انتشار کارت آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سازمان سنجش

کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ از سوی سازمان سنجش منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، کلیه داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون، لازم است برای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌ای (شامل نام‌ خانوادگی و نام، کد ملی و تاریخ تولد) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد پیگیری) از کارت شرکت در آزمون پرینت تهیه نمایند و براساس تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوطه مراجعه نمایند.

 

آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳، ۳ اسفند ماه (روز قبل از برگزاری کنکور) است.

به همراه داشتن کارت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن برای شرکت در جلسه آزمون ارشد ۱۴۰۳ الزامی است.

راهنمای شرکت در آزمون ارشد ۱۴۰۳

اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص نحوه برگزاری و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳  به شرح زیر است:.

الف- نکات مهمی درباره پاسخنامه

در جلسه امتحان برای درج پاسخ سؤالات، پاسخنامه ای در اختیار هر داوطلب قرار خواهد گرفت که در مستطیل بالای پاسخنامه شماره داوطلب، نام خانوادگی، نام و رشته امتحانی وی درج شده است.

نمونه قسمتی از پاسخنامه در این صفحه نمایش داده شده که لازم است پس از ملاحظه آن به نکات زیر توجه نمائید:

۱- در مستطیل بالای پاسخنامه و دایره‌هایی که در چهارگوشه قسمت بالا و پایین پاسخنامه به شرح تصویر زیر مشخص شده، چیزی مطلقا نباید نوشت یا علامتی گذاشت، به غیر از محلهای مشخص شده در روی پاسخنامه از نوشتن و یا علامت‌گذاری در سایر محل‌ها جداً خودداری شود، در غیراینصورت فرد به عنوان متخلف معرفی و برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری با وی رفتار خواهد شد و هیچ عذری در این مورد پذیرفته نیست. مفاد این قانون در اطلاعیه پرینت کارت درج شده است.

۲- داوطلب باید به محض اعلام بلندگو و قبل از باز نمودن بسته حاوی سؤالات و پاسخنامه امتحانی، ابتدا باید شماره داوطلبی و مشخصات مندرج روی آن را با شماره داوطلبی مندرج بر روی برچسب صندلی و شماره داوطلبی مندرج در کارت شرکت در آزمون خود مقایسه کند تا مطمئن شود بین آن‌ها هیچ اختلافی نیست و درصورت مشاهده تفاوت، فوراً موضوع را به نزدیکترین مراقب در جلسه اطلاع دهد و موضوع را دنبال کند تا اختلاف برطرف شود.

۳- پس از اطمینان از صحت مندرجات پاسخنامه، لازم است داوطلبان اقدام به باز نمودن پوشش پلاستیکی نموده و با خارج نمودن پاسخنامه امتحانی و دفترچه سؤال، کد دفترچه سؤال را با کد درج شده در قسمت بالای پاسخنامه (مانند نمونه فرضی ذیل A۳۰۶) مقایسه نموده و در صورت مشاهده اختلاف، موضوع را به نزدیکترین مراقب یا رابط اطلاع دهد، سپس مشخصات خود را در ذیل پاسخنامه و پشت جلد دفترچه سؤال درج و محل مربوط را امضاء نمایند. لازم به توضیح است‌ عدم تکمیل جدول ذیل پاسخنامه به منزله‌ عدم حضور داوطلب در جلسه آزمون تلقی خواهد شد.

ب- نحوه پاسخ دادن به سؤالات

۱- داوطلب باید محل مخصوص جواب را که در پاسخنامه برای هر سؤال در نظر میگیرد فقط به وسیله مداد مشکی نرم پُررنگ (نه خودکار، نه مدادکپی و…) پُر کند. 

برای آگاهی از نحوه پرکردن، به نمونه پاسخنامه ذیل که در آن به سؤال های شماره های ۱، ۲، ۳ و ۴ به ترتیب پاسخهای فرضی ۴، ۱، ۳ و ۲ داده شده است توجه شود.

۲- چون پاسخنامه به وسیله ماشین علامتخوان تصحیح میشود از کثیف کردن، تاکردن و یا گذاشتن هرگونه علامت و یا اثری بر روی آن خودداری شود.

۳- جواب‌ها باید در پاسخنامه با پرکردن محل مخصوص آن‌ها و به وسیله مداد مشکی نرم پُررنگ مشخص شود. پُرکردن محل پاسخ‌ها باید پُررنگ و یکنواخت باشد. پاسخ‌هایی که به هر نحو دیگر در پاسخنامه (مثلاً: علامت ضربدر »× «و یا» ✓« و غیره) و یا در دفترچه آزمون علامتگذاری شود قابل تصحیح و نمره دهی نخواهد بود.

۴- در تستهای چهارگزینه‌ای برای هر پاسخ صحیح سه (۳) نمره مثبت و به منظور خنثی کردن پاسخ‌های حدسی و یا تصادفی برای هر پاسخ غلط یک (۱) نمره منفی منظور خواهد شد.

بنابراین به داوطلبان توصیه میشود اگر پاسخ صحیح سؤالی را اصلاً نمیدانند به آن سؤال جواب ندهند زیرا به سؤالهای بدون جواب نمره منفی و یا مثبت تعلق نمیگیرد و اگر به سؤالی بیش از یک پاسخ داده شود، همه پاسخ‌ها غلط محسوب خواهد شد و به آن سؤال یک نمره منفی تعلق خواهد گرفت.

ج- یادآوری مهم در خصوص معدل کنکور ارشد ۱۴۰۳

معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون داوطلبان، براساس ثبت نام اینترنتی که توسط خود داوطلبان انجام شده، درج شده است، لذا داوطلبان لازم است معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون خود را با توجه به توضیحات زیر بررسی و در صورت مشاهده مغایرت، به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و نسبت به ویرایش معدل خود اقدام نمایند.

بدیهی است در غیر اینصورت مسئولیت هرگونه تبعات بعدی به عهده شخص داوطلب بوده و هیچگونه عذری در این مورد پذیرفته نیست. ضمناً لازم به ذکر است در سنوات گذشته نسبت به لغو قبولی داوطلبان دارای مغایرت معدل نیز اقدام شده است.

تبصره ۱– فارغ التحصیلان سنوات قبل و همچنین آن دسته از داوطلبانی که تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۷ (زمان شروع ثبت نام برای شرکت در آزمون) به عنوان دانش آموخته تلقی شده‌اند و یا به عبارت دیگر موفق به اخذ مدرک لیسانس (کارشناسی) شده‌اند باید معدل مندرج در مدرک لیسانس (کارشناسی) آنان با معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون یکسان باشد.

تبصره ۲– دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع کارشناسی که در زمان شروع به ثبت نام برای شرکت در این آزمون (تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۷) همچنان دانشجو بوده‌اند و حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ فارغ التحصیل شده اند، لازم است در قسمت ویرایش اطلاعات کارت شرکت در آزمون نسبت به اصلاح معدل خود براساس مدرک فارغ التحصیلی اقدام نمایند.

تبصره ۳ – از آنجائیکه ملاک گزینش نهایی برای آن دسته از داوطلبانی که حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۶/۳۱ فارغ التحصیل خواهند شد؛ میانگین نمرات واحدهای گذرانده شده آنان تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ است، لذا لازم است در هنگام دریافت کارت شرکت در آزمون (از تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ لغایت ۱۴۰۲/۱۲/۰۴) نسبت به ویرایش معدل خود در قسمت مربوط به ویرایش اطلاعات ثبت نامی، اقدام نمایند.

تذکر مهم: دانشجویان سال آخر مقاطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته که حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ فارغ التحصیل خواهند شد می‌بایست اصل فرم تکمیل شده معدل را پس از تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ تکمیل و فرم تکمیل شده را به تأیید دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل فارغ التحصیلی برسانند.

 

تبصره ۴– داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته بوده و یا دانشجوی این مقطع هستند، میبایست معدل مدرک کاردانی خود را نیز وارد نمایند.

