ویرایش اطلاعات ثبت نامی کنکور ارشد ۱۴۰۲ | زمان و نحوه ویرایش

در صورتی که اطلاعات خود را در هنگام ثبت نام کنکور ارشد اشتباه وارد کرده اید و یا در صورت اشتباه زدن معدل در ثبت نام کنکور ارشد اصلا نگران نباشید؛ چرا که امکان ویرایش اطلاعات کنکور ارشد ۱۴۰۲ پس از انتشار کارت وجود دارد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، زمان برگزاری کنکور ارشد یازدهم و دوازدهم اسفندماه است. زمان دقیق برگزاری آزمون هر یک از رشته های امتحانی و نیز آدرس دقیق حوزه امتحانی در کارت ورود به جلسه درج شده است.

زمان ویرایش اطلاعات کنکور ارشد ۱۴۰۲

پس از انتشار کارت ورود به جلسه کنکور ارشد، لازم است داوطلبان اطلاعات خود را به دقت بررسی نمایند. امکان ویرایش اطلاعات به دو صورت حضوری و آنلاین به شرح جدول زیر وجود دارد:

موضوعنحوه ویرایشزمان ویرایش
معلولیتحضوری: مراجعه به باجه‌های رفع نقص کارتچهارشنبه ۱۰ اسفند از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ الی ۱۷:۰۰
نام رشته تحصیلی، نام محل تحصیل و معدل دوره کارشناسی، سهمیه ثبت نامیآنلاین: از طریق بخش ویرایش اطلاعات در قسمت دریافت کارت در سایت سازمان سنجشاز ۸ تا ۱۲ اسفند ۱۴۰۱

نحوه ویرایش اطلاعات کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

بر اساس اعلام سازمان سنجش، چنانچه داوطلبان درخصوص مندرجات کارت کنکور ارشد ۱۴۰۲ مغایرتی مشاهده کردند، لازم است به شرح زیر اقدام نمایند:

ویرایش معلولیت

چنانچه در رابطه با بند معلولیت اختلافی در کارت آزمون ارشد و واقعیت مشاهده می‌کنید، ضروری است در روز چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۱۰ از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ الی ۱۷:۰۰ به نماینده این سازمان مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه نمایید. برای دریافت آدرس باجه های رفع نقص ارشد به لینک زیر مراجعه کنید.

 

ویرایش اطلاعات دوره کارشناسی

در صورتی که‌ در رابطه‌ با سایر مندرجات‌ کارت شرکت در آزمون ازجمله نام رشته تحصیلی، نام محل تحصیل و معدل دوره کارشناسی با توجه‌ به‌ ثبت‌نام انجام شده اشکالی‌ مشاهده‌ می‌شود، لازم است پس از انتشار کارت، جهت اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۲ منحصراً به قسمت ویرایش اطلاعات کارت در سایت سازمان سنجش مراجعه کنید و موارد مربوط را اصلاح نمایید.

ویرایش اطلاعات ثبت نامی کنکور کارشناسی ارشد

اگر علاقمند به انتخاب دانشگاه پیام نور و موسسات غیرانتفاعی در هنگام انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد هستید، لازم است برای اعمال بند مربوط به گزینش در رشته‌های دانشگاه پیام‌نور و موسسات غیرانتفاعی، در زمان تکمیل فرم انتخاب رشته (در اواخر خردادماه سال ۱۴۰۲) در این خصوص طبق اعلام سازمان سنجش اقدام کنید.

ویرایش سهمیه رزمندگان و ایثارگران کنکور ارشد

درخصوص سهمیه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد، حالت‌های زیر پس از انتشار کارت از سوی داوطلبان مشاهده خواهد شد:

۱- در کارت شرکت در آزمون در مقابل سهمیه‌ ثبت‌نامی‌ داوطلبانی که در تقاضانامه ثبت‌نام و با توجه به ضوابط، داوطلب سهمیه رزمندگان و ایثارگران شده‌اند و سهمیه آنان مورد تأیید ارگان ذیربط قرار گرفته است، عیناً همان عنوان سهمیه انتخابی قید شده است. 

۲- داوطلبانی که در این آزمون با توجه به ضوابط مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲ متقاضی سهمیه رزمندگان – ایثارگران شده اند و سهمیه آنان از سوی ارگان ذیربط مورد تأیید قرار نگرفته است، در کارت شرکت در آزمون آنان در مقابل عنوان سهمیه، «آزاد» درج شده است.

داوطلبانی که در زمان ثبت نام داوطلب استفاده از سهمیه بودند، ولی سهمیه آنان به هر دلیل از طرف ارگان ذیربط مورد تایید قرار نگرفته، برای بررسی و روشن شدن وضعیت سهمیه خود (بعد از ویرایش) حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۶ علت‌ عدم تایید سهمیه را از ارگان‌های ذیربط پیگیری نمایند. در صورت تایید سهمیه توسط ارگان ذیربط، سهمیه درخواستی اعمال می‌گردد؛ در غیر این صورت با سهمیه آزاد گزینش خواهند شد و هیچ گونه اعتراضی قابل قبول نمی‌باشد.

۳- داوطلبان استفاده از سهمیه‌های ایثارگان بنیاد شهید و امور ایثارگران و سهمیه رزمندگان ارگان وزارت جهاد کشاورزی، سپاه پاسداران (سازمان بسیج مستضعفین) و واحدهای تابعه ستاد کل نیروهای مسلح جهت اعلام مغایرت لازم است حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۲ منحصراً به سایت سازمان سنجش (قسمت ویرایش اطلاعات در کارت کنکور ارشد) مراجعه و نسبت به اصلاح و ویرایش سهمیه خود اقدام نمایند تا در صورت تأیید سهمیه توسط ارگان مربوط، سهمیه برای آنان اعمال گردد.

اشتباه زدن معدل در ثبت نام کنکور ارشد

تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد برابر ۲۰ درصد است. از آن جا که در صورت مغایرت معدل ثبت‌شده در فرم ثبت نام با معدل واقعی _که به هر دلیل اشتباه قید شده باشد_ منجر به لغو قبولی شما می‌شود، ضرورت دارد نهایت دقت را درخصوص ثبت معدل خود به عمل آورید.

معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون داوطلبان، بر اساس اطلاعات ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد که توسط خود فرد انجام شده، درج شده است. بنابراین، لازم است معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون بررسی شود. در صورت مشاهده مغایرت معدل ضروری است به قسمت ویرایش اطلاعات در کارت ورود به جلسه در سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به اصلاح معدل خود اقدام کنید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص مغایرت معدل در کنکور ارشد کلیک کنید.

 بر اساس اعلام سازمان سنجش، مسئولیت هر گونه تبعات بعدی به عهده شخص داوطلب بوده و هیچ گونه عذری در این مورد پذیرفته نمی‌باشد.

مهم: لازم به ذکر در سنوات گذشته نسبت به لغو قبولی داوطلبان دارای مغایرت معدل ولو در حد صدم نمره نیز اقدام شده است.

نحوه درج صحیح معدل در کارت کنکور ارشد

۱- فارغ‌التحصیلان سنوات قبل و همچنین آن دسته از داوطلبانی که تا زمان شروع ثبت نام برای شرکت در آزمون به عنوان دانش‌آموخته تلقی گردیده‌اند و یا به عبارت دیگر موفق به اخذ مدرک لیسانس (کارشناسی) شده‌اند، باید معدل‌ مندرج‌ در مدرک‌ لیسانس ‌(کارشناسی) آنان با معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون یکسان باشد.

‌۲- دانشجویان‌ شاغل‌ به‌ تحصیل‌ در مقطع کارشناسی که در زمان شروع به ثبت‌نام برای شرکت در این آزمون همچنان دانشجو بوده‌اند، اعم از اینکه بعد از پایان مهلت زمان ثبت‌نام فارغ‌التحصیل شده‌اند و یا حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ فارغ‌التحصیل گردیده‌اند، لازم است در قسمت ویرایش اطلاعات کارت شرکت در آزمون نسبت به اصلاح معدل خود بر اساس مدرک فارغ‌التحصیلی اقدام نمایند.

۳- دانشجویان سال آخر که حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ فارغ‌التحصیل خواهند شد، لازم است میانگین واحدهای گذرانده شده تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ را در قسمت ویرایش اطلاعات کارت شرکت در آزمون درج کنند. سپس با مراجعه به دانشگاه محل تحصیل مقطع کارشناسی، فرم مخصوص معدل را به تأیید موسسه محل تحصیل خود رسانده و آن را نزد خود نگه دارند تا در صورت قبولی به موسسه محل قبولی ارائه نمایند.

نکته: برای گرفتن فرم معدل کارشناسی ارشد عجله نکنید. این فرم لازم است پس از قبولی به دانشگاه محل قبولی مقطع ارشد ارائه شود.

فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد تا زمان ثبت نام کنکور ارشددرج معدل نهایی مقطع کارشناسی
دانشجویان‌ شاغل‌ به‌ تحصیل‌ در مقطع کارشناسی در زمان ثبت نام کنکور ارشد و فارغ التحصیل تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۱درج معدل نهایی مقطع کارشناسی (لزوم ویرایش معدل در قسمت ویرایش کارت کنکور ارشد و ثبت معدل نهایی)
دانشجویان سال آخر که تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ فارغ التحصیل می‌شونددرج معدل کل تا پایان ترم بهمن ۱۴۰۱ (لزوم ارائه فرم معدل به دانشگاه پس از قبولی)

‌- داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته بوده و یا دانشجوی این مقطع می‌باشند می‌بایست معدل مدرک کاردانی خود را نیز وارد نمایند.

داوطلبانی که هم دارای مدرک کارشناسی پیوسته و هم کارشناسی ناپیوسته بوده، اما فاقد مدرک کاردانی می‌باشند، می‌بایست فقط معدل مدرک کارشناسی پیوسته خود را در فرم تقاضانامه ثبت نام وارد نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص اشتباه زدن معدل در ثبت نام کنکور ارشد کلیک کنید.

اطلاعات غیرقابل ویرایش داوطلبان کنکور ارشد ۱۴۰۲

بر اساس اعلام سازمان سنجش، با توجه به دریافت اطلاعات شناسنامه‌ای متقاضیان از سامانه ثبت احوال، امکان ویرایش اطلاعات شناسنامه‌ای وجود ندارد.

بنابراین، اگر مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۱، ۲، ۳، ۴، ۵ و ۶ (نام خانوادگی، نام، نام پدر، جنسیت، شماره شناسنامه، سری و سریال شناسنامه) کارت شرکت در آزمون شما وجود دارد، ضروری است موارد مغایرت را از اداره ثبت احوال منطقه سکونت خود پیگیری نمایید.

زمان ویرایش ثبت نام کنکور ارشد کی است؟

امکان ویرایش برخی اطلاعات ثبت نامی در هنگام انتشار کارت آزمون وجود دارد که در متن مقاله به صورت کامل توضیح داده شده است.

آیا برای ویرایش معدل می توان در هنگام انتشار کارت ارشد ۱۴۰۲ اقدام کرد؟

بله در زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور ارشد ۱۴۰۲، امکان ویرایش معدل مقطع کارشناسی وجود دارد.

آیا امکان تغییر رشته در ثبت نام ارشد وجود دارد؟

بله، برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص شرکت در کنکور ارشد رشته دیگر کلیک کنید.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۵ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
الناز
اسفند ۹, ۱۴۰۱ ۱۲:۲۱ ب٫ظ

سلام ، من تاریخ اخذ مدرکو ویرایش کردم ولی وقتی مجددا وارد صفحه م میشم تغییرش نداده در حالیکه ثبت ویرایش انجام شد، حالا ویرایش انجام شده یانه؟
چکار باید بکنم؟

نازی
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۱ ۱۰:۲۶ ق٫ظ

تاریخ فارغ التحصیلی من ۱۴۰۰/۱۲/۲۲ هست چون درس معرفی به استاد داشتم اینجا زده تاتاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۳۰ میشه معدلو ویرایش کرد.لطفا راهنماییم کنید الان ویرایشش کنم؟

نازی
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۱ ۱۰:۱۶ ق٫ظ

سلام.من درس معرفی به استاد داشتم یعنی تاریخ فارغ التحصیلیم شده ۱۴۰۰/۱۲/۲۲ الان ویرایش کنم معدلو؟
لطفا جواب بدید.ممنون

سودابه
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۱ ۱۰:۱۰ ق٫ظ

سلام پدر من سابقه موظفی دارد ک در موقع ثبت‌نام قید نشده راه حل چیه
ممنونم.

محمد
اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۱ ۴:۱۹ ب٫ظ

سلام من تاریخ ورود به دانشگاه را بصورت ۱ نوشتم نه ۰۱ ایا نیاز به ویرایش دارد یا اصلا میشود؟