پارسه
نوگام
همپا
کیهان روان
عالم زاده

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

نحوه ثبت‌نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در ۱۰ گام در این مطلب به صورت تصویری توضیح داده شده است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، با شروع زمان ثبت‌نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ لازم است داوطلبان پس از مطالعه دقیق دفترچه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ و اطلاع از شرایط ثبت‌نام کنکور کارشناسی ارشد نسبت به ثبت‌نام از طریق طی کردن مراحل زیر اقدام کنند.

شرایط ثبت‌نام کنکور ارشد ۱۴۰۳

کلیه داوطلبان کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ دانشگاه های سراسری (دوره های روزانه، شبانه، مجازی و پردیس)، غیرانتفاعی، پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی لازم است پیش از ثبت‌نام، نسبت به مطالعه شرایط ثبت‌نام اقدام نمایند.

شرایط اعلام‌شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس دفترچه کنکور ارشد ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

  • داشتن مدرک کارشناسی (لیسانس) یا کارشناسی ارشد (فوق لیسانس یا دکترای حرفه‌ای) یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی که مدرک مذکور مورد تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد.

  • به فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی معتبر خارجی که به دلیل کیفیت (اعتبار دانشگاه و محتوای درسی) به مدرک فارغ‌التحصیلی ارزشیابی شده آنان عنوان معادل تعلق گرفته است، اجازه داده می‌شود که در این آزمون ثبت‌نام و شرکت نمایند. بدیهی است در صورت پذیرفته شدن، چنانچه حداقل ۸۰ درصد نمره حدنصاب گزینش آزاد در رشته امتحانی و در سهمیه آزاد (غیر از کد رشته‌محل‌های بورسیه و هر نوع سهمیه دیگر) را کسب نمایند، عنوان معادل از مدرک تحصیلی آنان حذف و مجاز به ادامه تحصیل خواهند بود.

  • در مورد مدارک تحصیلی صادرشده توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و یا اصفهان، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه که بر اساس مدرک صادر شده توسط مراکز فوق، دوره سطح ۲ را گذرانده‌اند و یا تا پایان شهریور ۱۴۰۳ فارغ‌التحصیل شوند، منحصراً می‌توانند در هر یک از کدرشته‌های امتحانی گروه علوم انسانی ثبت‌نام و در آزمون آن شرکت نمایند و در صورت پذیرفته شدن مشروط به گذراندن دروس پیش‌نیاز به تشخیص گروه آموزشی ادامه تحصیل دهند.

این دسته از داوطلبان باید تصویر مدرک فراغت از تحصیل خود را که توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و یا اصفهان صادر گردیده است در اختیار داشته باشند.

  • پذیرفته‌شدگان کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ چه در دوره روزانه و چه دوره‌های غیرروزانه شامل شبانه، مجازی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی می توانند بدون انصراف از تحصیل در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام و شرکت نمایند.
  • دانشجویان سال آخر و دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته که از تاریخ ۸۶/۶/۳۱ به بعد فارغ‌التحصیل شده‌اند، درصورتی‌که معدل آنان کمتر از ۱۲ باشد، حق ثبت‌نام و شرکت در این آزمون را ندارند.

مدارک ثبت‌نام کنکور ارشد ۱۴۰۳

با نگاهی به فهرست زیر می توانید مطمئن شوید همه مدارک و اطلاعات لازم برای ثبت‌نام کنکور ارشد را آماده کرده اید.

  • شناسنامه و کارت ملی
  • شماره سریال کارت اعتباری و سریال علاقه مندی خریداری شده
  • فایل عکس اسکن شده
  • کد وضعیت نظام وظیفه (داوطلبان مرد)
  • کد و نام مجموعه امتحانی اول (اصلی)
  • کد و نام مجموعه امتحانی دوم (شناور)
  • معدل مقطع کاردانی و کارشناسی 
  • کدرشته تحصیلی در مقطع کارشناسی، تاریخ ورود و دریافت مدرک کارشناسی و کد موسسه
  • کد پیگیری مربوط به سهمیه ایثارگران و رزمندگان
  • کد (۱۳ رقمی) مربوط به داوطلبان غیر ایرانی
  • کد پستی محل سکونت و کد شهرستان برای تعیین حوزه امتحانی

مراحل ثبت‌نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

  • آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام

  •  مراجعه به سایت سازمان سنجش

  • خرید کارت اعتباری کنکور کارشناسی ارشد

  • تکمیل فرم اینترنتی ثبت‌نام 

  • دریافت کد رهگیری

نحوه ثبت‌نام کنکور ارشد ۱۴۰۳

مراحل ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد به شرح زیر است:

۱- برای ثبت‌نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ سراسری و نیز دانشگاه آزاد اسلامی لازم است بعد از ورود به صفحه اصلی سایت سازمان سنجش آموزش کشور از چند مسیر می توانید به صفحه ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته وارد شوید.

مسیر اول: در صفحه اصلی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش، ردیف وسط، روی عنوان «کارشناسی ارشد» کلیک کنید.

نحوه ثبت نام کنکور ارشد

مسیر دوم: در ستون اطلاعیه در صفحه اصلی درگاه اطلاع ر سانی سازمان سنجش، با ورود به سیستم ثبت‌نام، روی آدرس کلیک کنید.

مراحل ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1403

 

۲- متقاضیان برای ثبت‌نام در آزمون، پس از ورود به سامانه جامع ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ (شکل زیر) از منوی سمت راست «ثبت‌نام جدید» را انتخاب کرده و وارد محیط ثبت‌نام می‌شوند.

مراحل ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

 

ثبت نام کنکور ارشد 1403

۳- جهت ادامه مراحل ثبت‌نام، نیاز به تهیه کارت اعتباری ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ دارید.

برای تهیه این کارت، روی گزینه «خرید سریال ثبت‌نام» کلیک کنید.

خرید کارت اعتباری ثبت نام کنکور ارشد

خرید سریال ثبت نام ثبت نام کنکور ارشد

۴- در این مرحله به صفحه‌ای وارد خواهید شد که لازم است مشخصات خود را به‌صورت دقیق وارد نمایید.

با وارد کردن مشخصات و انتخاب درگاه بانک، به صفحه پرداخت الکترونیک می‌روید. در این صفحه با پرداخت هزینه ثبت‌نام کنکور ارشد ۱۴۰۳، نسبت به تهیه کارت اعتباری اقدام کنید.

شما می‌توانید از تمام کارت‌های بانک‌های عضو شبکه شتاب که رمز اینترنی آنها فعال شده است، استفاده نمایید و هیچ الزامی به یکی بودن بانک صادرکننده کارت اعتباری و درگاه پرداخت وجود ندارد.

توجه کنید که درصورتی‌که تمایل به شرکت در دو رشته امتحانی اصلی و رشته های شناور کنکور ارشد دارید، لازم است دو کارت اعتباری تهیه کنید.

خرید سریال ثبتنامکنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳-۱۴۰۴

 

۵- پس از پرداخت هزینه، وارد صفحه‌ای خواهید شد که شامل شماره سریال لازم جهت ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ است.

در صورت اطمینان، با استفاده از شماره پیگیری پرداخت خود، به بخش «مشاهده مشخصات کارت خریداری شده» رفته و با ورود مشخصات فردی که در هنگام خرید ثبت نموده‌اید، کارت خود را مشاهده نمایید. در صورتی که پرداخت شما ناموفق باشد، در این قسمت به شما پیامی مبتنی بر ناموفق بودن پرداخت وجه نمایش داده می‌شود.

خرید سریال ثبت نام آزمون ارشد سراسری و آزاد ۱۴۰۳

۶- با ورود به صفحه «ثبت‌نام جدید» نسبت به درج سریال ۱۲رقمی ثبت‌نام (تصویر زیر) اقدام کنید تا وارد مرحله بعدی فرایند ثبت‌نام شوید.

سریال ثبت نام آزمون ارشد ۱۴۰۳

 

۷- پس از درج سریال ۱۲ رقمی ثبت‌نام، وارد مرحله بارگیری عکس (تصویر زیر) شده تا طبق دستورالعمل مندرج در این تصویر و توضیحات مربوط به آن در دفترچه راهنما، نسبت به انجام و تأیید این مرحله اقدام کنید.

عکس ثبت نام کنکور ارشد 1403

پس از آپلود عکس در این صفحه و کلیک بر روی گزینه ارسال عکس و مشاهده عکسی که در سایت بارگذاری کرده‌اید می‌توانید بر روی گزینه تأیید و ادامه کلیک کنید.

نحوه ثبت نام کنکور ارشد آزاد و سراسری ۱۴۰۳

۸- پس از بارگذاری عکس خود وارد مرحله تکمیل بندهای تقاضانامه ثبت‌نام (تصویر زیر) می‌شوید که لازم است با دقت و براساس مفاد مندرج در دفترچه ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ نسبت به تکمیل تمامی بندهای آن تا انتهای تقاضانامه اقدام کنید.

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد 1403-1404

 

در این مرحله لازم است نسبت به وارد کردن کلیه اطلاعات خواسته‌شده به‌صورت دقیق اقدام کنید.

در ردیف‌های ۱، ۲ و ۳:  متقاضی باید در محل مورد نظر نام خانوادگی، نام و نام پدر خود را مطابق با شناسنامه بطور کامل و خوانا وارد کند (از به کار بردن مد، تشدید، الف محذوف یا همزه خودداری شود).

در ردیف ۴: متقاضی باید بر حسب اینکه، مرد یا زن است دایره مربوط را علامت‌گذاری کند.

در ردیف ۵: متقاضی باید از سمت چپ به راست فقط شماره شناسنامه خود را در محل مربوط درج کند و از درج حروف، ممیز و یا خط تیره که در بعضی شناسنامه‌ها درج شده خودداری کند.

 تبصره: آن دسته از متقاضیان اتباع غیرایرانی که فاقد شناسنامه هستند عدد ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ را در این بند درج کنند.

در ردیف ۶: متقاضی باید سری و سریال شناسنامه خود را در محل مربوط درج کند. تبصره: اتباع غیر ایرانی که فاقد شناسنامه هستند در فیلدهای عددی این بند اعداد ۹۹۹۹۹۹ و ۹۹ را درج کنند.

در ردیف ۷: متقاضی باید تاریخ دقیق تولد خود را به صورت روز، ماه و سال در محل مربوط درج کند (دو رقم اول سال تولد یعنی ۱۳ درج شده است).

در ردیف ۸: متقاضی باید حتماً کد ملی خود را که عددی ده رقمی است، از سمت چپ به راست و در محل مربوطه درج کند و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری کند.

تبصره: آن دسته از متقاضیان اتباع غیر ایرانی که فاقد کد ملی هستند عدد ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ را در این بند درج کنند.

در ردیف ۹: متقاضی باید در یکی از دایره‌ها، دین خود را با علامت‌گذاری مشخص کند.

در ردیف ۱۰: متقاضیان استفاده از هر یک از سهمیه‌های پذیرش، حسب مورد باید یکی از موارد این بند را علامت‌گذاری کنند. رزمنده ستاد کل نیروهای مسلح شامل ۱- ستاد کل نیروهای مسلح، ۲- ستاد کل ارتش جمهوری اسلامی، ۳- ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۴- سازمان بسیج مستضعفین، ۵- وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ۶- نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، هستند.

در ردیف ۱۱: متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان که با علامت‌گذاری مورد ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰ و یا ۲۱ بند ۱۰، خواهان استفاده از سهمیه رزمندگان (رزمنده داوطلب بسیجی، رزمنده وزارت جهاد کشاورزی، رزمنده ستاد کل نیروهای مسلح و همسر و فرزاندان آنان) شده است، باید مدت حضور در جبهۀ خود را برحسب ماه، در محل مربوط درج کند.

در ردیف ۱۲: متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان که با علامت‌گذاری مورد ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰ و یا ۲۱ بند ۱۰، خواهان استفاده از سهمیه رزمندگان (رزمنده داوطلب بسیجی، رزمنده ستاد کل نیروهای مسلح و همسر و فرزندان آنان) است باید کد پیگیری ۱۲ رقمی خود را در محل مربوط درج کند.

کد پیگیری ۱۲ رقمی ایثارگران برای هر آزمون متفاوت است. لذا لازم است برای دریافت کد پیگیری این آزمون، مطابق موارد ذیل عمل کنند.

  • چنانچه ارگان تأیید کننده سهمیه شما ستاد مشترک سپاه پاسداران است، لازم است برای دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی، به محل نگهداری پرونده اعزام به جبهه (نواحی مقاومت سراسر کشور) مراجعه و پس از دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی، آن را در این بند درج کنند.

  • چنانچه ارگان تأیید کننده سهمیه شما ستاد مشترک نیروهای مسلح، است لازم است برای دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی، به سلمان آموزش کشور نواحی محل اعزام خود مراجعه و پس از دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی، آن را در این بند درج کنید.

  • چنانچه ارگان تأیید کننده سهمیه شما، وزارت جهاد کشاورزی است کد پیگیری ۱۲ رقمی ایثارگران عبارت است از: (کد ملی خود رزمنده +۵۵) برای مثال: اگر کد ملی رزمنده: ۳۲۱۶۴۰۷۷۰ ۰ باشد کد پیگیری ۱۲ رقمی ایثارگر: ۵۵۰۳۲۱۶۴۰۷۷۰ خواهد بود.

در ردیف ۱۳: متقاضی باید کد محل تولد خود را با توجه به جدول مندرج در صفحات ۳۱ و ۳۲ مشخص و در محل مربوطه درج کند.

در ردیف ۱۴: متقاضی باید کد محل صدور شناسنامه خود را با توجه به جدول مندرج در صفحات ۳۱ و ۳۲ مشخص و در محل مربوطه درج کند.

در ردیف ۱۵: متقاضیان (برادران) باید وضعیت نظام وظیفه خود را با توجه به شرایط متقاضیان مندرج در صفحه ۱۷ این دفترچه با یکی از کدهای ۱ تا ۱۱ مشخص کنند.

در ردیف ۱۶: متقاضیان اتباع غیرایرانی با علامت‌گذاری در دایره‌های این ردیف، ملیت خود را مشخص کرده و ضمن درج کد پیگیری ۱۳ رقمی خود، لازم است شماره گذرنامه و شماره کارت اقامت خود را در محل مخصوص درج کنند.

در ردیف ۱۷: آن دسته از متقاضیانی که نوع معلولیت آنان بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی، آسیب گفتار و زبان تکاملی رشد (اتیسم) و اعصاب و روان است، باید با علامت‌گذاری در دایره‌های این ردیف وضعیت خود را مشخص کنند. معلولیت و شدت معلولیت این افراد از سازمان بهزیستی استعلام خواهد شد و براساس شدت معلولیتی که به تأیید آن سازمان خواهد رسید، خدمات و تسهیلات لازم طبق جدول نیازهای برآورد شده متقاضیان دارای معلولیت (جدول زیر) به متقاضیان ارائه خواهد شد. لذا متقاضیان معلولی که در سازمان بهزیستی تشکیل پرونده نداده‌اند، بایستی با مراجعه به ادارات بهزیستی محل سکونت خود نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند در صورت‌عدم تأیید معلولیت آن‌ها توسط سازمان بهزیستی، خدمات و تسهیلات لازم به آنان ارائه نخواهد شد.

جدول نیازهای برآورد شده متقاضیان دارای معلولیت

متقاضیان دارای معلولیت کنکور ارشد

در ردیف ۱۸: متقاضیان چپ دست که تقاضای استفاده از صندلی چپ دست در جلسه آزمون را دارند، باید این بند را علامت‌گذاری کنند.

در ردیف ۱۹: متقاضی کد رشته تحصیلی مقطع کارشناسی را که نام رشته فراغت از تحصیل در آن مجموعه رشته تحصیلی قرار می‌گیرد، از درگاه اطلاع‌رسانی سازمان، استخراج و در محل مربوطه درج کند. جداول مورد نیاز برای ثبت‌نام پس از ورود به لینک ثبت‌نام در منوی سمت راست صفحه و همچنین در زمان پرکردن تقاضانامه اینترنتی قابل جستجو است.

متقاضیانی که کدرشته تحصیلی آنان در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان درج نشده است، لازم است در این بند کد «۳۰۰۱» را وارد کنند.

در ردیف ۲۰: متقاضی کد مؤسسه آموزش عالی محل دریافت مدرک تحصیلی کارشناسی خود را از درگاه اطلاع‌رسانی سازمان، استخراج و در محل مربوطه درج کند.

متقاضیانی که کد مؤسسه آموزش عالی محل دریافت مدرک تحصیلی آنان در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان درج نشده است، لازم است در این بند کد «۹۹۹۹» را وارد کنند.

در ردیف ۲۱: متقاضی ابتدا باید تاریخ دقیق ورود به دانشگاه در مقطع کارشناسی خود را به صورت روز، ماه و سال در محل مربوطه درج کند.

تبصره ۱: دانشجویانی که به صورت ناپیوسته تحصیل میکنند، لازم است ماه و سال ورود به مقطع کارشناسی خود را در محل مربوطه درج کنند.

تبصره ۲: متقاضیان حافظ قرآن دیپلمه، سال ورود به دانشگاه خود را ۱۴۰۰ و سال فراغت از تحصیل خود را ۱۴۰۳ درج کنند.

در ردیف ۲۲: متقاضی ابتدا باید تاریخ دقیق دریافت مدرک کارشناسی خود را به صورت، روز ماه و سال در محل مربوطه درج کند.

در ردیف ۲۳: فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته معدل کل اکتسابی خود را بر اساس معدل مندرج در مدرک فارغ التحصیلی و همچنین دانشجویان سال آخر مقاطع فوق لازم است میانگین واحدهای گذرانده را تا تاریخ ۱۴۰۲/۶/۳۱ بر مبنای ۰ تا ۲۰ و یا ۰ تا ۴ و تا دو رقم اعشار از چپ به راست در محل مربوط درج کنند. به عنوان مثال: برای معدل ۲/۸۵، در قسمت عدد صحیح ۰۲ و در قسمت اعشار عدد ۸۵ درج شود.

  • متقاضیانی که دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته بوده و یا دانشجوی این مقطع میباشند باید معدل مدرک مقطع کاردانی خود را نیز در فرم تقاضانامه ثبت‌نام وارد کنند.

  • متقاضیانی که هم دارای مدرک کارشناسی پیوسته و هم کارشناسی ناپیوسته بوده اما فاقد مدرک کاردانی میباشند لازم است فقط معدل مدرک کارشناسی پیوسته خود را در فرم تقاضانامه ثبت‌نام وارد کنند.

  • دانشجویان سال آخر مقاطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته که حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۶/۳۱ فارغ التحصیل خواهند شد لازم است اصل فرم تکمیل شده میانگین واحدهای گذرانده شده (فرم مخصوص مندرج در انتهای این دفترچه راهنما) را پس از تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ تکمیل و فرم تکمیل شده را به تأیید مؤسسه آموزش عالی محل فارغ التحصیلی برسانند.

تذکر مهم: از آنجائیکه ملاک گزینش نهایی برای آندسته از متقاضیانی که حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۶/۳۱ فارغ التحصیل خواهند شد میانگین نمرات واحدهای گذرانده شده آنان تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ است لذا لازم است حتماً نسبت به ویرایش معدل خود در زمان دریافت کارت شرکت در آزمون (۱۴۰۲/۱۲/۱ تا ۱۴۰۲/۱۲/۳) در قسمت مربوط به ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی، اقدام کنند.

  • متقاضیانی که حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ و یا ۱۴۰۳/۶/۳۱ در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل میشوند، دانشجوی سال آخر محسوب شده و لازم است در هنگام ثبت‌نام میانگین نمرات واحدهای گذرانده شده خود تا تاریخ ۱۴۰۲/۶/۳۱ را در فرم تقاضانامه ثبت‌نام وارد کنند.

  • متقاضیانی که تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ فارغ التحصیل شده و موفق به دریافت گواهی فارغ التحصیلی میشوند، لازم است معدل مندرج در گواهی فارغ التحصیلی خود را در مرحله دریافت کارت شرکت در آزمون (۱۴۰۲/۱۲/۱ تا ۱۴۰۲/۱۲/۳) در قسمت مربوط به ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی درج کنند.

تبصره ۱: حافظان قرآنی که در سالهای گذشته و با استفاده تسهیلات مربوط به حافظان قرآن، موفق به دریافت مدرک کارشناسی در رشته علوم قرآن و حدیث شده اند، موظف هستند طبق بند ذیل، نسبت به دریافت گواهی معدل کارشناسی خود اقدام کرده و معدل کارشناسی تأیید شده را در این بند درج کنند.

تبصره ۲: حافظان قرآنی که دارای مدرک دیپلم و یا زیر دیپلم هستند، لازم است معدل آخرین مدرک تحصیلی خود را در این بند درج کنند.

تبصره ۳: متقاضیان طلاب هنگام ثبت‌نام به جای معدل مقطع کارشناسی، لازم است معدل دوره پایانی سطح ۲ حوزه (پایه‌های ۶، ۷ و ۸) را در بند ۲۳ تقاضانامه درج کنند.

در ردیف ۲۴: متقاضیانی که دانشجو و یا فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ناپیوسته هستند، باید در بند ۲۴ معدل کل اکتسابی مقطع کاردانی خود را با توجه به معدل مندرج در مدرک مقطع کاردانی درج کنند.

در ردیف ۲۵: (الف) داوطلبانی که معدل آنان در مدرک تحصیلی برمبنای ۰ تا ۴ است، گزینه معدل ۰ تا ۴ را علامت بزنند.

(ب) حافظان قرآن (دارندگان مدرک دیپلم و زیر دیپلم) که جهت دریافت مدرک کارشناسی علوم قرآنی و حدیث با استفاده از قانون اعطاء مدرک کارشناسی و بالاتر به حافظان کل قرآن مجید، در رشته علوم قرآن و حدیث این آزمون شرکت می‌کنند، گزینه حافظ قرآن- دریافت مدرک کارشناسی را علامت بزنند.

(ج) حافظان قرآن که دارای مدرک کارشناسی علوم قرآنی هستند و از مزایای قانون اعطاء مدرک کارشناسی و بالاتر به حافظان کل قرآن مجید، استفاده نکرده‌اند، جهت تحصیل در کارشناسی ارشد علوم قرآنی با استفاده از قانون فوق در رشته علوم قرآن و حدیث این آزمون شرکت میکنند، گزینه حافظ قرآن تحصیل در کارشناسی ارشد علوم قرآنی را علامت بزنند.

(د) حافظان قرآن که در سالهای گذشته مدرک کارشناسی خود را با استفاده از قانون اعطاء مدرک کارشناسی و بالاتر به حافظان کل قرآن مجید، دریافت کرده‌اند، جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، گزینه حافظ قرآن داوطلب آزمون کارشناسی ارشد را علامت بزنند.

در ردیف ۲۶: متقاضی باید دایره مربوط به نام گروه امتحانی را که در آزمون آن شرکت خواهد کرد، با علامت‌گذاری مشخص کند.

در ردیف ۲۷: متقاضی کد مربوط به مجموعه امتحانی اول (اصلی) را از جداول مندرج در صفحات ۳۳ تا ۷۲ استخراج و در محل مربوط درج کند. داوطلبانی که منحصراً داوطلب شرکت در یکی از مجموعه‌های امتحانی شناور جدول مندرج در صفحه ۲۸ این دفترچه راهنما هستند، لازم است مجموعه امتحانی مربوطه را در بند ۲۷ تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی وارد کنند.

تبصره: در این مرحله از آزمون نیازی به تعیین و انتخاب گرایش نیست. سؤالات آزمون در قالب مجموعه گرایش‌ها تهیه و تنظیم میشود و داوطلبان لازم است بنا به علاقه و با توجه به ضرایب دروس در این دفترچه راهنما در جلسه آزمون به سؤالات گرایش یا گرایشهای دلخواه پاسخ دهند.

در ردیف ۲۸: متقاضی باید زبان خارجی مورد علاقه در مجموعه امتحانی اول (اصلی) را با علامت‌گذاری فقط یک دایره مشخص کند.

در ردیف ۲۹: متقاضیانی که با توجه به مطالب مندرج در بند ۱ یادآوری‌های مهم صفحه ۲۷ علاوه بر مجموعه امتحانی اول (اصلی) داوطلب شرکت در یکی از مجموعه‌های امتحانی جداول مندرج در صفحات ۳۳ تا ۷۲ که با علامت ستاره (*) مشخص شده‌اند بعنوان مجموعه امتحانی دوم هستند باید کد مربوط به مجموعه امتحانی دوم (شناور) را از این جداول استخراج و در محل مربوط درج کند.

برای ورود اطلاعات مربوط به مجموعه امتحانی دوم (شناور) در ثبت‌نام اینترنتی لازم است یک کارت ثبت‌نام جداگانه تهیه شده باشد. یک کارت برای مجموعه امتحانی اول و کارت دوم برای مجموعه امتحانی دوم). ضمناً زمان آزمون این مجموعه‌ها (شناور) هیچگونه تداخلی با زمان آزمون مجموعه امتحانی اصلی ندارد.

در ردیف ۳۰: متقاضیانی که درخواست شرکت در مجموعه امتحانی دوم (شناور) نیز هستند با علامت‌گذاری در یکی از دایره‌ها، زبان خارجی مجموعه امتحانی دوم خود را براساس ضوابط مجموعه امتحانی مربوط مشخص کنند.

در ردیف ۳۱: دانشجویان سال سوم که منحصراً علاقه‌مند به شرکت در المپیاد علمی دانشجویی کشور هستند و مطابق ضوابط مندرج در صفحه ۲۶ این دفترچه نمیتوانند در آزمون شرکت کنند، مربع مربوط در این بند را علامت‌گذاری کنند. ضمناً این دسته از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته نیز نیستند و فقط در المپیاد متمرکز که همزمان با آزمون کارشناسی ارشد است، شرکت میکنند.

داوطلبانی که میخواهند علاوه بر شرکت در المپیاد علمی دانشجویی کشور در آزمون مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ نیز شرکت کرده و برای ادامه تحصیل انتخاب رشته کنند، نیازی به تکمیل این بند ندارند.

در ردیف ۳۲: متقاضیانی که دانشجو یا فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری هستند، حسب مورد یکی از موارد این بند را علامت‌گذاری کنند.

پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ میتوانند در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام و شرکت کنند. ضمناً داوطلبان مذکور و نیزدانشجویان شاغل به تحصیل در دوره‌های روزانه و غیرروزانه کارشناسی ارشد ناپیوسته (به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای برادران) میتوانند بدون انصراف از تحصیل و در صورت داشتن سایر شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه راهنما، در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام و شرکت کنند. این داوطلبان از اعلام نتایج نهایی در صورت قبولی باید انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه جدید محل تحصیل ارائه دهند.

در ردیف ۳۳: متقاضی با علامت‌گذاری در یکی از موارد هفت‌گانه این بند وضعیت اشتغال خود را مشخص کند.

تبصره ۱: متقاضیان رسمی و پیمانی شاغل در نیروهای مسلح (ارتش، سپاه و نیروی انتظامی) لازم است فقط گزینه «نظامی» را علامت‌گذاری کنند.

تبصره ۲: متقاضیانی که درخواست استفاده از سهمیه ویژه شاغلین رسمی و پیمانی وزارت آموزش و پرورش هستند، لازم است متناسب با وضعیت استخدامی خود، نسبت به علامت‌گذاری یکی از گزینه های «دولتی-رسمی» و یا «دولتی-پیمانی» اقدام کرده و در بند بعدی (بند ۳۴) محل اشتغال خود را نیز (وزارت آموزش و پرورش) مشخص و انتخاب کنند.

تبصره ۳: متقاضیان فاقد شغل و یا دانشجو میبایست در ردیف ۳۳ گزینه سایر را انتخاب کنند.

در ردیف ۳۴: متقاضی شاغل باید محل اشتغال به کار خود را در این بند مشخص کند.

در ردیف ۳۵: متقاضیانی که در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ و قبل از آن در دوره روزانه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرفته شده و ثبت‌نام کرده و یا نکرده اند، این بند را تکمیل کنند.

در ردیف ۳۶: متقاضی باید کد شهرستانی را که تمایل دارد در آن امتحان دهد را از جدول مندرج در صفحات ۳۱ و ۳۲ استخراج کد مربوطه را از چپ به راست در محل مربوط درج کند.

آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ منحصراً در داخل کشور برگزار میشود.

در ردیف ۳۷: متقاضی باید نشانی دقیق پستی و محل سکونت اصلی خود را مطابق موارد خواسته شده در این بند تکمیل کند (طی مراحل آزمون چنانچه نشانی داوطلب تغییر کند لازم است نشانی جدید خود را کتباً به سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع دهد).

در ردیف ۳۸: متقاضی باید کدپستی دقیق خود را که یک عدد ده رقمی است در محل مربوط از چپ به راست درج کند و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری کند.

در ردیف ۳۹: متقاضی باید شماره تلفن ثابت خود را با کد شهر مربوطه در محل مربوط از سمت چپ به راست درج کند.

در ردیف ۴۰: متقاضی باید شماره تلفن همراه خود را در محل مربوط درج کند (برای استفاده از خدمات پیام کوتاه ترجیحاً شماره تلفن همراه شخص داوطلب را وارد کنند).

در ردیف ۴۱: متقاضیانی که دارای پست الکترونیکی هستند از سمت چپ به راست، نشانی پست الکترونیکی خود را در این بند درج کنند.

 

¤¤ جهت دسترسی به اطلاعاتی همانند کد محل تولد، کد محل صدور شناسانامه و موارد مشابه بر روی علامت ذره‌بین که جلوی هر کادر مشخص شده است کلیک کنید تا کد موردنظر خود را بیابید.

¤¤همچنین دقت کنید که آدرسی که شما در هنگام ثبت‌نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ ثبت می‌کنید جهت تعیین حوزه امتحانی شما به کار می‌رود. بنابراین در وارد کردن آدرس خود دقت کنید.

 

۹- بعد از وارد کردن اطلاعات و انتخاب گزینه صحت اطلاعات، بر روی دکمه تأیید کلیک کنید.

۱۰- پس از تکمیل تقاضانامه ثبت‌نام لازم است پرینت تقاضانامه تکمیل شده (نمونه تقاضانامه تکمیل شده در تصویر زیر)  که حاوی اطلاعات متقاضی و همچنین شماره پرونده ۷ رقمی و کد پیگیری ثبت‌نام ۱۶ رقمی است را گرفته و آن را تا پایان مراحل آزمون نگهداری کنید. صحت اطلاعات ارسالی به عهده شخص متقاضی است.

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام کنکور ارشد 1403


ثبت‌نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد

با توجه به این که آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد از سال ۹۷ ادغام شده است، کلیه مراحل ثبت‌نام کنکور ارشد سراسری و آزاد ۱۴۰۳ به صورت یکپارچه صورت می‌گیرد؛ یعنی داوطلبان با ثبت‌نام در سایت سازمان سنجش، داوطلب کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد هم محسوب می‌شوند.

زمان ثبت‌نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ اعلام شده است؟

مهلت ثبت‌نام کنکور ارشد از ۷ تا ۱۳ آبان‌ماه است.

ثبت‌نام کنکور ارشد ۱۴۰۳ از طریق کدام سایت صورت می گیرد؟

ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد از سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org صورت می گیرد.

مطالب مفید برای داوطلبان کنکور ارشد ۱۴۰۳:

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۹۹ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
فخیمی
آبان ۱۳, ۱۴۰۲ ۵:۱۰ ب٫ظ

سلام الان من برای رشته اصلی ثبت نام کردم میتونم دوباره کارت بخرم برای شناور؟ یا همون اول باید هردوتارو میخریدم؟؟

احمدی
بهمن ۶, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۵ ب٫ظ

تاریخ تولد رو نمی شه می که غلطه

فرحناز حاتمی
آذر ۲۸, ۱۴۰۰ ۰:۲۲ ق٫ظ

سلام.چرا در ثبت نام کارشناسی ارشد تلفن ثابت و تلفن همراه ثبت نمیشه

مهدی
آذر ۲۱, ۱۴۰۰ ۹:۳۴ ب٫ظ

سلام تمام اطلاعات را وارد می کنم اما تافن ثابت ثبت نمی گردد در صورت امکان راهنمایی بفرمایید

عاطفه
بهمن ۱۲, ۱۳۹۹ ۰:۲۵ ق٫ظ

سلام. الان که مهلت ویرایش تموم شده. من کارشناسی پیوسته بودم ولی نمره کاردانی رو وارد کردم یعنی معدل چهار ترم اول و برای کاردانی زدم این اشکالی ایجاد میکنه؟

بهنام
بهمن ۱۲, ۱۳۹۹ ۰:۰۴ ق٫ظ

سلام من تایید رو میزنم قبول نمیکنه تموم نمیکنه سرعت خیلی پایینه.وقت هم تموم شد چیکار کنیم پولمونم رفت

arman
آذر ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۱ ب٫ظ

شماره تلفن رو قبول نمیکنه نمیتونیم ادامه ثبتنام رو بریم چجوری باید حل کرد اینو؟

saman
بهمن ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  arman

سلام من هم همینجوری شده الان فقط سریال رو دارم کد رهگیری رو نتونستم بگیرم از ساعت۹ سایتو قطع کردن

امید
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۱:۵۳ ب٫ظ

مال من سریال و سرس شناسنامه رو تایید نمیکنه

نیلو
آذر ۱۷, ۱۳۹۹ ۷:۳۷ ق٫ظ

سلام . من تمام اطلاعاتم رو درست وارد میکنم .ولی به اخر فرم ک میرسم شماره تلفن و همراه و ام رو ثبت نمیکنه …چیکاار کنم .؟

صالح
آذر ۱۸, ۱۳۹۹ ۵:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  نیلو

دقیقا من هم همین مشکل رو دارم چیکار کنیگ

م
آبان ۶, ۱۳۹۹ ۷:۵۳ ب٫ظ

سلام .خواهشا من قبول شدم ارشد ولی موقع ویرایش به جای معدل کل تا ترم۷ معدل ترم ۷ رو زدم .ی ۵۰ صئمی تفاوتشه میشه بگید چه طور میشه؟؟

همسایه
آبان ۵, ۱۳۹۹ ۶:۵۹ ب٫ظ

نتایج روی سایت قرار گرفت تبریک به قبولی ها

Rahele
آذر ۲۴, ۱۳۹۸ ۰:۵۳ ق٫ظ

سلام من میخوام ارشد اموزش زبان رو بدم.باید چه رشته ایی رو انتخاب کنم؟ نیاز ب رشته شناور هم هست؟
یعنی من باید ی رشته اصلی انتخاب کنم و رشته دومم بشه اموزش زبان؟؟؟؟؟

دریا
آذر ۱۹, ۱۳۹۸ ۹:۲۵ ب٫ظ

یه سوال دیگه من رشته اصلی رو ازرشته های شناور انتخاب کردم این مشکلی داره یانه ؟ممنون

پیمان لطفی
بهمن ۱۷, ۱۳۹۸ ۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  دریا

نه مشکل نداره

دریا
آذر ۱۹, ۱۳۹۸ ۹:۲۰ ب٫ظ

من واسه ارشد میخواستم دانشگاه تهران و شیراز رو بزنم چرا اسمی از محل دانشگاه که میخوایم توش قبول بشیم نبود باید چیکارکنم
توضیح لطفا

باران
آذر ۱۷, ۱۳۹۸ ۵:۲۹ ب٫ظ

شماره همراه و تلفن ثابت چرا ثبت نمیشه????

Mohadeseh
آذر ۲۱, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  باران

وای دقیقا…دیگه اعصابم خورد شد

مهتاب
آذر ۲۵, ۱۳۹۸ ۹:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  باران

چیکار کردید ثبت شد

بابک
آذر ۱۳, ۱۳۹۸ ۹:۳۷ ق٫ظ

سلام‌جناب من دانشجوی ترم ۷ کارشناسی پیوسته هستم‌حسابداری که با توجه به این‌که این ترم یعنی دی ماه تموم‌میکنم ۷واحدم‌میمونه که معرفی به استاد میکنم اسفند تموم میشه این جا تو‌سایت آزمون سنجش گفتید بر روی گزینه ثبت نام ارشد ناپیوسته بزنید من پیوسته هستم میخواستم ببینم‌میتونم کنکور ارشد بدم؟ و‌اگر ثبت نام‌ کردم معدلم رو‌ همون معدل ترم جاری بزنم؟

دانشجو فراری
آذر ۱, ۱۳۹۸ ۹:۲۴ ب٫ظ

سلام…من دوره کارشناسیم دو ساله تموم شده ولی هنوز نرفتم دنبال مدرکم…برای ثبت نام نیازی به مدرک هست یا بعد از ثبت نامم میتونم برم بگیرمش

دارا
بهمن ۱۶, ۱۳۹۸ ۸:۴۰ ب٫ظ

سلام دوستان من همه روش ها و امتحان کردم. باید شماره تونو یه جا بدون صفر اولش تایپ کنید و کلا کپی کنید و پیست کنید تو اون قسمت که ازتون شماره میخواد. من اینکارو کردم جواب داد. شمام امتحان کنید یه دعا هم بکنید به جون من
نقل از مهرناز

بهداد
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۹ ۹:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  دارا

بابا خدا خیرت بده دو ساعت بود داشتم باهاش کلنجار می رفتم، واقعا ممنونم ازت

مریم
اسفند ۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۴ ق٫ظ

منم همین مشکل شملره تلفنو دارم

Fatemeh
بهمن ۲۸, ۱۳۹۷ ۷:۵۲ ب٫ظ

من هرچی شماره تلفن ثابت و شماره موبایلو وارد میکنم ثبت نمیشه چیکار کنم؟

مهسا
بهمن ۲۹, ۱۳۹۷ ۷:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  Fatemeh

سلام
چه اروری بهتون میده؟

زهره
بهمن ۳۰, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  Fatemeh

سلام منم همینطور هرچی تلفن ثابت وهمراه رو میزنم ثبت نمیشه چیکارباید بکنیم

شیدا جلالی
بهمن ۲۸, ۱۳۹۷ ۷:۴۷ ب٫ظ

سلام من نفهمیدم زبان رشته اول یعنی چی فارسی ام نداشت انگلیسی زدم .کسی میدونه یعنی چی این زبان رشته اول ؟

مهسا
بهمن ۲۹, ۱۳۹۷ ۷:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  شیدا جلالی

سلام
منظور سوالات بخش زبان عمومی هست. بعضی رشته ها میتونن به جای زبان انگلیسی، مثلا زبان فرانسه رو انتخاب کنن و به سوالاتش پاسخ بدن.

سجاد
بهمن ۱۷, ۱۳۹۷ ۸:۴۹ ب٫ظ

من کارشناسی در ترم مهرماه ۹۸تموم آیا می تونم در آزمون ۹۸ ارشد ثبت نام کنم

مهسا
بهمن ۲۰, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  سجاد

سلام
شما باید تا پایان شهریور ماه ۹۸ تحصیلتون در مقطع کارشناسی تموم بشه تا بتونید در آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ شرکت کنید و از مهر ماه دانشجوی ارشد بشید.
مگر این که یک رشته برای بهمن ماه پذیرش داشته باشه (که این مورد فقط در دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد ۹۸ مشخص میشه) که در اون صورت میتونید در آزمون شرکت کنید و در انتخاب رشته، رشته محل های ورودی بهمن رو انتخاب کنید.

عاباس
آذر ۲۵, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۳ ب٫ظ

سلام ارک در رشته شناور پذیرفته بشویم پنج سال سابقه کار باید داشته باشیم؟؟؟ درست است این موضوع ؟؟؟؟

مهسا
آذر ۲۶, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  عاباس

سلام
خیر رشته شناور فقط به این معنی ه که زمان آزمونش با زمان آزمون رشته های اصلی متفاوته و شما میتونید علاوه بر رشته های اصلی، یک رشته شناور هم انتخاب کنید و هیچ گونه ارتباطی به سابقه کار نداره. صفه زیر رو برای اطلاعات بیشتر ملاحظه کنید:
رشته های شناور کنکور ارشد

الهی قمشه ای
آذر ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۷ ق٫ظ

با سلام.برای ثبت نام تو قسمت تلفن ثابت و همراه آخر فرم نحوه وارد کردنش چطوریه؟

مهسا
آذر ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  الهی قمشه ای

سلام
مشکلتون چیه؟
اعداد رو با زبان انگلیسی وارد کنید.
شماره موبایل که مشکلی نیست و شماره ثابت هم پیش شماره میخواد.

آروین
آذر ۲۵, ۱۳۹۷ ۸:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام من هر کار میکنم تلفن ثابت و همراه قبول نمیکنه

فاطیما
آذر ۲۶, ۱۳۹۷ ۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  آروین

مال منم همینطوره

رعنا
آذر ۲۵, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام من هم همین مشکل رو دارم ثبت نمیشه با گوشی هم دارم ثبت نام میکنم اما برای هر دو یک صفر. پیش شماره هست

ث
اسفند ۲, ۱۳۹۷ ۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

من هم فارسی امتحان کردم هم انگلیسی قبول نمیکنه!!

Dina
آذر ۲۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

فایده نداره همه راهی رفتم نمیشه

مهرناز
آذر ۲۵, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  الهی قمشه ای

سلام دوستان من همه روش ها و امتحان کردم. باید شماره تونو یه جا بدون صفر اولش تایپ کنید و کلا کپی کنید و پیست کنید تو اون قسمت که ازتون شماره میخواد. من اینکارو کردم جواب داد. شمام امتحان کنید یه دعا هم بکنید به جون من

مینا سمنانی
اسفند ۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهرناز

دمت گرم

Dina
آذر ۲۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهرناز

ایول??

مهتاب
آذر ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  مهرناز

دمت گرم اومدی نوشتی
کلی دعات کردم

مرضیه
آذر ۲۶, ۱۳۹۸ ۷:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهرناز

واقعامرسی،اگه بگیم بعدازپیش شماره ی خط تیره بزاریم فک کنم بهترباشه

دارا
بهمن ۱۶, ۱۳۹۸ ۸:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهرناز

ایشالله قبول بشی .مچکرم

مارال
بهمن ۱۷, ۱۳۹۸ ۳:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهرناز

من اینکارم کردم نشد

Amin
آذر ۲۴, ۱۳۹۷ ۸:۴۴ ق٫ظ

سلام من ترم ۷ کارشناسی هستم و ترم بعد تموم میکنم ولی احتمال داره ارائه پروژم تا شهریور ۹۸ طول بکشه و شایدم هموم آخر تیر تموم کنم؛الان تو تاریخ فراغت چی باید بنویسم؟

مهسا
آذر ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  Amin

سلام
مشکلی نداره. شما تاریخ فارغ التحصیلی رو ۳۱ شهریور ۹۸ بنویسید.

مهسا
آذر ۲۳, ۱۳۹۷ ۷:۵۲ ب٫ظ

سلام من دانشجوی ورودی ٩۴هستم برای ثبت نام ارشد باید معدلم رو تا شهریور ٩٧ بگم ؟؟؟؟؟؟؟

الهی قمشه ای
آذر ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

نه تا همونجایی که خوندی.

مرضیه
آذر ۲۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۹ ب٫ظ

سلام خسته نباشید من رشته مشاوره مدرسه رو می خوام امتحان بدم چه زمانی می تونم انتخاب کنم چون الان فقط مشاوره رو باید انتخاب کنمو

مهسا
آذر ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مرضیه

سلام
بعد از اعلام نتایج اولیه با توجه به رتبه کسب شده برای هر گرایش میتونید انتخاب رشته کنید.

mohsen
آذر ۲۰, ۱۳۹۷ ۵:۲۸ ب٫ظ

سلام
ببخشید برای خرید کارت اعتباری برای رشته شناور باید از همون لینکی استفاده کنیم که کارت اعتبااری رشته ی اصلی رو از اونجا گرفتیم؟؟

LEGEND
آذر ۲۲, ۱۳۹۷ ۶:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  mohsen

بله متاسفانه!!!
نکته جالب اینه که توی دفترچه برای ثبت نام رشته دوم(شناور) نوشته باید مبلغ ۱۳.۸۰۰ و جهت علاقه مندی برای شرکت در موسسات غیر دولتی و غیره ۴۵.۰۰۰ پرداخت کنیم.
در حالی که توی سایت کاملا عکس این موضوعه!!!
یعنی بابت رشته شناور باید ۴۵.۰۰۰ دیگر پرداخت کنیم و ۱۳.۸۰۰ هم برای علاقه مندی موسسات غیردولتی و غیره!!!!!!
این موضوع باعث شد تا من مبلغی اضافی رو برای شرکت در موسسات غیردولتی،(که فکر میکردم برای رشته ی دومه) خلاف میل و قصدم بپردازم!

مهسا
آذر ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  LEGEND

متأسفانه داخل دفترچه اشتباها گفته شده.
کارت اعتباری دوم هزینه ش همون ۴۵هزار تومان هست و ۱۳۸۰۰ تومن برای پیام نور و غیرانتفاعی.

بهار
آذر ۱۹, ۱۳۹۷ ۱:۲۸ ق٫ظ

سلام… من اقدام به خرید سریال ثبتنام کردم از حساب هم پول کم شد اما بهم کد داده نشد!! چطور باید پیگیری کنم ؟؟کسی اطلاع داره؟؟؟

مهسا
آذر ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

سلام
کد باید بهتون پیامک هم بشه. نشده؟ اگه نشده از سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش پیگیری کنید.

سارایی
آذر ۱۹, ۱۳۹۷ ۰:۵۰ ق٫ظ

بچه ها من وضعیت اشتغال رو آزاد زدم،مشکلی پیش نمیاد؟آخه میگن باید سایر میزدی!
و اینکه ممکنه تا یک ماه دیگه آدرسمون عوض شه ولی من آدرس فعلیمون رو زدم،واسه اینم مشکلی پیش نمیاد؟؟

صغری
آذر ۲۰, ۱۳۹۷ ۶:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  سارایی

این ها مهم نیست . فقط پول بده و مشخصات شناسنامه ای و تحصیلی و معدلت رو درست وارد کن ه

سارا
آذر ۱۸, ۱۳۹۷ ۱:۴۴ ب٫ظ

سلام دوستان کمککککک!
من سال ۹۵ یک ترم ارشد در دانشگاه آزاد خوندم و دیگه ادامه ندادم و برای مرخصی تحصیلی یا انصراف هم به دانشگاه مراجعه نکردم،سوالم اینه که میتونم بعد از قبولی در کنکور ۹۸ انصراف بدم؟یا اینکه حتما باید الان برای انصراف اقدام کنم؟

خسرو
آذر ۱۸, ۱۳۹۷ ۷:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

تا رور ثبت نام میتونی انصراف بدی .

البته بهتره همین الان انصراف بدی چون فرآیند انصراف پروسه ی زمانبری هست
و ممکنه نیاز به پرداخت جریمه انصراف هم باشه .

مهسا
آذر ۱۹, ۱۳۹۷ ۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام
نگران نباشید مشکلی نیست. اگه مدارکتون دست دانشگاه نیست که بعدا هم میشه انصراف داد.
این که در دفترچه گفته شده باید حتما انصراف بدید، معمولا رعایت نمیشه و مشکلی هم پیش نمیاد.

سارا
آذر ۱۹, ۱۳۹۷ ۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

مدارکم دست دانشگاست که?چون من واسه انصراف نرفتم،کلا یک ترم و که گذروندم بدون هیچ مراجعه ای دانشگاه رو ول کردم،حالا چی میشه؟?

مهسا
آذر ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام
بعد از کنکور برید انصراف برید که تا زمان ثبت نام دانشگاه مدارکتون رو گرفته باشید.
برای ثبت نام کنکورتون مشکلی پیش نمیاد.

....
آذر ۱۸, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۸ ب٫ظ

ببخشید میخواستم بپرسم که زبان رشته امتحانی رو چی باید وارد کنیم؟و همینطور زمان دقیق اخذ مدرک کارشناسی رو چی بزنیم؟در حالی که هنوز مدرک رو نگرفتیم

خسرو
آذر ۱۸, ۱۳۹۷ ۷:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  ....

زبان امتحانی زبانی هست که شما میخواید تو کنکور جواب بدید .

که میتونه انگلیسی ، آلمانی و … باشه .

اخذ مدرک میشه تاریخ فراغت ار تحصیل که تو برگه تسویه حساب ذکر میشه .

Mohammad
آذر ۱۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۱ ب٫ظ

دوستان لطفا کمک کنید
من میخوام برای ترم دوم درخواست مهمانی بدم،از دانشگاه آزاد بوشهر به شیراز؟
دو تا سهمیه هم دارم،
هم ۱۰درصد جانبازی پدرم و هم ۱۲ ماه سابقه جبهه پدرم
با این شرایط میتوتم انتقال بگیرم یا مهمانی دائم ،
یا که نه فقط میتونم مهمانی موقت بگیرم؟

خسرو
آذر ۱۸, ۱۳۹۷ ۷:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  Mohammad

سلام . نقل و انتقالات فکر میکنم تموم شده مهلتش . سامانه اش برای نیمسال دوم بسته شده .

ولی در هر صورت فکر کنم بتونی مهمانی و حتی انتقالی بگیری .

مهسا
آذر ۱۹, ۱۳۹۷ ۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  Mohammad

سلام
بله معمولا انتقالی برای کسانی که سهمیه دارند صورت میگیره.
لینک زیر رو مطالعه کنید:
https://mastertest.ir/1397/09/%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF-97-98-99/

ﺯاﺭﻋﻲ
آذر ۱۷, ۱۳۹۷ ۹:۳۲ ب٫ظ

ﺳﻼﻡ.ﻣﻦ ﺳﺎﻝ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻏﻴﺮاﻧﺘﻔﺎﻋﻲ ﻗﺒﻮﻝ ﺷﺪﻡ اﻧﺼﺮاﻑ ﺩاﺩﻡ اﻣﺴﺎﻝ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﻣﻲ ﺗﻮﻧﻢ ﺛﺒﺖ ﻧﺎﻡ ﻛﻨﻢ?

خسرو
آذر ۱۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  ﺯاﺭﻋﻲ

آره میتونی .

سامان
آذر ۱۷, ۱۳۹۷ ۳:۰۶ ب٫ظ

سلام و وقت بخیر . من کارشناسی ام در مدرکم علمی کاربردی معماری نوشته شده اما در سایت ثبت نام این رشته ذکر نشده مشکلی نداره برای ثبت نام معاری برای عنوان مدرک کارشناسی ذکر بشه؟

مهسا
آذر ۱۷, ۱۳۹۷ ۷:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  سامان

سلام
شما همون رشته معماری رو انتخاب کنید. مشکلی نیست.

majid
آذر ۱۷, ۱۳۹۷ ۸:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  سامان

کد رشته تحصیلی عنوان

۲۱۹۹ معماری

زارع
آذر ۱۷, ۱۳۹۷ ۱۲:۵۸ ب٫ظ

سلام آیا ممکنه تکمیل ظرفیت برای کنکور۹۷ اعلام بشه

majid
آذر ۱۷, ۱۳۹۷ ۸:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  زارع

سلام . بعیده . الان آذر ماه هم داره تموم میشه . اگر قرار بود تکمیل ظرفیت بذارن میذاشتن .

مڗگان
آذر ۱۸, ۱۳۹۷ ۴:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  زارع

تا زمانی که ثبت نام تموم نشه و پول ثبت نامها جمع نشه اینکارو نمیکنن

درسا عباس فرد
آذر ۱۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۵ ق٫ظ

سلام یه سوال داشتم منظور از میانگین ریز نمرات تا
شهریور ۹۶ همون معدل کل هستش ؟

majid
آذر ۱۷, ۱۳۹۷ ۷:۵۶ ب٫ظ

سلام . معدل کلتون تا شهریور ۹۶ رو باید بنویسید .

سمیرا
آذر ۱۷, ۱۳۹۷ ۷:۵۷ ب٫ظ

بله

نینا
آذر ۱۷, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۹ ق٫ظ

سلام من حدود ۱۷ سال از کارشناسیم میگذره بنا به دلایلی مدرکمو نگرفتم الان میتونم کارشناسی ارشد ثبت نام کنم و بعد برای گرفتن مدرک کارشناسی اقدام کنم

سامان
آذر ۱۷, ۱۳۹۷ ۳:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  نینا

اگر معدل کارشناسیتون و تاریخ فراغت از تحصیلیتون را بلد باشین میتونین ثبت نام کنید.

majid
آذر ۱۷, ۱۳۹۷ ۸:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  نینا

سلام . ببینید برای اینکه شما بتونید ثبت نام کنید تو آزمون ارشد ۹۸ حتما باید از مقطع کارشناسی
فارغ التحصیل شده باشید یا تا ۳۱ / ۶ / ۹۸ فارغ التحصیل بشید . اگر فارغ التحصیل شدید
میتونید تو این آزمون شرکت کنید در غیر اینصورت نمیتونید .
فارغ التحصیل به معنای تسویه حساب با دانشگاه و صدور گواهی موقت و دانشنامه برای شماست .

برای گرفتن مدرک هم عجله ای نیست شما میتونید تا روز ثبت نام دانشگاه بگیرید .

زهرا
آذر ۱۷, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

سلام
فیلد وضعیت اشتغال رو ماهایی که دانشجوی سال اخر کارشناسی هستیم چی باید انتخاب کنیم؟؟

majid
آذر ۱۷, ۱۳۹۷ ۸:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سایر .

hsn
آذر ۱۷, ۱۳۹۷ ۹:۰۶ ق٫ظ

سلام.ببخشید رشته من مهندسی اجرایی عمران هست
و میخواهم در کنکور ارشد برای گرایش حمل و نقل ازمون بدم
ایا درزمان ثبت نام انتخاب گرایش را باید انجام داد یا بعد از اعلام نتایح این مهم مقدوره؟
با تشکر

majid
آذر ۱۷, ۱۳۹۷ ۸:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  hsn

سلام . بعد از انتخاب رشته مقدوره .

البته باید در اون گرایشی که میگید رتبه ی لازم رو توی کارنامه ی اولیه که منتشر میشه بیارید تا بتونی انتخاب رشته تو اون گرایش رو انجام بدید .

الان شما فقط میتونید مجموعه ای که میخواید آزمون بدید رو مشخص کنید که میشه مجموعه ی ” مهندسی عمران ” .

Mohammad
آذر ۱۷, ۱۳۹۷ ۲:۵۰ ق٫ظ

امیدوارم تکمیل ظرفیت ارشد بهمن ماه عزاد حداقل برگزار شود

قاسم
آذر ۱۶, ۱۳۹۷ ۹:۱۳ ب٫ظ

آزمون رشته شناور زودتر برگزار میشود یا رشته اصلی

majid
آذر ۱۶, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  قاسم

اصلی

مهسا
آذر ۱۹, ۱۳۹۷ ۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  قاسم

سلام
قانون ثابتی نداره. ممکنه هر کدوم زودتر برگزار بشن.

majid
آذر ۱۹, ۱۳۹۷ ۲:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

رشته های اصلی زودتر برگزار میشه .

الی
آذر ۱۶, ۱۳۹۷ ۵:۱۶ ب٫ظ

سلام وقتتون بخیر خواهش می کنم اگر مقدوره راهنماییم کنید. قانون امکان تحصیل مجدد در دوره روزانه ( دولتی و رایگان) برای ( هر مقطع دو بار) مخصوصا در مقطع کارشناسی ارشد صحت داره؟ من لیسانس و همچنین مدرک ارشد از دانشگاه دولتی دارم. الان میخوام دوباره در کنکور ارشد گروه انسانی شرکت کنم و واسم مهمه که بدونم اگر روزانه قبول بشم، باید شهریه بدم یا خیر؟ قانون جدید دیوان عدالت مبنی بر اینکه هر فرد می تونه دوبار در هر مقطع به صورت روزانه تحصیل کنه راسته یا نه؟ لطفا راهنماییم کنید؟؟؟

majid
آذر ۱۶, ۱۳۹۷ ۶:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  الی

سلام . مجددا روزانه میتونید بخونید اما دیگه آموزشتون رایگان نیست . باید شهریه ای معادل شهریه ی دوره های شبانه به دانشگاه پرداخت کنید .
آموزش در هر مقطع فقط یکبار رایگان هست که شما استفاده کردید برای ارشد .

majid
آذر ۱۶, ۱۳۹۷ ۶:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  الی

الان شما فقط میتونید برای دکتری به صورت رایگان در صورت قبولی توی دوره ی روزانه بخونید .

مهسا
آذر ۱۹, ۱۳۹۷ ۰:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  الی

سلام
قبلا این گونه بود که فقط یک بار میشد روزانه خوند هر مقطع رو. اما دو سال هست که این بند از دفترچه حذف شده و افرادی هم که برای بار دوم میخوان روزانه بخونن، با شکایت به دیوان عدالت اداری، شهریه رو نمی پردازن و مجدد رایگان میخونن در یکی دو سال اخیر.

بهار
شهریور ۷, ۱۳۹۸ ۳:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام مهسا بانو وقت بخیر.من دانشجوی کارشناسی مدیریت بازرگانی ورودی ۹۵.میخام روانشناسی بالینی ارشد بخونم.مهرماه میرم ترم ۷و شاید نشه ۸ترمه تموم کنم
من اگه ۶واحد معرفی ب استاد بمونه برام که یعنی ترم مهر پاسشون کنم نمیتونم تو ارشد۹۹ثبت نام کنم؟