تبصره ۵– داوطلبانی که هم دارای مدرک کارشناسی پیوسته و هم کارشناسی ناپیوسته بوده اما فاقد مدرک کاردانی هستند میبایست فقط معدل مدرک کارشناسی پیوسته خود را وارد نمایند.

د- تذکرات خیلی مهم

۱- به داوطلبان تأکید میشود که با دقت مطالب مندرج بر روی جلد دفترچه سؤال را مطالعه و مطابق آن نسبت به پاسخگویی سؤالات اقدام نمایند.

۲- کلیه دفترچه‌های سؤال آزمون داوطلبان شخصی‌سازی شده و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر داوطلب بر روی جلد دفترچه آزمون وی درج شده است. این دفترچه‌ها دارای تنوع هستند. پاسخنامه و دفترچه سؤالات دروس اختصاصی در یک بسته نایلونی تحویل داوطلبان خواهد شد.

تبصره: دفترچه سؤال مربوط به زبان عمومی و تخصصی داوطلبانی که زبان امتحانی آن‌ها غیرانگلیسی است در بسته جداگانه‌ای به آن‌ها تحویل خواهد شد.

۳- داوطلبان برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر کارت شرکت در آزمون، باید کارت ملی و یا شناسنامه عکس دار، چند مداد مشکی نرم پُررنگ، مداد پاک کن، مداد تراش و سنجاق نیز به همراه داشته باشند.

۴- از آنجائیکه سؤالات رشته های امتحانی به گونه ای طراحی شده که برای پاسخگویی به سؤالات دروس ذیربط نیاز به ماشین حساب نیست، لذا از ورود ماشین حساب به جلسه آزمون (از هر نوع آن) ممانعت بعمل خواهد آمد و چنانچه داوطلب در جلسه آزمون ماشین حساب به همراه داشته باشد، اعم از اینکه از آن استفاده نماید یا استفاده ننماید متخلف شناخته شده و با وی برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای سراسری رفتار خواهد شد.

۵- از آوردن وسایل اضافی (بجز وسایل مندرج در بند فوق) مانند کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه، هرگونه یادداشت، ماشین حساب، پیجر، تلفن همراه (حتی بصورت خاموش)، ساعت هوشمند، انگشتر هوشمند، دستبند هوشمند، هرگونه ریموت کنترل و… به جلسه امتحان اکیداً خودداری بعمل آید.

به داوطلبان تاکید میشود حتی از یادداشت نمودن جواب پاسخ‌ها برای اطلاع خود جداً پرهیز نمایند.

در ضمن رد و بدل کردن هر گونه وسیله (از قبیل لوازم التحریر و…) در جلسه آزمون و همچنین خارج کردن اوراق امتحانی (از قبیل کارت شرکت در آزمون، دفترچه سؤال و پاسخنامه) از جلسه امتحان به عنوان تخلف تلقی و با فرد متخلف برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای سراسری رفتار خواهد شد.

با توجه به اینکه محلی برای نگهداری وسایل اضافی در حوزه های امتحانی پیشبینی نمی شود، از داوطلبان تقاضا میشود که به هیچ وجه این قبیل وسایل اضافی را همراه خود به محل حوزه امتحانی نیاورند، زیرا حوزه های امتحانی هیچ مسئولیتی در قبال نگهداری آن‌ها نخواهند داشت.

۶- همراه داشتن هر گونه وسیله غیر مجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه دار از جمله تلفن همراه (حتی بصورت خاموش)، ساعت هوشمند، انگشتر هوشمند، دستبند هوشمند و هرگونه ریموت کنترل در جلسه آزمون طبق قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری موجب محرومیت از شرکت در آزمون می‌شود.

۷- خارج نمودن اوراق امتحانی از قبیل پاسخنامه، دفترچه سؤال و یا کارت شرکت در آزمون از جلسه امتحان به عنوان تخلف محسوب می‌شود و با داوطلب متخلف برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری رفتار خواهد شد.

۸- چنانچه داوطلبی در رابطه با معلولیت (نابینا، ناشنوا، کم بینا، کم شنوا و معلول جسمی حرکتی) اختلافی مشاهده نمود، چنین داوطلبی لازم است یک روز قبل از آزمون با همراه داشتن مدارک و مستندات (کارت و یا گواهی بهزیستی) به واحد رفع نقص مستقر در حوزه‌های مربوط که آدرس آن در اطلاعیه منتشره در روز چهارشنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵ در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان درج شده مراجعه نموده تا پس از بررسی، نسبت به اصلاح آن اقدام شود.

 

بدیهی است درصورتیکه در رابطه با سایر مندرجات کارت شرکت در آزمون از جمله نام رشته تحصیلی، نام محل تحصیل و معدل دوره کارشناسی (معدل براساس مفاد بند «ج» مندرج در صفحه دوم این راهنما) و با توجه به ثبت نام اینترنتی انجام شده، اشکالی مشاهده می‌نمایند، لازم است از طریق ورود به قسمت ویرایش اطلاعات کارت در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان نسبت به اصلاح آن اقدام شود.

تبصره: با توجه به دریافت اطلاعات شناسنامه ای متقاضیان از سامانه ثبت احوال، امکان ویرایش اطلاعات شناسنامه ای وجود ندارد. لذا چنانچه مغایرتی در این خصوص درکارت شرکت در آزمون شما وجود دارد ضروری است موارد مغایرت را از اداره ثبت احوال منطقه سکونت خود پیگیری نمایید.

۹- داوطلبان علاقه‌مند در گزینش رشته‌های پیام نور و غیرانتفاعی لازم است پس از اعلام نتایج اولیه آزمون (در اواخر خرداد ماه سال ۱۴۰۳) در صورتی که مجاز به انتخاب رشته شدند، نسبت به پرداخت هزینه هر مورد علاقه مندی بصورت الکترونیکی اقدام نموده و سپس کد رشته محل‌های مربوط به دانشگاه پیام نور و موسسات غیرانتفاعی را در فرم انتخاب رشته درج نمایند.

۱۰- سهمیه رزمندگان و ایثارگران

۱-۱۰- در کارت شرکت در آزمون در مقابل عنوان سهمیه ثبت نامی آن دسته از داوطلبانی که در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی و با توجه به ضوابط متقاضی استفاده از سهمیه شده‌اند و سهمیه آنان مورد تأیید ارگان ذیربط قرارگرفته است عیناً همان عنوان سهمیه انتخابی قید شده است.

۲-۱۰- آن دسته از داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ با توجه به ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای شماره یک (دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۳) آزمون مذکور متقاضی سهمیه رزمندگان – ایثارگران شده‌اند و سهمیه آنان از سوی ارگان ذیربط مورد تأیید قرار نگرفته است در کارت شرکت در آزمون آنان در مقابل عنوان سهمیه، «آزاد» درج شده است.

۳-۱۰- داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران، سپاه پاسداران (سازمان بسیج مستضعفان، وزارت جهاد کشاورزی) و واحدهای تابعه ستاد کل نیروهای مسلح می‌بایست جهت اعلام مغایرت از تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۴ منحصراً به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش (قسمت ویرایش اطلاعات کارت شرکت در آزمون) مراجعه و با توجه به توضیحات ارائه شده نسبت به اصلاح سهمیه خود اقدام نمایند تا در صورت تأیید سهمیه توسط ارگان مربوط برای آن‌ها اعمال شود.

ضمناً به داوطلبان تأکید میشود برای اطمینان بیشتر و بررسی وضعیت سهمیه خود (بعد از ویرایش) به ارگان‌های ذیربط نیز مراجعه نمایند. در غیر اینصورت با سهمیه آزاد گزینش خواهند شد و هیچگونه اعتراضی قابل قبول نیست.

۱۱- تاریخ، زمان و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون داوطلبان درج شده و داوطلبان لازم است در ساعت تعیین شده منحصراً به حوزه امتحانی مربوط که بر روی کارت شرکت در آزمون آنان درج شده مراجعه نمایند. بدیهی است چنانچه به هر دلیل در ساعت تعیین شده در حوزه امتحانی حضور نداشته باشند از ورود آنان به حوزه ممانعت بعمل خواهد آمد، همچنین توصیه میشود محل برگزاری آزمون و مسیر تردد خود را یک روز قبل از تاریخ اجرای آزمون که بر روی کارت شرکت در آزمون مشخص شده است، شناسایی نمایید.

 

تبصره – محل برگزاری آزمون کدرشته‌های ۱۱۲۸ (آموزش زبان ژاپنی)، ۱۱۲۹ (زبان و ادبیات اردو)، ۱۲۸۷ (مهندسی طراحی محیط زیست)، ۱۳۵۶ (نمایش عروسکی) و ۱۳۶۰ (مجموعه موسیقی) منحصراً در شهر تهران است.

تذکر مهم: داوطلبان متقاضی کدهای فوق در صورتی که در زمان ثبت نام متقاضی رشته امتحانی دوم نیز بوده اند، محل برگزاری آزمون رشته دوم آن‌ها نیز شهرستان تهران است.

۱۲- آن دسته از داوطلبانی که متقاضی شرکت در یکی از کدرشته‌های امتحانی به عنوان رشته امتحانی دوم شده‌اند می‌بایست کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی دوم خود را نیز از درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان پرینت و به آدرس حوزه امتحانی مندرج بر روی کارت مراجعه نمایند. به عبارتی این قبیل داوطلبان باید دو کارت شرکت در آزمون از این درگاه پرینت نمایند.

۱۳- فرآیند برگزاری آزمون نوبت صبح ساعت ۸:۰۰ (هشت) نوبت بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعدازظهر)، شروع خواهد شد. درب حوزه‌های امتحانی برای نوبت صبح رأس ساعت ۷:۳۰ (هفت و سی دقیقه) و نوبت بعدازظهر ساعت ۱۴:۰۰ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد و پس از بسته شدن درب سالن‌های امتحانی، از ورود داوطلب ممانعت بعمل خواهد آمد.

۱۴- از ورود داوطلبانی که به حوزه امتحانی دیگری بجز حوزه خود مراجعه کنند و یا فاقد مدرک شناسایی عکس دار معتبر (کارت ملی یا شناسنامه) و یا فاقد کارت ورود به جلسه آزمون باشند خودداری بعمل خواهد آمد.

۱۵- آزمون برخی از دروس کدرشته‌های امتحانی ۱۲۸۷، ۱۳۵۶ و ۱۳۶۰ به صورت تشریحی نیز برگزار میشود که مواد آزمون تشریحی آن‌ها در دفترچه راهنمای شماره ۱ آزمون درج شده و همزمان با آزمون تستی برگزار خواهد شد، تعداد سؤالات و نحوه پاسخگویی به آن‌ها روی جلد دفترچه آزمون درج شده است.

۱۶- آزمون تشریحی (یا عملی) کد رشته‌های امتحانی ۱۳۵۱،۱۳۵۰، ۱۳۵۲، ۱۳۵۷ (رشته‌های کارگردانی، ادبیات نمایشی و بازیگری)، ۱۳۵۸ (رشته‌های تصویر متحرک، ارتباط تصویری، تصویرسازی، نقاشی و عکاسی)، ۱۳۶۲، ۱۳۶۴ و ۱۳۶۵ از داوطلبانی که در آزمون تستی حدنصاب نمره علمی را احراز نموده باشند (به شرح مندرج در دفترچه راهنمای مذکور) به عمل خواهد آمد. ضمناً اطلاعیه این سازمان درخصوص تاریخ و نحوه توزیع کارت آزمون تشریحی، در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش در نیمه دوم تیر ماه سال ۱۴۰۳ منتشر خواهد شد.

تبصره ۱: آزمون عملی کد رشته‌های امتحانی ۱۳۵۶ (نمایش عروسکی) و ۱۳۶۰ (هنرهای موسیقی) از داوطلبانی که در آزمون تستی و تشریحی (مرحله اول) حدنصاب نمره علمی را احراز نمایند براساس اطلاعیه این سازمان که درخصوص تاریخ و نحوه توزیع کارت آزمون عملی در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش در نیمه دوم تیرماه سال ۱۴۰۳ منتشر خواهد شد، برگزار می‌شود.

تبصره ۲: با توجه به مصوبه یازدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مورخ ۹۸/۱/۲۴ شرکت در آزمون عملی و تشریحی در کدرشته‌های امتحانی ۱۳۵۰، ۱۳۵۱، ۱۳۵۲، ۱۳۵۶، ۱۳۵۷، ۱۳۵۸، ۱۳۶۰، ۱۳۶۲، ۱۳۶۴، و ۱۳۶۵ منحصراً برای داوطلبانی که براساس کارنامه نتایج اولیه در دوره روزانه مجاز هستند و تمایل به انتخاب رشته محل‌های دوره روزانه در فرم انتخاب رشته خود دارند، ضرورت دارد. به عبارت دیگر برای داوطلبانی که در دوره روزانه مجاز نشده‌اند و یا در فرم انتخاب رشته خود رشته محل‌های دوره‌های غیر روزانه (نوبت دوم «شبانه»، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان، پیام نور) را درج می‌کنند و یا برای انتخاب رشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی اقدام می‌نمایند، آزمون عملی برگزار نخواهد شد.

ملاک پذیرش در رشته محلهای دوره‌های غیرروزانه نمره کل نهایی بدون احتساب آزمون‌های عملی و تشریحی حسب مورد در هریک از کد ضریب‌ها خواهد بود.

۱۷- هر داوطلب با توجه به مواد امتحانی و گرایش یا گرایش‌های انتخابی می‌تواند به سؤالات مربوط پاسخ داده و در صورت تمایل به انتخاب کلیه گرایش‌ها می‌تواند به همه سؤالات امتحانی پاسخ دهد.

۱۸- برای داوطلبان دارای معلولیت بینایی شدید و خیلی شدید در ۱۱ کدرشته امتحانی شامل کدرشته های: ۱۱۰۱ (زبان و ادبیات فارسی)، ۱۱۰۸ (علوم اجتماعی)، ۱۱۱۱ (علوم قرآن و حدیث)، ۱۱۱۷ (علوم تربیتی)، ۱۱۲۱ (زبان انگلیسی)، ۱۱۲۶ (حقوق)، ۱۱۳۰ (علوم سیاسی و روابط بین الملل)، ۱۱۳۳ (روانشناسی)، ۱۱۳۸ (علوم ارتباطات اجتماعی)، ۱۱۴۲ (مدیریت) و ۱۱۴۳ (مشاوره) علاوه بر چاپ معمولی، دفترچه سؤالات به خط بریل برای این دسته از داوطلبان نابینا تهیه شده است. ضمناً برای داوطلبان دارای معلولیت بینایی خفیف در تمامی کدرشته‌ها دفترچه خط درشت تهیه شده است.

توجه: داوطلبان دارای معلولیت بینایی خفیف میتوانند برای قرائت سؤالات در جلسه آزمون از ذره بین و یا دستگاه بهدید استفاده نمایند لذا همراه داشتن ذره بین و دستگاه به دید (بزرگ نما) بدون حافظه و استفاده آن در جلسه آزمون برای آن‌ها مجاز است. در غیر اینصورت مطابق مقررات رفتار خواهد شد.

اینفو گرافیک نحوه پرینت و رفع نقص کارت کنکور ارشد ۱۴۰۳

اینفو گرافیک نحوه پرینت و رفع نقص کارت کنکور ارشد ۱۴۰۳

زمان‌بندی برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

زمان بندی برگزاری، دریافت کارت، اعلام نتایج اولیه، انتخاب رشته و اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به شرح جدول زیر است:

ردیفمرحلهزمان انجام
۱دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری و برگ راهنمای آزمون

۱۴۰۲/۱۱/۳۰

تا

۱۴۰۲/۱۲/۳

۲ زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد۴ اسفند ماه ۱۴۰۲
۳اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد به صورت کارنامه و انتخاب رشته توسط متقاضیاناحتمالا دهه دوم خرداد ماه ۱۴۰۳
۴اعلام نتایج نهاییاحتمالا دهه اول شهریور ماه ۱۴۰۳

 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات