نحوه ویرایش معدل کنکور ارشد ۱۴۰۲ (راهنمای کامل)

ویرایش معدل در هنگام انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲

نحوه ویرایش معدل مقطع کارشناسی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد معادل بیست درصد است. به همین علت درج معدل دقیق در هنگام ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

قابل توجه است که در سال‌های گذشته نسبت به لغو قبولی داوطلبان دارای مغایرت معدل در کنکور ارشد ولو در حد صدم نمره نیز اقدام شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص اشتباه زدن معدل در ثبت نام کنکور ارشد کلیک کنید.

زمان ویرایش معدل کنکور ارشد ۱۴۰۲

امکان اصلاح معدل چند مرتبه برای داوطلبان آزمون ارشد فراهم خواهد شد:

  • تا پایان مهلت ثبت نام کنکور ارشد
  • همزمان با انتشار کارت کنکور کارشناسی ارشد
  • همزمان با انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد
  • از طریق مکاتبه با سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش (قبل از اعلام نتایج نهایی)

نحوه ثبت معدل برای کنکور کارشناسی ارشد

۱ فارغ التحصیلان سنوات قبل و همچنین آن دسته از داوطلبانی که تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۹/۱۶ (زمان شروع ثبت نام برای شرکت در آزمون) به عنوان دانش‌آموخته تلقی گردیده اند و یا به عبارت دیگر موفق به اخذ مدرک لیسانس (کارشناسی) شده اند باید معدل مندرج در مدرک لیسانس (کارشناسی) آنان با معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون یکسان باشد.

۲دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع کارشناسی که در زمان شروع به ثبت نام برای شرکت در این آزمون (تاریخ) ۱۴۰۱/۰۹/۱۶ همچنان دانشجو بوده‌اند، اعم از اینکه بعد از پایان مهلت زمان ثبت نام فارغ التحصیل شده اند و یا حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ فارغ التحصیل گردیده‌اند، لازم است در قسمت ویرایش اطلاعات کارت شرکت در آزمون نسبت به اصلاح معدل خود بر اساس مدرک فارغ التحصیلی اقدام نمایند.

۳– داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته بوده و یا دانشجوی این مقطع می‌باشند می‌بایست معدل مدرک کاردانی خود را نیز وارد نمایند.

۴– داوطلبانی که هم دارای مدرک کارشناسی پیوسته و هم کارشناسی ناپیوسته بوده، اما فاقد مدرک کاردانی می‌باشند می‌بایست فقط معدل مدرک کارشناسی پیوسته خود را در فرم تقاضانامه ثبت نام وارد نمایند.

۵دانشجویان سال آخر مقاطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته که حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۶/۳۱ فارغ التحصیل خواهند شد، می‌بایست فرم معدل کنکور کارشناسی ارشد پس از تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ را تکمیل کرده و فرم تکمیل شده را به تأیید مؤسسه آموزش عالی محل فارغ التحصیلی برسانند.

تذکر مهم: از آنجائی که ملاک گزینش نهایی برای آن دسته از داوطلبانی که حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۶/۳۱ فارغ التحصیل خواهند شد، میانگین نمرات واحدهای گذرانده شده آنان تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ می‌باشد، لذا لازم است حتماً در هنگام دریافت کارت شرکت در آزمون (از تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۸ لغایت ۱۴۰۱/۱۲/۱۰) نسبت به ویرایش معدل خود در قسمت مربوط به ویرایش اطلاعات ثبت نامی اقدام نمایند.

فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد تا زمان ثبت نام کنکور ارشددرج معدل نهایی مقطع کارشناسی
دانشجویان‌ شاغل‌ به‌ تحصیل‌ در مقطع کارشناسی در زمان ثبت نام کنکور ارشد و فارغ التحصیل تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۱درج معدل نهایی مقطع کارشناسی (لزوم ویرایش معدل در قسمت ویرایش کارت کنکور ارشد و ثبت معدل نهایی)
دانشجویان سال آخر که تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ فارغ التحصیل می‌شونددرج معدل کل تا پایان ترم بهمن ۱۴۰۱ (لزوم ارائه فرم معدل به دانشگاه پس از قبولی)

۶- داوطلبانی که حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ و یا ۱۴۰۲/۶/۳۱ در مقطع کارشناسی (پیوسته و یا ناپیوسته) فارغ التحصیل می‌شوند، دانشجوی سال آخر محسوب شده و می‌بایست میانگین نمرات واحدهای گذرانده شده خود تا تاریخ ۱۴۰۱/۶/۳۱ را وارد نمایند.

۷- داوطلبانی که تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ فارغ التحصیل شده و موفق به اخذ گواهی فارغ التحصیلی می‌شوند، می بایست معدل مندرج در گواهی فارغ التحصیلی خود را در هنگام دریافت کارت شرکت در آزمون (۱۴۰۱/۱۲/۸ لغایت ۱۴۰۱/۱۲/۱۰) در قسمت مربوط به ویرایش اطلاعات ثبت نامی درج نمایند.

نکته مهم: با توجه به اینکه درصورت مغایرت معدل ثبت شده در فرم ثبت نام بعد از اعلام قبولی نهایی، با معدل واقعی که به هر دلیل اشتباه قید شده باشد، منجر به لغو قبولی شما می‌شود، ضرورت دارد نهایت دقت را درخصوص ثبت معدل واقعی خود به عمل آورید.

توجه: برای آن دسته از داوطلبانی که معدل آنان مغایر معدل‌های معمول بوده و یا به عبارتی دیگر خارج از ردیف معدل‌های فعلی می‌باشد و یا معدل خود را در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج ننموده‌اند، حداقل نمره معدل یعنی ۱۰ در نظر گرفته شده است.

معدل کنکور ارشد برای حافظان قرآن

ملاک عمل معدل برای آن دسته از داوطلبان حافظ قرآن، که پس از معرفی سازمان سنجش و بدون اخذ واحد درسی نسبت به دریافت مدرک مقطع کارشناسی اقدام نموده‌اند، معدل تعیین شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود.

ویرایش معدل کنکور کارشناسی ارشد در هنگام انتشار کارت

بر اساس اعلام سازمان سنجش، معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون داوطلبان، بر اساس ثبت نام اینترنتی که توسط خود داوطلبان انجام شده، درج گردیده است.

داوطلبان لازم است معدل مندرج در کارت کنکور ارشد ۱۴۰۲ را با توجه به توضیحات زیر بررسی و در صورت مشاهده مغایرت، بعد از انتشار کارت ورود به جلسه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند و نسبت به ویرایش معدل خود اقدام نمایند. در غیر این صورت مسئولیت هر گونه تبعات بعدی به عهده شخص داوطلب بوده و هیچ گونه عذری در این مورد پذیرفته  نمی باشد.

برای ویرایش معدل آزمون کارشناسی ارشد کافی است به بخش «ویرایش کارت کنکور ارشد» در زمان انتشار کارت مراجعه کنید.

ویرایش معدل کنکور کارشناسی ارشد

نکته مهم: با توجه به این که کارت کنکور کارشناسی ارشد قبلا صادر شده است، پس از اصلاح معدل در هنگام انتشار کارت معدل درج‌شده بر روی کارت ورود به جلسه تغییر نخواهد کرد. آن دسته از داوطلبانی که به هنگام پرینت کارت ورود به جلسه و یا درخواست‌های کتبی پس از آن، نسبت به اصلاح معدل خود اقدام نموده‌اند، معدل اصلاح شده در کارنامه نتایج اولیه درج می‌شود.

ویرایش معدل در هنگام انتخاب رشته کارشناسی ارشد

اگر مغایرتی در معدل داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ وجود دارد لازم است نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.

به هنگام ورود به فرم اینترنتی انتخاب رشته کارشناسی ارشد، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته یکی از گزینه‌های زیر را باید انتخاب کنند. در صورت علامتگذاری در یکی از این موارد به آنها اجازه انتخاب رشته داده می شود.

