رشته های مجاز برای شرکت در کنکور ارشد مدیریت دفاعی (۱)

در صورتی که قصد شرکت در آزمون ارشد مدیریت دفاعی (۱) را دارید، ممکن است شما هم به دنبال لیست رشته های مجاز به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد این رشته باشید.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

گرایش های کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی (۱)

کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی (۱) گرایش های مختلفی دارد که هر داوطلب می‌تواند بر اساس علاقه خود یک یا چند گرایش را انتخاب کرده و سرفصل‌های دروس امتحانی که در آن گرایش‌ها ضریب بالاتر از صفر دارند را مطالعه کند.

گرایش‌های مختلف مجموعه مدیریت دفاعی (۱) به شرح زیر است:

۱- مدیریت دفاعی

۱- زمینی

۲- پدافند هوایی

۳- هوایی

۴- دریایی

۵- جنگل و سایبر

۶- پشتیبانی خدمات رزمی

برای مشاهده سرفصل های کنکور ارشد مدیریت دفاعی (۱) کلیک کنید.

این که بهترین گرایش ارشد این رشته چیست، کاملا به علایق شما بستگی دارد؛ برای اطلاعات بیشتر می‌توانید سری به سایت وزارت علوم بزنید و سرفصل‌های مقطع کارشناسی ارشد گرایش های مختلف این رشته را بررسی کنید.

رشته های مجاز شرکت در آزمون کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی (۱)

بر اساس دفترچه ثبت نام کنکور ارشد، لیست رشته های مجاز برای شرکت در کنکور ارشد مدیریت دفاعی (۱) به شرح زیر است:

فقط فارغ التحصیلان دوره دوم دانشگاه افسری که دوره های تخصصی رسته‌ای را طی کرده و همچنین کارمندان شاغل در ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران با مدرک کارشناسی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌توانند متقاضی شوند. ضمناً گرایش پشتیبانی خدمات رزمی شامل انسانی، مالی مدیریت آموزشی آماد و بازرگانی می‌شود.

شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته وزارت علوم شرایطی دارد که لازم است پیش از ثبت نام از آنها مطلع شوید. برای مشاهده شرایط شرکت در کنکور ارشد کلیک کنید.

قابل توجه است که معدل در آزمون کارشناسی ارشد با تاثیر ۲۰ درصدی همراه است. حتی اگر از رشته‌ای غیرمرتبط در کنکور کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی (۱) شرکت کنید نیز تاثیر معدل همان ۲۰ درصد است. برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص تاثیر معدل در کنکور ارشد کلیک کنید.

به طور کلی، در کنکور ارشد وزارت علوم در اغلب رشته‌ها بدون توجه به مدرک مقطع کارشناسی می‌توان در رشته دلخواه شرکت کرد. اما برای رشته‌های آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت لازم است شرط مرتبط بودن مدرک مقطع کارشناسی رعایت شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص این مطلب که آیا رشته کارشناسی و ارشد باید یکی باشد کلیک کنید.

آیا امکان شرکت در دو رشته در کنکور ارشد وجود دارد؟

بله، داوطلبان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در دو رشته امتحانی در آزمون کارشناسی ارشد اقدام کنند، به شرطی که یک رشته اصلی و یک رشته شناور باشد. فهرست رشته‌های شناور در دفترچه آزمون ارشد منتشر می‌شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص رشته های شناور کارشناسی ارشد کلیک کنید.

کدام دانشگاه‌ها دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی (۱) می‌پذیرند؟

در صفحه دانشگاه های دارای پذیرش ارشد مدیریت دفاعی (۱)، لیست همه دانشگاه‌ها ارائه شده است.

آیا امکان شرکت در کنکور کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی (۱) با مدرک غیرمرتبط وجود دارد؟

خیر، برای گرفتن پاسخ این سوال به متن مقاله مراجعه کنید.

بهترین گرایش ارشد مدیریت دفاعی (۱) چیست؟ 

در متن مقاله، به طور کامل به این سوال پاسخ داده شده است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات