درصد و رتبه قبولی کنکور کارشناسی ارشد فلسفه و کلام اسلامی

اطلاع از درصد و رتبه های قبولی کنکور ارشد فلسفه و کلام اسلامی به داوطلبان این رشته کمک می‌کند تا برنامه ریزی بهتری برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد داشته باشند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

چرا درصد و رتبه های کنکور ارشد فلسفه و کلام اسلامی سالیان گذشته مهم است؟

به عنوان یک داوطلب امتحان کارشناسی ارشد، وقتی می‌خواهید برای مطالعه برای این آزمون برنامه ریزی کنید، ممکن است این سوال برایتان مطرح باشد که برای کسب رتبه دلخواهم در کنکور ارشد فلسفه و کلام اسلامی باید چه درصدهایی کسب کنم؟

سرفصل های کنکور ارشد فلسفه و کلام اسلامی در دفترچه ثبت نام آزمون ارشد ۱۴۰۲ اعلام شده است. اما تا این جای کار شما فقط می‌دانید که سوالات کنکور ارشد از چه دروسی مطرح خواهد شد.

در مرحله بعد لازم است به سراغ منابع کنکور ارشد فلسفه و کلام اسلامی بروید. ممکن است فرصت کافی برای مطالعه همه منابع را نداشته باشید، در این حالت با بررسی سوالات کنکور ارشد سال‌های گذشته و پرس و جو از داوطلبان سال‌های قبل مهم‌ترین منابع را شناسایی کنید.

یک موضوع دیگر هم می‌تواند در اولویت‌بندی منابع موثر باشد. با بررسی درصدها و رتبه های داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد فلسفه و کلام اسلامی در سال های گذشته ممکن است به این جمع بندی برسید که برای هر درس چقدر لازم است وقت بگذارید تا به رتبه مدنظر خود دست پیدا کنید.

علاوه بر این، با نزدیک شدن به زمان کنکور ارشد ۱۴۰۲، طبیعتا کم کم به سراغ جمع بندی و تست زنی خواهید رفت. موقعی که تست‌های کنکور ارشد سال‌های قبل را می‌زنید، می‌توانید درصد خود را محاسبه کنید و سپس با توجه به درصدها ببینید رتبه احتمالی شما در کنکور چند می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص نحوه محاسبه درصد در کنکور ارشد کلیک کنید.

پس از شرکت در کنکور و انتشار سوالات کارشناسی ارشد نیز داوطلبان می‌توانند با بررسی پاسخنامه کلیدی، درصد کسب‌شده در هر یک از دروس امتحانی را محاسبه کنند. در این شرایط نیز با توجه به درصدهای کسب‌شده و نمونه کارنامه درصد و رتبه های کنکور ارشد فلسفه و کلام اسلامی سال‌های قبل، داوطلبان می‌توانند رتبه خود را حدس بزنند.

تاثیر معدل در کنکور ارشد

بر اساس اعلام سازمان سنجش، تأثیر معدل در رتبه کنکور کارشناسی ارشد ۲۰ درصد است. ضمن این که این تأثیر بیست درصدی معدل به صورت تراز اعمال خواهد شد.

درخصوص نحوه محاسبه معدل مؤثر اطلاعات دقیقی از سوی سازمان سنجش اعلام نشده است؛ تنها موضوع قطعی در این خصوص این است که معدل مؤثر داوطلبان کنکور ارشد، عموماً با معدل کسب‌شده در مقطع کارشناسی متفاوت است که به نظر می‌رسد مهم‌ترین آیتم در این خصوص سطح دانشگاه محل تحصیل مقطع کارشناسی است.

با توجه به این که اولا معدل رقبای شما مشخص نیست و ثانیا سازمان سنجش درخصوص نحوه محاسبه معدل موثر شفاف‌سازی نکرده و این موضوع هم در تخمین رتبه کنکور ارشد موثر است، محاسبه رتبه دقیق اندکی دشوار است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد کلیک کنید.

نمونه کارنامه کنکور ارشد فلسفه و کلام اسلامی به همراه درصد و رتبه

در جداول زیر، برخی از کارنامه های ارشد فلسفه و کلام اسلامی سال های گذشته به همراه رتبه، تراز و درصدهای دروس کارشناسی ارشد فلسفه و کلام اسلامی قرار داده شده است.

نمونه کارنامه های کارشناسی ارشد فلسفه و کلام اسلامی ۹۹

رتبهتراززبان عمومی و تخصصی /انگلیسی / (ضریب ۳)زبان عربی (ضریب ۴) فلسفه و کلام اسلامی (ضریب ۴)منطق / (ضریب ۳)
۲۰۶۷۳۲۳۰۴۵۴۰۴۰
۲۳۶۶۹۳۳۰۴۰۴۵۳۵

 

آخرین رتبه قبولی کارشناسی ارشد فلسفه و کلام اسلامی چند است؟

در کارنامه اولیه نتایج آزمون کارشناسی ارشد، رتبه آخرین فرد مجاز به انتخاب رشته اعلام می‌شود. در کارنامه نهایی نیز آخرین رتبه قبولی کارشناسی ارشد فلسفه و کلام اسلامی اعلام می شود.

از کجا بفهمم با هر رتبه ای در کنکور ارشد فلسفه و کلام اسلامی کجا قبول می‌شوم؟

ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد در دفترچه انتخاب رشته مشخص می‌شود که با کمک یک مشاور خبره می‌توانید حدس بزنید کجاها شانس قبولی دارد. برای مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد (رایگان) کلیک کنید. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه رتبه های قبولی کنکور ارشد فلسفه و کلام اسلامی سری بزنید.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات