نخبگان

اعلام جزئیات ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

نحوه ثبت نام کنکور ارشد 99

جزئیات نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، بر اساس اعلام سازمان سنجش در دفترچه ثبت نام ارشد ۹۹، هر داوطلب بر اساس علاقه حداکثر میتواند در دو کدرشته امتحانی (اصلی و شناور)، ثبت نام و در آزمون مربوط شرکت نماید. (برای دیدن لیست رشته های شناور کنکور ارشد ۹۹ کلیک کنید.)

ثبت نام کنکور ارشد ۹۹ از روز شنبه ۱۳۹۸/۹/۱۶ آغاز شده و تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۵ آذر ۹۸ پایان می پذیرد.

نحوه ثبت نام کنکور ارشد 99

شرایط انتخاب رشته امتحانی کنکور ارشد ۹۹

کلیه فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی مورد تأیید (بدون توجه به نوع مدرک تحصیلی) می توانند در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته در رشته های امتحانی گروه علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی (بجز کد رشته های امتحانی که شرط عنوان مدرک تحصیلی مشخص، در آنان اعمال و در جدول رشته های امتحانی درج گردیده) ثبت نام و شرکت نمایند.

تحصیل در دوره کارشناسی ارشد منوط به قبولی در آزمون ورودی و گذراندن دروس پیش‌نیاز به تشخیص گروه آموزشی مربوط بوده و هزینه دروس پیش‌نیاز نیز توسط دانشجو پرداخت خواهد شد.

جهت مشاهده مقررات وظیفه عمومی کارشناسی ارشد کلیک کنید.

دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی

به داوطلبان توصیه می‌شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس براساس فرم پیش‌نویس با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان، اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه ‌نرم‌افزاری ثبت‌نام وارد نمایند.

ضمناً داوطلبان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت نمایند. بدیهی است در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت‌نام با مدارک داوطلب در صورت پذیرفته‌شدن در آزمون، قبولی وی لغو و از ادامه تحصیل داوطلب جلوگیری خواهد شد.

در ردیف های ۲،۱، و ۳: داوطلب باید در محل مورد نظر نام خانوادگی، نام و نام پدر خود را مطابق با شناسنامه بطور کامل و خوانا وارد نماید (از به کار بردن مد، تشدید، الف محذوف یا همزه خودداری شود.)

در ردیف ۴: داوطلب باید برحسب اینکه، مرد یا زن می‌باشد، دایره مربوط را علامت‌گذاری نماید.

در ردیف ۵: داوطلب باید ازسمت چپ به راست فقط شماره شناسنامه خود را در محل مربوط درج نماید و از درج حروف، ممیز و یا خط تیره که در بعضی شناسنامه ها درج گردیده خودداری نماید.

تبصره: آن دسته از داوطلبان اتباع غیرایرانی که فاقد شناسنامه می‌باشند، عدد ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ را در این بند درج نمایند.

در ردیف ۶: داوطلب باید سری و سریال شناسنامه خود را در محل مربوط درج نماید.

تبصره: آن دسته از داوطلبان اتباع غیرایرانی که فاقد شناسنامه می باشند، در فیلدهای عددی این بند، اعداد ۹۹۹۹۹۹ و ۹۹ را درج نمایند.

در ردیف ۷: داوطلب باید تاریخ دقیق تولد خود را به صورت روز، ماه و سال در محل مربوط درج نماید (دو رقم اول سال تولد یعنی ۱۳) درج گردیده است.

در ردیف ۸: داوطلب باید حتماً کد ملی خود را که عددی ده رقمی میباشد، از سمت چپ به راست و در محل مربوطه درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید.

تبصره: آن دسته از داوطلبان اتباع غیرایرانی که فاقد کد ملی می باشند، عدد ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ را در این بند درج نمایند.

در ردیف ۹: داوطلب باید در یکی از دایره ها، دین خود را با علامتگذاری مشخص نماید.

در ردیف ۱۰: داوطلبان متقاضی استفاده از هر یک از سهمیه های پذیرش، حسب مورد باید یکی از موارد این بند را علامتگذاری نمایند.

تذکر مهم: رزمنده ستاد کل نیروهای مسلح شامل: ۱- ستاد کل نیروهای مسلح، ۲- ستاد کل ارتش جمهوری اسلامی، ۳- ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۴- سازمان بسیج مستضعفین، ۵- وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ۶- نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران میباشند.

در ردیف ۱۱: داوطلب متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان که با علامتگذاری مورد ۲۰،۱۹،۱۸،۱۷،۱۶،۱۲،۱۱،۱۰ و یا ۲۱ بند ۱۰، متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان (رزمنده داوطلب بسیجی، رزمنده جهاد کشاورزی و یا رزمنده ستاد کل نیروهای مسلح)  شده است، باید مدت حضور در جبهه خود را برحسب ماه، در محل مربوط درج نماید.

در ردیف ۱۲: داوطلب متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان که با علامتگذاری مورد ۲۰،۱۹،۱۸،۱۷،۱۶،۱۲،۱۱،۱۰ و یا ۲۱ بند، متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان (رزمنده داوطلب بسیجی، رزمنده جهاد کشاورزی و یا رزمنده ستاد کل نیروهای مسلح) باید کد پیگیری ۱۲رقمی خود را در محل مربوط و از چپ به راست درج نماید.

– چنانچه ارگان تائیدکننده سهمیه شما ستاد مشترک سپاه پاسداران است، میبایست برای دریافت کد پیگیری به نواحی محل اعزام به جبهه (نواحی مقاومت بسیج) مراجعه نموده و پس از دریافت کد پیگیری ۱۲رقمی، آن را در این بند درج نمایید.

– چنانچه ارگان تائیدکننده سهمیه شما ستاد مشترک نیروهای مسلح است، می‌بایست برای دریافت کد پیگیری به نواحی محل اعزام خود مراجعه نموده و پس از دریافت کد پیگیری ۱۲رقمی، آن را در این بند درج نمایید.

– چنانچه ارگان تائیدکننده سهمیه شما، وزارت جهاد کشاورزی است کد پیگیری ۱۲رقمی ایثارگران عبارت است از: (کد ملی خودِ رزمنده+ ۵۵). مثال: اگر کد ملی رزمنده: ٠٣٢١۶۴۴۶٧٠باشد >>> کد پیگیری ۱۲رقمی ایثارگر: ۵۵٠٣٢١۶۴۴۶٧٠ خواهد بود.

– متقاضیان ارگان جهاد کشاورزی، در صورت داشتن هرگونه سؤال و ابهام در این خصوص به ادارات امور اداری سازمان جهاد کشاورزی استان مراجعه نمایند.

در ردیف ۱۳: داوطلب باید شهر محل تولد خود را با توجه به جدول شماره ۱ مندرج در صفحه ۱۳ مشخص و در محل مربوطه درج نماید.

در ردیف ۱۴: داوطلب باید کد محل صدور شناسنامه خود را با توجه به جدول شماره ۲ مندرج در صفحه ۱۰ مشخص و در محل مربوطه درج نماید.

در ردیف ۱۵: داوطلبان (براردران) باید وضعیت نظام وظیفه خود را با توجه به شرایط داوطلبان مندرج در صفحه ۳ همین دفترچه با یکی از کدهای ۱ تا ۱۱مشخص نمایند.

در ردیف ۱۶: داوطلبان اتباع خارجی که بر اساس توضیحات ارائه شده در صفحات ۳ و۴ همین دفترچه راهنما، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون میباشند، بر حسب ملیت خود یکی از گزینه ها را علامتگذاری نموده و شماره پیگیری ۱۳ رقمی خود را در محل مخصوص درج نمایند.

در ردیف ۱۷: داوطلبان نابینا، کمبینا، ناشنوا، کم شنوا و معلول جسمی حرکتی باید با علامتگذاری در دایره های این ردیف وضعیت خود را مشخص نمایند. وضعیت معلولیت این افراد از سازمان بهزیستی استعلام خواهد شد و در صورت تأیید آن سازمان، بند معلولیت برای آنان اعمال خواهد شد. لذا داوطلبان معلولی که در سازمان بهزیستی تشکیل پرونده نداده اند، ضرورت دارد با مراجعه به ادارات بهزیستی محل سکونت خود نسبت به تشکیل پرونده اقدام نمایند. بدیهی است در صورت عدم تأیید معلولیت آنها توسط سازمان بهزیستی، خدمات و تسهیلات لازم به آنان ارائه نخواهد شد.

تذکر: آن دسته از داوطلبانی که یکی از موارد بند ۱۷ تقاضانامه را علامتگذاری می نمایند، میبایست با توجه به نوع و میزان معلولیت، برای شرکت در آزمون و پاسخگویی به سؤالات، نیاز خود به منشی را اعلام نمایند.

در ردیف ۱۸: آن دسته از داوطلبان چپ دست که متقاضی استفاده از صندلی مخصوص در جلسه آزمون می باشند، این بند را علامتگذاری نمایند.

در ردیف ۱۹: داوطلب کدرشته تحصیلی دوره کارشناسی را که نام رشته فراغت از تحصیل در آن مجموعه رشته تحصیلی قرار می گیرد، از سایت اینترنتی سازمان، استخراج و در محل مربوطه درج نماید.

* داوطلبانی که کدرشته تحصیلی آنان در سایت اینترنتی سازمان درج نشده است، میبایست در این بند کد ۳۰۰۱ را وارد نمایند.

در ردیف ۲۰: داوطلب کد مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک تحصیلی کارشناسی خود را از سایت اینترنتی سازمان، استخراج و در محل مربوطه درج نماید.

* داوطلبانی که کد مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک تحصیلی آنان در سایت اینترنتی سازمان درج نشده است، میبایست در این بند کد ۹۹۹۹ را وارد نمایند.

در ردیف ۲۱: داوطلب ابتدا باید تاریخ دقیق ورود به دانشگاه در مقطع کارشناسی خود را به صورت روز، ماه و سال در محل مربوطه درج نماید.

تبصره ۱: دانشجویانی که به صورت ناپیوسته تحصیل مینمایند، لازم است ماه و سال ورود به مقطع کارشناسی خود را در محل مربوطه درج نمایند.

تبصره ۲: داوطلبان حافظ قرآن دیپلمه، سال ورود به دانشگاه خود را ۹۶ و سال فراغت از تحصیل خود را ۹۹ درج نمایند.

در ردیف ۲۲: داوطلب ابتدا باید تاریخ دقیق اخذ مدرک کارشناسی خود را به صورت روز، ماه و سال در محل مربوطه درج نماید.

در ردیف ۲۳: فارغ التحصیلان معدل کل اکتسابی را بر اساس معدل مندرج در مدرک فارغ التحصیلی و دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی میانگین واحدهای گذرانده حداکثر تا تاریخ ۹۸/۶/۳۱ خود را بر مبنای۰ تا ۲۰ و یا ۰ تا ۴ و تا دو رقم اعشار از چپ به راست در محل مربوط درج نمایند. به عنوان مثال: داوطلبی که معدل وی ۸۵/۲ می باشد در قسمت عدد صحیح ۰۲ و در قسمت اعشار عدد ۸۵ را درج نمایند.

تبصره ۱: آن دسته از حافظان قرآنی که در سال های گذشته و با استفاده تسهیلات مربوط به حافظان قرآن، موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشته علوم قرآن و حدیث شده اند، موظف می باشند با مراجعه به معاونت فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور، نسبت به اخذ گواهی معدل کارشناسی خود اقدام نموده و معدل کارشناسی تأیید شده را در این بند درج نمایند.

تبصره ۲: آن دسته از حافظان قرآنی که دارای مدرک دیپلم و یا زیر دیپلم میباشند، لازم است معدل آخرین مدرک تحصیلی خود را در این بند درج نمایند.

در ردیف ۲۴: داوطلبانی که دانشجو و یا فارغ التحصیل دوره‌های کارشناسی ناپیوسته میباشند، باید در بند ۲۴ معدل کل اکتسابی مقطع کاردانی خود را با توجه به معدل مندرج در مدرک دوره کاردانی درج نمایند.

در ردیف ۲۵: الف) داوطلبانی که معدل آنان در مدرک تحصیلی برمبنای ۰ تا ۴ می باشد، گزینه معدل ۰ تا ۴ را علامت بزنند.

ب) حافظان قرآن (دارندگان مدرک دیپلم و زیر دیپلم) که جهت دریافت مدرک کارشناسی علوم قرآنی و حدیث با استفاده از قانون اعطاء مدرک کارشناسی و بالاتر به حافظان کل قرآن مجید، در رشته علوم قرآن و حدیث این آزمون شرکت می کنند، گزینه حافظ قرآن-اخذ مدرک کارشناسی را علامت بزنند.

ج) حافظان قرآن که دارای مدرک کارشناسی علوم قرآنی هستند و از مزایای قانون اعطاء مدرک کارشناسی و بالاتر به حافظان کل قرآن مجید، استفاده نکرده اند، جهت تحصیل در کارشناسی ارشد علوم قرآنی با استفاده از قانون فوق در رشته علوم قرآن و حدیث این آزمون شرکت می کنند، گزینه حافظ قرآن تحصیل در کارشناسی ارشد علوم قرآنی را علامت بزنند.

د) حافظان قرآن که در سالهای گذشته مدرک کارشناسی خود را با استفاده از قانون اعطاء مدرک کارشناسی و بالاتر به حافظان کل قرآن مجید، دریافت نموده اند، جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، گزینه حافظ قرآن متقاضی آزمون کارشناسی ارشد را علامت بزنند.

در ردیف ۲۶: داوطلب باید دایره مربوط به نام گروه امتحانی را که در آزمون آن شرکت خواهد کرد، با علامتگذاری مشخص نماید.

در ردیف ۲۷: داوطلب کد مربوط به رشته امتحانی اول (رشته اصلی) را که متقاضی شرکت در آزمون آن رشته میباشد را از جداول شماره ۲ الی ۷ مندرج در صفحات ۱۴ الی ۴۳ استخراج و در محل مربوط درج نماید. داوطلبانی که منحصراً متقاضی شرکت در یکی از کدرشته های امتحانی شناور جدول مندرج در صفحه ۶ همین دفترچه راهنما می باشند، لازم است کدرشته امتحانی مربوطه را در بند ۲۷ فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی وارد نمایند.

تبصره: در این مرحله از آزمون نیازی به تعیین و انتخاب گرایش نمیباشد. بدیهی است سؤالات آزمون در قالب مجموعه گرایش ها تهیه و تنظیم می گردد و داوطلبان لازم است بنا به علاقه در جلسه آزمون به سؤالات گرایش یا گرایش های دلخواه پاسخ دهند.

در ردیف ۲۸: داوطلب باید زبان خارجی مورد علاقه در رشته امتحانی اول (رشته اصلی) را با علامتگذاری فقط یک دایره مشخص نماید.

در ردیف ۲۹: آن دسته از داوطلبانی که با توجه به مطالب مندرج در تبصره بند «الف» صفحه ۶ علاوه بر رشته امتحانی اصلی (رشته امتحانی اول) متقاضی شرکت در یکی از کدرشته های امتحانی (که در جداول ۲ تا ۷ با علامت ستاره (*) مشخص شده اند بعنوان رشته امتحانی دوم) می باشند باید کد مربوط به رشته امتحانی دوم (رشته شناور) را از جداول شماره ۲ الی ۷ مندرج در صفحات ۱۴ الی ۴۳ استخراج و در محل مربوط درج نماید. (برای ورود اطلاعات مربوط به رشته امتحانی دوم) رشته شناور) در ثبت نام اینترنتی می بایست یک کارت ثبت نام جداگانه تهیه شده باشد. یک کارت برای رشته امتحانی اول و کارت دوم برای رشته امتحانی دوم.)

لازم به توضیح است که زمان آزمون این رشته ها (رشته های شناور) هیچگونه تداخلی با زمان آزمون رشته امتحانی اصلی ندارد.

در ردیف ۳۰: آن دسته از داوطلبانی که متقاضی شرکت در رشته امتحانی دوم (رشته شناور) نیز هستند با علامتگذاری در یکی از دایره ها، زبان خارجی امتحانی رشته دوم خود را بر اساس ضوابط رشته امتحانی مربوط مشخص نمایند.

در ردیف ۳۱: آن دسته از دانشجویان سال سوم که منحصراً علاقه مند به شرکت در المپیاد علمی دانشجویی کشور هستند و مطابق ضوابط مندرج در صفحه ۱۲  دفترچه نمی توانند در آزمون شرکت نمایند، مربع مربوط در این بند را علامتگذاری نمایند. لازم به توضیح است که این دسته از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته نیز نمی باشند و فقط در المپیاد متمرکز که همزمان با آزمون کارشناسی ارشد می باشد، شرکت میکنند. بدیهی است داوطلبانی که میخواهند علاوه بر شرکت در المپیاد علمی دانشجویی کشور در آزمون دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ نیز شرکت نموده و برای ادامه تحصیل انتخاب رشته نمایند، نیازی به تکمیل این بند ندارند.

در ردیف ۳۲: داوطلبانی که دانشجو یا فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری می باشند، حسب مورد یکی از موارد این بند را علامتگذاری نمایند.

تذکر مهم: دانشجویان شاغل به تحصیل در مقاطع فوق، در صورت تمایل به ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در صورت داشتن سایر شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه راهنما میبایست تا پایان مهلت مقرر ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ از تحصیل انصراف قطعی حاصل نمایند، در غیر اینصورت در صورت پذیرفته شدن در آزمون، قبولی آنان لغو خواهد شد.

در ردیف ۳۳: داوطلبان علاقمند به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، لازم است نسبت به خرید کارت اعتباری علاقمندی برای شرکت در گزینش دوره های فوق، مبلغ  ۱۳۸/۰۰۰(صد و سی و هشت هزار) ریال اقدام و سپس این بند را علامتگذاری نمایند.

در ردیف ۳۴: داوطلب با علامتگذاری در یکی از موارد هفتگانه این بند وضعیت اشتغال خود را مشخص نماید.

تبصره ۱: داوطلبان رسمی و پیمانی شاغل در نیروهای مسلح (ارتش، سپاه و نیروی انتظامی) میبایست فقط گزینه «نظامی» را علامتگذاری نمایند.

تبصره ۲: داوطلبانی که متقاضی استفاده از سهمیه ویژه شاغلین رسمی و پیمانی وزارت آموزش و پرورش میباشند، لازم است متناسب با وضعیت استخدامی خود، نسبت به علامتگذاری یکی از گزینه های «دولتی  رسمی» و یا «دولتی  پیمانی» اقدام نموده و در بند بعدی (بند ۳۵) محل اشتغال خود را نیز (وزارت آموزش و پرورش) مشخص و انتخاب نمایند.

در ردیف ۳۵: داوطلب شاغل باید محل اشتغال به کار خود را در این بند مشخص نماید.

در ردیف ۳۶: داوطلب باید کد شهرستانی را که تمایل دارد در آن شهر امتحان دهد را از جدول شماره ۱۱ مندرج در صفحه ۱۳ استخراج و سپس کد مربوطه را از چپ به راست در محل مربوط درج نماید.

آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ منحصراً در داخل کشور انجام می پذیرد.

در ردیف ۳۷: داوطلب باید نشانی دقیق پستی خود را مطابق موارد خواسته شده در این بند تکمیل نماید (طی مراحل آزمون چنانچه نشانی داوطلب تغییر کند لازم است نشانی جدید خود را کتباً به سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع دهد.)

در ردیف ۳۸: داوطلب باید کد پستی دقیق خود را که یک عدد ده رقمی میباشد در محل مربوط از چپ به راست درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید.

در ردیف ۳۹: داوطلب باید شماره تلفن ثابت خود را با کد شهر مربوطه در محل مربوط از سمت چپ به راست درج نماید.

در ردیف ۴۰: داوطلب باید شماره تلفن همراه خود را در محل مربوط درج نماید (برای استفاده از خدمات پیام کوتاه ترجیحاً شماره تلفن همراه شخص داوطلب را وارد نمایند).

در ردیف ۴۱: آن دسته از داوطلبانی که دارای پست الکترونیکی میباشند، از سمت چپ به راست، نشانی پست الکترونیکی خود را در این بند درج نمایند. در پایان مراحل ثبت نام به داوطلبان یک کد رهگیری ۱۶ رقمی داده خواهد شد که این موضوع منحصراً نشانگر پایان مراحل ثبت نام یک داوطلب است. صحت اطلاعات ارسالی به عهده شخص داوطلب میباشد.

برای اینکه داوطلبان در مراحل بعدی آزمون دچار مشکل نشوند ضرورت دارد داوطلبان پس از تکمیل تقاضانامه و گرفتن تائیدیه، یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و آن را به طور کامل و با دقت بررسی نمایند، تا اختلافی بین اطلاعات تقاضانامه تکمیلی اینترنتی داوطلب و اطلاعات پرینت گرفته شده تقاضانامه وجود نداشته باشد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۴ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
امیر
آذر ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۰ ق٫ظ

ما که سال آخر کارشناسی هستیم باید تاریخ أخذ مدرک کارشناسی رو چی بزنیم؟

مهرداد
آذر ۲۸, ۱۳۹۸ ۸:۴۷ ب٫ظ

فیلد ۱۹ و ۲۰ رو از کجا پیدا کنیم جوابش رو
کل سایت سنجش رو گشتم نبود

یه دختر
آذر ۳۰, ۱۳۹۸ ۲:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  مهرداد

تو همون صفحه ثبت نام، سمت راست، پایین

رایا
آذر ۲۱, ۱۳۹۸ ۸:۰۳ ب٫ظ

ممنون
بدون چک کردن دفترچه بت نام کردم