نخبگان

تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ + مشاوره رایگان

مهلت ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ از ۱۶ تا ۲۳ آذرماه تعیین شده بود که تا ۲۷ آذر تمدید شد. در این مطلب تلاش شده به همه سوالات داوطلبان درخصوص زمان ثبت نام ارشد ۱۴۰۱ و تمدید فرصت ثبت نام کارشناسی ارشد پاسخ داده شود.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …


میترسی از اخبار کارشناسی ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام بشی …


مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

به گزارش مسترتست، زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد در آذر ماه است. سازمان سنجش تاریخ دقیق برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ را ۱۶ تا ۲۳ آذرماه اعلام است.

کلیه داوطلبان پذیرش در دوره مختلف کارشناسی ارشد شامل روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان، دوره های مجازی و نیز دانشگاه آزاد اسلامی لازم است در بازمان زمانی در نظر گرفته‌شده برای ثبت نام به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کنند.

در کدام سایت برای آزمون کارشناسی ارشد ثبت نام کنم؟

ثبت نام در سایت سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود. با شروع ثبت نام، سامانه جامع کنکور کارشناسی ارشد در این سایت فعال می شود.

تمدید ثبت نام آزمون ارشد ۱۴۰۱

احتمال تمدید مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وجود دارد. همچنین علاوه بر تمدید ثبت نام در آذرماه ممکن است در بهمن ماه نیز فرصت مجددی برای ثبت نام جاماندگان آزمون ارشد در نظر گرفته شود.

تمدید ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

در سال ۱۴۰۰، علاوه بر فرصت ثبت‌نام در آذرماه، مهلت ثبت نام جاماندگان ارشد ۱۴۰۰ نیز از ۵ بهمن ماه آغاز شد و تا ۸ بهمن ادامه داشت. همچنین داوطلبانی که قبلاً ثبت نام کرده‌ بودند، می‌توانستند در این بازه زمانی نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام کنند.

زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱، اواخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ خواهد بود.

ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

کنکور کارشناسی ارشد سراسری و کنکور ارشد آزاد به صورت یکپارچه برگزار خواهد شد. یعنی داوطلبان ارشد سراسری همزمان داوطلب دانشگاه آزاد هم محسوب می‌شود.

بنابراین، داوطلبان هم باید در سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت نام کنکور ارشد اقدام کنند.

کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد یکپارچه برگزار خواهد شد!

یعنی:

  • یک بار ثبت‌ نام کنکور ارشد
  • یک بار هزینه
  • یک بار برگزاری کنکور ارشد

شرایط ثبت نام آزمون ارشد ۱۴۰۱

شرایط اعلام‌شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور جهت شرکت در کنکور کارشناسی ارشد به شرح زیر است:

  • داشتن مدرک کارشناسی (لیسانس) یا کارشناسی ارشد (فوق لیسانس یا دکترای حرفه‌ای) یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی که مدرک مذکور مورد تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1401
  • به فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی معتبر خارجی که به دلیل کیفیت (اعتبار دانشگاه و محتوای درسی) به مدرک فارغ‌التحصیلی ارزشیابی شده آنان عنوان معادل تعلق گرفته است، اجازه داده می‌شود که در این آزمون ثبت نام و شرکت نمایند. بدیهی است در صورت پذیرفته شدن، چنانچه حداقل ۸۰ درصد نمره حدنصاب گزینش آزاد در رشته امتحانی و در سهمیه آزاد (غیر از کد رشته‌محل‌های بورسیه و هر نوع سهمیه دیگر) را کسب نمایند، عنوان معادل از مدرک تحصیلی آنان حذف و مجاز به ادامه تحصیل خواهند بود.
  • در مورد مدارک تحصیلی صادرشده توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و یا اصفهان، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه که بر اساس مدرک صادر شده توسط مراکز فوق، دوره سطح ۲ را گذرانده‌اند و یا تا پایان شهریور ۱۴۰۰ فارغ‌التحصیل شوند، منحصراً می‌توانند در هر یک از کدرشته‌های امتحانی گروه علوم انسانی در آزمون آن شرکت نمایند و در صورت پذیرفته شدن مشروط به گذراندن دروس پیش‌نیاز به تشخیص گروه آموزشی ادامه تحصیل دهند.

بدیهی است این دسته از داوطلبان باید تصویر مدرک فراغت از تحصیل خود را که توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و یا اصفهان صادر گردیده است در اختیار داشته باشند.

از کنکور ۱۴۰۱، پذیرفته‌شدگان دوره روزانه سال قبل نیز امکان ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد را بدون محرومیت خواهند داشت.

  • پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های تحصیلی دوره‌های شبانه، مجازی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ می‌توانند در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ شرکت نمایند.
  • دانشجویان سال آخر و دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته که از تاریخ ۸۶/۶/۳۱ به بعد فارغ‌التحصیل شده‌اند، درصورتی‌که معدل آنان کمتر از ۱۲ باشد، حق شرکت در این آزمون را ندارند.
  • دارندگان مدرک معادل دوره کارشناسی درصورتی‌که مشمول آئین‌نامه ابلاغی شماره ۲/۷۷۶۳۳ مورخ ۹۲/۰۵/۲۸ توسط معاون آموزشی وزارت متبوع باشند، می‌توانند در آزمون شرکت نمایند.
  • قابل‌توجه است که در رشته‌های امتحانی برنامه‌ریزی شهری، منطقه‌ای و مدیریت شهری (کد ۱۳۵۰)، طراحی شهری (کد ۱۳۵۱)، معماری (کد ۱۳۵۲)، نمایش عروسکی (کد ۱۳۵۶)، هنرهای نمایشی و سینما (کد ۱۳۵۷)، هنرهای تصویری و طراحی (کد ۱۳۵۸)، هنرهای موسیقی (کد ۱۳۶۰)، طراحی صنعتی (کد ۱۳۶۲)، طراحی پارچه و لباس (کد ۱۳۶۴) از داوطلبانی ‌که‌ با توجه‌ به‌ نمره‌ اکتسابی،‌ مجاز به انتخاب ‌رشته ‌شده و فرم انتخاب رشته اینترنتی را نیز تکمیل نموده باشند، تا چند برابر ظرفیت آزمون عملی/تشریحی/پروژه به عمل خواهد آمد.

تاریخ اخذ مدرک کارشناسی برای ثبت نام ارشد

مؤسسات برای پذیرش دانشجو در مهرماه از داوطلبانی می‌توانند پذیرش به عمل آورند که حداکثر تا سی و یکم شهریورماه همان سال (سال ۱۴۰۱) فارغ‌التحصیل شوند. تاریخ فارغ‌التحصیلی برای داوطلبانی که شروع تحصیل آنان در صورت وجود ظرفیت نیمسال دوم است، سی‌ام بهمن‌ماه همان سال (سال ۱۴۰۱) خواهد بود.

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

داوطلبان عزیز لازم است با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به پرداخت هزینه و ثبت نام اقدام کنند.

۱- لازم است به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنید و بر روی لینک «سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱» کلیک کنید.

نحوه ثبت نام کنکور ارشد 1401

۲- در این صفحه، بر روی لینک «ثبت نام جدید» از منوی سمت راست کلیک نمایید.

مراحل ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1401

۳- جهت ادامه مراحل، نیاز به تهیه کارت اعتباری آزمون کارشناسی ارشد دارید.

برای تهیه این کارت، روی گزینه «لینک خرید کارت اعتباری» کلیک کنید.

کارت اعتباری ثبت نام کنکور ارشد

۴- در پنجره‌ای که باز می‌شود یکی از گزینه‌ها را انتخاب نمایید.

  • در صورتی‌ که تمایلی به پذیرش در دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی ندارید، می‌توانید یکی از دو گزینه اول را انتخاب کنید.
  • اگر می‌خواهید از سوی سازمان سنجش پیامک‌های اطلاع‌رسانی دریافت کنید گزینه اول و اگر تمایلی به دریافت پیامک ندارید گزینه دوم را انتخاب کنید.
  • ممکن است در حال حاضر تمایلی به پذیرش دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی نداشته باشید و پس از شرکت در آزمون، خواهان انتخاب این گزینه باشید. در زمان انتخاب رشته مجدداً امکان خرید کارت اعتباری برای انتخاب دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی وجود دارد و از این جهت نگران نباشید.

هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1401

۵- در این مرحله به صفحه‌ای وارد خواهید شد که لازم است مشخصات خود را به‌صورت دقیق وارد نمایید.

با وارد کردن مشخصات و انتخاب درگاه بانک، به صفحه پرداخت الکترونیک می‌روید. در این صفحه با پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، نسبت به تهیه کارت اعتباری اقدام کنید.

شما می‌توانید از تمام کارت‌های بانک‌های عضو شبکه شتاب که رمز اینترنی آنها فعال شده است، استفاده نمایید و هیچ الزامی به یکی بودن بانک صادرکننده کارت اعتباری و درگاه پرداخت وجود ندارد.

توجه کنید که درصورتی‌که تمایل به شرکت در دو رشته امتحانی اصلی و رشته شناور کنکور ارشد دارید، لازم است دو کارت اعتباری تهیه کنید.

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد 1401

۶- پس از پرداخت هزینه، وارد صفحه‌ای خواهید شد که شامل شماره سریال لازم جهت ثبت نام آزمون است.

در صورت اطمینان، با استفاده از شماره پیگیری پرداخت خود، به بخش «مشاهده مشخصات کارت» رفته و با ورود مشخصات فردی که در هنگام خرید ثبت نموده‌اید، کارت خود را مشاهده نمایید. در صورتی که پرداخت شما ناموفق باشد، در این قسمت به شما پیامی مبتنی بر ناموفق بودن پرداخت وجه نمایش داده می‌شود.

شماره سریال ثبت نام کارشناسی ارشد 1401

۷- به صفحه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ بازگردید و با وارد کردن شماره سریال  و کد امنیتی، ارسال اطلاعات جهت ثبت نام را آغاز کنید.

سریال ثبت نام کنکور ارشد 1401

۸- پس از آپلود عکس در این صفحه و کلیک بر روی گزینه ارسال عکس و مشاهده عکسی که در سایت بارگذاری کرده‌اید می‌توانید بر روی گزینه تأیید و ادامه کلیک کنید.

ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ سراسری و آزاد

۹- در این مرحله لازم است نسبت به وارد کردن کلیه اطلاعات خواسته‌شده به‌صورت دقیق اقدام کنید.

جهت دسترسی به اطلاعاتی همانند کد محل تولد، کد محل صدور شناسانامه و موارد مشابه بر روی علامت ذره‌بین که جلوی هر کادر مشخص شده است کلیک کنید تا کد موردنظر خود را بیابید.

همچنین دقت کنید که آدرسی که ثبت می‌کنید جهت تعیین حوزه امتحانی شما به کار می‌رود. بنابراین در وارد کردن آدرس خود دقت کنید.

بعد از وارد کردن اطلاعات و انتخاب گزینه صحت اطلاعات، بر روی دکمه تأیید کلیک کنید.

۱۰- پس از نمایش اطلاعات این صفحه که حاوی کد ۱۶ رقمی است، ثبت نام به اتمام رسیده است.

کد 16 رقمی ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱

مراحل ثبت نام آزمون ارشد

  • دانلود دفترچه کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ و مطالعه بخش های مختلف آن
  • بررسی شرایط و ضوابط شرکت در کارشناسی ارشد
  • پرداخت هزینه  و دریافت سریال اعتباری
  •  ورود به سامانه ثبت نام آزمون
  •  درج اطلاعات فردی و تحصیلی در فرم اینترنتی
  •  دریافت کد رهگیری

ثبت نام کنکور ارشد داوطلبان وزارت علوم با داوطلبان وزارت بهداشت جداست؟

بله؛ فرایند ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ وزارت علوم از طریق سایت سازمان سنجش و ثبت نام داوطلبان وزارت بهداشت از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی پیگیری خواهد شد.

آیا می‌توانم در کنکور کارشناسی ارشد در رشته دلخواهم ثبت نام کنم؟

امکان ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم در اغلب رشته ها بدون توجه به مدرک مقطع کارشناسی وجود دارد. تنها برخی رشته های خاص همانند رشته «پیشگیری بیماری‌های دامی» دارای محدودیت‌هایی برای داوطلبان هستند که در جداول صفحات ۳۶ تا ۷۷ دفترچه ثبت نام ارشد ۱۴۰۱ درج شده است.

آیا می‌توانم در دو رشته در کنکور ارشد شرکت کنم؟

بله، امکان شرکت در دو رشته در آزمون کارشناسی ارشد وجود دارد؛ به شرطی که یک رشته اصلی و یک رشته شناور باشد. جهت مشاهده فهرست رشته های شناور کارشناسی ارشد کلیک کنید.

آیا می‌توانم هم در کنکور ارشد وزارت بهداشت و هم وزارت علوم شرکت کنم؟

بله، محدودیتی جهت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد وزارتین علوم و بهداشت به صورت همزمان وجود ندارد. اما امکان تحصیل همزمان در صورت قبولی در هر دو آزمون وجود ندارد و می‌بایست یکی از قبولی‌ها را انتخاب و در آن شروع به تحصیل نمایید.

من دانشجوی کارشناسی ارشد هستم. آیا باید قبل از ثبت نام کنکور ارشد انصراف دهم؟

شرایط و ضوابط ثبت نام دانشجویان کارشناسی ارشد دوره های روزانه و غیرروزانه در آزمون سال ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

دانشجویان کارشناسی ارشد روزانه
لزوم انصراف پیش از ثبت نام در کنکور ارشد ۱۴۰۱
دانشجویان کارشناسی ارشد غیرروزانه

امکان ثبت نام در کنکور ارشد ۱۴۰۱ بدون انصراف

(انصراف در صورت قبولی نهایی در کنکور پیش از ثبت نام در دانشگاه محل قبولی)

می‌خواهم در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز شرکت کنم. چه باید بکنم؟

با توجه به این که کنکور کارشناسی ارشد به صورت یکپارچه برگزار می‌شود، شما با شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سراسری، داوطلب دانشگاه آزاد نیز محسوب می‌شوید و نیازی به اقدام جداگانه‌ای در این زمینه نیست.

آیا می‌توان اطلاعات ثبت‌نامی‌ و رشته انتخابی در ثبت‌نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ را ویرایش کرد؟

بله امکان ویرایش اطلاعات ثبت نامی‌آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ تا پایان مهلت ثبت نام وجود دارد؛ اما تعداد ویرایش ها محدود است. بنابراین، در هنگام ثبت و ویرایش اطلاعات خود دقت لازم را به عمل آورید.

هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ چقدر است؟

برای اطلاع از جزئیات هزینه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ کلیک کنید.

آیا معدل در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ موثر است؟

بله، تاثیر معدل در کنکور ارشد به صورت تاثیر ۲۰ درصدی در گزینش نهایی خواهد بود. قابل توجه است که اعمال تاثیر معدل به صورت تراز خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد کلیک کنید.

معدل دوره کارشناسی در صورت شرکت در آزمون ارشد رشته غیرمرتبط هم موثر است؟

بله تفاوتی ندارد. در هر صورت معدل در نمره آزمون داوطلبان تاثیر ۲۰ درصدی دارد.

معدل دوره کارشناسی ام را نمی‌دانم. برای ثبت نام کارشناسی ارشد چه باید بکنم؟

در هنگام انتشار کارت کنکور ارشد ۱۴۰۱، شما فرصت دارید نسبت به ویرایش معدل کنکور ارشد اقدام کنید. بنابراین می‌توانید معدل تقریبی خود را فعلا وارد کرده و بعدا آن را ویرایش کنید.

اگر معدلم را دقیق وارد نکنم چه می‌شود؟

هر ساله پس از اعلام نتایج کنکور ارشد، متقاضیانی که در درج معدل خود در زمان ثبت‌نام دقت لازم را بعمل نیاورده و در دانشگاه قبول شده‌اند، به دلیل مغایرت معدل، قبولی‌شان لغو می‌شود. بنابراین، در ثبت معدل خود در سایت سازمان سنجش دقت لازم را داشته باشید.

زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ اواخر اردیبهشت برگزار می‌شود. (کسب اطلاعات بیشتر درخصوص تاریخ کنکور ارشد ۱۴۰۱)

با توجه به این که آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد به صورت یکپارچه در قالب یک آزمون برگزار می شود، داوطلبان دانشگاه آزاد نیز لازم است در این کنکور شرکت کنند.

اطلاعیه سازمان سنجش درمورد کنکور ارشد ۱۴۰۱

به گزارش مسترتست، متن اطلاعیه به شرح زیر است:

به اطلاع متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ در تمامی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی و بیست و هفتمین المپیاد علمی- دانشجویی کشور میرساند با توجه به نکات ذیل و همچنین در نظر داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون، میتوانند در آزمون مذکور ثبت‌نام و شرکت نمایند.

شرایط ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱

ثبت‌نام برای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ از روز سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۹/۱۶ آغاز و در روز سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۹/۲۳ پایان میپذیرد. ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org انجام می‌شود. (برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص ثبت نام ارشد ۱۴۰۱ کلیک کنید)

متقاضیان ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران (مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون ارشد ۱۴۰۱)، در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، میتوانند حداکثر در دو رشته امتحانی (طبق ضوابط از رشته‌‌های امتحانی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام) متقاضی ثبت‌نام در این آزمون شوند.

دفترچه راهنمای ثبت نام، همزمان با شروع ثبت نام، در درگاه اطلاع رسانی این سازمان در دسترس خواهد بود.

مراحل ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

مراحلی که متقاضی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ باید برای ثبت نام اقدام کند:

۱- مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی فوق برای خرید کارت اعتباری ثبت‌نام (سریال ۱۲ رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره ۱).

۲- تهیه فایل عکس اسکن شده متقاضی بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام.

۳- آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام.

۴- خرید کارت اعتباری ثبت‌نام به مبلغ ۱.۲۵۰.۰۰۰ ریال (یک میلیون و دویست و پنجاه هزار) ریال از سامانه خرید کارت اعتباری در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان.

۵- پرداخت هزینه خدمات ارسال پیام کوتاه به متقاضیان به مبلغ ۱۲.۰۰۰ دوازده هزار) ریال .

۶- متقاضیانی که علاوه بر رشته‌ انتخابی یا امتحانی اصلی (رشته‌ اول‌) علاقه‌مند به‌ شرکت در رشته‌ امتحانی دوم هستند، ضرورت‌ دارد که‌ کدرشته‌ امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه درج ‌نمایند. این دسته از متقاضیان میبایست برای رشته امتحانی دوم یک‌ کارت اعتباری دیگر، به مبلغ ۱.۲۵۰.۰۰۰ ریال (یک میلیون و دویست و پنجاه هزار)ریال علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری نمایند.

یادآوری ۱: متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون کدرشته‌های امتحانی (اصلی و شناور) که علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت‌نام، نسبت به پرداخت مبلغ ۲۰۰.۰۰۰ (دویست هزار) ریال دیگر نیز برای اعلام علاقه‌مندی برای دوره مذکور، اقدام نمایند.

یادآوری ۲: متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون کدرشته‌های امتحانی (اصلی و شناور) که علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت‌نام، نسبت به پرداخت مبلغ ۲۰۰.۰۰۰ (دویست هزار) ریال دیگر نیز برای اعلام علاقه‌مندی برای دوره مذکور، اقدام نمایند.

دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی

به متقاضیان توصیه میشود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس براساس فرم پیش‌نویس با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان، اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه ‌نرم‌افزاری ثبت‌نام وارد نمایند. ضمناً متقاضیان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت نمایند. بدیهی است در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت‌نام با مدارک متقاضی در صورت پذیرفته‌شدن در آزمون، قبولی وی لغو و از ادامه تحصیل متقاضی جلوگیری خواهد شد.

زمان آزمون کارشناسی ارشد

براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، زمان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه مورخ ۲۸، ۲۹ و ۱۴۰۱/۰۲/۳۰ خواهد بود.

زمان توزیع کارت کنکور ارشد ۱۴۰۱

متقاضیان لازم است از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۶ لغایت روز سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۷ با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای شرکت در آزمون اقدام نمایند. محل آزمون متقاضیان براساس استان و شهرستان مندرج در بند ۳۸ تقاضانامه تعیین میگردد. لذا مقتضی است متقاضیان با مراجعه به جدول شماره ۲ دفترچه راهنمای ثبت‌نام و درج کد مربوط به استان و شهر مورد نظر در تقاضانامه ثبت نام اقدام نمایند.