۱- اطلاعات فوق (معدل، رشته و محل تحصیل مقطع کارشناسی و تاریخ فارغ التحصیلی) مورد تأیید می باشد.

۲- اطلاعات فوق (معدل، رشته و محل تحصیل مقطع کارشناسی و تاریخ فارغ التحصیلی) مورد تأیید نبوده و دارای مغایرت است.

در صورتی که گزینه دوم توسط داوطلب انتخاب شود، امکان اصلاح و ویرایش موارد مربوطه فراهم خواهد شد. بنابراین، اگر داوطلبی دارای مغایرت معدل است، لازم است گزینه دوم را انتخاب کرده و نسبت به تغییر معدل خود اقدام نماید.

لازم است دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی معدل مندرج در مدرک فارغ التحصیلی و دانشجویان سال آخر میانگین معدل واحدهای گذرانده شده خود را تا تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ وارد کرده و سپس رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل خود را در محل مربوطه درج کنند. پس از ویرایش این موارد و تأیید آنها، اجازه انتخاب رشته به داوطلبان داده خواهد شد.

تاثیر معدل کاردانی در کنکور ارشد چقدر است؟

مجموع معدل مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در ازمون کارشناسی ارشد تاثیر ۲۰ درصدی دارند.

برای شرکت در کنکور ارشد، معدل کارشناسی باید چند باشد؟

حداقل معدل لازم مقطع کارشناسی برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۱۲ است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۹ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
ali
مرداد ۳, ۱۴۰۰ ۳:۱۹ ب٫ظ

کلا تو همه تبصره ها نوشته معدل تا حداکثر تاریخ ۳۰ بهمن رو وارد کنید
و یه دونه تاییده از دانشگاهتون باید بگیرین که تایید کنه معدلتون تا ۳۰ بهمن اون بوده
همین

S
مرداد ۳, ۱۴۰۰ ۱:۳۰ ب٫ظ

من ۷ تیر ۱۴۰۰ فارغ التحصیل شدم. الان چیکار کنم معدل کل بزنم یا معدل تا بهمن؟

علی
مرداد ۳, ۱۴۰۰ ۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  S

خیلیا این مشکلو دارن.چون ازمون دیر برگزار شده خیلی از دانشجو ها معدل کلشون اومده .هیچکسم نمیدونه باید چیکار کنه:/کسی اگه میدونه بگه

مروارید
مرداد ۳, ۱۴۰۰ ۱:۰۱ ب٫ظ

برای کسی که فارغ‌التحصیل شده فقط معدل کارشناسی باید وارد شود دیگه؟ معدل مقطع کاردانی دقیقا چیه؟

هانیه
مرداد ۳, ۱۴۰۰ ۱۲:۵۷ ب٫ظ

من ویرایش کردم معدل رو ولی در کارت ورود به جلسه همچنان معدل قبلی هست. چیکار باید بکنم؟

علی
مرداد ۴, ۱۴۰۰ ۹:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  هانیه

سلام زمانی که ویرایش کردید اون بالا میزنه که فعلا قبلی رو کارت هست تا توسط سنجش معدل جدید تایید بشه

علی
مرداد ۳, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۱ ب٫ظ

سلام من ۳۱/۴/۱۴۰۰ در مقطع لیسانس فارغ‌التحصیل شدم، الان باید معدل‌ام تا تاریخ ۳۰/۱۱/۹۹ رو بزنم یا معدل فارغ‌التحصیلیم؟

هلیا
مرداد ۳, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

دقیقا منم ۱۲ تیر فارغ التحصیل شدم و نمیدونم چه معدلیو باید وارد کنم🤦🏻‍♀️

هلیا
مرداد ۳, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۱ ب٫ظ

سلا اگر دانشجوی ترم ۸ باشیم اما همه نمره هامون اومده باشه و ثبت نهایی شده باشه، باید معدل کل رو وارد کنیم یا همون معدل ترم ۷ ؟