رشته های مجاز برای شرکت در کنکور ارشد آماد

در صورتی که قصد شرکت در آزمون ارشد آماد را دارید، ممکن است شما هم به دنبال لیست رشته های مجاز به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد این رشته باشید.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

گرایش های کارشناسی ارشد آماد

کارشناسی ارشد آماد بدون گرایش ارائه می‌شود و لازم است داوطلبان نسبت به مطالعه کلیه سرفصل‌های دروس امتحانی اقدام کنند.

برای مشاهده سرفصل های کنکور ارشد آماد کلیک کنید.

این که بهترین گرایش ارشد این رشته چیست، کاملا به علایق شما بستگی دارد؛ برای اطلاعات بیشتر می‌توانید سری به سایت وزارت علوم بزنید و سرفصل‌های مقطع کارشناسی ارشد گرایش های مختلف این رشته را بررسی کنید.

رشته های مجاز شرکت در آزمون کارشناسی ارشد آماد

شرط مرتبط بودن رشته تحصیلی برای کنکور ارشد وزارت علوم اعمال نمی‌شود. بر اساس دفترچه ثبت نام کنکور ارشد، لیست رشته های مجاز برای شرکت در کنکور ارشد آماد شامل همه رشته های تحصیلی است‌. بنابراین، داوطلبان بدون رعایت شرط تجانس و بدون توجه به مدرک مقطع کارشناسی می‌توانند نسبت به ثبت نام و شرکت در این رشته اقدام کنند.

البته شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته وزارت علوم شرایطی دارد که لازم است پیش از ثبت نام از آنها مطلع شوید. برای مشاهده شرایط شرکت در کنکور ارشد کلیک کنید.

توجه: پذیرش دانشجو در این مجموعه امتحانی فقط توسط دانشگاه جامع امام حسین و فقط از میان برادران شاغل در سپاه دارای مدرک فارغ التحصیلی کارشناسی مورد تأیید وزارت عتف انجام خواهد شد.

قابل توجه است که معدل در آزمون کارشناسی ارشد با تاثیر ۲۰ درصدی همراه است. حتی اگر از رشته‌ای غیرمرتبط در کنکور کارشناسی ارشد آماد شرکت کنید نیز تاثیر معدل همان ۲۰ درصد است. برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص تاثیر معدل در کنکور ارشد کلیک کنید.

به طور کلی، در کنکور ارشد وزارت علوم در اغلب رشته‌ها بدون توجه به مدرک مقطع کارشناسی می‌توان در رشته دلخواه شرکت کرد. اما برای رشته‌های آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت لازم است شرط مرتبط بودن مدرک مقطع کارشناسی رعایت شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص این مطلب که آیا رشته کارشناسی و ارشد باید یکی باشد کلیک کنید.

شرط تجانس کارشناسی ارشد آماد دانشگاه آزاد

با توجه به این که کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه آزاد ادغام شده است، یک کنکور برای هر رشته در همه دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

بنابراین، شرایط شرکت در آزمون ارشد آزاد و سراسری یکسان است و برای شرکت در کنکور ارشد این رشته در دانشگاه آزاد هم فارغ‌التحصیلان همه رشته‌های امتحانی مجاز به ثبت نام هستند.

آیا امکان شرکت در دو رشته در کنکور ارشد وجود دارد؟

بله، داوطلبان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در دو رشته امتحانی در آزمون کارشناسی ارشد اقدام کنند، به شرطی که یک رشته اصلی و یک رشته شناور باشد. فهرست رشته‌های شناور در دفترچه آزمون ارشد منتشر می‌شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص رشته های شناور کارشناسی ارشد کلیک کنید.

کدام دانشگاه‌ها دانشجوی کارشناسی ارشد آماد می‌پذیرند؟

در صفحه دانشگاه های دارای پذیرش ارشد آماد، لیست همه دانشگاه‌ها ارائه شده است.

آیا امکان شرکت در کنکور کارشناسی ارشد آماد با مدرک غیرمرتبط وجود دارد؟

بله، داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد این رشته می‌توانند بدون توجه به مدرک کارشناسی خود نسبت به ثبت نام و شرکت در کنکور اقدام کنند.

بهترین گرایش ارشد آماد چیست؟ 

در متن مقاله، به طور کامل به این سوال پاسخ داده شده است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات