نخبگان

زمان دریافت کارت ورود به جلسه کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ sanjesh.org

کارت کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲، هشتم اسفندماه از طریق سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …


میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …


زمان دریافت کارت کنکور ارشد ۱۴۰۲

بر اساس اعلام سازمان سنجش، زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲، عصر روز پنجشنبه ۱۱ اسفند و صبح و عصر روز جمعه ۱۲ اسفند می‌باشد. با توجه به تاکید رییس سازمان سنجش بر برگزاری کنکور کارشناسی ارشد در زمان مقرر، بعید است احتمال تعویق کنکور ارشد ۱۴۰۲ وجود داشته باشد.

مطابق معمول کارت شرکت در جلسه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ سه روز پیش از آزمون منتشر خواهد شد؛ بنابراین، زمان انتشار کارت ورود به جلسه هشتم اسفند اعلام شده است.

زمان دریافت کارت کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

مهم: به همراه داشتن کارت کنکور ارشد ۱۴۰۲، جهت حضور در جلسه آزمون الزامی است.

آخرین مهلت دریافت کارت کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد تا ۱۲ اسفند (روز قبل از شروع برگزاری آزمون کارشناسی ارشد خودشان) فرصت دارند نسبت به دریافت کارت اقدام کنند.

آیا داوطلبانی که هم در رشته اصلی و هم در رشته های شناور کارشناسی ارشد شرکت کرده اند باید دو کارت بگیرند؟

بله برای هر یک از آزمون های این داوطلبان یک کارت ورود به جلسه مجزا صادر شده است. بنابراین، لازم است داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد دو رشته ثبت نام کرده‌اند، نسبت به دریافت دو کارت نیز اقدام کنند.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ارشد ۱۴۰۲

کلیه داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد سراسری شامل رشته‌محل‌های دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، نوبت دوم (شبانه)، دانشگاه پیام نور، دانشگاه های غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه ها و نیز دانشگاه آزاد اسلامی لازم است در زمان توزیع کارت کنکور ارشد ۱۴۰۲ با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به دریافت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنما و پرینت کارت اقدام کنند.

سایت توزیع کارت کارشناسی ارشد

برای دریافت کارت آزمون ارشد به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید.

روش دریافت کارت ارشد

پس از ورود به سایت سازمان سنجش مراحل زیر را طی کنید:

۱- ورود به بخش کارشناسی ارشد در سایت سازمان سنجش

سایت دریافت کارت کنکور کارشناسی ارشد 1402

۲- ورود به سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲

۳- کلیک بر روی گزینه ورود به سیستم

نحوه دریافت کارت کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

۴- وارد کردن اطلاعات فردی یا داوطلبی*

برای اطلاعات موردنیاز دریافت کارت آزمون کارشناسی ارشد می‌توانید از یکی از روش های زیر استفاده کنید:

  1. شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام
  2. شماره پرونده و اطلاعات فردی داوطلب (کد ملی و سال تولد)

نحوه دریافت کارت کنکور ارشد ۱۴۰۲

۴- دریافت کارت شرکت در جلسه آزمون کارشناسی ارشد

دریافت کارت آزمون کارشناسی ارشد

شماره پرونده آزمون ارشد را گم کرده ام، چطور کارت کنکور را دریافت کنم؟

در صورتی که شماره پرونده خود را گم کرده اید، کافی است وارد سامانه پاسخگویی سایت سازمان سنجش بشوید. سپس از قسمت درخواست جدید، در بخش «آزمون» گزینه «کارشناسی ارشد» و در بخش «سال» گزینه «۱۴۰۲» را انتخاب کنید. سپس روی عبارت «جستجو» کلیک کنید. در ادامه از بخش «دریافت شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام» نسبت به دریافت اطلاعات خود اقدام کنید.

لازم به ذکر است که این فرم در بازه های زمانی دریافت کارت ورود به جلسه و اعلام نتیجه آزمون ها فعال می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص بازیابی شماره پرونده کنکور ارشد کلیک کنید.

شماره پرونده آزمون ارشد را گم کرده ام

اطلاعات مندرج بر روی کارت کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

تمام اطلاعات فردی و داوطلبی متقاضیان شرکت در آزمون بر روی کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ درج شده است. این اطلاعات به شرح زیر است:

  • اطلاعات فردی
  • کد و نام رشته امتحانی
  • شماره داوطلبی
  • معدل مقطع کاردانی و کارشناسی
  • شماره پرونده
  • محل فارغ التحصیلی
    حوزه امتحانی
  • زمان دقیق برگزاری آزمون
  • سهمیه ها

ویرایش اطلاعات کارت کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در صورت مشاهده مغایرت در اطلاعات مندرج در کارت کنکور ارشد ۱۴۰۲، لازم در فرصتی که از سوی سازمان سنجش اعلام می شود، نسبت به رفع نقص کارت آزمون اقدام کنند.

مواردی که در این مرحله قابل اصلاح است شامل موارد زیر است:

  • معلولیت
  • نام رشته تحصیلی، نام محل تحصیل و معدل دوره کارشناسی

۱-چنانچه در رابطه با بند معلولیت اختلافی مشاهده می‌نمایید، ضروری است در روز چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۱۰ از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ الی ۱۷:۰۰ به نماینده این سازمان مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه نمایید.

 

۲-در صورتی که‌ در رابطه‌ با سایر مندرجات‌ کارت شرکت در آزمون از جمله نام رشته تحصیلی، نام محل تحصیل و معدل دوره کارشناسی و با توجه‌ به‌ ثبت‌نام اینترنتی انجام شده اشکالی‌ مشاهده‌ می‌شود، لازم است جهت اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ منحصراً به سایت اینترنتی سازمان سنجش قسمت ویرایش اطلاعات کارت مراجعه و از آن طریق اقدام شود.

داوطلبانی که مایل هستند دانشگاه پیام‌نور و موسسات غیرانتفاعی را نیز انتخاب کنند، لازم است در هنگام انتخاب رشته گزینه مربوطه را پس از پرداخت هزینه، انتخاب کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص ویرایش اطلاعات کارت کنکور ارشد کلیک کنید.

ویرایش معدل کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون داوطلبان، بر اساس ثبت‌نام اینترنتی در آزمون ارشد که توسط خود داوطلبان انجام شده، درج گردیده است. داوطلبان لازم است معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون خود را بررسی و در صورت مشاهده مغایرت، به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و نسبت به ویرایش معدل خود اقدام نمایند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش، هرگونه تبعات بعدی درخصوص مغایرت معدل به عهده شخص داوطلب بوده و هیچگونه عذری در این مورد پذیرفته نمی‌باشد.

ضمناً لازم به ذکر است در سنوات گذشته نسبت به لغو قبولی داوطلبان دارای مغایرت معدل نیز اقدام شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص اشتباه زدن معدل در ثبت نام کنکور ارشدکلیک کنید.

تأثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد

قابل توجه است که بر اساس اعلام سازمان سنجش، تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد، ۲۰ درصد خواهد بود. ضمن این که این تأثیر ۲۰ درصدی معدل به صورت تراز اعمال خواهد شد.

من تغییر رشته داده ام. آیا باز هم معدل در نتایج کنکور من موثر است؟

بله تفاوتی ندارد؛ به هر صورت معدل در نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ تاثیر دارد.

جزئیات اصلاح معدل کنکور ارشد

فارغ‌التحصیلان سنوات قبل و همچنین آن دسته از داوطلبانی که تا (زمان شروع ثبت نام برای شرکت در آزمون) به عنوان دانش‌آموخته تلقی گردیده‌اند و یا به عبارت دیگر موفق به اخذ مدرک لیسانس (کارشناسی) شده‌اند باید معدل‌ مندرج‌ در مدرک‌ لیسانس ‌(کارشناسی) آنان با معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون یکسان باشد.

دانشجویان‌ شاغل‌ به‌ تحصیل‌ در مقطع کارشناسی که در زمان شروع به ثبت‌نام برای شرکت در این آزمون همچنان دانشجو بوده‌اند، اعم از اینکه بعد از پایان مهلت زمان ثبت‌نام فارغ‌التحصیل شده‌اند و یا تا قبل از آزمون فارغ‌التحصیل گردیده‌اند، لازم است در قسمت ویرایش اطلاعات کارت شرکت در آزمون نسبت به اصلاح معدل خود بر اساس مدرک فارغ‌التحصیلی اقدام نمایند.

دانشجویان سال آخر که حداکثر تا پایان شهریور ماه فارغ‌التحصیل خواهند شد، لازم است میانگین واحدهای گذرانده شده تا پایان ترم بهمن را در قسمت ویرایش اطلاعات کارت شرکت در آزمون درج کنند. سپس با مراجعه به دانشگاه محل تحصیل مقطع کارشناسی، فرم معدل کارشناسی ارشد را به تأیید موسسه محل تحصیل خود رسانده و آن را نزد خود نگه دارند تا در صورت قبولی به موسسه محل قبولی ارائه نمایند.

فارغ‌التحصیلان‌ دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته باید معدل مقطع کاردانی (فوق‌دیپلم‌) و مقطع کارشناسی (لیسانس) آنان با معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون آنها یکسان باشد.

دانشجویان‌ شاغل به تحصیل‌ در مقطع کارشناسی ناپیوسته که‌ پس‌ از اخذ مدرک‌ کاردانی (فوق‌دیپلم‌) در مقطع‌ کارشناسی ناپیوسته پذیرفته‌ شده‌اند و هم اکنون نیز دانشجو بوده و حداکثر تا پایان شهریور فارغ ­التحصیل خواهند شد، باید معدل مقطع کاردانی و میانگین‌ واحدهای‌ گذرانیده‌ شده در مقطع کارشناسی آنان تا پایان ترم بهمن با معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون یکسان باشد.

مهم: با توجه به این که کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد قبلا صادر شده است، در صورت ویرایش معدل در کارت تغییری ایجاد نمی شود. بعدا در زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد، در کارنامه خود می توانید اعمال اصلاح معدل را بررسی نمایید.

محل برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

متقاضیان هر یک از کدرشته‌های امتحانی لازم‌ است‌ به نشانی مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون مراجعه نمایند.

محل برگزاری آزمون متقاضیان با توجه به شهرستان درج شده در فرم اینترنتی ثبت نامی آنان تعیین می‌شود. فهرست شهرستان‌های محل برگزاری آزمون در سال ۱۴۰۱ به شرح زیر بود:

 

آزمون‌ کدرشته‌‌های امتحانی ۱۱۲۸ (آموزش زبان ژاپنی)، ۱۱۲۹ (زبان و ادبیات اردو)، ۱۲۸۷ (مهندسی طراحی محیط زیست)، ۱۳۵۶ (نمایش عروسکی) و ‌‌۱۳۶۰ (مجموعه موسیقی) منحصراً در شهرستان تهران‌ برگزار خواهد شد؛ لذا متقاضیان هریک از کد‌رشته‌های امتحانی مذکور ضرورت‌ دارد بر اساس‌ آدرس و تاریخ مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون به حوزه امتحانی مربوط در شهرستان تهران مراجعه نمایند.

محل برگزاری آزمون برای ۸ کدرشته امتحانی شامل کدرشته‌های امتحانی ۱۱۴۹‌،‌۱۱۴۷، ۱۱۵۰‌، ۱۱۵۴، ۱۱۵۵، ۱۱۵۷ ،۱۱۵۸ و‌ ۱۱۵۹ که ثبت‌نام آنها توسط دستگاه‌های اجرایی ذیربط و با هماهنگی این سازمان صورت گرفته در شهرستان تهران خواهد بود و از طریق اطلاعیه‌ای که هر یک از ارگان‌های ذیربط صادر مینمایند آزمون این کدرشته‌ها در تاریخ های پیش‌بینی شده برگزار خواهد شد. برای این دسته از متقاضیان کارت شرکت ‌در ‌آزمون از طریق سایت سازمان صادر نشده است.

آیا امکان ویرایش حوزه امتحانی پس از انتشار کارت آزمون ارشد وجود دارد؟

متاسفانه خیر. برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص تغییر حوزه امتحانی کنکور ارشد ۱۴۰۲ کلیک کنید.

مراحل بعد از برگزاری ازمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

پس از برگزاری آزمون، نتایج اولیه کنکور ارشد در قالب کارنامه منتشر می‌شود. کارنامه شامل رتبه و نمره داوطلبان در آزمون کتبی است.

پس از آن، در زمان انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲ که از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود، داوطلبان نسبت به انتخاب رشته (انتخاب دانشگاه‌های مورد علاقه خود که دارای ظرفیت در رشته امتحانی آنهاست) اقدام می‌کنند.

نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد احتمالاً در شهریور ماه اعلام خواهد شد.

زمان دقیق کنکور ارشد ۱۴۰۲ کی است؟

کنکور ارشد ۱۴۰۲ در روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفند برگزار خواهد شد. اما تاریخ دقیق برگزاری کنکور هر رشته در کارت کنکور ارشد ۱۴۰۲ مشخص خواهد شد.

کارت ورود به جلسه کارشناسی ارشد آزاد را از کجا بگیرم؟

آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد یکپارچه برگزار می شود. بنابراین کارت مجزایی برای کنکور ارشد آزاد نیز منتشر نمی شود. داوطلبان این دانشگاه هم باید نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

آیا برای ویرایش معدل می توان در هنگام انتشار کارت ارشد ۱۴۰۲ اقدام کرد؟

بله در زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور ارشد ۱۴۰۲، امکان ویرایش معدل مقطع کارشناسی وجود دارد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱ دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مختار
تیر ۲۹, ۱۳۹۹ ۳:۰۸ ب٫ظ

سلام.
من رشته ای که میخوام امتحان بدم رو اشتباهی وارد کردم آیا می تونم در موقع رفع نقص کارت ورود به جلسه ان رو تغییر بدهم؟

Go to Top