برگزاری المپیاد علمی- دانشجویی کشور

متقاضیان علاقه‌مند میتوانند همزمان ‌با برگزاری امتحانات‌ آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱، در اولین ‌مرحله دوره بیست و هفتمین آزمون المپیاد علمی- دانشجویی کشور بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون شرکت نمایند.

توصیه‌های مهم‌:

۱- متقاضیان برای اطلاع از مقررات وظیفه عمومی، شرایط و ضوابط استفاده از سهمیه ایثارگران و همچنین شرایط و ضوابط اتباع خارجی به دفترچه راهنمای ثبت‌نام ‌مراجعه نمایند.

۲- متقاضیان لازم است در انتخاب کدرشته‌های امتحانی (اول و دوم) و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود، دقت نمایند؛ لذا پس از دریافت کد پیگیری ۱۶ رقمی، در این خصوص به درخواست‌های متقاضیان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۳- متقاضیان پس از تکمیل تقاضانامه، دریافت شماره پرونده ۶ رقمی و کدپیگیری ۱۶ رقمی یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری نمایند.

۴- هر ساله تعدادی قابل توجهی از متقاضیان در درج معدل خود در زمان ثبت‌نام دقت لازم را بعمل نیاورده و پس از قبولی در دانشگاه به دلیل مغایرت معدل قبولی آنها لغو شده و باعث سردرگمی آنها میگردد. لذا به متقاضیان تاکید میشود در درج معدل خود دقت لازم را بعمل آورند و حتی اگر ثبت‌نام آنها توسط خودشان انجام نمیپذیرد با مشاهده پرینت تقاضانامه نسبت به کنترل دقیق موارد درج شده در آن اقدام نموده و در مراحل بعدی که امکان ویرایش اطلاعات (در زمان پرینت کارت شرکت در آزمون و یا انتخاب رشته) برای آنها وجود دارد نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام نمایند.

۴- با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس متقاضیان، که این موضوع اکثراً برای متقاضیانی که ثبت نام آنان از سوی دیگران انجام می شود رخ داده است، تاکید میگردد که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت‌نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی خود دقت نمایید تا اشتباهاً عکس متقاضی دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی شده و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

۵- هرگونه‌ تغییری از طریق‌ نشریه پیک‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبری و اطلاع‌رسانی سازمان ‌سنجش‌)، درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طریق رسانه‌های جمعی ‌اعلام ‌خواهد شد.

دفترچه کنکور ارشد ۱۴۰۱ کی منتشر میشود؟

دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد در آذرماه منتشر میشود. به محض انتشار دفترچه در مسترتست اطلاع رسانی خواهد شد.

زمان ثبت نام ارشد ۱۴۰۱ سازمان سنجش کی است؟

ثبت نام از نیمه آذرماه آغاز خواهد شد. به محض شروع ثبت نام در وب سایت مسترتست اطلاع رسانی می شود.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۳۵ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
حامد
بهمن ۱۲, ۱۴۰۰ ۸:۰۳ ق٫ظ

کسی میدونه بگه من واقعا موندم اصلا خبر نداشتم؟😔

حامد
بهمن ۱۲, ۱۴۰۰ ۸:۰۳ ق٫ظ

بازم تمدید میشه ثبت نام کنکور ارشد پیوسته

تانیا
آذر ۱۱, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۳ ب٫ظ

سلام من ترم ۷ هستم و اخر خرداد امسال فارغ التحصیل میشم و نمیدونم که معدل نهایی کارشناسیم چند میشه، من باید تو قسمت معدل حدودی بزنم ؟

مهسا
آذر ۱۹, ۱۴۰۰ ۶:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  تانیا

سلام
نه اصلا نباید حدودی بزنید. شما اخرین معدل کلتون رو تا پایان ترم قبل باید وارد کنید. بعدا هم در صورت قبولی باید فرم معدل رو از اخر دفترچه بدید دانشگاه مقطع کارشناسی تون تکمیل کنه و ببرید و بدید دانشگاه محل قبولی ارشد

کریمی
آذر ۸, ۱۴۰۰ ۷:۱۷ ب٫ظ

سلام من ترم پنج کارشناسی هستم می خواستم بدونم آیا می توانم ارشد کنکور ثبت نام کنم؟

مهسا
آذر ۱۹, ۱۴۰۰ ۶:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  کریمی

سلام
اگه منظورتون به صورت ازمایشیه بله مشکلی نداره میتونید ثبت نام کنید.

مرادی
آبان ۱۰, ۱۴۰۰ ۷:۲۳ ب٫ظ

سلام وقت بخیر
من چند سال از کارشناسیم میگذره ولی مدرکمو هنوز نگرفتم برای ثبت نام آزمون باید حتما مدرکمو داشته باشم؟

مهسا
آبان ۱۴, ۱۴۰۰ ۵:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مرادی

سلام
خیر نیازی به وجود مدرک نیست. تنها دونستن اطلاعات کفایت میکنه. موقع ثبت نام فقط یه عکس اپلود میکنید و بقیه اطلاعات را وارد میکنید.

طناز
مهر ۹, ۱۴۰۰ ۹:۱۷ ق٫ظ

سلام من بهمن ۱۴۰۱ کارشناسیم تموم میشه میتونم ارشد ۱۴۰۱ ثبت نام کنم برای ترم بهمن ؟؟

مهسا
مهر ۱۰, ۱۴۰۰ ۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  طناز

سلام
شما باید تا اخر شهریور ۱۴۰۱ درستون تموم بشه تا بتونید کنکور ارشد ۱۴۰۱ رو شرکت کنید. مگر این که رشته تون ورودی بهمن هم داشته باشه که احتمالش زیاد نیست

Mahdi
مرداد ۲۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۳۹ ب٫ظ

سلام. لیسانس زیست گیاهی سال۸۳ گرفتم. ایامیتونم ارشد روانشناسی بالینی بخونم؟ چه دانشگاهی؟اگر نه! چه رشته ای میتونم بخونم؟

مهسا
مهر ۱۰, ۱۴۰۰ ۰:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  Mahdi

سلام
درمورد بقیه رشته های وزارت علوم که مشکلی نیست. اما روانشناسی بالینی هنوز مشخص نیست چون جدا براش تصمیم گیری شده اما هنوز قطعا اعلام نشده که برای ۱۴۰۱ میشه غیرمرتبط شرکت کرد یا نه

آزاده حسینی
مرداد ۱۴, ۱۴۰۰ ۱:۰۰ ب٫ظ

سلام بدون کنکور میشه ثبت نام کرد

مهسا
مهر ۱۰, ۱۴۰۰ ۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  آزاده حسینی

سلام
اگه منظورتون ارشد بدون کنکور با سوابق تحصیلیه که این پذیرش در مقطع ارشد صورت نمیگیره عموما. پارسال برای اولین بار به جای تکمیل ظرفیت ارشد برگزار شد و امسال هنوز مشخص نیست

مهدی
مرداد ۱۲, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۹ ق٫ظ

سلام وقتتون بخیر من شهریور ۱۴۰۰ کارشناسیم تموم میشه ..میتونم کنکور ارشد ۱۴۰۱ آزمون بدم؟

مهسا
مهر ۱۰, ۱۴۰۰ ۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام
بله حتما میتونید شرکت کنید. کافیه تا اخر شهریور ۱۴۰۱ درستون تموم بشه تا بتونید در کنکور ارشد ۱۴۰۱ ثبت نام کنید

Sona
تیر ۲۴, ۱۴۰۰ ۸:۲۳ ب٫ظ

سلام وقت بخیر من در کنکور ارشدِ سال ۹۹ دوره روزانه در تهران پذیرفته شد م. درصورت انصراف قطعی از تحصیل سوالم اینه : آیا با توجه به این که از کنکور ۱۴۰۰ محرومم می تونم در کنکور ۱۴۰۱ شرکت کن م؟ و رشته مورد علاقم رو دوباره در دوره های روزانه انتخاب کنم ؟ ممنوعیتی از لحاظ کنکور و انتخاب رشته در دوره های روزانه در سال ۱۴۰۱ وجود نداره برای من؟با تشکر.

سین جیم
تیر ۲۱, ۱۴۰۰ ۲:۴۲ ب٫ظ

با سلام و خسته نباشید. با توجه به متن نامه «شرکت در کنکور ارشدِ رشته‌های غیرمرتبط ممنوع شد» که توش نوشته شده بود دفترچه ارشد ۱۴۰۱ در مرداد ۱۴۰۰ منتشر می‌شود، چقدر احتمال داره که ارشد ۱۴۰۱ در زمستان ۱۴۰۰ برگزار بشه؟!. باسپاس

مریم
تیر ۱۴, ۱۴۰۰ ۹:۳۰ ب٫ظ

سلام زمان ثبت نام ارشد ۱۴۰۱ کیه

مهسا
تیر ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام
هنوز اعلام نشده. اما قاعدتا باید در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ برگزار بشه.

مریم
تیر ۹, ۱۴۰۰ ۰:۰۷ ق٫ظ

سلام کنکور ارشد ۱۴۰۱ کی برگذار میشه؟ و من کی باید ثبت نام کنم؟

مهسا
تیر ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام
زمان برگزاری کنکور ارشد ۱۴۰۱ قاعدتا در اردیبهشت ۱۴۰۱ هستش. درخصوص ثبت نام هم معمولا اذرماه صورت میگیره. حتما در همین سایت اطلاع رسانی خواهد شد.

بهار
خرداد ۹, ۱۴۰۰ ۹:۳۶ ب٫ظ

سلام وقت بخیر ببخشید امکانش هست برای کنکور ۱۴۰۰ الان ثبت نام کرد ،یعنی ثبت نامی داره یا تمام شده

مهسا
خرداد ۱۵, ۱۴۰۰ ۵:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

سلام
مهلت ثبت نام کنکور ارشد به اتمام رسیده. اما میتونید وارد سایت سنجش بشید و از منوی سمت چپ، بخش پاسخگویی سوال کنید. اگه راهی برای ثبت نام باشه بهتون میگن.

رضا
اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۳ ق٫ظ

سلام ببخشید من ارشد دانشگاه آزاد هستم امکان ثبت نام دانشگاه پیام‌نور در مقطع ارشد هست

مهسا
اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۰ ۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام
بله مشکلی نیست. میتونید ثبت نام کنید و در دانشگاه پیام نور ارشد بخونید.

سمیرا
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۳:۳۵ ب٫ظ

سلام وقت بخیر امکان داره دوباره سایت باز بشه بتونم برای ارشد ثبت نام کنم

مهسا
فروردین ۲۷, ۱۴۰۰ ۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  سمیرا

سلام
سنجش گفته ممکنه این امکان فراهم بشه. هر خبری بیاد در همین سایت اطلاع رسانی میشه.

رشته
فروردین ۲۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۶ ق٫ظ

سلام زمان ثبت نام برای ارشد ۱۴۰۱ چه موقع هست ؟

مهسا
فروردین ۲۷, ۱۴۰۰ ۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  رشته

سلام
احتمالا مطابق سالهای گذشته در اذرماه هستش. هر خبری در زمینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد بیاد در همین سایت اطلاع رسانی میشه.

Yalda
فروردین ۷, ۱۴۰۰ ۱:۲۳ ق٫ظ

من مهر۱۴۰۲ کارشناسیمو تموم میکنم میتونم خرداد ۱۴۰۱ کنکور ارشد بگیرم؟

مهسا
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  Yalda

سلام
باید تا پایان شهریور درستون تموم بشه تا بتونید کنکور شرکت کنید.
یعنی اگه کنکور ارشد ۱۴۰۱ که خرداد احتمالا برگزار میشه بخواید شرکت کنید باید تا پایان شهریور ۱۴۰۱ درستون تموم بشه.

mahsa
آذر ۱۸, ۱۴۰۰ ۳:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام وقت بخیر من لیسانس حسابداری داررم امکانش هست که بتونم کنکور پرستاری بدم؟؟؟

رضا
بهمن ۶, ۱۳۹۹ ۸:۰۷ ق٫ظ

سلام ایا احتمال دارد مثل سال گذشته اردیبهشت هم بشود ثبت نام کرد؟

mohammad
بهمن ۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام.
بستگی به شرایط کرونا داره که آزمون عقب بیفته یا نه