درصد و رتبه قبولی کنکور کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی

اطلاع از درصد و رتبه های قبولی کنکور ارشد زبان و ادبیات فارسی به داوطلبان این رشته کمک می‌کند تا برنامه ریزی بهتری برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد داشته باشند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

چرا درصد و رتبه های کنکور ارشد زبان و ادبیات فارسی سالیان گذشته مهم است؟

به عنوان یک داوطلب امتحان کارشناسی ارشد، وقتی می‌خواهید برای مطالعه برای این آزمون برنامه ریزی کنید، ممکن است این سوال برایتان مطرح باشد که برای کسب رتبه دلخواهم در کنکور ارشد زبان و ادبیات فارسی باید چه درصدهایی کسب کنم؟

سرفصل های کنکور ارشد زبان و ادبیات فارسی در دفترچه ثبت نام آزمون ارشد ۱۴۰۳ اعلام شده است. اما تا این جای کار شما فقط می‌دانید که سوالات کنکور ارشد از چه دروسی مطرح خواهد شد.

در مرحله بعد لازم است به سراغ منابع کنکور ارشد زبان و ادبیات فارسی بروید. ممکن است فرصت کافی برای مطالعه همه منابع را نداشته باشید، در این حالت با بررسی سوالات کنکور ارشد سال‌های گذشته و پرس و جو از داوطلبان سال‌های قبل مهم‌ترین منابع را شناسایی کنید.

یک موضوع دیگر هم می‌تواند در اولویت‌بندی منابع موثر باشد. با بررسی درصدها و رتبه های داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی در سال های گذشته ممکن است به این جمع بندی برسید که برای هر درس چقدر لازم است وقت بگذارید تا به رتبه مدنظر خود دست پیدا کنید.

علاوه بر این، با نزدیک شدن به زمان کنکور ارشد ۱۴۰۳، طبیعتا کم کم به سراغ جمع بندی و تست زنی خواهید رفت. موقعی که تست‌های کنکور ارشد سال‌های قبل را می‌زنید، می‌توانید درصد خود را محاسبه کنید و سپس با توجه به درصدها ببینید رتبه احتمالی شما در کنکور چند می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص نحوه محاسبه درصد در کنکور ارشد کلیک کنید.

پس از شرکت در کنکور و انتشار سوالات کارشناسی ارشد نیز داوطلبان می‌توانند با بررسی پاسخنامه کلیدی، درصد کسب‌شده در هر یک از دروس امتحانی را محاسبه کنند. در این شرایط نیز با توجه به درصدهای کسب‌شده و نمونه کارنامه درصد و رتبه های کنکور ارشد زبان و ادبیات فارسی سال‌های قبل، داوطلبان می‌توانند رتبه خود را حدس بزنند.

تاثیر معدل در کنکور ارشد

بر اساس اعلام سازمان سنجش، تأثیر معدل در رتبه کنکور کارشناسی ارشد ۲۰ درصد است. ضمن این که این تأثیر بیست درصدی معدل به صورت تراز اعمال خواهد شد.

درخصوص نحوه محاسبه معدل مؤثر اطلاعات دقیقی از سوی سازمان سنجش اعلام نشده است؛ تنها موضوع قطعی در این خصوص این است که معدل مؤثر داوطلبان کنکور ارشد، عموماً با معدل کسب‌شده در مقطع کارشناسی متفاوت است که به نظر می‌رسد مهم‌ترین آیتم در این خصوص سطح دانشگاه محل تحصیل مقطع کارشناسی است.

با توجه به این که اولا معدل رقبای شما مشخص نیست و ثانیا سازمان سنجش درخصوص نحوه محاسبه معدل موثر شفاف‌سازی نکرده و این موضوع هم در تخمین رتبه کنکور ارشد موثر است، محاسبه رتبه دقیق اندکی دشوار است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد کلیک کنید.

نمونه کارنامه کنکور ارشد زبان و ادبیات فارسی به همراه درصد و رتبه

در جداول زیر، برخی از کارنامه های ارشد زبان و ادبیات فارسی سال های گذشته به همراه رتبه، تراز و درصدهای دروس کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی قرار داده شده است.

نمونه کارنامه های کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی ۱۴۰۰ (کد ضریب ۱)

رتبهرتبه کشوریتراززبان عمومی وتخصصی /انگلیسی / (ضریب ۲)نظم فارسی (ضریب ۴)نثرفارسی (ضریب ۴)کلیات مسائل ادبی /تاریخ ادبیات -فنون ادبی -دستورزبان / (ضریب ۴)عربی (ضریب ۲)
۱۲۸۵۱۳۸۷۳۰۷۰۱.۱-۱۰.۴۲۲۹.۳۳۸.۳۳۵
۱۸۴۷۲۰۰۸۲۶۷۵۳.۳۳۲۳.۹۶۱.۳۳۴.۱۷۱.۶۶-

نمونه کارنامه های کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی ۱۴۰۰ – گرایش ادبیات کودک و نوجوان

رتبهرتبه کشوریتراززبان عمومی وتخصصی /انگلیسی / (ضریب ۲)نظم فارسی (ضریب ۴)نثرفارسی (ضریب ۴)کلیات مسائل ادبی /تاریخ ادبیات -فنون ادبی -دستورزبان / (ضریب ۴)عربی (ضریب ۲)کلیات ادبیات کودک ونوجوان (ضریب ۴)
۱۵۲۹۱۶۵۴۳۰۷۰۱.۱-۱۰.۴۲۲۹.۳۳۸.۳۳۵۰
۲۱۲۱۲۳۰۰۲۶۷۶۳.۳۳۲۳.۹۶۱.۳۳۴.۱۷۱.۶۶-۰

نمونه کارنامه های کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی ۱۴۰۰ – گرایش ادبیات پایداری

رتبهرتبه کشوریتراززبان عمومی وتخصصی /انگلیسی / (ضریب ۲)نظم فارسی (ضریب ۴)نثرفارسی (ضریب ۴)کلیات مسائل ادبی /تاریخ ادبیات -فنون ادبی -دستورزبان / (ضریب ۲)عربی (ضریب ۲)ادبیات انقلاب اسلامی (ضریب ۳)تاریخ اسلام (ضریب ۲)
۱۵۹۵۱۷۳۱۳۱۶۰۱.۱-۱۰.۴۲۲۹.۳۳۸.۳۳۵۰۰
۲۱۳۹۲۳۲۹۲۷۶۴۳.۳۳۲۳.۹۶۱.۳۳۴.۱۷۱.۶۶-۰۰

نمونه کارنامه های کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی ۱۴۰۰

(کد ضریب ۴ کارشناسی ارشد ادبیات و زبان فارسی شامل گرایش های ادبیات تطبیقی، ادبیات عامه، آموزش زبان فارسی، ادبیات روایی، ویرایش و نگارش، نظریه و نقد ادبی؛ ادبیات معاصر)

رتبهرتبه کشوریتراززبان عمومی وتخصصی /انگلیسی / (ضریب ۳)نظم فارسی (ضریب ۴)نثرفارسی (ضریب ۴)کلیات مسائل ادبی /تاریخ ادبیات -فنون ادبی -دستورزبان / (ضریب ۴)عربی (ضریب ۲)
۱۳۲۴۱۴۳۳۲۹۷۵۱.۱-۱۰.۴۲۲۹.۳۳۸.۳۳۵
۱۸۴۰۲۰۰۰۲۶۴۰۳.۳۳۲۳.۹۶۱.۳۳۴.۱۷۱.۶۶-

نمونه کارنامه های کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی ۹۸

(کد ضریب ۱ کارشناسی ارشد ادبیات و زبان فارسی شامل گرایش های ادبیات تطبیقی، ادبیات عامه، آموزش ادبیت فارسی، ادبیات روایی، ویرایش و نگارش، نظریه و نقد ادبی؛ ادبیات معاصر)

رتبهرتبه کشوریتراززبان عمومی و تخصصی (ضریب ۲)نظم فارسی (ضریب ۴)نثر فارسی (ضریب ۴)کلیات مسائل ادبی (ضریب ۴)عربی (ضریب ۲)
۲ ۷۹۸۰۰۶۸.۸۹۵۸.۸۹۳۰۰
۷۲۷۷۶۸۷۲۰۵۸.۳۳۲۵.۳۳۲۶.۰۴۲۸.۳۳
۱۷۶۱۸۴۵۹۸۰۸.۸۹۳۶.۴۶۱۶۳۰.۲۱۳۵
۳۷۶۴۰۰۵۲۳۰۰۳۷.۵۳۲۷.۲۹۳۰
۵۴۸۵۸۶۴۸۲۸۰۳۵.۴۲۲۲.۶۷۱۷.۷۱۰
۱۵۰۳۱۶۰۳۳۶۷۰-۲۰۳۳.۳۳-۱.۳۲۲۹.۱۷۰
۱۸۶۳۱۹۸۱۳۴۰۱۰۱۶.۶۷۴۲۰.۸۳۱۱.۶۷
۲۳۱۳۲۴۶۵۳۰۸۴-۲.۲۱۱۳.۵۴۱۳.۳۳۷.۲۹۱۰
۲۵۴۴۲۷۱۸۲۹۴۳۰۱۳.۵۴۴۱۴.۵۸۰
۳۰۶۷۳۲۸۴۲۶۱۴-۷.۷۷۱۷.۷۱-۶.۶۶۲۱.۸۸-۱۱.۶۶
۴۰۶۳۴۳۷۳۱۹۳۴۰۱.۰۴۹.۳۳۴.۱۷۰

نمونه کارنامه های کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی ۹۸ – گرایش ادبیات کودک و نوجوان

رتبهرتبه کشوریتراززبان عمومی و تخصصی (ضریب ۲)نظم فارسی (ضریب ۴)نثر فارسی (ضریب ۴)کلیات مسائل ادبی (ضریب ۴)عربی (ضریب ۲)ادبیات کودک و نوجوان (ضریب ۴)
۵۴ ۷۶۸۲۰۶۸.۸۹۵۸.۸۹۳۰۰۰
۹۰۹۵۶۸۷۲۰۵۸.۳۳۲۵.۳۳۲۶.۰۴۲۸.۳۳۰
۲۲۴۲۳۶۵۹۷۹۸.۸۹۳۶.۴۶۱۶۳۰.۲۱۳۵۰
۴۸۲۵۱۶۵۲۳۰۰۳۷.۵۳۲۷.۲۹۳۰۰
۵۶۴۶۰۳۵۰۸۵۰۳۵.۴۲۲۲.۶۷۱۷.۷۱۰۵
۶۵۵۷۰۰۴۹۱۰۰۱۳.۵۴۴۱۴.۵۸۰۳۸.۳۳
۱۳۷۶۱۴۷۳۴۰۱۲-۲۰۳۳.۳۳-۱.۳۲۲۹.۱۷۰۶.۶۷
۲۱۱۰۲۲۵۰۳۴۲۷-۲.۲۱۱۳.۵۴۱۳.۳۳۷.۲۹۱۰۶.۶۷
۲۱۵۱۲۲۹۲۳۴۰۰۰۱۶.۶۷۴۲۰.۸۳۱۱.۶۷۰
۲۳۱۳۲۴۶۵۳۲۹۸-۷.۷۷۱۷.۷۱-۶.۶۶۲۱.۸۸-۱۱.۶۶۱۳.۳۳
۳۳۰۸۳۵۴۳۲۶۱۸۰۱.۰۴۹.۳۳۴.۱۷۰۱۳.۳۳

نمونه کارنامه های کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی ۹۸ – گرایش ادبیات پایداری

رتبهرتبه کشوریتراززبان عمومی و تخصصی (ضریب ۲)نظم فارسی (ضریب ۴)نثر فارسی (ضریب ۴)کلیات مسائل ادبی (ضریب ۲)عربی (ضریب ۲)ادبیات انقلاب اسلامی (ضریب ۳)تاریخ اسلام (ضریب ۲)
۲۸ ۷۸۷۶۰۶۸.۸۹۵۸.۸۹۳۰۰۰۰
۱۱۲۱۱۸۶۲۶۹۰۵۸.۳۳۲۵.۳۳۲۶.۰۴۲۸.۳۳۰۰
۲۷۶۲۹۲۵۵۳۰۸.۸۹۳۶.۴۶۱۶۳۰.۲۱۳۵۰۱۳.۳۳
۳۶۷۳۸۷۵۲۶۹۰۳۷.۵۳۲۷.۲۹۳۰۵۳.۳۳
۷۲۰۷۶۴۴۵۹۰۰۳۵.۴۲۲۲.۶۷۱۷.۷۱۰۵۰
۹۸۴۱۰۴۳۴۲۷۳-۲۰۳۳.۳۳-۱.۳۲۲۹.۱۷۰۳۳.۳۳۶.۶۷
۲۲۷۳۲۴۱۸۳۲۱۸-۲.۲۱۱۳.۵۴۱۳.۳۳۷.۲۹۱۰۱۰-۳.۳۲
۲۷۱۷۲۸۹۳۲۹۳۸۰۱۶.۶۷۴۲۰.۸۳۱۱.۶۷۰۰
۳۰۲۰۳۲۲۸۲۷۶۲۰۱۳.۵۴۴۱۴.۵۸۰۳.۳۳۱.۶۷
۳۷۶۶۴۰۵۵۲۲۶۷۰۱.۰۴۹.۳۳۴.۱۷۰۱۰۵
۴۰۴۰۴۳۵۲۲۰۵۴-۷.۷۷۱۷.۷۱-۶.۶۶۲۱.۸۸-۱۱.۶۶-۶.۶۶۰

آخرین رتبه قبولی کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی چند است؟

در کارنامه اولیه نتایج آزمون کارشناسی ارشد، رتبه آخرین فرد مجاز به انتخاب رشته اعلام می‌شود. در کارنامه نهایی نیز آخرین رتبه قبولی کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی اعلام می شود.

از کجا بفهمم با هر رتبه ای در کنکور ارشد زبان و ادبیات فارسی کجا قبول می‌شوم؟

ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد در دفترچه انتخاب رشته مشخص می‌شود که با کمک یک مشاور خبره می‌توانید حدس بزنید کجاها شانس قبولی دارد. برای مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد (رایگان) کلیک کنید. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه رتبه های قبولی کنکور ارشد زبان و ادبیات فارسی سری بزنید.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات