پاسخ به سوالات متداول انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۱

در این مطلب به سوالات پرتکرار داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ پاسخ داده شده است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ در روز یکشنبه ۲۹ خردادماه اعلام شد. انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سراسری از روز چهارشنبه ۱ تیرماه آغاز خواهد شد. آخرین مهلت انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۱، ۴تیرماه اعلام شده است.

داوطلبان عزیز لازم است پس از مطالعه مندرجات دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۱، نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام نمایند.

فرایند پذیرش در دوره کارشناسی ارشد از طریق کنکور

فرایند پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی در تصویر زیر قابل مشاهده است:

پذیرش کارشناسی ارشد

 

مراحل انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

فرایند انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ سراسری در تصویر زیر مشخص شده است.

در قسمت بالای کارنامه اعلام نتایج اعلام شده «مجاز هستید» و در بخش پایین برای روزانه و شبانه اعلام شده «غیرمجاز». کدام صحیح است؟

در صورتی که برای هر یک از دوره های روزانه و شبانه و یا سایر دوره ها و اگر حتی برای یک کد ضریب (گرایش) مجاز شده باشید، در بخش بالای کارنامه عبارت «مجاز هستید» درج شده است. بنابراین، درج این عبارت به معنای مجاز بودن در همه دوره ها و همه گرایش ها نیست. ملاک انتخاب رشته، جدول پایین کارنامه است که جزئیات مجاز بودن یا نبودن در دوره ها و گرایش های مختلف مشخص شده است.

در کارنامه اعلام نتایج، چند رتبه اعلام شده است. کدام یک ملاک است؟

در آزمون کارشناسی ارشد شما در یک رشته امتحانی شرکت می کنید که شامل گرایش های مختلفی ممکن است باشد. هر گرایش و یا هر چند گرایش در قالب یک کد ضریب تعریف شده است (ضرایب دروس مختلف امتحانی برای گرایش های هر کد ضریب در کنکور کارشناسی ارشد یکسان بوده است). شما برای انتخاب رشته باید توجه کنید که مایل به انتخاب چه گرایشی هستید و آن گرایش کدام کد ضریب است. ملاک انتخاب رشته شما، رتبه در کد ضریب مذکور خواهد بود.

من برای دوره های روزانه و شبانه مجاز نشده ام. آیا می توانم انتخاب رشته کنم؟

در صورتی که بر اساس کارنامه، برای انتخاب رشته ارشد سایر دوره ها مجاز به انتخاب رشته شده اید، می توانید انتخاب رشته کنید. اما نمیتوانید کد رشته محل های دوره های روزانه و شبانه کارشناسی ارشد را انتخاب کنید.

منظور از «سایر دوره‌ها» در کارنامه کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ چیست؟

منظور از سایر دوره ها در کارنامه اعلام نتایج ارشد، دوره های مجازی، پردیس خودگردان، مشترک و دانشگاه پیام نور و دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی است.

معدل موثر در کارنامه اعلام نتایج ارشد ۱۴۰۱ چیست؟

بر اساس اعلام سازمان سنجش، بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی تحصیلات تکمیلی، با توجه به اختلاف سطح علمی دانشگاه‌ها، معدل داوطلبان بر اساس رشته، دانشگاه و نمره علمی تراز شده است و به عنوان معدل مؤثر درج شده است.

آیا معدل در نتیجه کنکور کارشناسی ارشد موثر بوده است؟

بله، نمره کل داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد حاصل تاثیر ۲۰ درصدی معدل و ۸۰ درصدی نمره آزمون کتبی است (کسب اطلاعات بیشتر درخصوص تاثیر معدل در کنکور ارشد).

معدل من اشتباه وارد شده است. آیا امکان ویرایش معدل در هنگام انتخاب رشته کارشناسی ارشد وجود دارد؟

در صورتی که در هنگام انتخاب رشته، گزینه «اطلاعات فوق (معدل کاردانی و کارشناسی، رشته و محل تحصیل دوره‌ کارشناسی و تاریخ فارغ التحصیلی) مورد تأیید نبوده و دارای مغایرت است.» انتخاب شود، به داوطلبان اجازه اصلاح و ویرایش معدل، دانشگاه محل تحصیل و تاریخ فراغت از تحصیل داده خواهد شد و پس از ویرایش این موارد و تأیید آنها، اجازه انتخاب رشته به آنان داده می‌شود.

من کارت انتخاب کدرشته های دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی را نخریده ام. آیا در هنگام انتخاب رشته امکان انتخاب این رشته محل ها وجود دارد؟

آن دسته از متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد که در تقاضانامه ثبت‌نامی برای انتخاب رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه پیام‌نور، اعلام علاقمندی ننموده‌اند، در صورتی که حداقل نمره علمی لازم را برای انتخاب رشته‌های این دانشگاه‌ها کسب کرده باشند، می توانند با پرداخت هزینه لازم، نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

این دسته از متقاضیان در صورتی که علاقمند به انتخاب رشته‌های مربوط به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور هستند، می‌بایست پس از واریز مبلغ ۲۰هزار تومان بابت اعلام علاقمندی به رشته‌های این دانشگاه‌ها و مؤسسات، از طریق سیستم اینترنتی و توسط کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب، نسبت به اعلام علاقمندی به انتخاب این دانشگاه‌ها و مؤسسات اقدام نموده و سپس این رشته‌ها را در فرم انتخاب رشته اینترنتی درج نمایند.

من شماره داوطلبی و شماره پرونده ام را گم کرده ام. چگونه نتایج کنکور ارشد را ببینم و انتخاب رشته کنم؟

برای بازیابی شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ به سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش به نشانی request.sanjesh.org/noetrequest/login مراجعه نمایید.

آیا انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد همزمان با انتخاب رشته دانشگاه های سراسری است؟

خیر، انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مجزا از انتخاب رشته سراسری و در سایت azmoon.org صورت می گیرد.

چگونه برای دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنم؟

کد دسترسی زیر انتخاب رشته ارشد آزاد ۱۴۰۱ در زیر کارنامه نتایج اولیه درج شده است. با استفاده از این کد می‌توانید نسبت به انتخاب رشته اقدام کنید.

آیا امکان انتخاب رشته محل از سایر رشته های امتحانی وجود دارد؟

خیر، داوطلبان تنها مجاز به انتخاب رشته محل های رشته امتحانی خودشان هستند.

امکان انتخاب چند کد رشته محل در انتخاب رشته وجود دارد؟

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد سراسری می توانندنسبت به ثبت حداکثر ۱۰۰ کدرشته‌محل و تکمیل فرم انتخاب رشته ارشد اقدام نمایند.

سهمیه شاگرد اولی چقدر در پذیرش نهایی داوطلبان کنکور ارشد ۱۴۰۱ موثر است؟

داوطلبان واجد شرایط در صورت کسب حدنصاب علمی حداقل ۹۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در هر کدرشته محل، توسط سازمان سنجش به یکی از دانشگاه ها معرفی می شوند.

من در یک رشته اصلی و یک رشته شناور در کنکور ارشد شرکت کرده ام. باید دو فرم انتخاب رشته ارشد تکمیل کنم؟

برای همه داوطلبان فقط یک فرم انتخاب رشته در نظر گرفته شده است که ضرورت دارد در صورت تمایل کد رشته محل های رشته اصلی (رشته امتحانی اول) و کدرشته محل های رشته دوم در همین یک فرم، به ترتیب اولویت علاقه درج شود.

من در دو رشته در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کرده ام، در صورت قبولی در هر دو رشته می توانم بین آنها انتخاب کنم؟

شما در انتخاب رشته کارشناسی ارشد، تنها یک فرم انتخاب رشته تکمیل خواهید کرد. بنابراین، حتی اگر در دو رشته در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کرده اید، همه رشته محل ها در یک فرم درج خواهد شد و اولین اولویتی که شرایط لازم قبولی را داشته باشید، به عنوان قبولی نهایی شما اعلام خواهد شد و سایر انتخاب ها از بین خواهد رفت.

من در کنکور ارشد آزاد شرکت نکرده‌ام، آیا می‌توانم برای دانشگاه آزاد هم انتخاب رشته کنم؟

کنکور ارشد سراسری و آزاد به صورت یکپارچه برگزار می‌شود و با شرکت در آزمون کارشناسی ارشد شما داوطلب ارشد دانشگاه آزاد هم هستید. بنابراین، اگر مطابق کارنامه مجاز به انتخاب رشته آزاد شده‌اید، می‌توانید انتخاب رشته کنید.

در صورتی که هم در دانشگاه سراسری و هم در دانشگاه ازاد انتخاب رشته کنم و قبول شوم، می توانم در هر دو دانشگاه مشغول به تحصیل شوم؟

متقاضیانی که در یکی از رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و یا دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شوند می‌توانند به دلخواه خود منحصراً در یکی از مؤسسات ثبت‌نام و مشغول به تحصیل شوند.

آیا مجاز بودن برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد یعنی این که حتماً قبول خواهم شد؟

خیر، تضمینی برای قبولی شما در مقطع کارشناسی ارشد با مجاز بودن برای انتخاب رشته وجود ندارد. سازمان سنجش برای در نظر گرفتن احتمالاتی مانند عدم انتخاب رشته برخی داوطلبان، بیش از ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد، داوطلبان را مجاز به انتخاب رشته اعلام می کند.

امکان انتخاب چند رشته محل در انتخاب رشته ارشد وجود دارد؟

هم در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ سراسری و هم دانشگاه ازاد اسلامی، داوطلبان مجاز به انتخاب ۱۰۰ رشته محل هستند.

آیا ترتیب اولویت بندی در انتخاب رشته کارشناسی ارشد مهم است؟ یعنی اگر یک دانشگاه را انتخاب اول بزنم، شانس قبولی بیشتری دارم تا این که آن را سوم بزنم؟

خیر، بسیاری از داوطلبان فکر می‌کنند اگر کد رشته‌ای در گزینه اول انتخاب رشته زده شود شانس آن بیشتر است و رفته رفته از شانسشان کم می‌شود که این تفکر کاملاً نادرست بوده و انتخاب اول تاثیری در افزایش شانس نداشته و در سیستم دانشگاه سراسری و حتی آزاد فقط علاقه مطرح می شود و سامانه پس از رسیدن به رتبه شما، همه انتخاب‌ها را از بالا شروع کرده و اولین موردی که در آن قبول شوید را به شما اعلام می‌کند.

اگر سوال دیگری در خصوص انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ دارید، در بخش نظرات این پست، منتظر شنیدنشان هستیم. همچنین در صفحه مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد به همه سوالات شما پاسخ خواهیم داد.
ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۶۵ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
زهره
فروردین ۱۹, ۱۴۰۳ ۷:۲۴ ق٫ظ

سلام میشه منو راهنمایی کنید ازاین سرگردانی ودلهره دربیام
من امسال ارشد مدیریت شرکت کردم ۴ اسفند۱۴۰۲ هدف من دانشگاه آزاده هرگرایشی بمدیریت فقط قبول بشم ایا‌مجاز به انتخاب رشته برای دانشگاه ازادمیشوم
این راهم بگویم در حد ده تا سوال صحیح پاسخ دادم آیا مجاز به انتخاب رشته دانشگاه ازادمیشوم؟خواهش میکنم جواب بدید

امیری کیان
تیر ۱۱, ۱۴۰۱ ۴:۱۴ ق٫ظ

دروود دوستان
من لیسانس معماری هستم
آیا می تونم ارشدم رو گرایش های شهر سازی (طراحی شهری،برنامه ریزی شههری ،مدیریت شهری) بخونم؟؟؟
روندش چیه؟؟
ممنون میشم راهنماییم کنین🙏🙏

میرزایی
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۱۰:۲۵ ق٫ظ

چرا میگن دانشگاهای مجازی رو انتخاب نکنیم در صورتی که اگر بد بودن وامکان ادامه تحصیل در مقطع دکترا نداشتن خود وزارت علوم در گزیننه ها قرار میداد کلا منظور از اموزش محور جیست که همش مشاوران انتخاب رشته دانشجو را از انتخاب گزینه مجازی اموزش محور منع می کنند.

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  میرزایی

سلام
مشکلی برای ادامه تحصیل فارغ التحصیلان مجازی آموزش محور نیست. لینک زیر رو ببینید کامل توضیح داده شده:
https://mastertest.ir/1401/04/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%85%D8%AD%D9%88%D8%B1/

میرزایی
تیر ۸, ۱۴۰۱ ۱۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

ممنون از پاسخگویی شما 🙏

میرزایی
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۱۰:۲۳ ق٫ظ

سلام با رتبه ی ۹۴۴رشته ی روانشناسی با سهمیه ۵%درصد شانس قبولی در چه گرایشی رو دارم چه دانشگاه ازاد چه سراسری اگر پاسخ دهید ممنون میشم.

مهسا
تیر ۶, ۱۴۰۱ ۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  میرزایی

سلام
رتبه ای که گفتید مربوط به چه گرایشی است؟

میرزایی
تیر ۸, ۱۴۰۱ ۱۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

گرایش بالینی دانشگاه ازاد

فاطمه
تیر ۳, ۱۴۰۱ ۹:۲۳ ب٫ظ

سلام وقت بخیر.نتایج انتخاب رشته غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد جداگانه اعلام میشه؟؟مثلا اگه غیرانتفاعی قبول بشیم دیگه شانسی برای قبولی در آزاد نداریم؟؟

مهسا
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۱۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

سلام
بله جداگانه اعلام میشه. کلا یه نتیجه برای دانشگاه های سراسری اعلام میشه و یه نتیجه برای دانشگاه ازاد؛ یعنی دو تا قبولی با کنکور ممکنه به دست بیارید و در نهایت خودتون انتخاب میکنید کدومو ثبت نام کنید.

دریا
تیر ۳, ۱۴۰۱ ۳:۴۱ ب٫ظ

سلام آیا اگر پیام نور شهر دیگه ای قبول بشیم باید حتما برای شرکت در کلاس و آزمون به اون شهر بریم؟ یا غیر حضوری هست؟

مهسا
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۳:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  دریا

سلام
شرکت در کلاس های نظری مقطع ارشد دانشگاه پیام نور اجباری نیست. اما امتحانات رو باید حضوری شرکت کنید. برای امتحانات البته میتونید حوزه تون رو دانشگاه شهر خودتون انتخاب کنید. ولی برای ثبت نام یا در مواردی که دانشگاه بگه باید حضوری برید

قاسمی
تیر ۳, ۱۴۰۱ ۲:۱۵ ب٫ظ

سلام من برا پیام نور مجاز به انتخاب رشته شدم ولی نمیدونم وارد چه سایتی بشم و انتخاب رشته انجام بدم .وارد پنل سازمان سنجش شدم وارد قسمت سمت راست انتخاب رشته رو انتخاب کردم ولی چیزی بالا نمیاد.ضمنا نسبت به بعضی از نمرات دروس آزمون اعتراض داشتم که ثبت کردم باید چه کار کنم انتخاب رشته کنم یا منتظر جواب سازمان سنجش باشم

مهسا
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۳:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  قاسمی

سلام
درمورد اعتراض به نمره که منتظر نشید. اگه نمره و رتبه تون تغییری کنه بعدا خودشون اعمال میکنن. درمورد انتخاب رشته هم باید برید سایت سنجش. فرم جدایی برای پیام نور نیست. شما همون انتخاب رشته سراسری رو انجام میدید، اما رشته محل های پیام نور رو وارد میکنید

Mahdi
تیر ۳, ۱۴۰۱ ۲:۰۳ ب٫ظ

سلام وقتتون بخیر ببخشید من بعد انتخاب رشته ارشد تایید و ادامه رو زدم بعدش کد ۱۵ رقمی برام ارسال نشد و پرینت که گرفتم یدونه فقط کد ۱۶ رقمی ثبت‌نام / انتخاب رشته بود الان انتخاب رشته من ثبت نشده و مشکل داره ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

مهسا
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۳:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  Mahdi

سلام
مشکلی نداره. متاسفانه سال هاست که سنجش کد ۱۶ رقمی میده در انتهای انتخاب رشته، ولی توی دفترچه زده کد ۱۵ رقمیه. نگران نباشید

Mahdi
تیر ۳, ۱۴۰۱ ۱:۳۳ ب٫ظ

سلام وقتتون بخیر ببخشید من تو انتخاب رشته تایید و ادامه رو زدم بعدش کد ۱۵ رقمی برام ارسال نشد و فقط موقع پرینت گرفتن یدونه کد ۱۶ رقمی ثبت نام / انتخاب رشته ارشد بود الان انتخاب رشته من ثبت نشده و اینکه مشکل داره ؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

مهسا
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۳:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  Mahdi

سلام
بالاتر پاسختون داده شده. موفق باشید

زهرا
تیر ۳, ۱۴۰۱ ۹:۰۵ ق٫ظ

سلام، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری از نظر جابگاه علمی خوبه برای رشته زیست فناوری ؟ در اولویت های اول به نظرتون بزنیم برای انتخاب رشته؟

مهسا
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۳:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
بله پژوهشگاه جایگاه علمی خوبی داره. البته اگه انتخاب های بهتری هم دارید که شانس قبولی دارید میتونید بالاتر بزنید.

ادیب
تیر ۳, ۱۴۰۱ ۰:۴۳ ق٫ظ

سلام
متاسفانه ظرفیت ویرایش انتخاب رشته برای من تمام شد و فقط تونستم ۱۲ کد رشته محل ثبت کنم.
آیا در آینده دوباره میشه اضافه کنم !؟
آیا راهی برای اطلاع دادن به مسئولین ذیربط هست که تا قبل از ۴ تیرماه که آخرین مهلت انتخاب رشته است که دسترسی دوباره برای من داده بشه!؟
لطفا راهنمایی کنید

مهسا
تیر ۵, ۱۴۰۱ ۳:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  ادیب

سلام
با تمدید مهلت ثبت نام، تعداد ویرایش ها بیشتر شده ولی مراقب باشه چون بازم محدودیت داره.

Lalh
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۱۰:۵۵ ب٫ظ

با سلام
من سهمیه ۵درصد رزمندگی دارم ولی برام تاثیر ندادن آیا می تونم الان درخواست بدم برای نتیجه فایده داره

مهسا
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  Lalh

سلام
به هر صورت شانستون رو امتحان کنید. ممکنه اوکی بشه.

زهرا
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۱۰:۱۷ ب٫ظ

سلام، فرم معدل که برای دانشجویانی که هنوز فارغ‌التحصیل نشده اند، میشه بعد از اعلام نتایج قطعی انتخاب رشته، برای پر کردن به دانشگاه محل تحصیل ببریم یا باید از الان اقدام کنیم؟
و برای انتخاب رشته در سامانه باید معدل کل تا پایان ترم ۷ را وارد کنیم؟ (چون ترم ۸ هنوز تمام نشده و فارغ التحصیل نشده ایم) سپاس

مهسا
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
بله بعدا هم میشه فرم معدل رو برد تکمیل کرد. چون شما این فرم رو باید به دانشگاه محل قبولی تون ارائه بدید که نشون میده معدلتون رو موقع ثبت نام در ازمون ارشد درست وارد کردید و علت تفاوتش با معدل نهایی اینه که هنوز دانشجو بودید. و در مورد معدل هم بله، شما باید معدل رو تا پایان ترم بهمن وارد کنید.

وحید
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۳:۲۵ ب٫ظ

سلام
من همه موارد انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۱ را انجام دادم و چون فارغ از تحصیل هستم فقط بند آخر شامل من نمیشود و علامت نمی‌زنم ولی بقیه موارد را کامل انجام داده ام ولی وقتی دکمه ادامه را میزنم سیستم هیچ عملی انجام نمی‌دهد و پاسخی هم بعنوان خطا نمی‌دهد و نمیتوانم مراحل آخر ودریافت سریال رهگیری را انجام بدهم. لطفا دراین خصوص راهنمایی کنید

مهسا
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۷:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

سلام
منظورتون از بند آخر چیه؟

زارعی
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

دقیقا منم همین مشکل رو دارم

هانیه
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۱۰:۵۳ ق٫ظ

سلام من میخوام ارشد سال آینده شرکت کنم برای روانشناسی بالینی چه منابعی رو باید مطالعه کنم

مهسا
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۷:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  هانیه
راضیه فاطمی زاده گان
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

سلام وقت بخیر
مطالب مفید بودند ، متشکرم

آرزو
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۰:۴۶ ق٫ظ

ببخشید کی میتونم واسه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ثبت نام کنم؟؟

مهسا
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۷:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

سلام
ثبت نام آغاز شده و تا ۱۱ تیرماه در سایت azmoon.org ادامه داره.

مهتاب ع
تیر ۱, ۱۴۰۱ ۹:۵۸ ب٫ظ

آیا با انتخاب کد رشته دانشگاه فرهنگیان و پذیرفته شدن،دیگه لازم نیست همزمان سرکار هم بری .وقتی استخدام پیمانی آپ باشی.یا باید همزمان سر کار هم بری…

مهسا
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۷:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهتاب ع

سلام
ماموریت آموزشی در هنگام تحصیل فقط برای ایثارگران مجازه و سایر داوطلبان فرهنگی کنکور ارشد در صورت پذیرش نمیتونن از مزایای ماموریت آموزشی استفاده کنند و باید همزمان سر کار هم برن.

رضا
تیر ۱, ۱۴۰۱ ۷:۱۶ ب٫ظ

سلام. انتخاب رشته ارشد آزاداسلامی
چه تاریخی اعلام میشود.

کیمیا پورمهران
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۳:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام تو پیجشون گفتن عصر‌پنجشنبه ۲تیر

مهسا
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۷:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

سلام
انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد شروع شده و تا ۱۱م تیرماه ادامه داره

رضا
تیر ۱, ۱۴۰۱ ۷:۱۳ ب٫ظ

بسیار سپاسگزارم

ناشناس
تیر ۱, ۱۴۰۱ ۱:۵۷ ب٫ظ

سلام من پاسخ نام ارشدم سفید دادم اما دانشگاه آزادو پیام نور مجاز شدم آیا شانس قبولی دارم

رویا
تیر ۱, ۱۴۰۱ ۷:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

خخخخخ🤣🤣

مهتاب ع
تیر ۱, ۱۴۰۱ ۹:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

،عجب🤪🤔🤭🙄

مهدی
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۶:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

احتمالا در پیام نور وآزاد شانس قبولی دارید

طاها
تیر ۱, ۱۴۰۱ ۱:۳۶ ب٫ظ

سلام انتخاب رشته آزاد چه زمانی است ؟

کیمیا پورمهران
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۳:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  طاها

سلام تو پبجشون گفتن عصر پنجشنبه ۲تیر

مهسا
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۷:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  طاها

سلام
انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد شروع شده و تا ۱۱م تیرماه ادامه داره

Abolfazl
تیر ۱, ۱۴۰۱ ۱۱:۱۸ ق٫ظ

با سلام و خسته نباشید..
انتخاب رشته ارشد ازاد رو کی میشه انجام داد؟

مهسا
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۸:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  Abolfazl

سلام
انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد شروع شده و تا ۱۱م تیرماه ادامه داره
در سایت azmoon.org میتونید انتخاب رشته کنید.

بهار
تیر ۱, ۱۴۰۱ ۱۰:۵۹ ق٫ظ

با سلام و خسته نباشید
لطف کنید سوال من رو جواب بدید اگه بخوام شیوه آموزش محور رو انتخاب کنم بعدا برای دکترا به مشکل نمی‌خورم واینکه تو دفترچه زده دولتی مجازی یعنی کلاسا به صورت مجازی برگزار میشه ممنون میشم راهنماییم کنید 🙏

ریحانه
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

وای این سوال منم هست،یکی که می‌دونه جواب بده خواهشا

مهسا
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۸:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  ریحانه

سلام
در صفحه زیر درمورد کارشناسی ارشد آموزش محور توضیحاتی داده شده که میتونه کمکتون کنه:
https://mastertest.ir/1401/04/%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%85%d8%ad%d9%88%d8%b1/

مهدی
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۶:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

اگر هدفت دکترا است پژوهش محور شانس بیشتری دارداما دولتی مجازی کلاس ها به صورت مجازی است اما امتحانات پایان ترم به صورت حضوریه

بهار
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۷:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

من میخوام دولتی شرکت کنم و رتبم سه رقمی و نمیخوام راه دور بزنم چون شرایطش برام سخته هزینه رفت آمد برام زیاد درمیاد و احتمال روزانه آوردنم کمه و نمیخوام ارشدم آزاد و پیام نور شرکت کنم بنظرتون خوبه دولتی مجازی رو انتخاب کنم
لطف کنید حتما راهنماییم کنید واقعا موندم 😞

مهسا
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۸:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

دوره های مجازی شهریه پرداز هستن. درسته که نوشته دولتی اما برای تحصیل لازمه شهریه بدید.

مهسا
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۸:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

سلام
در صفحه زیر درمورد کارشناسی ارشد آموزش محور توضیحاتی داده شده که میتونه کمکتون کنه:
https://mastertest.ir/1401/04/%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%85%d8%ad%d9%88%d8%b1/
درمورد مجازی هم بله کلاس هاشون مجازیه.

الف
تیر ۱, ۱۴۰۱ ۱۰:۳۰ ق٫ظ

سلام،در صورتی که از طریق استعداد درخشان پذیرفته شده باشیم بازم میتونم انتخاب رشته کنیم و پس از اعلام نتایج انتخاب رشته هر دانشگاهی که علاقمند بودیم رو بریم؟

مهسا
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۸:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  الف

سلام
بله مشکلی نداره. پذیرش ارشد با کنکور و استعداد درخشان کلا از هم جداست و میتونید هر دو رو شرکت کنید و قبول بشید.

علی اکبر
تیر ۱, ۱۴۰۱ ۱۰:۲۶ ق٫ظ

امکان ثبت نام کارشناسی ارشد براساس سوابق تحصیلی هم هست امسال کی اعلام میشه؟

-Ph.d
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی اکبر

براساس سوابق تحصیلی معمولا یک یا دودانشگاه معتبر کشور مثل علم وصنعت و…
اعلام ظرفیت میکنند که قبولی آنهاخیلی سخت وتقریبا محال مگر اینکه فرضا در دانشگاه شریف بامعدل ۱۶ فارغ التحصیل شده باشید که بتوانید در فرصت براساس سوابق تحصیلی بتوانید یه هم چنین جای قبول بشید
مابقی کدرشته ها دانشگاه های غیرانتفاعی وپیام نور که ارزش پشیزی هم نداره

مهسا
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۱۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی اکبر

سلام
کارشناسی ارشد سوابق تحصیلی در سال ۹۹ به جای تکمیل ظرفیت و به خاطر شیوع کرونا برگزار شد. چون گفته میشد خیلی از داوطلبان شانس حضور در کنکور رو نداشتن و یا به خاطر بیماری نتونستن خوب برای کنکور درس بخونن. همون سال اعلام شد که دیگه این پذیرش تکرار نمیشه و تکرار هم نشد. سال گذشته تکمیل ظرفیت به روال قبل از کرونا یعنی برای داوطلبانی که در کنکور ارشد شرکت کرده بودند برگزار شد.

معین قدیری
تیر ۱, ۱۴۰۱ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

مورد آخر خیلی مفید بود. سپاس

احمد
تیر ۱, ۱۴۰۱ ۱۰:۱۰ ق٫ظ

سلام. ببخشید در خصوص رشته‌های دارای بورسیه دفترچه اشاره کرده که شما مجاز به انتخاب حداکثر دو کد رشته محل دارای بورسیه هستید، آیا این یعنی از هر دانشگاهی که بورسیه داره دو تا کد رشته می‌تونیم انتخاب کنیم یا اینکه کلا، در اون صد مورد دو تا کد رشته بورسیه می‌تونی قرار بدی؟

-Ph.d
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

از اون صدتا….در ضمن شمانمیتوانید همزمان دومحل بورسیه یاشرایط خاص رو انتخاب کنید
فرضا هم بورسیه دانشگاه شریف روبزنید
و هم دانشگاه مالک اشتر یا دانشگاه جامع امام حسین (ع)
باید یک محل بورسیه یاشرایط خاص روانتخاب کنید واز هرانتخاب هم دو کد محل

مهسا
تیر ۲, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

سلام
شما کلا دو تا کد رشته محل بورسیه و شرایط خاص میتونید انتخاب کنید. بنابراین اگه از یه دانشگاه دو تا رشته محل انتخاب کنید، دو انتخاب محسوب میشه براتون.