آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ به روایت آمار

آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۸ از صبح امروز آغاز شده است و آمار داوطلبان نشان می‌دهد، ۵۰.۱۰ درصد داوطلبان زن و ۴۹.۹۰ درصد مرد هستند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرگزاری فارس، آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۸ از صبح امروز آغاز شد و برخی داوطلبان بعدازظهر امروز و برخی دیگر فردا در دو نوبت صبح و بعدازظهر به رقابت برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها می‌پردازند.

آمار ثبت‌نام کنندگان آزمون امسال نشان می‌دهد که نسبت به تعداد داوطلبان سال ۹۷ تعداد ۱۲۱ هزار و ۵۰۲ نفر کمتر ثبت‌نام کردند، امسال ۶۱۴ هزار و۸۸۳ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۳۰۸ هزار و ۵۴ نفر زن و ۳۰۶ هزار و ۸۲۹ نفر مرد هستند یعنی ۵۰.۱۰ درصد داوطلبان زن و ۴۹.۹۰ درصد مرد هستند.

از مجموع داوطلبان ثبت‌نام کننده تعداد ۴۰هزار و ۶۶۹ نفر  علاوه بر انتخاب کد رشته امتحانی اول، علاقمندی خود در کد رشته امتحان دوم را نیز اعلام کردند.

 در مجموع ۳۹۹ هزار و ۱۲۰ نفر برای رشته‌ علوم انسانی ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۵۴.۵۵ درصد زن و ۴۵.۴۵ درصد مرد هستند، ۳۷ هزار و ۱۰۷ نفر برای رشته علوم پایه ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۶۷.۱۱ درصد زن و ۳۲.۸۹ درصد مرد هستند.

در رشته فنی و مهندسی ۱۴۳ هزار و ۳۱۲ نفر ثبت ‌نام کننده بود که ۲۷.۲۷ درصد آنان زن و ۷۲.۷۳ درصد مرد هستند، ۱۸ هزار و  ۹۱۱ نفر در رشته کشاورزی و منابع طبیعی ثبت‌نام کردند که ۵۲.۶۱ درصد زن و ۴۷.۳۹ درصد مرد هستند.

برای شرکت در رشته هنر ۵۴ هزا و ۴۱۶ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۶۰.۹۴ درصد زن و ۳۹.۰۶ درصد مرد هستند. ۲۶۸۶ نفر برای رشته دامپزشکی ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۶۰.۳۱ درصد زن و ۳۹.۶۹ درصد مرد هستند.

نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۹۸ اواسط تیر ماه و فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی اواخر شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود.

 

پیشنهادات:

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱ دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
محمد
خرداد ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۸ ق٫ظ

سلام
کسی میدونه تعداد شرکت کنندگان ارشد مکانیک چقدر هست؟