن یا نبودن برای انتخاب رشته مطلع شدند.

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ سراسری از روز پنجشنبه ۱۱ خرداد آغاز خواهد شد. آخرین مهلت انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲، ۱۶ خردادماه اعلام شده است. زمان انتخاب رشته ارشد دانشگاه ازاد هنوز اعلام نشده است.

داوطلبان عزیز لازم است پس از مطالعه مندرجات دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲، نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته سراسری اقدام نمایند.

فرایند انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

چند سالی است آزمون کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد ادغام شده است؛ یعنی برای قبولی در همه دوره‌های روزانه، شبانه، پردیس، پیام نور، غیرانتفاعی، مجازی و دانشگاه آزاد لازم است در آزمونی که سازمان سنجش برگزار می‌کند شرکت کنید. در ادامه نتایج اولیه از سوی سازمان سنجش برای همه دوره‌ها / دانشگاه‌ها اعلام می‌شود.

 بعد از اعلام نتایج اولیه، باید انتخاب رشته دانشگاه آزاد را به صورت مجزا انجام دهید. در واقع داوطلبان کنکور ارشد در صورت تمایل می‌توانند دو فرم انتخاب رشته تکمیل کنند:

  • فرم انتخاب رشته ارشد سراسری (برای دوره‌های روزانه، شبانه، پردیس، پیام نور، غیرانتفاعی و مجازی) در سایت سازمان سنجش
  • فرم انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد در سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد

برای انتخاب رشته سراسری نیازی به پرداخت هزینه نیست و فقط اگر مایل به انتخاب رشته ارشد پیام نور و غیرانتفاعی هستید باید کارت مربوطه خریداری کنید. اما برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد لازم است هزینه انتخاب رشته را بپردازید.

فرایند پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی در تصویر زیر قابل مشاهده است:

پذیرش کارشناسی ارشد

راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

مراحل انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ سراسری در تصویر زیر مشخص شده است.

برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد لازم است چند نکته را به عنوان راهنمای انتخاب رشته مدنظر داشته باشید:

۱- با توجه به این که ترتیب اولویت اثری در شانس قبولی ندارد، بر اساس علاقه و سایر معیارهای خود (ازجمله کیفیت دانشگاه، هزینه تحصیل، محل زندگی، متاهل یا مجرد بودن، شاغل بودن یا نبودن و …) انتخاب رشته کنید.

مثلا ممکن است داوطلبی که ساکن تهران نباشد، اولویتش تحصیل در شهر خودش باشد و دانشگاه شهر خودش را در اولویت بالاتری نسبت به دانشگاه‌های تهران قرار دهد. ممکن است داوطلبی مشکلی با پرداخت شهریه نداشته باشد و علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه‌های تهران باشد و در این صورت شبانه‌های تهران را به روزانه‌های شهرستان اولویت دهد.

۲- می‌توانید هم انتخاب‌هایی داشته باشید که شانستان برای قبولی زیاد نیست (انتخاب خوش بینانه) و انتخاب‌هایی که شانس بالایی برای قبولی دارید (انتخاب منطقی). از آن جا که نحوه انتخاب رشته رقبا بر روی محل قبولی شما موثر است، ممکن است شانسی برای قبولی در دانشگاه‌هایی داشته باشید که به نظرتان بعید می‌آید!

۳- در هنگام انتخاب رشته کارشناسی ارشد، فقط رشته‌محل‌هایی که فکر می‌کنید شانس دارید را انتخاب نکنید. دانشگاه‌هایی که سطح پایین‌تر هستند را نیز مدنظر داشته باشید. ممکن است رقبایی که رتبه بهتری دارند، به صورتی انتخاب رشته کنند که شانس قبولی در یک دانشگاه را از دست بدهید.

۴- از صحیح بودن معدل خود مطمئن شوید. با توجه به تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد، لازم است معدل خود را دقیق وارد کنید و اگر دارای مغایرت است، در هنگام انتخاب رشته آن را اصلاح کنید. در صورت مغایرت معدل در کنکور ارشد ممکن است قبولی نهایی شما لغو شود. پس آن را جدی بگیرید.

۵- اگر چه احتمال تمدید مهلت انتخاب رشته وجود دارد، اما سعی کنید در اسرع وقت و با آرامش این کار را انجام دهید تا اشتباهی صورت نگیرد.

۶- داوطلبانی که حداقل نمره لازم برای انتخاب رشته در دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی را به دست آورده باشند، می‌توانند با واریز مبلغ ۳۶هزار تومان به ازای هر کدام و دریافت شماره سریال علاقه مندی در هنگام انتخاب رشته، اقدام به وارد کردن کد رشته های مربوط به دانشگاه و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و پیام نور در فرم انتخاب رشته خود کنند.

۷- امکان ویرایش انتخاب رشته در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد وجود دارد. اما تعداد دفعات ویرایش محدود است! بنابراین، در هنگام ثبت کدرشته‌محل‌ها دقت لازم را داشته باشید.

در صورتی که مایل هستید از رتبه های قبولی کنکور ارشد در سال‌های گذشته مطلع شوید کلیک کنید.

یادتان نرود که با هر رتبه‌ای حتما انتخاب رشته کنید. از آن جا که نحوه انتخاب رشته رقبا بر روی قبولی شما موثر است، هر اتفاق غیرمنتظره‌ای ممکن است بیفتد!

تا چه رتبه ای مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد هستیم؟

مجاز بودن یا نبودن شما برای انتخاب رشته در کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون ارشد اعلام شده است. آخرین رتبه مجاز در هر رشته / گرایش و برای دوره‌های مختلف با هم متفاوت است.

رتبه در سهمیه مهم است یا رتبه کل؟

ظرفیت دفترچه انتخاب رشته برای همه داوطلبان دارای سهمیه های ازاد و ایثارگران است. بنابراین، اگر سهمیه آزاد دارید، رتبه کل می‌تواند مهم‌تر باشد. گفتنی است رتبه در سهمیه برای داوطلبان دارای سهمیه آزاد با رتبه کل تفاوت چندانی ندارد.

اما اگر سهمیه ایثارگران دارید، رتبه شما در سهمیه در درجه اول مهم است. باید بررسی کنید که دانشگاه‌های مدنظرتان آیا ظرفیتی برای سهمیه دارند یا خیر.

در قسمت بالای کارنامه اعلام نتایج اعلام شده «مجاز هستید» و در بخش پایین برای روزانه و شبانه اعلام شده «غیرمجاز». کدام صحیح است؟

در صورتی که برای هر یک از دوره های روزانه و شبانه و یا سایر دوره ها و اگر حتی برای یک کد ضریب (گرایش) مجاز شده باشید، در بخش بالای کارنامه عبارت «مجاز هستید» درج شده است. بنابراین، درج این عبارت به معنای مجاز بودن در همه دوره ها و همه گرایش ها نیست. ملاک انتخاب رشته، جدول پایین کارنامه است که جزئیات مجاز بودن یا نبودن در دوره ها و گرایش های مختلف مشخص شده است.

در کارنامه اعلام نتایج، چند رتبه اعلام شده است. کدام یک ملاک است؟

در آزمون کارشناسی ارشد شما در یک رشته امتحانی شرکت می کنید که شامل گرایش های مختلفی ممکن است باشد. هر گرایش و یا هر چند گرایش در قالب یک کد ضریب تعریف شده است (ضرایب دروس مختلف امتحانی برای گرایش های هر کد ضریب در کنکور کارشناسی ارشد یکسان بوده است). شما برای انتخاب رشته باید توجه کنید که مایل به انتخاب چه گرایشی هستید و آن گرایش کدام کد ضریب است. ملاک انتخاب رشته شما، رتبه در کد ضریب مذکور خواهد بود.

من برای دوره های روزانه و شبانه مجاز نشده ام. آیا می توانم انتخاب رشته کنم؟

در صورتی که بر اساس کارنامه، برای انتخاب رشته ارشد سایر دوره ها مجاز به انتخاب رشته شده اید، می توانید انتخاب رشته کنید. اما نمیتوانید کد رشته محل های دوره های روزانه و شبانه کارشناسی ارشد را انتخاب کنید.

منظور از «سایر دوره‌ها» در کارنامه کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ چیست؟

منظور از سایر دوره ها در کارنامه اعلام نتایج ارشد، دوره های مجازی، پردیس خودگردان، مشترک و دانشگاه پیام نور و دانشگاه ها، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد است.

معدل موثر در کارنامه اعلام نتایج ارشد ۱۴۰۲ چیست؟

بر اساس اعلام سازمان سنجش، بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی تحصیلات تکمیلی، با توجه به اختلاف سطح علمی دانشگاه‌ها، معدل داوطلبان بر اساس رشته، دانشگاه و نمره علمی تراز شده است و به عنوان معدل مؤثر درج شده است.

آیا معدل در نتیجه کنکور کارشناسی ارشد موثر بوده است؟

بله، نمره کل داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد حاصل تاثیر ۲۰ درصدی معدل و ۸۰ درصدی نمره آزمون کتبی است (کسب اطلاعات بیشتر درخصوص تاثیر معدل در کنکور ارشد).

معدل من اشتباه وارد شده است. آیا امکان ویرایش معدل در هنگام انتخاب رشته کارشناسی ارشد وجود دارد؟

در صورتی که در هنگام انتخاب رشته، گزینه «اطلاعات فوق (معدل کاردانی و کارشناسی، رشته و محل تحصیل دوره‌ کارشناسی و تاریخ فارغ التحصیلی) مورد تأیید نبوده و دارای مغایرت است.» انتخاب شود، به داوطلبان اجازه اصلاح و ویرایش معدل داده خواهد شد و پس از ویرایش این موارد و تأیید آنها، اجازه انتخاب رشته به آنان داده می‌شود.

برای دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی باید چطور انتخاب رشته کنم؟

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد پیام نور و غیرانتفاعی هستند، در صورتی که علاقمند به انتخاب رشته‌های مربوط به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور هستند، می‌بایست پس از واریز مبلغ ۳۶هزار تومان بابت اعلام علاقمندی به رشته‌های این دانشگاه‌ها و مؤسسات، از طریق سیستم اینترنتی و توسط کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب، نسبت به اعلام علاقمندی به انتخاب این دانشگاه‌ها و مؤسسات اقدام نموده و سپس این رشته‌ها را در فرم انتخاب رشته اینترنتی درج نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص انتخاب رشته کارشناسی ارشد غیرانتفاعی و پیام نور کلیک کنید.

من شماره داوطلبی و شماره پرونده ام را گم کرده ام. چگونه نتایج کنکور ارشد را ببینم و انتخاب رشته کنم؟

برای بازیابی شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ به سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش به نشانی request.sanjesh.org/noetrequest/login مراجعه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص نحوه دریافت شماره پرونده و داوطلبی کنکور ارشد کلیک کنید.

آیا انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد همزمان با انتخاب رشته دانشگاه سراسری است؟

خیر، انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مجزا از انتخاب رشته سراسری و در سایت azmoon.org صورت می گیرد.

چگونه برای دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنم؟

کد دسترسی انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد در زیر کارنامه نتایج اولیه درج شده است. با استفاده از این کد و کد ملی خود می‌توانید نسبت به انتخاب رشته اقدام کنید.

آیا امکان انتخاب رشته محل از سایر رشته های امتحانی وجود دارد؟

خیر، داوطلبان تنها مجاز به انتخاب رشته محل های رشته امتحانی خودشان هستند. قابل توجه است که سیستم انتخاب رشته، تا حدودی هوشمند پیش‌بینی گردیده که در حد امکان خطاهای احتمالی متقاضیان را در زمان انتخاب رشته اینترنتی ارشد ۱۴۰۲ به آنان تذکر دهد (به عنوان مثال: انتخاب کدرشته محلی که متقاضی در آزمون آن شرکت نکرده یا اینکه در گرایشی از گرایش‌های رشته امتحانی خود مجاز به انتخاب رشته نگردیده است و …). بنابراین، لازم است متقاضیان نسبت به رفع خطاهای داده شده اقدام نمایند.

امکان انتخاب چند کد رشته محل در انتخاب رشته وجود دارد؟

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد سراسری می توانند نسبت به ثبت حداکثر ۱۰۰ کدرشته‌محل و تکمیل فرم انتخاب رشته ارشد در سایت سازمان و انتخاب ۱۰۰ کدرشته‌محل در سایت دانشگاه آزاد اقدام کنند.

سهمیه شاگرد اولی چقدر در پذیرش نهایی داوطلبان کنکور ارشد ۱۴۰۲ موثر است؟

داوطلبان واجد شرایط در صورت کسب حدنصاب علمی حداقل ۹۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در هر کدرشته محل، توسط سازمان سنجش به یکی از دانشگاه ها معرفی می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص سهمیه شاگرد اولی در کنکور ارشد کلیک کنید.

من در یک رشته اصلی و یک رشته شناور در کنکور ارشد شرکت کرده ام. باید دو فرم انتخاب رشته ارشد تکمیل کنم؟

برای همه داوطلبان فقط یک فرم انتخاب رشته در نظر گرفته شده است که ضرورت دارد در صورت تمایل کد رشته محل های رشته اصلی (رشته امتحانی اول) و کدرشته محل های رشته دوم در همین یک فرم، به ترتیب اولویت علاقه درج شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص نحوه انتخاب رشته دوم ارشد کلیک کنید.

من در دو رشته در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کرده ام، در صورت قبولی در هر دو رشته می توانم بین آنها انتخاب کنم؟

شما در انتخاب رشته کارشناسی ارشد، تنها یک فرم انتخاب رشته تکمیل خواهید کرد. بنابراین، حتی اگر در دو رشته در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کرده اید، همه رشته محل ها در یک فرم درج خواهد شد و اولین اولویتی که شرایط لازم قبولی را داشته باشید، به عنوان قبولی نهایی شما اعلام خواهد شد و سایر انتخاب ها از بین خواهد رفت.

من در کنکور ارشد آزاد شرکت نکرده‌ام، آیا می‌توانم برای دانشگاه آزاد هم انتخاب رشته کنم؟

کنکور ارشد سراسری و آزاد به صورت یکپارچه برگزار می‌شود و با شرکت در آزمون کارشناسی ارشد شما داوطلب ارشد دانشگاه آزاد هم هستید. بنابراین، اگر مطابق کارنامه مجاز به انتخاب رشته آزاد شده‌اید، می‌توانید انتخاب رشته کنید.

در صورتی که هم در دانشگاه سراسری و هم در دانشگاه ازاد انتخاب رشته کنم و قبول شوم، می توانم در هر دو دانشگاه مشغول به تحصیل شوم؟

متقاضیانی که در یکی از رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و یا دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شوند می‌توانند به دلخواه خود منحصراً در یکی از مؤسسات ثبت‌نام و مشغول به تحصیل شوند.

آیا مجاز بودن برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد یعنی این که حتماً قبول خواهم شد؟

خیر، تضمینی برای قبولی شما در مقطع کارشناسی ارشد با مجاز بودن برای انتخاب رشته وجود ندارد. سازمان سنجش برای در نظر گرفتن احتمالاتی مانند عدم انتخاب رشته برخی داوطلبان، بیش از ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد، داوطلبان را مجاز به انتخاب رشته اعلام می کند.

آیا ترتیب اولویت بندی در انتخاب رشته کارشناسی ارشد مهم است؟ یعنی اگر یک دانشگاه را انتخاب اول بزنم، شانس قبولی بیشتری دارم تا این که آن را سوم بزنم؟

خیر، بسیاری از داوطلبان فکر می‌کنند اگر کد رشته‌ای در گزینه اول انتخاب رشته زده شود شانس آن بیشتر است و رفته رفته از شانسشان کم می‌شود که این تفکر کاملاً نادرست بوده و انتخاب اول تاثیری در افزایش شانس نداشته و در سیستم دانشگاه سراسری و حتی آزاد فقط علاقه مطرح می شود و سامانه پس از رسیدن به رتبه شما، همه انتخاب‌ها را از بالا شروع کرده و اولین موردی که در آن قبول شوید را به شما اعلام می‌کند.

کارشناسی ارشد آموزش محور چیست؟

تحصیل در دوره کارشناسی ارشد آموزش محور با محوریت آموزش و به صورت واحدهای درسی و بدون پایان نامه است که گذراندن حداقل ۲ و حداکثر ۴ واحد سمینار (تحقیق و پژوهش نظری) در آن الزامی است و در سایر موارد عین مطابق آئین نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته آموزشی – پژوهشی می باشد.

پردیس بهتر است یا پیام نور یا غیرانتفاعی؟

برای قضاوت در این خصوص باید به صورت جزیی بررسی صورت گیرد و نمی‌توان به صورت کلی چیزی بیان کرد؛ چرا که هم شرایط شما در این تصمیم‌گیری موثر است و هم باید دقیقا مشخص شود کدام دانشگاه منظورتان است.

به عنوان مثال، داوطلبی که علاقه به تحصیل در دانشگاه‌های تهران دارد و مشکلی با پرداخت شهریه ندارد، می‌تواند پردیس‌های تهران را در اولویت بالاتری قرار دهد. همچنین، به عنوان مثال پردیس‌های تهران نسبت به پیام نور شهرستان اولویت بالاتری دارند.


اگر سوال دیگری در خصوص انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ دارید، در بخش نظرات این پست، منتظر خواندن و پاسخ دادن به آنها هستیم. همچنین برای گرفتن راهنمایی انتخاب رشته ارشد می‌توانید در صفحه مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد کامنت بگذارید.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۸۱ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
الهه
شهریور ۱۱, ۱۴۰۲ ۲:۴۶ ق٫ظ

سلام تایم انتخاب رشته دانشگاه آزاد رو چطور میشه متوجه شد؟ ما کارنامه اولیه رو دریافت کردیم و منتظر پیامک بودیم که تا به الان خبری نبود فکر کنم دیگه تموم شده همه چیز..میشه راهنمایی بفرمایید؟

فاطمه
شهریور ۶, ۱۴۰۲ ۲:۳۸ ب٫ظ

عرض سلام و ادب و وقت بخیر

میتونم با رتبه ی ۴۴۱ ارشد نقشه برداری هر کدوم از گرایشها (فتوگرامتری ، ژئودزی ، هیدروگرافی و…)و هر دانشگاه دولتی که بشه در تهران قبول بشم؟

محمد
شهریور ۴, ۱۴۰۲ ۱:۴۹ ب٫ظ

سلام چرا نمیتوانم در رشته های پیام نور انتخاب رشته کنم. رشته تحصیلی دیپلم من کار و دانش کامپیوتر است

سام
مرداد ۳۰, ۱۴۰۲ ۴:۵۳ ق٫ظ

سلام وقت بخیر
من کنکور سراسری ریاضی دادم
ایا برای انتخاب رشته
میتونم از دفترچه انسانی انتخاب کنم؟

مهدی
مرداد ۲۶, ۱۴۰۲ ۶:۳۳ ب٫ظ

سلام، بنده اولویت اول انتخاب گرایش ارشدم رو دانشگاه مالک اشتر زدم، اگر تو سایر الویت ها هم پذیرش بشم با توجه به اینکه اولویت اولم دانشگاه مالک اشتر بوده، نمیتونم تو مابقی اولویت هام قبول بشم؟؟

M
خرداد ۲۳, ۱۴۰۲ ۸:۰۱ ب٫ظ

سلام من بارتبه۲۷۷حسابرسی ممکنه فردوسی روزانه یا شبانه رو بیارم؟

مهسا
خرداد ۲۷, ۱۴۰۲ ۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  M

سلام
برای روزانه شانس زیادی ندارید. اما ممکنه برای شبانه شانس داشته باشید.

باران
خرداد ۲۰, ۱۴۰۲ ۱۲:۳۸ ب٫ظ

سلام خسته نباشید اگر در دانشگاه دولتی قبول بشم سال دیگه نمیتونم درکنکور شرکت کنم؟

مهسا
خرداد ۲۷, ۱۴۰۲ ۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  باران

سلام
مشکلی نداره و طبق قوانین فعلی محرومیت از بین رفته و حتی اگه روزانه قبول بشید بازم سال بعد میتونید کنکور بدید.

Afra
خرداد ۱۹, ۱۴۰۲ ۶:۲۹ ب٫ظ

سلام. با رتبه در سهمیه ۱۶۷۷ سهمیه آزاد رشته شیمی‌ ، کدوم شهر ها امکان قبولی دارم برا گرایش های آلی و پلیمر‌ در‌دانشگاه های روزانه و شبانه (امکان قبولی در دانشگاه های بابلسر و بابل و سمنان هست؟

مهسا
خرداد ۲۰, ۱۴۰۲ ۲:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  Afra

سلام
بله شانس قبولی هم روزانه و هم شبانه این دانشگاه ها رو دارید. اما پیشنهاد میکنم انتخاب هاتون رو متنوع بزنید (روزانه و شبانه شهرستان های مختلف) تا شانس قبولی رو از دست ندید.

Afra
خرداد ۱۹, ۱۴۰۲ ۶:۲۶ ب٫ظ

سلام. با رتبه‌در سهمیه ۱۶۷۷ و سهمیه ازاد رشته شیمی‌ کجا امکان قبولی دارم برا گرایش های آلی و پلیمر؟

مهسا
خرداد ۲۰, ۱۴۰۲ ۲:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  Afra

بالاتر پاسختون داده شد
موفق باشید

محمد
خرداد ۱۹, ۱۴۰۲ ۸:۰۶ ق٫ظ

سلام
آیا امکان انتخاب رشته ارشد در چند ضریب هست ؟؟
مثلا ضریب ۱ تهران
ضریب ۴ تهران
ضریب ۶ تهران
البته ضریب هایی که مجاز اعلام شده ؟؟

مهسا
خرداد ۲۰, ۱۴۰۲ ۲:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
در صورتی که مجاز به انتخاب رشته همه شون هست محدودیتی نداره و میتونید هر چند کد ضریب میخواید (تا سقف ۱۰۰ اولویت انتخاب رشته) رو انتخاب کنید

طوسی نیا
خرداد ۱۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۶ ب٫ظ

سلام امروز انتخاب رشته ارشدمو انجام دادم و بعد از زدن دکمه تایید و ادامه چیزی بالا نمیاره یعنی نهایی نمیکنه انتخابمو، احتمالش هست که تاییدش طول بکشه؟؟

مهسا
خرداد ۲۰, ۱۴۰۲ ۲:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  طوسی نیا

سلام
کد پیگیری ۱۶ رقمی رو نمیده بهتون یعنی؟

محمد
خرداد ۱۷, ۱۴۰۲ ۳:۳۸ ق٫ظ

سلام
درخصوص ارشد دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و فرهنگیان شهید چمران یه بندی توی فرم توضیحات که خود دانشگاه منتشر کرده هست که فرهنگیان رسمی و پیمانی باید حداقل سه سال سابقه ی اداری یا آموزشی در آموزش و پرورش داشته باشند… طبق این بند بلافاصله بعد از کارشناسی نمیشه ارشد این دانشگاه ها رو گذروند یا ۴ سال مقطع کارشناسی جزو این سنوات محسوب میشه و مشکلی برای بلافاصله ارشد خوندن نیست؟

مهسا
خرداد ۱۷, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
خیر مقطع کارشناسی جزو سابقه شما نیست و مجاز به انتخاب این دانشگاه ها نیستید.

یاس
خرداد ۱۶, ۱۴۰۲ ۲:۰۸ ب٫ظ

سلام وقت بخیر
اگر دانشگاه ملی قبول بشیم میتونیم بریم دانشگاه آزاد؟ (رشته ی اولویت های بعدمون)

مهسا
خرداد ۱۶, ۱۴۰۲ ۷:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  یاس

سلام
نتایج کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد جدا اعلام میشه. یعنی یه دانشگاه سراسری به عنوان قبولی براتون اعلام میشه (اگه شانس قبولی داشته باشید) و یه دانشگاه آزاد.
هر کدومو خواستید خودتون انتخاب میکنید

mohadeseh
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۱۱:۰۶ ب٫ظ

سلام و وقت بخیر من در انتخاب رشته مخابرات سیستم و مخابرات سیستم صدا اینها ضریب چهار بود
و مخابرات میدان و امواج زدم که ضریب سه
اما سیستم خطا داد خطا بدین صورت بود که شما مجاز به انتخاب دو گرایش هستین
سوال اینجاست مگه کد ضریب سه و کد ضریب چهار دو گرایش نمیشه پس خطا برای چه بوده
و من مهلت ویرایشم تموم شده کد رهگیری امده سوال دیگر اینجاست ایا با وجود خطا سیستم انتخاب ها را بررسی می کند

مهسا
خرداد ۱۶, ۱۴۰۲ ۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  mohadeseh

سلام
مطمئنید مشکل دیگه ای تو فرمتون نبوده؟ اگه شما مجاز به انتخاب رشته گرایش ها باشید میتونید همه گرایش های رشته امتحانی تون رو انتخاب کنید و مشکلی نباید پیش بیاد.

mahsa
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۹:۱۵ ب٫ظ

سلام خسته نباشید با رتبه ۲۴۰ سهمیه ۵ درصد میتونم شیمی معدنی فردوسی قبول بشم؟؟
آخرین رتبه مجاز در سهمیه ۵ درصد ۴۹۰ هست

مهسا
خرداد ۱۶, ۱۴۰۲ ۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  mahsa

سلام
به نظر نمیرسه که شانستون خیلی زیاد باشه برای قبولی روزانه فردوسی مشهد. ممکنه برای شبانه ش تا حدی شانس داشته باشید.

mahsa
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۹:۱۲ ب٫ظ

سلام خسته نباشید با رتبه ۲۴۰ سهمیه ۵ درصد میتونم شیمی معدنی فردوسی قبول بشم؟؟
آخرین رتبه مجاز در سهمیه ۴۹۰ هست

نیلا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۳:۲۶ ب٫ظ

سلام چرا موقع انتخاب رشته ارشد سنجش اجازه انتخاب رشته نمیده؟

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۵:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  نیلا

سلام
متوجه نشدم. یعنی چی اجازه انتخاب رشته نمیده؟

شیما
خرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۸ ب٫ظ

سلام و وقت بخیر. ۱. اگر‌انتخاب رشته کنیم و دانشگاه روزانه قبول بشیم اما ثبت نام نکنیم محرومیت یا مشکلی ایجاد میشه؟ ۲.اگر دردانشگاه های روزانه از طریق استعداد درخشان پذیرفته شده باشیم و‌مدارک هم ارسال کرده باشیم همزمان انتخاب رشته کنکور‌کنیم باهم مشکل ایجاد نمی کنند؟؟

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۵:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  شیما

سلام
خیر مشکلی نداره. قبولی در هیچ دوره ای دیگه محرومیت نداره.
نه فرایند پذیرش بدون کنکور کلا جدا از فرایند انتخاب رشته با آزمونه و میشه همزمان هر دو رو پیگیری کرد.

مریم
خرداد ۱۷, ۱۴۰۲ ۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

یعنی در صورت قبولی روزانه میتونیم ثبت نام نکنیم؟ یا حتما باید اول ثبت نام کنیم و بعد انصراف بدیم؟؟ آخه من سابقه یه بار انصراف روزانه هم دارم

سیروان
خرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۴:۱۸ ب٫ظ

سلام و وقت بخیر
بنده‌ در تموم گرایش ها مجاز به انتخاب رشته شدم و در حین وارد کردن کد رشته ها به مشکل تعیین تعداد دفعات اصلاح خوردم و امکان ویرایش ندارم ،ممنونم راهنمایی کنید ؟بار اصلاحیه میاد که من ویرایش کنم ،چون انتخاب رشته م مونده

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۵:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  سیروان

سلام
با انتشار اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته، بازم میتونید ویرایش کنید اما اون موقع هم محدوده. پس حتما از قبل دقیق انتخابهاتون رو بچینید که دیگه با مشکل مواجه نشید.

رضا
خرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۵:۰۶ ق٫ظ

با سلام
من به اشتباه معدل کاردانی هم وارد کردم در صورتی که کارشناسی پیوسته خوندم و اصلا معدل کاردانی ندارم حالا خواستم بپرسم چطوری میتونم معدل کاردانی پاکش کنم( چون ققط می‌شود مقدارش را عوض کرد)
آیا با وارد کردن معدل ۰۰ ۰۰ در بخش کاردانی پاک میشود؟

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ۵:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام
به سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش پیام بدید و سوال کنید. راهنمایی تون میکنن.

میلاد
خرداد ۱۳, ۱۴۰۲ ۹:۰۲ ب٫ظ

سلام رشته برنامه ریزی درسی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تا چه رتبه ای احتمال زیاد قبول میسم

مهسا
خرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۳:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  میلاد

سلام
خیلی بستگی به انتخاب رشته رقبا داره قبولی در این دانشکاه. ولی تا حدود رتبه ۱۵۰ که خیلی میشه امیدوار بود.

مبینا
خرداد ۱۲, ۱۴۰۲ ۶:۴۰ ق٫ظ

من با رتبه ۲۷۰ شانس قبولی پردیس بهشتی ارشد شیمی الی و دارویی رو دارم؟

مهسا
خرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۳:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  مبینا

سلام
رتبه تون در سهمیه آزاده؟

مبینا
خرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۱۱:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

بله در سهمیه ازاده

مبینا
خرداد ۱۲, ۱۴۰۲ ۷:۳۷ ب٫ظ

سلام پردیس‌بهشتی‌برای‌ارشد شیمی‌الی‌و دارویی‌تا چه رتبه ای‌میگیره?

زهرا.الف
خرداد ۱۲, ۱۴۰۲ ۷:۲۴ ب٫ظ

توی مدرک پردیس، اسم پردیس هم ذکر میشه؟

مهسا
خرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۳:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا.الف

سلام
بله توی مدرک پردیس قید میشه پردیس. اما برای شبانه نمیزنه شبانه رو.

زهرا.الف
خرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۸:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

ممنونم

زهرا.الف
خرداد ۱۲, ۱۴۰۲ ۷:۲۳ ب٫ظ

سلام میخواستم بدونم هزینه انصراف از پردیس چقدره؟

مهسا
خرداد ۱۴, ۱۴۰۲ ۳:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا.الف

بستگی به اون دانشگاه داره. باید از خودشون این مورد رو پیگیری کنید.

زهرا
خرداد ۱۲, ۱۴۰۲ ۶:۴۹ ب٫ظ

با سلام
من امسال مدرس قبول می‌شم. می‌تونم برم مدرس بخونم و انصراف بدم سال بعد و دوباره کنکور بدم برم هنر یا تهران؟

سارا
خرداد ۱۲, ۱۴۰۲ ۶:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام عزیزم
بله می تونی. محرومیت از آزمون های سراسری برداشته شده. البته اگه مطمئنی که انصراف میدی که توصیه نمی کنم این کار رو کنی

فاطمه
خرداد ۱۲, ۱۴۰۲ ۱۱:۰۶ ق٫ظ

سلام کسی که الان ترم ۸ هست و هنوز فارغ التحصیل نشده میتونه استعداد درخشان ازاد ثبت نام بکنه؟ اگر بله در این صورت معدل کل تا ترم ۷ باید وارد بشه درسته؟

سارا
خرداد ۱۲, ۱۴۰۲ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام عزیزم
کلا استعداد درخشان آزاد برای کساییه که فارغ التحصیل شدن و باید معدل کل رو وارد کنی. کسایی که ترم ۸ هستن نمی تونن شرکت کنن.

بیتا
خرداد ۱۲, ۱۴۰۲ ۲:۴۶ ق٫ظ

سلام من یک بار ارشد روزانه خوندمو امسال مجددا کنکور ارشد ی رشته دیگه دادم و رتبم خوب شده آیا میتونم دوباره در مقطع ارشد روزانه بخونم؟

سارا
خرداد ۱۲, ۱۴۰۲ ۶:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  بیتا

سلام بیتا جان
قبلا تو دفترچه ارشد تاکید میشد که نمیشه مجدد روزانه خوند و باید حتما بار دوم شهریه بدی.
اما با رای دیوان عدالت اداری این موضوع چند ساله از دفترچه حذف شده.
بنابراین آره می تونی مشکلی نداره. تحصیل رایگان مجدد مجازه و مشکلی نداره.

مجتبی نجفی
خرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۱۱:۰۷ ب٫ظ

سلام. چرا فقط استعدادهای درخشان می توانند بدون کنکور برای ادامه تحصیل وارد مقطع ارشد شوند ، بقیه علاقمندان به تحصیل ، حقی در این کشور ندارند؟‌ آیا این طرح تبعیض نیست؟

میلاد بارانی
خرداد ۱۲, ۱۴۰۲ ۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  مجتبی نجفی

خیر تبعیض نیست . اگر تمایل داشتید باید تلاش میکردید که جز بیست درصد برتر کلاس خود باشید تا از این سهمیه استفاده کنید .

مجتبی نجفی
خرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۱۱:۰۴ ب٫ظ

سلام. چرا ثبت نام ارشد با سوابق تحصیلی انجام نمی شود ، حالا که صندلی‌های دانشگاه ها خالی است و دانشگاه ها با مشکلات مالی مواجه هستند ، آیا بهتر نیست این طرح اجرا گردد؟

رسول
خرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۸:۵۲ ب٫ظ

سلام
امکانش هست من هم در روزانه قبول شوم و هم پیام نور و به دلخواه خودم یکی رو انتخاب کنم

سارا
خرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  رسول

سلام
نه هر کسی تو دانشگاه های وزارت علوم فقط یه جا قبول میشه.
موقع انتخاب رشته ، کدرشته های مختلف رو بر اساس اولویتی که میخوای میچینی و تو بالاترین اولویتی که نمره لازم رو داشته باشی قبول میشی
اما انتخاب رشته دانشگاه آزاد جداست و می تونی یه قبولی هم تو دانشگاه آزاد داشته باشی و از بین این دو تا انتخاب کنی

ارزو
خرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۷:۴۹ ب٫ظ

سلام من معلم هستم و ۱ سال سابقه دارم می تونم برای ارشد فرهنگیان رو انتخاب کنم؟

فاطمه جعفری
خرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۶:۲۳ ب٫ظ

سلام. من از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحتصیل شدم و امسال، سال دومی هست که سرکار بودم. قبلا برای دانشگاه تربیت دبیر رجایی تهران، رشته های مخصوص فرهنگیان رسمی و پیمانی یکی از شرایطش این بود که حداقل ۳ سال سابقه کاری داشته باشند.امسال در دفترچه ولی این شرط نوشته نشده ظاهراً. یعنی من میتونم این رشته ها رو انتخاب کنم ؟ ممنون میشم جواب بدید

ارزو
خرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۶:۱۸ ب٫ظ

سلام من معلم هستم و یک سال سابقه دارم آیا می تونم دانشگاه فرهنگیان رو انتخاب کنم

پارسا
خرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۴:۵۲ ب٫ظ

سلام من موقع ثبت نام تاریخ فراغت از تحصیلو زدم ۳۱ شهریور ولی احتمالا تیر ماه فارغ التحصیل میشم منتها چون امتحانا بعد از انتخاب رشته هستش زمان دقیق فراغتو نمیدونم میتونم دست نزنم به زمان فراغت که همون شهریور بمونه؟ مشکلی پیش نمیاد؟

سارا
خرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۵:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  پارسا

نه لازم نیست دست بزنی. همون ۳۱ شهریور خوبه. خیلی ها هستن که روزهای دیگه ای از شهریور فارغ التحصیل میشن. کسی زمان دقیق رو نمی دونه.
مهم اینه که تاریخ فارغ التحصیلی ت بعد از شهریور نباشد.

پارسا
خرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۹:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

ممنون از پاسخگویی شما🙏

رقیه
خرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۳:۲۷ ب٫ظ

سلام من لیسانس علم اطلاعات و دانش شناسی دارم .هم استعداد درخشان قبول شدم و هم کنکور رتبه ۱۷اوردم .به نظر شما کدام در اولویت هست برای آینده شغلی؟؟؟

سارا
خرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۵:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  رقیه

خوب باید ببینی با کنکور کجا قبول میشی و بدون کنکور کجا قبول شدی؟
اگر تو گرایش های مختلف همین رتبه رو داشته باشی که قاعدتا دانشگاه تهران رو قبول میشی.
اگه منظورت اینه که بدون آزمون هم دانشگاه تهران قبول میشی و میخوای بدونی مثلا آیا این که بگی با آزمون اومدی یا بدون آزمون کدوم رزومه بهتری محسوب میشه، تقریبا هیچ تفاوتی نداره.

سید حسین
خرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۲:۳۸ ب٫ظ

چرا رشته فقه و حقوق فقط ۱۵۸ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند؟؟

علی ۱۴۰۲
خرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۱۲:۴۲ ب٫ظ

سلام من رشته مکانیک مجاز هستم میتونم از گرایش های مشترک بین مکانیک و برق هم در اولویت هام انتخاب کنم .
متشکر میشم پاسخ بنده رو بدید.

سارا
خرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۵:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی ۱۴۰۲

سلام
نه فقط می تونی از بین کدرشته‌های رشته ای که مجاز شدی انتخاب کنی
اصلا نرم افزار انتخاب رشته اجازه انتخاب کدهای رشته های دیگه رو بهت نمیده

علی ۱۴۰۲
خرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۶:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

همه گرایش های مکانیک رو مجاز شدم ؟؟؟؟

MASS
خرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۱۰:۴۱ ق٫ظ

سلام وقت بخیر
رتبه ارشد پلیمرم در سهمیه ۱۰ و آزاد ۱۳۰ هستش
میخواستم بدونم اولویت بررسی انتخابم از روی کدوم رتبمه مثلا میتونم امیرکبیر قبول شم با رتبه ۱۰ یا اول ۱۳۰ حساب میشه بعد ۱۰؟ واقعا سر در نمیارم ازش😑

MASS
خرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۷ ق٫ظ

سلام رتبه من تو ارشد پلیمر در سهمیه ۱۰ هست و آزاد ۱۳۰، شانس قبولی من تو دانشگاهی مثل امیرکبیر چقدره؟ اولویت رتبه من تو کدوم بررسی میشه؟

صبا
خرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۰ ق٫ظ

سلام
اگر با سهمیه استعداد درخشان دانشگاهی قبول شده باشیم،از طرفی کنکور ارشد هم شرکت کرده باشیم ،قبولی با سهمیه استعداد تداخلی با انتخاب رشته داره؟
*دانشگاهی که با استعداد پذیرفته، اعلام کرده که در صورت انصراف تا آخر خرداد اعلام کنید.
میخواستم ببینم اینکه روزانه جایی قبول شده باشیم محدودیتی توی انتخاب رشته داره؟
اگر بخواهیم انتخاب رشته کنیم حتما باید انصراف از دانشگاه قبول شده رو اعلام کنیم؟
وضعیت توی شهریور ماه به چه صورت خواهد بود؟ نتیجه ی انتخاب رشته کنکور جدا میاد و نتیجه نهایی استعداد جدا؟

سارا
خرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  صبا

سلام عزیزم
نه اینا ربطی به هم ندارن
می تونی یه دونه با کنکور قبول شی یه دونه هم استعداد درخشان
بعد مهرماه هر کدوم رو که خواستی انتخاب کنی و ثبت نام کنی

عاطفه
خرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۳ ق٫ظ

سلام با رتبه ۱۴۷ حسابداری مدیریت شانس قبولی تهران هست؟

سارا
خرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۷:۴۹ ق٫ظ

سلام
اگر دانشگاه(روزانه)قبول شدم وثپت نام کنم میتونم در آزمون۴۰۳ شرکت کنم؟

آرمان
خرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

با سلام . کسانی که در کنکور ارشد ۱۴۰۱ در دوره ی روزانه رشته ای را قبول شده بودند می توانستند در کنکور ارشد ۱۴۰۲ هم شرکت کنند و در صورت پذیرش دوباره در دوره های روزانه می توانند از دانشگاه قبولی ۱۴۰۱ خود انصراف داده و در رشته و دانشگاه جدید ثبت نام نمایند و منعی هم در پذیرفته شدن در دوره های روزانه نداشتند . این وضعیت بعد از چندین سال اتفاق افتاده و معلوم نیست که سازمان سنجش همین تصمیم را برای کنکور ۱۴۰۳ هم اعمال کند یا خیر . اگر در ادامه تحصیل برای سال ۱۴۰۲ تردید دارید ریسک نکنید و انتخاب رشته نکنید و یا فقط رشته های شهریه پرداز را برگزینید که فرصت شرکت در ازمون ۱۴۰۳ از شما سلب نشود . موفق باشید .

سارا
خرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

آره محرومیت رو کلا برداشتن. راحت باش

لیلا
خرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۶:۴۵ ق٫ظ

سلام روزبخیر
در صورتی که یکی از دانشگاه های روزانه پذیرفته شوم از کنکور ۴۰۳محروم میشوم؟

اگر دانشگاه ثپت نام کنم وبعد از گذراندن یک ترم انصراف دهم،میتونم کنکور۴۰۳ را شرکت کنم؟

سارا
خرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  لیلا

نه اصلا محرومیت نداریم دیگه.
آره حتی می تونی ثبت نام کنی و بعد از قبول شدن انصراف بدی

کارن
خرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۴:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام مشکل من هم همینه از کجا معلوم که واسه سال بعد هم به همین منوال باشه یعنی محرومیت نباشه ؟ تو دفترچه راهنمای ازمون میاد که ۲۳ مهر میاد الانم ما باید انتخاب رشته کنیم دو دلیم واقعا روزانه رو بریم یا بخاطر ریسکش دانشگاه ازاد ( ارشد ۴۰۳ رو حتما می‌خوام شرکت کنم)

سارا
خرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۹:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  کارن

نه مطمئن باش هیچ ریسکی نداره و هیچ محرومیتی در کار نخواهد بود
اون موقع ها که محرومیت بود تو دفترچه سال قبلش چندین بار تاکید میشد. یهو که نمیشه بیان بگن از امسال، دیگه سال قبلی ها هم محرومن
خیالت راحت راحت باشه
اگه اطلاعات بیشتری خواستی اینجا رو ببین
https://mastertest.ir/1400/06/%D9%84%D8%BA%D9%88-%D9%85%D8%AD%D8%B1%D9%88%D9%85%DB%8C%D8%AA-%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF/